• Σε
δύο χρόνια και… βάλε αναμένεται να
εκκινήσει η διαδικασία επέκτασης της
Ιόνιας οδού ως την Κακαβιά, ώστε να
ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος που
σήμερα φτάνει
μέχρι τα Γιάννενα, είναι δηλαδή «τυφλός»
στο βόρειο τμήμα του. Πρόκειται για ένα
πολύ σημαντικό έργο για την Ήπειρο, το
οποίο έχει χαρακτηριστεί από την
Περιφέρεια ως έργο προτεραι
ότητας,
ωστόσο για την υλοποίησή του απαιτείται
ωρίμανση, εξέταση προτάσεων από
παραχωρησιούχους και έγκριση χρηματοδότησης
από την Κομισιόν. Όπως έκανε γνωστό ο
υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ.
Σπίρτζης, μαζί με ένα «πακέτο» αντίστοιχων
έργων σε αυτοκινητόδρομους που είναι
σημαντικά για τη χώρα, το τμήμα Γιάννενα
- Κακαβιά θα υλοποιηθεί με δανεισμό από
τράπεζες και ίσως και με κάποια κονδύλια
του επόμενου ΕΣΠΑ.
Επέκταση
συμβάσεων
Την
επέκταση των συμβάσεων παραχώρησης
στους αυτοκινητόδρομους με εξαίρεση
την Αττική Οδό επιδιώκει το υπουργείο
Υποδομών με μοντέλο την ίδια διαδικασία
που έχει γίνει σε άλλες Ευρωπαϊκές
χώρες. Αυτό ανέφερε ο Χρήστος Σπίρτζης
κατά τη διάρκεια της διάσκεψης που
διοργάνωσε πρόσφατα ο ευρωβουλευτής
με το Ποτάμι Μίλτος Κύρκος στις
Βρυξέλλες.
Ο Υπουργός Υποδομών και
Μεταφορών τόνισε πως ο σχεδιασμός
γίνεται σύμφωνα με τους κανόνες που
βάζει η Διεύθυνση Ανταγωνισμού της
Κομισιόν και που πραγματοποιήθηκε σε
άλλες χώρες όπως η Ιταλία και η Γαλλία.
Εκτίμησε δε το κόστος για το «πακέτο»
αυτών των αξόνων σε περίπου 3 - 4 δις. ευρώ
με τη χρηματοδότηση να προέρχεται από
τραπεζικό δανεισμό, ενώ δεν αποκλείεται
να υπάρξει και κάποια μικρή συμβολή από
το επόμενο ΕΣΠΑ.
Θα
πάρει καιρό…
Πάντως,
η διαδικασία που ακολουθεί το υπουργείο
Υποδομών θα πάρει χρόνο και τουλάχιστον
η επέκταση της Ιόνιας δε θα μπει σε
τροχιά υλοποίησης πριν από το 2021. Όπως
αναφέρει ο Ν. Καραγιάννης στο «Ypodomes.com»,
το μοντέλο περιλαμβάνει επέκταση του
φυσικού αντικειμένου των συμβάσεων
παραχώρησης με νέα έργα, μείωση της
τιμής των διοδίων και αύξηση του χρόνου
διάρκειας της παραχώρησης. Αν και δεν
ειπώθηκε επίσημα, μεγάλος στόχος είναι,
αφού ολοκληρωθεί η εξέταση των προτάσεων
από τους παραχωρησιούχους της Ιόνιας,
του Ε65, του Αιγαίου, της Ολυμπίας, του
Μορέα και της Νέας Οδού, να κλειδώσει η
έγκριση της χρηματοδότησης, να περάσει
από την Κομισιόν και να κυρωθεί από τη
Βουλή των Ελλήνων σε διάστημα δύο ετών,
περίπου με την εκκίνηση του νέου ΕΣΠΑ
2021-27.
Ο Υπουργός είπε πως προς το παρόν
δεν έχει ολοκληρωθεί η επιλογή των
πιθανών έργων, όμως, μιλώντας για το τι
«χρειάζεται η χώρα», σημείωσε τους
άξονες: Γιάννενα - Κακαβιά και την
επέκταση προς τη Σαγιάδα, Αντίρριο
-Ναύπακτος, σύνδεση με Αγρίνιο κ.α.. Σε
κάθε περίπτωση ο κ. Σπίρτζης σημείωσε
ότι «ακόμα χρειάζεται πολλή δουλειά
για να πούμε ότι αυτά τα έργα είναι ώριμα
και τα προχωράμε».
Ο
Ε65 ως το 2022!
Καλά
είναι τα νέα από το «μέτωπο» του
αυτοκινητόδρομου Ε65, καθώς προχωρούν
οι διαπραγματεύσεις για την χρηματοδότηση
του τελευταίου, βόρειου τμήματός του,
από τα Τρίκαλα μέχρι τη σύνδεση με την
Εγνατία Οδό. Πρόκειται για τμήμα που
ενδιαφέρει ιδιαίτερα την Ήπειρο, καθώς
της δίνει ταχύτερη και πιο άνετη πρόσβαση
προς την Κεντρική Ελλάδα. Σύμφωνα με
πληροφορίες του «Ypodomes.com» μέσα στον
τρέχοντα μήνα πρόκειται να κατατεθεί
ο φάκελος για να εγκριθεί από τις αρμόδιες
υπηρεσίες της Κομισιόν.
Όπως σημειώνεται,
το βόρειο τμήμα αναμένεται να περάσει
σε πολύ πιο σύντομο χρόνο και να έρθει
πιθανόν μέσα στο έτος στην ελληνική
Βουλή για να κυρωθεί. Το ποσό για την
κατασκευή ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ και
η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί με
δάνειο από την ΕΤΕπ και πιθανόν και
κάποιο μέρος από το ΕΣΠΑ. Στόχος παραμένει
το σύνολο του έργου να ολοκληρωθεί μέχρι
το 2022 και ο Ε65 να λειτουργεί από τη Λαμία
μέχρι τα Γρεβενά.
Το τμήμα Τρίκαλα -
Εγνατία έχει μήκος περίπου 65 χλμ., έχει
στο σύνολο του περιβαλλοντική αδειοδότηση
(ΜΠΕ) και η κατασκευαστική του διάρκεια
εκτιμάται ότι θα είναι περίπου τρία
χρόνια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου