Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2014

Εξαγγελίες από τον Μ. Χρυσοχοΐδη για άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της ΒΔ Ελλάδας και της 'Ηπείρου.

Εξαγγελίες από τον Μ. Χρυσοχοΐδη για άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της ΒΔ Ελλάδας

Εξαγγελίες που αφορούν την Ιόνια Οδό, την Αμβρακία και άλλες παρεμβάσεις που θα βάλουν τέλος στη συγκοινωνιακή απομόνωση της Ηπείρου και της Βορειοδυτικής Ελλάδας έκανε ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοϊδης ο οποίος βρέθηκε χθες στην Αιτωλοακαρνανία προκειμένου να επιθεωρήσει τα έργα της Αμβρακίας, την επανεκκίνηση των εργασιών στην Ιόνια Οδό και να δώσει σε κυκλοφορία τμήμα της Παραϊόνιας Οδού μαζί με τη σήραγγα του Αγίου Ηλία.

Στο εργοτάξιο της Ιόνιας Οδού ο κ. Χρυσοχοΐδης ενημερώθηκε σχετικά με την οργάνωση της επανεκκίνησης των εργασιών μετά την κύρωση της τροποποίησης της σύμβασης παραχώρησης από την Βουλή στο τέλος Δεκεμβρίου 2013. 

Στη συνέχεια, ο υπουργός Υποδομών έδωσε στην κυκλοφορία τη σήραγγα Αγίου Ηλία. Το κόστος της και των οδικών συνδέσεων ανήλθε σε 35 εκατ. ευρώ, ενώ η διαδρομή συντομεύεται περίπου στο μισό (7 χλμ.) και ο χρόνος μειώνεται δραστικά σε 5 λεπτά αντί για 20. Επίσης αναμένεται να προσφέρει νέα διέξοδο στην ασφαλή μεταφορά της αυξανόμενης βαριάς μεταφορικής κίνησης σύνδεσης της Ιόνιας Οδού με το εμπορικό λιμένα στο Πλατυγιάλι και τον Αστακό.

Ο υπουργός δεσμεύτηκε για την επιτάχυνση των εργασιών του αυτοκινητόδρομου Αμβρακίας και την απόδοση σε κυκλοφορία κατά τμήματα, καθώς και για τη δρομολόγηση δύο ακόμη σημαντικών έργων της περιοχής, τη σύνδεση της Λευκάδας με τον οδικό άξονα Άκτιο - Ιόνια Οδός και την υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας.

Το έργο σύνδεσης της Λευκάδας, προβλεπόμενου κόστους 38 εκατ. ευρώ, θα προταθεί για χρηματοδότηση από το νέο κοινοτικό πλαίσιο στήριξης, ενώ για την υποθαλάσσια ζεύξη κατατίθενται τον ερχόμενο Μάιο οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος για μελέτη κατασκευή, λειτουργία και χρηματοδότηση. Το έργο, προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει και τη δημιουργία μαρίνας μεγάλων ιδιωτικών σκαφών.


Τελευταία στάση του κ. Χρυσοχοΐδη ήταν η τοποθεσία Κλόκοβα της ΕΟ Αντιρρίου - Ιωαννίνων, η οποία λόγω του ανάγλυφου του εδάφους αποτελεί το πιο δύσκολο σημείο στην πρόσβαση για τη Δυτική Ελλάδα. Ως γνωστόν, το ΣτΕ ακύρωσε τους αρχικούς περιβαλλοντικούς όρους του έργου και συνεπώς προκρίθηκε η λύση των δίδυμων σηρράγγων μήκους 3 χλμ. εκάστη.

xrus3

Παρεμβάσεις στην Π.Ε. Πρέβεζας.
Στην σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην συνέχεια με την παρουσία παραγόντων από την Αιτωλοακαρνανία και την Ήπειρο συμμετείχε , κατόπιν προσκλήσεως και ο Δήμαρχος Πρέβεζας Χρήστος Μπαΐλης.
Όπως επισημάνθηκε στη σύσκεψη, πρόθεση του Υπουργείου είναι μέσα στο 2015 να προχωρήσουν οι διαδικασίες για το τμήμα που αφορά το 4,5 χιλιόμετρα από την Γέφυρα Καλογήρου έως την Καμπή Άρτας, ενώ σημαντική επίσης προτεραιότητα φαίνεται πλέον να αποτελεί η σύνδεση του Ζέφυρου με τον κόμβο Φραξύλα με τετράϊχνο σύγχρονο δρόμο.
Ο κ.Μπαϊλης υπογράμμισε ότι η σύνδεση της Πρέβεζας με τους μεγάλους οδικούς άξονες αποτελεί σημαντικό σημείο όχι μόνο για τον τουρισμό αλλά και την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας.
Ο Δήμαρχος Πρέβεζας είχε εξάλλου κατ΄ ιδίαν συνάντηση με τον Υπουργό και τους συνεργάτες του συζητώντας θέματα που αφορούν ιδιαίτερα τον Δήμο .

Δεν υπάρχουν σχόλια: