Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2021

Κυκλοφόρησε το 9ο φύλλο της εφημερίδας της Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας. Ξεφυλλίστε την


Διαβάστε την 


Σε εξέλιξη μεγάλη επιχείρηση στα Ζαγοροχώρια για τον εντοπισμό του αεροσκάφους

 

Μεταξύ Διπόταμου, Μανασσή και Καλουτάς εστιάζεται η έρευνα για τον εντοπισμό του ιδιωτικού αεροσκάφους που αγνοείται από τις δωδεκάμισι το μεσημέρι.

Το αεροσκάφος είχε απογειωθεί από την Κοζάνη, θα πετούσε πάνω από τα Γιάννινα και θα επέστρεφε στην Κοζάνη χωρίς να έχει προγραμματισμένη προσγείωση στο τοπικό αεροδρόμιο.

Διαβάστε αναλυτικά: Η τελευταία επικοινωνία του αεροσκάφους με τα Γιάννινα

Από τη στιγμή που το στίγμα του χάθηκε σήμανε συναγερμός

Η έρευνα που συντονίζεται από την Πολιτική Προστασία ξεκίνησε από την περιοχή των Μηλιωτάδων όπου εκτιμήθηκε ότι αντιστοιχούσε στο τελευταίο στίγμα που είχε δοθεί.

Μετέχουν ισχυρές δυνάμεις της Πυροσβεστικής, της ΕΜΑΚ, της Αστυνομίας, της Πολιτικής Προστασίας και πολλές εθελοντικές ομάδες που χτενίζουν την περιοχή, χωρίς μέχρι στιγμής να έχει εντοπιστεί το παραμικρό.

Στην πλατεία των Μηλιωτάδων αναμένουν δύο ασθενοφόρα ώστε να παράσχουν κάθε βοήθεια ενώ σε ετοιμότητα έχει τεθεί και το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων.

Την τελευταία ώρα η έρευνα επικεντρώνεται στα χωριά Διπόταμου, Μανασσή και Καλουτάς καθώς υπάρχουν κάποιες μαρτυρίες για θόρυβο που ακούστηκε την ίδια ώρα που χάθηκε και το στίγμα του αεροσκάφους.

https://www.epiruspost.gr

Στα αβαθή μας ύδατα.

 Οφηλία, πίνακας ζωγραφικής που φιλοτέχνησε το 1852 ο Τζον Έβερετ Μιλλαίς.

Γράφει η Κατερίνα Σχισμένου

Περνάνε κάποτε οι εποχές της σιωπής και τα ρήγματα πληθαίνουν. Κι όσο πληθαίνουν τόσο περισσότερες φωνές έρχονται στο φως με καταγγελίες, με προσωπικά βιώματα και ιστορίες που πραγματικά αναρωτιέμαι γιατί μας προκαλούν τόσο μεγάλη εντύπωση. Δεν ξέραμε; Δεν υπήρχε καμία ένδειξη ή και αφορμή να το εντοπίσουμε το πρόβλημα και να το δούμε εδώ και χρόνια γιατί μερικά πράγματα δυστυχώς φαίνονται. Είναι χαρακτηριστικά του χαρακτήρα μας και δεν μπορούμε να τα κρύψουμε όσο κι αν θέλουμε. Ο βίαιος παραμένει και θα είναι βίαιος όχι μόνο στην προσωπική του ζωή αλλά και στην τέχνη του, στην δουλειά του, στο χώρο που θα κερδίζει καθημερινά από τις σιωπές και τις υποχωρήσεις , την ανοχή, επειδή ήταν μια περίπτωση ...μοναδικής τέχνης, γνώσης σε άλλες περιπτώσεις, μεγαλοπαράγοντας σε κάποιες άλλες κάτι άλλο, πάντως κατείχε εξουσία. Όχι μόνο στα απόνερα της πατριαρχίας, όπως ακόμη  λειτουργεί κανονικότατα στη χώρα μας αλλά και στην καθημερινότητά μας και ακόμη περισσότερο απ΄όσο φαίνεται στο μέλλον μας. Άνθρωποι της τέχνης, τέρατα, άνθρωποι των γραμμάτων στη διανόηση κτήνη και δυστυχώς δίπλα μας, με λεκτική και κάθε είδους εφαρμοσμένη βία να συνεχίζουν την πορεία τους ανενόχλητοι και με το χαμογελαστοί με το χαμόγελο βιδωμένο και εκτελώντας ένα ύπουλο έργο βεβήλωσης. Για να αυτοπροστατευτούν διαφημίζουν την μεγαλοσύνη τους, όταν έχουν καταστρέψει ζωές και υπολήψεις γυναικών, συζύγων , κοριτσιών αλλά προστατεύοντας καλά τις δικές τους κόρες. Υποκρισία και τέλμα δυστυχώς που γεννά με απίστευτη συνέπεια η δική μας κοινωνία και ακόμη περισσότερο η ατελώς εξελισσόμενη μικρή κοινωνία που με το φόβο του στίγματος όλα θάβονται και αποσιωπούνται και φυσικά έτσι βρίσκουν το δρόμο τους να επαναλαμβάνονται. Νομοτέλεια πια. 

Και τι είναι η τέχνη, η παιδεία, η εργασία, η οικογένεια αν όχι ο χώρος που δέχεται αρχικά τον Άνθρωπο κι αυτόν υπηρετεί; Η μήπως οι γυναίκες, οι αθλήτριες, οι φοιτήτριες, οι επαγγελματίες δεν συγκαταλέγονται σε αυτήν την ιδιότητα ή χαρκτηριστικό των ανθρώπων; Μήπως είναι μόνο σύζυγοι, μάνες , τροφοί, ερωμένες και εταίρες; Δεν ξέρω πώς μπορεί να γίνει μια αναθεώρηση ή επαναπροσδιορισμός του είδους μας, αλλά σίγουρα έχει ακόμη πολύ μέλλον και η σιωπή και αποσιώπηση και η ανοχή δεν δουλεύει υπέρ αυτού.



Κατερίνα Σχισμένου

Κίνδυνος να φύγει από την Άρτα το Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων


Ορατός ο κίνδυνος να φύγει από την Άρτα το Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής: Έκτακτη συνεδρίαση από το Δημοτικό Συμβούλιο την Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου

Πρόσκληση στους πολιτικούς, φορείς και Δημάρχους του Νομού να ενώσουν τη φωνή τους με όσους θέλουν το Τμήμα να παραμείνει στην Άρτα.

Συνεδριάζει την Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2021, στις 18:00 μ.μ, το Δημοτικό Συμβούλιο Αρταίων, με μοναδικό θέμα συζήτησης τις εξελίξεις επί του «Στρατηγικού Σχεδιασμού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων», από το οποίο προκύπτει ότι μεταφέρεται στα Ιωάννινα, το Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής.

Υπενθυμίζεται, πως στο παρελθόν δόθηκε πραγματική μάχη από την Δημοτική Αρχή, όχι μόνο για να μην καταργηθεί το Τμήμα αλλά και να αναβαθμιστεί σε Πανεπιστημιακό με έδρα την Άρτα.

Ως Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής “ανδρώθηκε” στην Άρτα, προσέφερε μοναδικές εκδηλώσεις και συνεργασίες. Το επίπεδο των σπουδών είναι υψηλού επιπέδου και εν κατακλείδι είναι ένα τμήμα που πραγματικά κοσμεί και πρέπει να παραμείνει την Άρτα.

Στο πλαίσιο αυτό, και προκειμένου να προλάβει τις όποιες δυσμενείς εξελίξεις, το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αρταίων, συνεδριάζει εκτάκτως και απευθύνει πρόσκληση στους πολιτικούς φορείς να παρευρεθούν μέσω τηλεδιάσκεψης στο Δημοτικό Συμβούλιο και να ενώσουν τη φωνή τους με όσους θέλουν να παραμείνει το Τμήμα στην Άρτα.

Συγκεκριμένα, η πρόσκληση απευθύνεται στους Βουλευτές του Νομού, στον Περιφερειάρχη Ηπείρου, στον Αντιπεριφερειάρχη Άρτας, στους Περιφερειακούς Συμβούλους Άρτας, στους Δημάρχους του Νομού, στον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, στην Κοσμήτορα του Τμήματος Παραδοσιακής και Λαϊκής Μουσικής, στον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Άρτας, στον Πρόεδρο του ΤΕΕ, στον Πρόεδρο του Συλλόγου Εστίασης και Διασκέδασης Άρτας, στον Πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Άρτας, στον Πρόεδρο του Ιατρικού Συλλόγου, στον Πρόεδρο του Φαρμακευτικού Συλλόγου, στον Πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου, στους Πολιτιστικούς Συλλόγους «Σκουφά», «Μακρυγιάννη» και «Λύκειο Ελληνίδων» καθώς και στο Πρόεδρο της Δημοτικής Κοινότητας Αρταίων και Κωστακιών.

ΠΡΕΒΕΖΑ-Νεκρός 27χρονος σε τροχαίο

Την ζωή του έχασε  ένας 27χρονος, ο οποίος έχασε τον έλεγχο της μοτοσικλέτας που οδηγούσε στην Ε.Ο. Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας στο ύψος της Καστροσυκιάς.Η μηχανή  εξετράπη της πορείας και χτύπησε σε κολώνα.

Στο σημείο έσπευσε όχημα του ΕΚΑΒ  για την μεταφορά του στο νοσοκομείο Πρέβεζας, όπου και διαπιστώθηκε ο θάνατός του.

Προανάκριση για τις συνθήκες του θανατηφόρου τροχαίου διενεργεί το Τμήμα Τροχαίας Πρέβεζας.

https://epirusgate.gr

Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2021

Το ελληνικό χωριό που πήρε το όνομά του… από το κλάμα (video)

Χωμένο σε ένα καταπράσινο τοπίο, μέσα σε ένα ειδυλλιακό περιβάλλον, ξεπροβάλλει ένα χωριό μικρό, όμορφο και όχι τόσο γνωστό.

Ένα ελληνικό χωριό που κρύβει μια ιδιαίτερη ιστορία πίσω από το όνομά του όπως συμβαίνει και με άλλα χωριά της Ελλάδας. Οι παραδόσεις και οι διηγήσεις των κατοίκων σε τέτοιες περιπτώσεις έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Αυτό, λοιπόν, συμβαίνει με το Κλαυσί, είναι ορεινό χωριό του νομού Ευρυτανίας. Αν βρεθείς στην Ευρυτανία, αξίζει μια βόλτα από αυτό το χωριό και από τα γύρω γειτονικά. Ο λόγος για το Κλαυσί.

Το ελληνικό χωριό που πήρε το όνομά του… από το κλάμα

Το Κλαυσί το οποίο μπορείς να ακούσεις να το αποκαλούν και Κλαψί είναι ένας ορεινός οικισμός που μέχρι πρότινος δεν γνωρίζαμε ούτε εμείς. Η παράδοση είναι ξεκάθαρη όσον αφορά το όνομά του και πώς το απέκτησε. Λέγεται, λοιπόν, ότι αυτή η ονομασία προήλθε από τον κλαυθμό = κλάμα. Ποιο κλάμα; Είναι λένε τα δάκρυα που χύθηκαν από τους κατοίκους που επέζησαν από την τρομερή καταστροφή του χωριού κάποτε, πιθανώς από τους Γαλάτες του Βρένου το 279 π.Χ. Το χωριό θα το βρεις στους πρόποδες του όρους Κώνισκός το οποίο επίσης δεν είναι γνωστό στους πολλούς. Είναι στις ανατολικές όχθες του Καρπενησιώτη ποταμού.

Εκεί υπάρχει η εκκλησία του Μάρτυρα Λεωνίδη η οποία αποτελεί και το μοναδικό ανασκαμμένο της Ευρυτανίας από την παλαιοχριστιανική περίοδο. Είναι ένας ναός μνημείο του 5ου αιώνα. Από το ελληνικό χωριό Κλαυσί, μπορείς να απολαύσεις μια μοναδική θέα προς την κοιλάδα της Ποταμιάς ή τον ποταμό Καρπενησιώτη και το βουνό της Χελιδόνας.

Πάρε μια γεύση από το κανάλι Andreas Koutsothanasis του Youtube…

Μια ανάσα από το Μεγάλο Χωριό

Κι αν δεν έχεις ακούσει το χωριό του κλάμματος, ίσως σου λέει κάτι το Μεγάλο Χωριό της Ευρυτανίας. Το αποκαλούν και μικρή «Ελβετία της Ελλάδας» και όχι άδικα. Πρόκειται για ένα χωριό γνωστό για τη φυσική ομορφιά και την αρχιτεκτονική του. Περπατώντας στα στενά θα δεις καλντερίμια και καλοδιατηρημένα κτήρια μιας άλλης εποχής. Αυτό που σε συνεπαίρνει είναι ο συνδυασμός που προσφέρει το μοναδικό φυσικό τοπίο με το παραδοσιακό στυλ του οικισμού. Ένα επιπλέον ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του χωριού είναι οι πέτρινες βρύσες που θα συναντάς κάθε λίγο στη βόλτα σου.

Αν βρεθείς στην Ευρυτανία, μην παραλείψεις να κάνεις και εκεί μια βόλτα.

Πηγή: exploringgreece.tv
agriniopress.gr

Εκλογές στις Κοινότητες: Τι ακριβώς αλλάζει με πληθυσμιακό όριο τους 500 κατοίκους

Λεπτομέρειες για το νέο εκλογικό σύστημα των αιρετών οργάνων στις Κοινότητες, αναλόγως του εάν έχουν περισσότερους ή λιγότερους από 500 κατοίκους, ανακοίνωσαν μετά το Υπουργικό Συμβούλιο οι Μάκης Βορίδης και Στέλιος Πέτσας. 

Ακολουθούν τα σχετικά με τις Κοινότητες αποσπάσματα από το ενημερωτικό υλικό που επισήμως δημοσιοποίησαν:

Η ενδοδημοτική εκπροσώπηση:

Κατάργηση της 3ης ξεχωριστής κάλπης που χρησιμοποιήθηκε στις εκλογές του 2019 για την εκλογή Κοινοτικών Συμβουλίων.

Μετονομασία των Κοινοτήτων σε Δημοτικές Κοινότητες, προκειμένου να μην υπάρχει καμία αναφορά στην κατάσταση πριν το 1997 με τους 6.500 Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης

ΑΝΩ ΤΩΝ 500 ΚΑΤΟΙΚΩΝ

- Σε Δημοτικές Κοινότητες με πληθυσμό άνω των 500 κατοίκων, ο επιτυχών Συνδυασμός λαμβάνει τα 3/5 του Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας ώστε να είναι ευθυγραμμισμένη η πλειοψηφία στο Δήμο με την πλειοψηφία στις μεγάλες Δημοτικές Κοινότητες.

Κάθε Συνδυασμός υποχρεούται να έχει υποψήφιους σε όλες τις Δημοτικές Κοινότητες με πληθυσμό άνω των 500 κατοίκων.

Κατάργηση των Συμβουλίων Κοινότητας στις έδρες των Δήμων, καθώς και στους Δήμους της Περιφέρειας Αττικής (με εξαίρεση την Περιφερειακή Ενότητα Νήσων και τους Δήμους Ωρωπού, Μάνδρας – Ειδυλλίας και Μεγαρέων), καθώς και στους Δήμους του μητροπολιτικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.  Τα Συμβούλια Δημοτικής Κοινότητας σε Δήμους με πληθυσμό άνω των 100.000 κατοίκων (γνωστά παλαιότερα και Διαμερισματικά Συμβούλια) εξαιρούνται αυτής της κατάργησης.

ΚΑΤΩ ΤΩΝ 500 ΚΑΤΟΙΚΩΝ

- Σε Δημοτικές Κοινότητες με πληθυσμό έως και 500 κατοίκους, εκλέγεται ένας Εκπρόσωπος της Δημοτικής Κοινότητας από ενιαία λίστα υποψηφίων (εκτός Συνδυασμών).   

- Η λίστα αυτή θα βρίσκεται στο κάτω μέρος όλων των ψηφοδελτίων των Συνδυασμών που συμμετέχουν στις Δημοτικές Εκλογές.

Να σημειωθεί, επιπλέον, ότι η επόμενη θητεία των Δημοτικών Αρχών θα αρχίσει την 1η Ιανουαρίου 2024 και θα ολοκληρωθεί 31η Δεκεμβρίου 2029.

Οι Δημοτικές εκλογές θα διεξαχθούν 13 και 20 Οκτωβρίου 2023. 

Η υποβολή υποψηφιοτήτων έως 30 Ιουνίου 2023 σε ηλεκτρονική πλατφόρμα.

https://www.airetos.gr

Προσευχή μέσα στα χιόνια... Φωτο

Του π. Ηλία Μάκου

Μέσα στη λευκότητα και την καθαρότητα του τοπίου, στο χωριό Γκινάρ του Ελμπασάν, προσευχήθηκαν ο Μητροπολίτης Ελμπασάν Αντώνιος, δύο ιερείς και οι κατηχητές/τριες της Μητρόπολης.

Τι ευλογημένες στιγμές δοξολογίας στο Θεό για ό,τι τους χαρίζει σε ατομικό επίπεδο, αλλά και σε συλλογικό επίπεδο.

Τι χαρούμενες στιγμές αναπόλησης του φωτεινού και ανακαινιστικού και πολυεπίπεδου και δυναμικού έργου από τον Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας, που από το πυκνό σκοτάδι της αθεΐας ξαναπέρασε στο λαμπρό ήλιο του Θεού.

Ο ποιμένας, οι κληρικοί, τα στελέχη σε μια αρμονική πορεία και ενότητα, αυτή ακριβώς η αρμονική πορεία και ενότητα, που καλλιεργείται από τον Προκαθήμενο της Εκκλησίας της Αλβανίας.

Προσευχήθηκαν μέσα σε ναό, προσευχήθηκαν και στη φύση.

Και ένιωσαν, έτσι χαλαροί και ήρεμοι, ότι οι άνθρωποι προχωρούμε, όλο και προχωρούμε, μέσα στο χώρο και στο χρόνο.

Ο χρόνος αρχίζει να δουλεύει πάνω μας, και τη στιγμή, που νομίζουμε ότι τον κρατούμε γερά, εκείνος φθείρει αθόρυβα, αλλά ανελέητα την ύπαρξή μας, ώσπου να μας δαμάσει.

Ωστόσο σε κάτι τέτοιες στιγμές αγαλλίασης, μέσα στις ομορφιές της φύσης, συλλογίζεσαι πως στη θνητή ζωή μας υπάρχουν κάποια απλά γεγονότα, που δείχνουν πως την ύπαρξή μας δεν τη φοβίζουν ούτε η φθορά ούτε η θνητότητα.

Κάποιοι ασυνάρτητα λένε πως η ζωή ξεκινά από το μηδέν και καταλήγει στο μηδέν και πως η ανθρώπινη ζωή είναι ένας «ηρωικός μηδενισμός».


Αλλά δεν πείθουν αυτές οι φωνές. Γιατί ο άνθρωπος νιώθει κάτι πολύ βαθύτερο. Νιώθει πως δεν είναι δεμένος με το ψυχρό μηδέν, αλλά με τη ζωή. Αισθάνεται πως είναι ο οδοιπόρος των δύο κόσμων. Του κόσμου του χρόνου και του κόσμου της αιωνιότητας.

Σε αυτή την εξόρμηση Μητροπολίτη, κληρικών και κατηχητών στα χιόνια, βλέπει κανείς ότι η πίστη είναι η κινητήρια δύναμη, που μας σπρώχνει αδιάκοπα προς ολόλευκες κορυφές, μακριά από την ακινησία και τη νέκρα.

Μας σπιρουνίζει και μας αναγκάζει να προχωράμε πάντα προς τα εμπρός και προς τα πάνω.









https://katoci.blogspot.com

Η φοβερή ιστορία του παπά που το έσκασε από στρατόπεδο για να κηδέψει τον Καζαντζάκη

Ο Νίκος Καζαντζάκης υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους Ελληνες συγγραφείς του περασμένου αιώνα. Εργα του έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες. Κάποια από αυτά, ως γνωστόν, δημιούργησαν τριβές με κάποιους εκκλησιαστικούς χώρους, οι οποίοι σε μια ψυχροπολεμική εποχή τα αντιμετώπιζαν ως μη αποδεκτά. Όπως συνήθως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, παράλληλα με τα γεγονότα και τις διαμαρτυρίες, καταφέρνουν να επιβιώνουν και φήμες οι οποίες δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα, όπως ότι ο Καζαντζάκης αφορίστηκε από την Εκκλησία.

Ουδέν αναληθέστερο. Η «Ορθόδοξη Αλήθεια» επιχειρεί να καταρρίψει αυτούς τους αστικούς μύθους μέσα από συγκεκριμένα γεγονότα και έγγραφα, που αποδεικνύουν ότι ουδέποτε ο Νίκος Καζαντζάκης αφορίστηκε από την Ορθόδοξη Εκκλησία.

Στα γεγονότα του 1957 ξεχωρίζει η ιστορία ενός στρατιωτικού ιερέα -ο οποίος ακόμη βρίσκεται εν ζωή-, του π. Σταύρου Καρπαθιωτάκη, που συνόδευσε τον Καζαντζάκη στην τελευταία κατοικία του, και μάλιστα χρειάστηκε να φύγει από το στρατόπεδο όπου υπηρετούσε, χωρίς άδεια. Μάλιστα, για την πράξη του αυτή δικάστηκε από Στρατοδικείο, το οποίο και του επέβαλε ποινή φυλάκισης 20 ημερών.

Η ιστορία του π. Σταύρου, καθώς και τα γεγονότα που εκτυλίχθηκαν στην Κρήτη το 1957, την ημέρα της κηδείας του συγγραφέα, δεν έχουν σημασία αν δεν τα εντάξει κάποιος στο γενικότερο ψυχροπολεμικό κλίμα της εποχής, όταν οι αριστερών πεποιθήσεων διανοούμενοι στον δυτικό κόσμο βρίσκονταν σε δυσμένεια. Λίγο πριν από την κηδεία του Καζαντζάκη στο Ηράκλειο, ο τότε Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ. Ευγένιος Ψαλιδάκης επικοινώνησε με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, για να ενημερώσει για την κατάσταση και να λάβει σχετικές οδηγίες.
Η απάντηση που έλαβε ήταν ότι εναπόκειται στον Αρχιερέα πώς θα χειριστεί το ζήτημα. Ο Αρχιεπίσκοπος Ευγένιος κλήθηκε να αποφασίσει για την τέλεση της νεκρώσιμης ακολουθίας του Νίκου Καζαντζάκη.

Τα γεγονότα σχετικά με την εξόδιο εξιστορεί σε κείμενό του με τον τίτλο «Η Εκκλησία και ο Νίκος Καζαντζάκης» ο Μητροπολίτης Αρκαλοχωρίου κ. Ανδρέας, σημειώνοντας μεταξύ άλλων τα εξής: «Το πρόβλημα, βέβαια, των σχέσεων του Καζαντζάκη με την Εκκλησία, και ειδικότερα τα θρυλούμενα περί αφορισμού του και μη ενταφιασμού του από την Ορθόδοξη Εκκλησία, είναι επιμέρους ζήτημα των σχέσεων που είχε ο μεγάλος διανοούμενος και στοχαστής με τον Θεό, την πίστη και την Εκκλησία.

Βέβαια, οι μύθοι αυτοί βοηθήθηκαν και από την κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα της εποχής και από τη δυσπιστία συγκεκριμένων κοινωνικών δυνάμεων προς την Εκκλησία, κυρίως εκ του γεγονότος ότι στη δυτική Ευρώπη το Βατικανό στήριξε τα λαϊκά κόμματα.

Την ίδια όμως στιγμή, η Εκκλησία περνούσε δύσκολες ημέρες στην τότε Σοβιετική Ενωση και στα κράτη του Συμφώνου της Βαρσοβίας». Στη συνέχεια, ο Μητροπολίτης Αρκαλοχωρίου αναφέρει: «Για την εξόδιο, τη νεκρώσιμη δηλαδή ακολουθία του Καζαντζάκη, τα δεδομένα είναι σαφέστατα. Εγινε κανονικά στον Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Μηνά, στο Ηράκλειο, με όλα τα προβλεπόμενα από την Ορθόδοξη Εκκλησία, και μάλιστα προεξήρχε ο Κρήτης Ευγένιος μετά του πρωτοσυγκέλου του» και 17 ιερέων.

ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΕΙΝΑΙ ΜΥΘΟΣ
«Ο μακαριστός Ευγένιος έπραξε το αυτονόητο. Κήδευσε ένα από τα σημαντικότερα αναστήματα που στη διαχρονική της πορεία έχει αναδείξει η πόλη του Ηρακλείου και η Κρήτη, παρόλο που δεν έλειψαν οι αντιδράσεις» υπογραμμίζει ο Μητροπολίτης Αρκαλοχωρίου και καταλήγει στο κείμενό του: «Συνεπώς, ο Καζαντζάκης δεν αφορίστηκε ποτέ από την Εκκλησία και ετάφη κανονικά, προεξάρχοντος μάλιστα της νεκρωσίμου ακολουθίας του Κρήτης Ευγενίου.

Τα περί αντιθέτου λεγόμενα αποτελούν μύθο, δημιουργηθέντα κυρίως από κάποιους κύκλους θρησκευομένων και αθέων, οι οποίοι για δικούς τους λόγους επιζητούσαν και ήθελαν έναν αφορισμένο Καζαντζάκη. Είναι όμως βέβαιο ότι οι μύθοι συνοδεύουν μεγάλες μορφές και τέτοιος υπήρξε ο διανοούμενος, ο στοχαστής, διαχρονικός συγγραφέας της Κρήτης, Νίκος Καζαντζάκης».

«Ως παπάς, δεν άντεχα να πάρω στον λαιμό μου τέτοιο άδικο. Το έσκασα κρυφά από τον Στρατό και έτρεξα στο Μαρτινέγκο. Μπήκα έξι μήνες φυλακή!» λέει ο π. Σταύρος, που τον συνόδευσε.
Συγκλονιστική και αντιπροσωπευτική των γεγονότων εκείνων των φορτισμένων ημερών στην Κρήτη είναι και η ιστορία του π. Σταύρου Καρπαθιωτάκη, του ιερέα που συνόδευσε στο Μαρτινέγκο τη σορό του Νίκου Καζαντζάκη. Οπως συνήθως συμβαίνει, ο ιερέας συνοδεύει με το πετραχήλι τον νεκρό στον τάφο.

Σε τεταμένο κλίμα, με χιλιάδες ανθρώπους στους δρόμους του Ηρακλείου, αρκετούς υποστηρικτές της άποψης ότι η Εκκλησία δεν θα έπρεπε να τελέσει εξόδιο ακολουθία για τον Νίκο Καζαντζάκη, αλλά και πολλούς άλλους που υποστήριζαν το αντίθετο, βρέθηκε ένα ιερέας να ακολουθεί τον Καζαντζάκη στην τελευταία κατοικία του. Το εντυπωσιακό είναι ότι ο τότε στρατιωτικός ιερέας π. Σταύρος Καρπαθιωτάκης δεν έλαβε από κανέναν τέτοια εντολή.

Αυτό προκύπτει από όσα ανέφερε κάποια χρόνια αργότερα στη δημοσιογράφο κυρία Πρεβελάκη και αποδεικνύουν την παράτολμη απόφασή του να φύγει από το στρατόπεδο, χωρίς σχετική άδεια, για να φτάσει στον χώρο του Μητροπολιτικού Ναού του Αγίου Μηνά. Την ταυτότητά του αποκάλυψε ο ίδιος το 1972 στη Χανιώτισσα δημοσιογράφο κυρία Πρεβελάκη, όπως εξηγεί: «Τον Νοέμβριο του 1957 ήμουν στρατιώτης και παπάς, και υπηρετούσα τη θητεία μου στο Ηράκλειο.

Μια ημέρα πριν από την κηδεία του Καζαντζάκη ο διοικητής κάλεσε όλους τους στρατιωτικούς και έδωσε διαταγή να μη βγει κανείς έξω από το στρατόπεδο στις 5 Νοεμβρίου. Οι Αρχές και ο Στρατός φοβούνταν μεγάλες φασαρίες, γιατί είχε έρθει εκκλησιαστική διαταγή να μην ταφεί ο Καζαντζάκης.

Οταν θα το ‘παιρναν χαμπάρι οι Κρητικοί, θα έκαναν μεγάλες φασαρίες. Εγώ, ως παπάς, ένιωσα πολύ άσχημα. Η συνείδησή μου με πείραζε πολύ. Ημουν παπάς. Δεν άντεχα να πάρω στον λαιμό μου τέτοιο άδικο. Δεν μπορούσα να αρνηθώ τα ιερά μυστήρια σ’ έναν βαφτισμένο χριστιανό, που δεν έκανε ποτέ κάτι ανήθικο ή εγκληματικό.

Οσον αφορά τα βιβλία του, δεν είμαι εγώ άξιος να τον κρίνω. Το ‘σκασα κρυφά από τον Στρατό την ημέρα της κηδείας. Πήρα αθόρυβα τα ράσα μου και έτρεξα στον Μαρτινέγκο και τον έθαψα. Ολοι νόμισαν ότι με έστειλε η Εκκλησία να τον κηδέψω. Είχαν δει και τον Μητροπολίτη Ευγένιο στον Αγιο Μηνά. Δεν ήξερε κανείς τι γινόταν στα παρασκήνια! Πέρασα από στρατιωτικό δικαστήριο και μπήκα φυλακή για έξι μήνες!»

Ο π. Καρπαθιωτάκης τιμωρήθηκε από στρατιωτικό δικαστήριο απλώς επειδή το έσκασε από το στρατόπεδο την ημέρα της κηδείας. Ισως δεν γνώριζαν τι ακριβώς είχε κάνει τις ώρες που έφυγε από τη μονάδα του, γιατί τότε η τιμωρία του μπορεί να ήταν αυστηρότερη. Στον π. Σταύρο, με το αιτιολογικό ότι απουσίασε από την υπηρεσία του χωρίς άδεια, επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης 20 ημερών.

Στην πράξη αυτού του θαρραλέου ιερέα από την Κρήτη αναφέρθηκε αργότερα και ο τότε Αρχιεπίσκοπος Κρήτης Ευγένιος ο οποίος είχε πει: «Οταν έφτασε η σορός του στο Μαρτινέγκο, κάποιος έβγαλε επικήδειο λόγο. Τον επικήδειο εκφώνησε ο Μενέλαος Παρλαμάς, μα κανείς κληρικός δεν ήταν γύρω για να θάψει τον νεκρό.

Σκεφτείτε τώρα μπροστά στα μάτια όλου του κόσμου και τις φωτογραφικές μηχανές του διεθνούς Τύπου! Πουθενά παπάς. Οι βρακοφόροι Κρητικοί άρχισαν να φουρτουνιάζουν, έμαθα από άλλους παρόντες, άναψαν τα αίματα και ήθελαν να βουτήξουν το φέρετρο και να το θάψουν με τα ίδια τους τα χέρια.

Εκείνη την τραγική στιγμή, ως εκ θαύματος παρουσιάστηκε ένα νέος παπάς με ράσα και θυμιατό! Ούτε ήξερα ποιος ήταν και πώς βρέθηκε εκεί, από πού ξεφύτρωσε! Κανείς δεν ήξερε!»

Ξεκάθαρη ήταν η επιστολή-απάντηση από το Οικουμενικό Πατριαρχείο
Το 2003 η δημοσιογράφος και συγγραφέας Ελένη Κατσουλάκη απευθύνθηκε στο Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως με επιστολή της, για να μάθει αν υπάρχει κάποιο σχετικό έγγραφο περί αφορισμού του Νίκου Καζαντζάκη από την Εκκλησία.

Η απαντητική επιστολή που λαμβάνει με ημερομηνία 13 Μαΐου 2003, την οποία παραθέτει σήμερα η «Ορθόδοξη Αλήθεια», αναφέρει μεταξύ άλλων: «Ληφθέν προ ημερών, παρεπέμφθη εις το Αρχειοφυλάκιον διά τα περαιτέρω το, από της 10ης του τρέχοντος μηνός Μαΐου, προς τον Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην Φιλαδελφείας κ. Μελίτωνα, Αρχιγραμματεύοντα της Αγίας και Ιεράς Συνόδου, γράμμα υμών, δι’ ου ερωτάτε εάν το Οικουμενικόν Πατριαρχείον αφώρισε τον λογοτέχνην Νικόλαον Καζαντζάκην διά το περιεχόμενον των έργων του. Εις απάντησιν, σεπτή εντολή, γνωρίζω υμίν, ότι ερευνήσας μετά προσοχής τους οικείους Κώδικας του Αρχείου, δεν ανεύρον τοιούτον αφορισμόν».

Λίγα χρόνια μετά την κηδεία του Καζαντζάκη, την Κρήτη επισκέφθηκε ο τότε Οικουμενικός Πατριάρχης Αθηναγόρας, όπως πληροφορεί σε σχετικό κείμενό του ο Μητροπολίτης Αρκαλοχωρίου κ. Ανδρέας, τονίζοντας: «Είναι δε πολύ χαρακτηριστική η δήλωση του τότε Οικουμενικού Πατριάρχη Αθηναγόρα κατά την επίσκεψή του στην Κρήτη το 1961.

Οταν ρωτήθηκε για τον Νίκο Καζαντζάκη, απήντησε ότι “τα βιβλία του Καζαντζάκη κοσμούν την πατριαρχική βιβλιοθήκη”. Συνεπώς, είναι σαφέστατο ότι ο Καζαντζάκης δεν αφορίστηκε ποτέ από Εκκλησία. Βέβαια, οι μύθοι πλάθονται, θεριεύουν και συνοδεύουν ξεχωριστές προσωπικότητες, μεγάλες μορφές και τέτοιος ήταν ο Καζαντζάκης, ο οποίος δεν αφορίστηκε από την Εκκλησία κι ενταφιάστηκε κατά τους κανόνες και την τάξη της Ορθόδοξης Εκκλησίας».

του Κώστα Παππά – από την Εφημερίδα Ορθόδοξη Αλήθεια

https://xiromeropress.gr

Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2021

Καμπάνες σε δύο καφενεία και σε πελάτες σε διαφορετικές περιοχές της Ηπείρου

Δύο καφενεία, σε δύο διαφορετικές περιοχές της Ηπείρου «τσίμπησε» η αστυνομία το τελευταίο 24ωρο να έχουν παραβιάσει τα υγειονομικά μέτρα.

Η μία περίπτωση αφορά σε καφενείο στη Νέα Σελεύκεια Θεσπρωτίας, στο οποίο βεβαιώθηκε παράβαση για μη τήρηση της αναστολής λειτουργίας. Το πρόστιμο που επιβλήθηκε ανέρχεται στις τρεις χιλιάδες ευρώ.

Η δεύτερη αφορά σε καφενείο στη Χρυσοβίτσα Ιωαννίνων. Μετά τον έλεγχο της αστυνομίας βεβαιώθηκε πρόστιμο τριών χιλιάδων ευρώ ενώ τέθηκε σε 15ήμερη αναστολη λειτουργίας.

Πρόστιμα των 300 ευρώ βεβαιώθηκαν σε τρεις πελάτες που βρέθηκαν στο καφενείο την ώρα του ελέγχου.

 https://www.epiruspost.gr