Μετά την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων και την
υπογραφή των νέων συμβάσεων το χρήμα άρχισε να ρέει στην Ιόνια Οδό. Τα εργοτάξια
το ένα μετά το άλλο ζωντανεύουν και το έργο έχει πάρει και πάλι μπρος και τις
εργασίες να είναι εμφανείς. Το ζητούμενο πλέον είναι η δημοσίευση των νέων
χρονοδιαγραμμάτων και η υλοποίηση τους. Από τις εργασίες που είχαν γίνει το
διάστημα πριν το 2011 όταν σταμάτησαν τα έργα πιο προχωρημένο είναι το νότιο
κομμάτι του έργου.
Τα τμήματα που θα κατασκευαστούν είναι περίπου 145χλμ και περιλαμβάνουν τα οδικά τμήματα:
Αντίρριο(προς το παρόν εξαιρείται η διέλευση Κλόκοβας)-Κεφαλόβρυσο
Τα τμήματα που θα κατασκευαστούν είναι περίπου 145χλμ και περιλαμβάνουν τα οδικά τμήματα:
Αντίρριο(προς το παρόν εξαιρείται η διέλευση Κλόκοβας)-Κεφαλόβρυσο
Κουβαράς-Άγιος Δημήτριος
(Άρτα)
Φιλιππιάδα-Ιωάννινα
Τα έργα αυτά συμπληρώνουν τον άξονα της Ιόνιας Οδού μαζί με τα ήδη κατασκευασμένα τμήματα Κεφαλόβρυσο-Κουβαράς και Φιλιππιάδα-Άγιος Δημήτριος που κατασκευάστηκαν ως δημόσια έργα.
Σύμφωνα λοιπόν με τις εκτιμήσεις το νότιο τμήμα θα προχωρήσει πρώτο σε ολοκλήρωση καθώς μορφολογικά είναι και πιο βατό και πιο προχωρημένο. Θετικό είναι και το γεγονός πως ταυτόχρονα κατασκευάζεται και ο κάθετος άξονας Άκτιο-Αμβρακία που θα συμβάλλει και αυτός με την σειρά του στην δημιουργία δικτύου αυτοκινητόδρομων στην Δυτική Ελλάδα.
Το τμήμα Φιλιππιάδα-Ιωάννινα είναι και το πιο ορεινό καθώς περιλαμβάνει σημαντικά τεχνικά έργα. Σύμφωνα με την αναθεωρημένη σύμβαση το έργο πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το πολύ το πρώτο τρίμηνο του 2016.
Ειδικά για την διέλευση της Κλόκοβας έχει προβλεφθεί παράταση ενός ακόμα έτους σε περίπτωση που το ΣτΕ γνωμοδοτήσει για κατασκευή σήραγγας ενώ υπάρχει και ένα κονδύλι 100εκ.ευρώ για να καλύψει την κατασκευή του.
Το επόμενο διάστημα με την ενεργοποίηση όλων των εργοταξίων περιμένουμε και την ανακοίνωση του νέου χρονοδιαγράμματος που θα είναι και ο οδηγός για την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Αντίρριο-Ιωάννινα.
Τα έργα αυτά συμπληρώνουν τον άξονα της Ιόνιας Οδού μαζί με τα ήδη κατασκευασμένα τμήματα Κεφαλόβρυσο-Κουβαράς και Φιλιππιάδα-Άγιος Δημήτριος που κατασκευάστηκαν ως δημόσια έργα.
Σύμφωνα λοιπόν με τις εκτιμήσεις το νότιο τμήμα θα προχωρήσει πρώτο σε ολοκλήρωση καθώς μορφολογικά είναι και πιο βατό και πιο προχωρημένο. Θετικό είναι και το γεγονός πως ταυτόχρονα κατασκευάζεται και ο κάθετος άξονας Άκτιο-Αμβρακία που θα συμβάλλει και αυτός με την σειρά του στην δημιουργία δικτύου αυτοκινητόδρομων στην Δυτική Ελλάδα.
Το τμήμα Φιλιππιάδα-Ιωάννινα είναι και το πιο ορεινό καθώς περιλαμβάνει σημαντικά τεχνικά έργα. Σύμφωνα με την αναθεωρημένη σύμβαση το έργο πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το πολύ το πρώτο τρίμηνο του 2016.
Ειδικά για την διέλευση της Κλόκοβας έχει προβλεφθεί παράταση ενός ακόμα έτους σε περίπτωση που το ΣτΕ γνωμοδοτήσει για κατασκευή σήραγγας ενώ υπάρχει και ένα κονδύλι 100εκ.ευρώ για να καλύψει την κατασκευή του.
Το επόμενο διάστημα με την ενεργοποίηση όλων των εργοταξίων περιμένουμε και την ανακοίνωση του νέου χρονοδιαγράμματος που θα είναι και ο οδηγός για την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Αντίρριο-Ιωάννινα.
Πολλαπλά οφέλη.
Με την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού θα ωφεληθεί τα μέγιστα η περιοχή της Ηπείρου η οποία σε συνδυασμό με την από χρόνια λειτουργίας της Εγνατίας Οδού θα έχει αποκτήσει ένα δίκτυο αυτοκινητοδρόμων προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Εξίσου σημαντικό θα είναι και για τα Ιόνια Νησιά καθώς με την λειτουργία της Ιόνιας θα είναι προσβάσιμα σε πολύ μικρότερο χρονικό διάστημα. Το νησί με το μεγαλύτερο πλεονέκτημα θεωρείται η Λευκάδα καθώς η πρόσβαση με το αυτοκίνητο θα μπορεί να γίνει σε περίπου 3,5 ώρες από την Αθήνα και σε 4,5 ώρες από την Θεσσαλονίκη.
Όταν ενεργοποιηθεί και το βόρειο τμήμα της Ιόνιας Οδού Ιωάννινα-Κακαβιά θα υπάρχει και ταχεία σύνδεση με την Αλβανία σε χρόνους που σήμερα μοιάζουν ..φανταστικοί καθώς η χρονοαπόσταση θα μειωθεί στις 4 ώρες και 30 λεπτά από την Αθήνας μέχρι τα Ελληνο-αλβανικά σύνορα. Σύμφωνα με πληροφορίες το έργο είναι μελετητικά ώριμο και θα μπορούσε να ξεκινήσει το 2015 έτσι ώστε μέχρι το τέλος της δεκαετίας να έχει λειτουργήσει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου