Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2021

Εστιάτορας ζήτησε από αστυνομικούς να δείξουν τα πιστοποιητικά εμβολιασμού τους για να τον ελέγξουν

Ο ιδιοκτήτης σε έξαλλη κατάσταση, ζήτησε από τους αστυνομικούς να δει τα πιστοποιητικά εμβολιασμού τους αφού είχαν εισέλθει στον κλειστό χώρο του εστιατορίου. Οι αστυνομικοί αρνήθηκαν κι εκείνος τους κατηγόρησε για παράβαση καθήκοντος και τους έκανε μήνυση

Ένταση επικράτησε σε εστιατόριο της Κοζάνης, κατά την διάρκεια ελέγχου των αστυνομικών για τήρηση των μέτρων.

Σύμφωνα με το Kozanimedia.gr, δυο αστυνομικοί μπήκαν σε άδειο εστιατόριο της περιοχής προκειμένου να πραγματοποιήσουν έλεγχο και είδαν μια υπάλληλο η οποία είχε κατεβάσει τη μάσκα της προκειμένου να πιεί νερό. Οι αστυνομικοί της επέβαλλαν πρόστιμο με αποτέλεσμα εκείνη και ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης να διαμαρτυρηθούν.

Λίγο αργότερα κι ενώ είχε ήδη ξεκινήσει να επικρατεί κλίμα έντασης, οι αστυνομικοί επέβαλλαν πρόστιμο για μάσκα και σε δεύτερη υπάλληλο του εστιατορίου, η οποία σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη, βρισκόταν εκτός ωραρίου εργασίας.

Η ένταση κλιμακώθηκε και ο ιδιοκτήτης σε έξαλλη κατάσταση, ζήτησε από τους αστυνομικούς να δει τα πιστοποιητικά εμβολιασμού τους αφού είχαν εισέλθει στον κλειστό χώρο του εστιατορίου.

Ωστόσο, οι αστυνομικοί αρνήθηκαν να δείξουν τα πιστοποιητικά τους υποστηρίζοντας ότι επειδή είναι «όργανα» της ΕΛ.ΑΣ. δεν έχει δικαίωμα να τους ζητάει κάτι τέτοιο. Εκείνη τη στιγμή, ένας δικηγόρος που βρισκόταν στο εστιατόριο, τάχθηκε στο πλευρό του εστιάτορα και αναφέροντας μια σειρά ζητημάτων, ζήτησε και ο ίδιος από τους αστυνομικούς να δείξουν τα πιστοποιητικά τους.

Η συνέχεια δόθηκε στο Α.Τ. Κοζάνης όπου οι δύο πλευρές αλληλομηνύθηκαν. Ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου κατηγόρησε τους αστυνομικούς για παράβαση καθήκοντος, ενώ η κατηγορία που απαγγέλθηκε σε βάρος του είναι απείθεια σε έλεγχο. Μήνυση υποβλήθηκε και σε βάρος του δικηγόρου με κατηγορία για παρότρυνση σε απείθεια.

Πηγή : newsbreak.gr

https://viralgreece.eu

Ο χαλβάς και η μουσταλευριά...!!!


Τι χαλβάς τί μουσταλευριά... Ο τρόπος διαφέρει...

►Εικόνα πρώτη: Ο χαλβάς
Σε μία αίθουσα τουρκικού σχολείου γύρω στα 1880.Το δημοσίευμα (η γλαφυρότητα της περιγραφής του συντάκτη εντυπωσιακή!!!) είναι απο την εφημερίδα "ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ"-24 Σεπτεμβρίου 1899. Απολαύστε το:








►Εικόνα δεύτερη: 
Η μουσταλευριά... Σε ένα Ελληνικό  σχολείο (στα Τσαραπλανά -νυν Βασιλικό-Πωγωνίου) λίγο μετά την απελευθέρωση:


Αποτέλεσμα εικόνας για μουσταλευρια

Ο Καστανιανίτης δάσκαλος Κώστας Οικονόμου, υπηρετούσε πριν την απελευθέρωση άπ’ τον Τούρκικο ζυγό και υστέρα άπ’ αυτή, στο μεγάλο χωριό του Πωγωνίου τα Τσαραπλανά σαν  διευθυντής στο πολυθέσιο Σχολειό τους. ’Άριστος παιδαγωγός, άψογα ντυμένος για την εποχή, πάρα πολύ πνευματώδης, ακούραστος, πρόθυμος, ευγενικός και με πολύ λεπτούς τρόπους.

Όπως όλοι οι δάσκαλοι της εποχής εκείνης και ο Οικονόμου — Κονομίδη τον λέγανε — έμενε στα Τσαραπλανά χωρίς οικογένεια και κατοικούσε στο δωμάτιο του Σχολείου. Ήταν ανάγκη τη μικρή αμοιβή πού παίρναν οί δάσκαλοι να συμπληρώνουν οι γυναίκες τους, εργαζόμενες στον κήπο, στο αμπέλι, στο χωράφι και στη συντήρηση και διατροφή της οικόσιτης κτηνοτροφίας.

Τον Οκτώβρη, ένα μήνα ύστερα άπ’ τον τρύγο, ήταν εποχή πού στα Τσαραπλανά έβραζε ό μούστος στα «βαένια» αλλά και πού φτιάχναν οί νοικοκυρές σ’ όλα τα σπίτια μουσταλευριές. Το δάσκαλο Οικονόμου τον γαργαλούσε ή ευωδιαστή μυρωδιά της μουσταλευριάς και του άνοιγε την όρεξη αλλά του ήταν αδύνατο να γευτεί το νόστιμο έδεσμα γιατί δεν ήταν εμπορεύσιμο να βρει στα μαγαζιά. Καταφερτζής όμως και χωρίς να χάνει άπ’ την αξιοπρέπειά του αναγκάστηκε να προβεί στο παρακάτω τέχνασμα, «κόλπο» θα λέγαμε:
Το βράδυ στην απόλυση του Σχολείου, και μετά την προσευχή των μαθητών, εμφανίζεται ο Οικονόμου στην πόρτα του δωματίου, πού ήταν συνέχεια με την αίθουσα, μ’ ένα πιάτο προσεχτικά δεμένο με καθαρή πετσέτα του φαγητού και ενώ σηκώνει το πιάτο ψηλά λέει:
«Όποιο παιδί μου έφερε τη μουσταλευριά και ξέχασε να πάρει το πιάτο του, να περάσει να το πάρει!» 

Βέβαια κανένα παιδί δεν πήγε να πάρει το πιάτο του δάσκαλου αφού κανένα δεν τολμούσε να διανοηθεί να πάει μουσταλευριά μήπως... δεν τρώει ο δάσκαλος μουσταλευριά!
Όταν ξεχύθηκαν τα παιδιά απ’ το Σχολειό στο δρόμο σχολίαζαν το γεγονός οτι τελικά... την τρώει ό δάσκαλος την μουσταλευριά !
Ο δάσκαλος ήξερε να μαγνητίζει όχι μονάχα την ψυχή των παιδιών, αλλά και των γονιών τους, και την άλλη μέρα γέμισε το δωμάτιο του δάσκαλου με.. . πενήντα πιάτα μουσταλευριά, πού μοσχοβόλαε όλο το Σχολειό!
Ολόκληρο το δεκαπενθήμερο το δωμάτιο του δάσκαλου γέμιζε πιάτα με μουσταλευριά, ανάλογα πότε έφτιαχνε ή κάθε οικογένεια, και άρχισε — αναγκάστηκε— ο δάσκαλος ν’ απλώνει τις μουσταλευριές να ξεραθούν στον ήλιο για να τις φρεσκάρει αργότερα και να έχει όλη τη χρονιά το υπέροχο ευωδιαστό χωριάτικο έδεσμα.

Κι ο Κώστας Οικονόμου πέρασε το χειμώνα του... ζωή χαρισάμενη ! ! !

Στην  Καστάνιανη, σε πολύ βαθιά γηρατειά αλλά θαλερή, βρίσκεται ακόμα στη ζωή η σύντροφος του δάσκαλου, η αρχόντισσα Κώστα Κονόμενα και με νοτισμένα γέρικα μάτια μολογάει παλιούς μεσελέδες...
Απόσπασμα απο το βιβλίο "Σκόρπια φύλα απ το Πωγώνι" του Σταύρου Π. Καραδήμα (1974).

www. adelfotitavissanis.blogspot.gr

Κατέληξε 83χρονος στα Γιάννενα από Covid..

Ένας 83χρονος που είχε προσβληθεί από κορωνοϊό κατέληξε στο Νοσοκομείο Χατζηκώστα. Ο ηλικιωμένος είχε διακομισθεί από το Νοσοκομείο Φιλιατών. Παρά την προσπάθεια που έγινε από τους γιατρούς δεν κατάφεραν να τον κρατήσουν να τον κρατήσουν στη ζωή.

Ο 83χρονος ήταν ανεμβολίαστος.

Στα δύο νοσοκομεία των Ιωαννίνων η κατάσταση είναι ελεγχόμενη ωστόσο πιέσεις ασκούνται για κλίνες Εντατικής Θεραπείας από την Βόρεια Ελλάδα.

Ήδη στην ΜΕΘ – Covid του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου έχουν μεταφερθεί δύο ασθενείς ενώ υπάρχουν αιτήματα από την Θεσσαλονίκη και για άλλες διακομιδές.

Στη ΜΕΘ του Πανεπιστημιακού νοσηλεύονται πέντε ασθενείς. Σε ετοιμότητα έχει τεθεί και η δεύτερη μονάδα.

Στις Μονάδες Λοιμωδών του Πανεπιστημιακού νοσηλεύονται 17 ασθενείς ενώ άλλοι έξι νοσηλεύονται στο νοσοκομείο Χατζηκώστα με τρεις μάλιστα εισαγωγές να έχουν γίνει τις τελευταίες ώρες.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται δεν δημιουργούν μεγάλη πίεση στα νοσοκομεία ωστόσο ανησυχία προκαλεί η αύξηση των αναγκών από περιοχές της Βόρειας Ελλάδας κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε πίεση του δημόσιου συστήματος υγείας όπως έχει συμβεί και στο παρελθόν.

https://www.epiruspost.gr

'Ήπειρος της πεντατονίας. Το τραγούδι του νεκρού αδελφού. Απολαύστε το video





Απολαύστε το video


Η Ήπειρος - το φτωχότερο χωράφι της Ευρώπης, κατά την πρόσφατη στατιστική της ΕΟΚ - αλλά ίσως το πιο πλούσιο από πολιτισμική άποψη, προσπαθεί να επιβιώσει πεισματικά εδώ και 15.000 -- τουλάχιστον - χρόνια, αν και το επίσημο ελληνικό κράτος δέχεται ότι η ιστορία του ξεκινά μόλις το 6000 π.Χ.


Το ιδιαίτερο μουσικό του χαρακτηριστικό, η πεντατονική μουσική, είναι ίσως ό,τι πιο πολύτιμο μας παραδόθηκε από τον αρχαίο ηπειρώτικο λαό. Αυτό που οι λόγιοι μουσικοί θεωρούν ως «μουσικό λάθος» ξεκίνησε από την Ήπειρο και ταξίδεψε με τους ικανότατους Ηπειρώτες ναυτικούς, καραβανιέρηδες εμπόρους και κτίστες-πετράδες, σ' όλον τον κόσμο : Κεντρική Αφρική, Ινδία, Καύκασο, Ιμαλάια, Νότια Κίνα, Πολυνησία, Περού, Ινδιάνους, Λαπωνία, Γροιλανδία, Κέλτες, Ιρλανδία, κλπ. όπου είχε τη δύναμη και το σθένος να σταθεί σαν αυτόνομη μουσική. 






«Του νεκρού αδελφού» (διαρκείας 30΄), συλλεγμένο ψηφίδα-ψηφίδα, στίχο-στίχο, μελωδία-μελωδία από διάφορους τόπους και ανθρώπους κι ερμηνευμένο από διάφορους τραγουδιστές-φωνές, που παραπέμπει σε αρχαία ελληνική τραγωδία, καταδεικνύοντας για άλλη μια φορά την συνέχεια αυτού του λαού, αυτού του πολιτισμού!

Έτσι αποδεικνύεται γιατί γεννήθηκε και «έκατσε» η πεντατονία σε μια ορεινή περιοχή, όπως η Ήπειρος, και από ανθρώπους που έβρισκαν φυσικό καταφύγιο στις πολυάριθμες σπηλιές του τόπου τους.

πιο πολλές πληροφορίες εδώ http://visaltis.blogspot.com/2010/12/...

Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2021

Ανάμεσα τρεις θάλασσες...VIDEO (Παραδοσιακό τραγούδι).


Ομάδα τραγουδιού Ομοσπονδίας Μουργκάνας. Από το cd : Μουργκάνα. Στο α΄μέρος Συρτό στα Τρία, στο β΄μέρος Μέσα -- Έξω (Σιουντά) Ανάμεσα τρεις θάλασσες, τριανταφυλλάκι μ' κόκκινο. Πύργος θεμελιωμένος, νεράντζι και λεμόνι. Κι απάνω η κόρη κάθονταν, τριανταφυλλάκι μ' κόκκινο. Κι όλο φλουριά αρμαθιάζει, νεράντζι και λεμόνι. Αρμάθιαζε ξαρμάθιαζε, τριανταφυλλάκι μ' κόκκινο. Εννιά αρμαθούλες φτιάχνει, νεράντζι και λεμόνι. Τις πέντε βάζει στο λαιμό, τριανταφυλλάκι μ' κόκκινο. Τις τέσσερις στα χέρια, νεράντζι και λεμόνι. Και με τον ήλιο εμάλωνε, τριανταφυλλάκι μ' κόκκινο. Με τον ήλιο μαλώνει, νεράντζι και λεμόνι. Για έβγα ήλιε μ' για να βγω, τριανταφυλλάκι μ' κόκκινο. Για λάμψε για να λάμψω, νεράντζι και λεμόνι. Αν λάμψεις ήλιε μια φορά, τριανταφυλλάκι μ' κόκκινο. Καίγονται τα χορτάρια, νεράντζι και λεμόνι. Κι αν λάμψω ήλιε μου κι εγώ, τριανταφυλλάκι μ' κόκκινο. Καίγονται παλικάρια, νεράντζι και λεμόνι.


Το ακουστικό και φωτογραφικό περιεχόμενο αποτελούν προσωπικό έργο των δημιουργών στους οποίους και ανήκουν.

Αρτοκλασία για την εορτή του Α. Βησσαρίωνος και εκλογές πραγματοποιεί ο Σύλλογος Φιλιππιαδιωτών Αθήνας

Από τα πιο παρεξηγημένα πρόσωπα της ιστορίας ο Πήλιο Γούσης

Σε ιστορική αναφορά του στην εφημερίδα "Έθνος" ο Νίκος Τζιανίδης, επισημαίνει ότι οι ιστορικοί γράφουν πολλές φορές ανακρίβειες που τα χρόνια τις παίρνουν από το χέρι, τις μεγαλώνουν με τροφή την υπερβολή και την ακριτομυθία, και τις παραδίδουν στις επόμενες γενιές ως θέσφατα, διαμορφώνοντας, τελικά, λανθασμένα στερεότυπα που πλανώνται και πλανούν εις τους αιώνας των αιώνων. Λέγεται πως «ο Θεός δεν μπορεί να μεταβάλει το παρελθόν, οι ιστορικοί όμως μπορούν. Μεταξύ των ιστορικών διαστρεβλώσεων κατατάσσει και την περίπτωση του "προδομένου" Πήλιου Γούση. Σημειώνει χαρακτηριστικά: "Το όνομά του έγινε συνώνυμο της προδοσίας. Παλαιότερα ο  Πάνος Καμμένος αποκάλεσε Πήλιο Γούση τον πρώην υπουργό Εξωτερικών Νίκο Κοτζιά, για να μην τον πει απλά «προδότη». Λάθος, γιατί ο Πήλιος Γούσης είναι ένα από τα πιο παρεξηγημένα πρόσωπα της ελληνικής Ιστορίας. Η άτιμη η παράδοση είναι αυτή που αμαύρωσε το όνομα του κατά τα άλλα ένθερμου αγωνιστή και αδίστακτου πολεμιστή! Τι μας δίδαξε η παράδοση; Πώς ο Πήλιος Γούσης το καλοκαίρι του 1803 ήταν αυτός που αποκάλυψε μυστικό πέρασμα στον Αλή Πασά που ήδη πολιορκούσε το Σούλι, από το οποίο πέρασαν οι Τούρκοι και κατέλαβαν τον ηρωικό τόπο.Το αντίτιμο της προδοσίας, σύμφωνα πάντα με την Ιστορία, θα ήταν 9.000 γρόσια και η απελευθέρωση του γαμβρού του Γούση, που τον κρατούσαν οι Τούρκοι. Το σχέδιο τέθηκε σε εφαρμογή και οι άνδρες του Αλή Πασά πέρασαν κρυφά το μυστικό μονοπάτι και χτύπησαν από πίσω τους Σουλιώτες! Τα υπόλοιπα είναι γνωστά. Οι Σουλιώτες άντεξαν ακόμα λίγο, αλλά στο τέλος παρέδωσαν τον τόπο τους με ολέθριες συνέπειες. Γιατί, όμως, ο Πήλιος Γούση προδότης; Εδώ βάζει το χέρι του ο καθόλου αντικειμενικός και πρόχειρος συγγραφέας-ιστορικός της περιόδου Χριστόφορος Περραιβός.

Ο Γιώργης Τζαβέλλας πεθαίνει και οι Σουλιώτες κάνουν εκλογές για να αναδείξουν νέο αρχηγό Ο Πήλιος Γούσης είναι υποψήφιος. Ο γιος του Γιώργη, Φώτος Τζαβέλλας υπερψηφίζεται και ο Γούσης φέρεται να ξεσπάει:  «Γ…ώ τη μάνα του, όλο οι Τζαβελλαίοι θα κυβερνάνε το  Σούλι; Θα τους δείξω»! Ο Περραιβός, φίλος με του Τζαβελλαίους, έχει στα χέρια του ένα στοιχείο για να χτυπήσει τον Γούση, τον προσκείμενο στην αντίπαλη οικογένεια των Μποτσαραίων. Επίσης, ο Πήλιος Γούσης είχε αντιταχθεί σε Συνέλευση στην Κέρκυρα και, τελικά, είχε αποτρέψει τον ορισμό του Περραιβού, ως πληρεξουσίου των Σουλιωτών, για να ταξιδέψει στη Βιέννη προς αναζήτηση στήριξης από τις τότε μεγάλες δυνάμεις. Και η λεπτομέρεια που δείχνει την ιδιοτέλεια: Το βιβλίο του Περραιβού, όπου γίνεται λόγος για την προδοσία του Γούση, είχε τρεις εκδόσεις. Η πρώτη έκδοση έγινε το 1803, την περίοδο των γεγονότων, δηλαδή. Οι προδότες που κατονομάζονται είναι ο Γιώργης Μπότσαρης, ο Παλάσκας, ο Διαμαντής Ζέρβας και ο γέρος Κουτσονίκας. Ο Πήλιος Γούσης αναγράφεται στις επόμενες δύο εκδόσεις, που έγιναν μετά την κόντρα στη Συνέλευση της Κέρκυρας! Ο Γούσης, στην πραγματικότητα, πολέμησε γενναία στο πλευρό των Σουλιωτών, και όταν αυτοί συνθηκολόγησαν, διέφυγε στην Κέρκυρα με τους συντοπίτες του. Ήταν μέλος της Φιλικής Εταιρείας από το 1819, κάτι παράδοξο αν τον ακολουθούσε το στίγμα της προδοσίας. Τέλος, έπεσε ηρωικά μαχόμενος ως αντιστράτηγος κατά την έξοδο του Μεσολογγίου το 1826. Στον «κήπο των ηρώων», στο μνημείο των πεσόντων μεταξύ των φονευθέντων ηρώων της εξόδου, είναι χαραγμένο και το όνομα του Πήλιο Γούση. Οι Μεσολογγίτες δεν διάβασαν την ιστορία του Περραιβού, που όμως εξαπλώθηκε σαν λοιμός και μας… αρρωσταίνει μέχρι και σήμερα!". 

Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2021

Ακρίβεια: Τι να πρωτοκόψουμε για να βγει ο χειμώνας;

Γράφει ο Χρήστος Μέγας

Δυο πράγματα διαπιστώνεις φέτος το φθινόπωρο: τα οικονομικά της οικογένειας βρίσκονται εκτός προϋπολογισμού και το «τρένο» της ΝΔ δεν είναι στις ράγες. Και παραμένει το ερώτημα: Από πού θα κόψουμε να βγει ο χειμώνας; Καθώς από τα «κόκκινα δάνεια» της οικονομικής κρίσης περάσαμε στην κρίση της πανδημίας και, από «επιτυχία» σε «επιτυχία» τα τελευταία 3-4 χρόνια, πλέον είμαστε αντιμέτωποι με τους «κόκκινους λογαριασμούς».

Στην παρούσα κρίση τα είδη πρώτης ανάγκης (στέγη-ενοίκιο, ρεύμα, θέρμανση, υγιεινή τροφή, νερό, κυρίως το θερμό θέρος, κ.α.) είναι ειδή εν ανεπαρκεία… Δεν ξέρουμε αν ο κορονοϊός ξέφυγε από το εργαστήριο της Γιουχάν, αλλά σαφώς η ακρίβεια, τουλάχιστον στην ενέργεια, προκλήθηκε στα πολιτικά εργαστήρια…

Για την αντιμετώπιση της ακρίβειας που επελαύνει, η συνιστώμενη από την κυβέρνηση δράση είναι η… οικονομία. Νυχτερινή συσκότιση λοιπόν από τις 9 και διπλή φλοκάτη για το κρύο. Τι και εάν τα τρόφιμα και κάθε παραγόμενο (και μεταφερόμενο) προϊόν χρειάζεται ενέργεια; Η ακρίβεια στα λαϊκά αγαθά θα παραμένει ως πρόβλημα, μέχρι το πρόβλημα να αντιμετωπιστεί στην πηγή. Το κυριότερο εξ αυτών δε είναι η βίαιη και χωρίς υποδομές απανθρακοποίηση-απολιγνιτοποίηση.

Το ρεύμα

Πολύ σύντομα θα αποδεχθεί και η χώρα μας ότι δεν μπορεί, οικονομικά και κοινωνικά, να διατηρεί, ταυτόχρονα, ακριβά τα τέλη διοξειδίου του άνθρακα και πανάκριβη πράσινη ενέργεια. Σαφώς από την μία πλευρά άργησαν, ως προς τις υποδομές στις εναλλακτικές πηγές ενέργειας και ταυτόχρονα βιάστηκαν, ως προς την απανθρακοποίηση…

Το ερώτημα είναι πότε η κυβέρνηση θα αναθεωρήσει τον υπερφίαλο στόχο για τον λιγνίτη και πότε θα (υποχρεωθεί να) ανακρούσει πρύμναν στο ξεπούλημα της ΔΕΗ;

Τρίτη κρίση στη σειρά: η ακρίβεια

Έτσι από την οικονομική και, ακολούθως, την υγειονομική κρίση περάσαμε στην κρίση της καθημερινότητας.

Αλλά μήπως στα επιχειρηματικά ή τα μάκρο-οικονομικά η κατάσταση είναι ελπιδοφόρα;

1.Το χρέος αυξάνεται, ενώ μόνο στη διετία της πανδημίας δαπανήθηκαν πάνω από 48 δις για την αντιμετώπιση της κρίσης. Ωστόσο, ένα σημαντικό ποσοστό που ξεπερνά το 1/3 από τα εν λόγω ποσό έγιναν επιχειρηματικές… καταθέσεως. Άρα, δεν πήγαν για την κρίση, αλλά κατευθύνθηκαν στις τσέπες.

2.Το δημόσιο έχει εγγυηθεί το 30% των κόκκινων τραπεζικών δανείων που πέρασαν στα fund (πρόγραμμα «Ηρακλής»). Πολλά από αυτά τα «έβαλαν στο χέρι» οι περίφημοι ιπτάμενοι πειρατές των κόκκινων δανείων με 10 ή 20% της αξίας. Οπότε, απλώς και μόνο τα εγγυημένα ποσά του δημοσίου να εισπράξουν (30%), είναι κερδισμένοι. Ήτοι το δημόσιο καλείται να διαχειριστεί ένα ακόμη «κρυφό» χρέος το οποίο μπορεί να ξεπέρασε τα 10 δις (περίπου το 50% των εγγυήσεων). Την ίδια στιγμή το ιδιωτικό χρέος προς τις τράπεζες παραμείνει αναλλοίωτο στο ίδιο ύψος και, μάλιστα, είναι άμεση απαιτητό. Θα το βλέπουμε από εδώ και πέρα καθημερινά με τους πλειστηριασμούς των κατοικιών…

3.Το ιδιωτικό-κεφαλαιοποιητικό Ασφαλιστικό προκαλεί νέο χρέος 78 δις μέχρι το 2060 (και σίγουρα 650 εκ. μέχρι το 2025).

4.Τα χρέη των επιχειρήσεων και ιδιωτών (ΕΦΚΑ, επιστρεπτέες, εφορία κ.α.) διευρύνθηκαν μέσα στην πανδημία, λόγω πτώσης του τσίρου, αλλά και μετάθεσης υποχρεώσεων που προβλέφθηκαν σαν ενισχύσεις. Υπολογίζονται αισίως σε 110 δις ευρώ.

5.Η αναπτυξιακή έκρηξη του φωτεινού καλοκαιριού, κυρίως λόγω τουριστικών αφίξεων, αποκάλυψε το παραγωγικό κενό της χώρας, παρά τις οικονομικές θυσίες των εργαζομένων εδώ και 12 χρόνια . Προκειμένου να καλυφθεί η αυξημένη (εσωτερικά) ζήτηση, διογκώθηκε το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο. Κατά συνέπεια τώρα, μετά την διπλή κρίση (οικονομική και υγειονομική) και ενόσω εισερχόμαστε στην τρίτη κρίση, αυτή της ακρίβειας και της καθημερινής διαβίωσης, έχουμε τριπλό πρόβλημα (χρέος ίσο με δύο ΑΕΠ, έλλειμμα δημοσίου σε διψήφιο ποσοστό και τεράστιο έλλειμμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών). Ένα επιπλέον πρόβλημα δηλαδή (χρέος) σε σχέση με αυτά που είχαμε το 2009 που εισήλθαμε με στην οικονομική κρίση...

Φοροδιαφυγή και υψηλά επιτόκια

6.Η μεγέθυνση του ΑΕΠ (16,2% το β’ τρίμηνο) δεν συνοδεύτηκε από αύξηση των φορολογικών εσόδων. Αντιθέτως είχαμε πτώση κατά 0,5% (8μηνο 2021). Απίθανο ξεχαρβάλωμα και χαριστικές ρυθμίσεις από την… Ανεξάρτητοι Αρχή Δημόσιων Εσόδων!

7.Λόγω πληθωρισμού η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα θα αποσυρθεί από το πρόγραμμα αγοράς ομολόγων λόγω πανδημίας (PEPP). Ακόμη και εάν ενισχυθεί το «παλαιό» (προηγηθέν) πρόγραμμα αγοράς ομολόγων για την έξοδο από την οικονομική κρίση, αυτό προσώρας δεν αφορά την χώρας. Η «κατ εξαίρεση» δε μελλοντική ένταξη της Ελλάδας σε αυτό, πιθανότατα θα σημάνει πρόσθετες δεσμεύσεις (πλεονάσματα κ.α.)…

8. Το Ταμείο Ανάκαμψης, τελικά, θα απευθυνθεί το πολύ σε 30.000 τραπεζικά επιλέξιμες εταιρείες, ενώ οι υπόλοιπες 770.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν είναι καν εταιρείες, σύμφωνα με τον Α.Γεωργιάδη… Δάνεια (με τραπεζική κριτήρια) αντί επιδοτήσεων θα δίνει και από το νέο ΕΣΠΑ. Με αποτέλεσμα το 60%-70% των κονδυλίων να κατευθυνθεί στις μεγάλος εταιρείες με πλεονάζουσα ρευστότητα (λόγω επιστρεπτέων ή από ενίσχυση της ολιγοπωλιακής των θέσης). Δάνεια τα οποία τελικά δεν χρειάζονται…

Πέραν όλων αυτών το αποκορύφωμα είναι οι πιέσεις στα εθνικά θέματα. Η σοβούσα κρίση αρμενίζει πλέον στο Αιγαίο. Ο Τούρκος Πρόεδρος από την έδρα του ΟΗΕ ζήτησε ευθέως διμερή διάλογο. Και αντί εμείς να απαντήσουμε, σε κάθε ευκαιρία, φυσικά και σε μία δια ζώσης συνάντηση Μητσοτάκη-Ερντογάν, ότι η μόνη διμερής διαφορά είναι ο προσδιορισμός της υφαλοκρηπίδας, κατά συνέπεια η παραπομπή του θέματος στο Διεθνές Δικαστήριο, ο πρωθυπουργός απέφυγε να τον συναντήσει. (Ευτυχώς συνάντησε τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής, Τούρκο υπήκοο για να μην ξεχνούν όσοι πιστεύουν ότι του άρχουν αναθέσει προξενικό ρόλο στην Ουάσιγκτον…).

Τα γκρίζα σύννεφα (και εδώ) πυκνώνουν…


Χρήστος Μέγας

Και Τι Δεν Έχουμε Ζήσει Στο Σπιτάκι Των Παππούδων Μας Στο Χωριό

Στην πορεία του χρόνου όλα εξελίσσονται, συμπεριλαμβανομένης της τέχνης και της αρχιτεκτονικής. Συνεπώς, νέοι τύποι σπιτιών κάνουν την εμφάνισή τους και μαγεύουν με τις καινοτομίες τους. Αυτό παρακινεί τους οικονομικά εύρωστους να επιδίδονται σε νέες αγορές, ενώ ανθρώπους που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να τα αποκτήσουν, απλώς να τα θαυμάζουν και να τα ονειρεύονται.

Τα εντυπωσιακά σπίτια
Θα έχετε ήδη καταλάβει πως αναφέρομαι στις μεγάλες επαύλεις με τους εκθαμβωτικούς κήπους που σε κάνουν να αισθάνεσαι λες και βρίσκεσαι στην αυλή του παραδείσου. Ή ακόμη στα μικρότερα σπίτι, με περίεργα σχήματα, βαμμένα σε συνδυασμό των αποχρώσεων μαύρο, γκρι και λευκό. Πολύ in θεωρείται και το ξύλο στις μέρες μας, όπως επίσης και οι λευκές πέτρες. Είναι σχεδόν αδύνατον να περάσει κανείς έξω από τέτοιου είδους σπίτια και να μην εντυπωσιαστεί.

Μα ενώ όλοι θαρρούν πως αυτά τα σπίτια είναι τα πολυτιμότερα, εγώ θα σας πω πως η αξία δε μετριέται με εκτάσεις γης, με σύγχρονες αρχιτεκτονικές τάσεις και με έπιπλα. Γιατί η αξία ενός χώρου δεν υπολογίζεται μόνο με χαρτονομίσματα, αλλά και με τα συναισθήματα που σου δημιουργεί όταν βρεθείς μέσα σ’ αυτόν. Και ποιο άλλο σπίτι θα μπορούσε να δημιουργήσει περισσότερα συναισθήματα από το πέτρινο σπιτάκι της γιαγιάς και του παππού στο χωριό;

Το σπίτι των παππούδων μας
Το σπίτι των παππούδων μας, λοιπόν, μοιάζει με τις ρώσικες ματριόσκες (ή αλλιώς μπάμπουσκες), που όσο πιο πολύ τις «σκαλίζεις», τόσο περισσότερα κομμάτια βγαίνουν απ’ αυτές. Έτσι και σε αυτό το σπίτι, κάθε γωνιά, κάθε δωμάτιο, έχει χαραγμένα τα στίγματα των παιδικών μας χρόνων. Έχουμε τρέξει στους διαδρόμους του άπειρες φορές και, φυσικά, γνωρίζουμε κάθε μυστική κρυψώνα. Τις ανακαλύψαμε όταν παίζαμε κρυφτό με τα ξαδερφάκια μας ή όταν κρυβόμασταν από τους γονείς μας για να αποφύγουμε το κήρυγμα για τις αταξίες μας.

Αυτό το σπίτι είναι μαγικό και μοιάζει με τον ξεναγό στις τουριστικές εκδρομές. Μας ξεναγεί στην ίδια μας τη μνήμη, γυρνώντας μας σε χρόνια που πέρασαν. Το σπίτι αυτό δεν είναι φανταχτερό και σίγουρα δεν είναι σύγχρονο. Ένα απλό σπιτάκι είναι, στην άκρη του χωριού, περιτριγυρισμένο με κάθε λογής δεντράκια. Ελιές, λεμονιές, συκιές, και καλλιέργειες λαχανικών για τη μεσημεριανή μας σαλάτα!

Η αγάπη μας για το σπίτι αυτό
Είναι ένα σπίτι που μας μεγάλωσε και μας αγκάλιασε σφικτά, όπως τα κλαριά του κλίματος αγκαλιάζουν τους τοίχους του. Και για να δεις ότι όντως στο σπιτάκι αυτό αφήσαμε το στίγμα μας, αν μετακινήσουμε τα φύλλα των δέντρων λίγο πιο πέρα, κάπου εκεί στον τοίχο βρίσκονται ακόμα χαραγμένα τα ονόματά μας.

Όσο κι αν μας εντυπωσιάζουν τα σύγχρονα-μοντέρνα σπίτια, τίποτα δεν μπορεί να γαληνεύσει την ψυχή μας περισσότερο από το πέτρινο σπιτάκι των παππούδων στο χωριό. Στην περίπτωση αυτή ισχύει το ρητό: «Ο παλιός είναι αλλιώς».

https://xiromeropress.gr

Το κοπάδι του Σάκη. Βίντεο: Ανδρέας Κουτσοθανάσης

Η μετακίνηση των κοπαδιών συναντάται από την ελληνική αρχαιότητα, ενώ στις μέρες μας αποτελεί παρελθόν. 

Η ελληνική μετακινούμενη κτηνοτροφία εγγράφηκε στο Εθνικό Ευρετήριο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς και δυστυχώς σήμερα τείνει να εξαφανιστεί. 

Η βιολογική μας κτηνοτροφία πεθαίνει κι αργοσβήνει ...και μαζί της χάνεται μια παράδοση πολιτισμού και ιστορίας του τόπου. 

Ελάχιστοι πλέον κτηνοτρόφοι απέμειναν που μετακινούνται με τα κοπάδια τους στην ορεινή Ελλάδα. 

Στο Τροβάτο Αγράφων, συναντήσαμε τον τσέλιγκα Βελισσάρη όπου αυτός και η οικογένειά του,μετακινούμενοι, ξεκαλοκαιριάζουν στη βουνίσια πατρίδα.Ο Βελισσάρης μας περιγράφει το χτες και το σήμερα, καθώς και τις δυσκολίες του επαγγέλματος...

Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2021

Μια όμορφη στιγμή...

Οδηγός περνούσε από την παλαιά εθνική οδό Ηγουμενίτσας-Ιωαννίνων.

Ερημιά στη διαδρομή, σπάνια έβλεπε αυτοκίνητο.

Ωστόσο βρέθηκε μπροστά σε μια όμορφη στιγμή.

Γίδια, κοντά στο ύψος της Πετροβίτσας, κατευθύνονταν προς το διπλανό βοσκότοπο για αναζήτηση τροφής. 

Τα μάτια και η καρδιά "χορταίνουν" μπροστά σε ωραίες εικόνες. 

https://katoci.blogspot.com

Αγριογούρουνο τραυμάτισε κυνηγό

Στο νοσοκομείο μεταφέρθηκε κυνηγός μετά από χτυπήματα που δέχθηκε από αγριογούρουνο στην περιοχή της Τύριας.

Η παρέα κυνηγούσε στην περιοχή. Ο 48χρονος που βρισκόταν σε «καρτέρι» αιφνιδιάστηκε από το μεγαλόσωμο άγριο ζώο. Πριν προλάβει να αντιδράσει δέχθηκε τα χτυπήματα του με αποτέλεσμα να πέσει στο έδαφος και να χάσει τις αισθήσεις του.

Ευτυχώς το συμβάν έγινε γρήγορα αντιληπτό από τους υπόλοιπους κυνηγούς οι οποίοι έσπευσαν να τον βοηθήσουν και στη συνέχεια να τον μεταφέρουν στο νοσοκομείο.

Ο κυνηγός δέχθηκε την βοήθεια των γιατρών, έγιναν τα απαραίτητα ράμματα στα πόδια όπου ήταν τα σοβαρότερα τραύματα και αναρρώνει στο σπίτι του.

Θύμα στο ίδιο κυνήγι έπεσε και ένα κυνηγόσκυλο το οποίο επίσης δέχθηκε χτυπήματα από αγριογούρουνο.

https://www.epiruspost.gr

NTOKOYMENTO: Επιστολή Θεσπρωτού στρατιώτη από το Μικρασιατικό μέτωπο και την επόμενη σκοτώθηκε


Στο Μικρασιατικό μέτωπο, από το 1919 μέχρι το 1922 πολέμησαν και Θεσπρωτοί στρατιώτες. Μεταξύ αυτών ήταν και ο Ευάγγελος Λάππας από την Γκρίκα Θεσπρωτίας. Μια ημέρα πριν σκοτωθεί στη μάχη και ενώ ο ελληνικός στρατός προέλαυνε θριαμβευτικά, έστειλε, στις 22 Ιουνίου του 1921, επιστολή στον αδελφό του Ζήκο Λάππα. Αυτή την επιστολή, που αποτελεί ιστορικό ντοκουμέντο και δημοσιεύεται για πρώτη φορά, διέσωσε ο ιστοριοδίφης Λευτέρης Σοφίας. Αναφέρεται στην  υγεία και διάθεση, που τη χαρακτηρίζει "προς ώρας" καλή. Αυτό το "πρός ώρα" είναι προφητικό. Αυτή η επιστολή ήταν το το κύκνειο άσμα του, γιατί την επόμενη, 23 Ιουνίου 1923, έπεσε νεκρός από τις σφαίρες του εχθρού.  
Ενδιαφέρεται τόσο για την υγεία των δικών του όσο και για τα ζωντανά της οικογένειας, τα βόδια, τα δαμάλια και τα γίδια. Από το περιεχόμενο της συγκεκριμένης επιστολής, που έχει περιεχόμενο προσωπικό και φανερώνει το σύνδεσμο με τους δικούς του ανθρώπους, για τους οποίους ρωτά πως είναι, αποκαλύπτεται ότι αλληλογραφούσε συχνά με αυτούς και ειδικά με τον αδελφό του Ζήκο, τους έστελνε και του έστελναν γράμματα.  Αυτό εκφράζει την εσωτερική του ανάγκη του να επικοινωνεί. Αισθανόταν μακριά από την οικογένειά του και βίωνε μια ψυχική μοναξιά, που ωστόσο δεν επηρέαζε σε τίποτε την ψυχολογία του ως πολεμιστή, αφού προτεραιότητα έδινε στο καθήκον προς την πατρίδα, που το εκπλήρωσε και το επισφράγισε με το ίδιο του το αίμα. 




Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου 2021

«Ταινίες από τις πέντε Ηπείρους για τη δική μας Ήπειρο»

Κάπου εδώ κοντά τελειώνει και ο τέταρτος κύκλος του φεστιβάλ ντοκιμαντέρ West Side Mountains Doc Fest ή Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Ηπείρου που φέτος πραγματοποιήθηκε σε πολλές περιοχές της Ηπείρου και ολοκληρώνεται στην Αθήνα με μια σειρά εξαιρετικών ταινιών το πλείστο Ελληνικών και την παρουσία πολλών από τους δημιουργούς τους.

Οι προβολές αυτές θα γίνουν στον ιστορικό κινηματογράφο τέχνης Studio New Star Art Cinema στην πλατεία Αμερικής, οδός Σταυροπούλου 33 και Σπάρτης, τ.κ. 112 52 Τηλ.: 2108640054, 2108220008 και θα διαρκέσουν από τις 30 Σεπτεμβρίου μέχρι τις 2 Οκτωβρίου και μπορούν να τις παρακολουθήσουν όσοι έχουν προσκληθεί από τους συμμετέχοντες καλλιτέχνες ή την παραγωγή της εκδήλωσης.

Η απονομή των βραβείων θα γίνει την Κυριακή 3 Οκτωβρίου και ώρα 19:30 με δωρεάν είσοδο για όλους. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας και τήρηση όλων των πρωτοκόλλων για την προστασία από την πανδημία. Για να κλείσετε θέση στην τελετή λήξης και τις απονομές των βραβείων αρκεί να στείλετε απαντητικό email στο cantomed@gmail.com με το ονοματεπώνυμο και το τηλέφωνο σας ή καλώντας μας στο 6955638775.

Σας επισυνάπτουμε το πλήρες πρόγραμμα των προβολών καθώς και αφίσα των Αθηναϊκών προβολών του φεστιβάλ.

WEST SIDE MOUNTAINS DOC FEST

ή 4o Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Ηπείρου

ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ 30/9/2021

Studio New Star Art Cinema Σταυροπούλου 33 και Σπάρτης στην Πλατεία Αμερικής, τκ 112 52 Τηλ.: 2108640054, 2108220008,

Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου

Γιατί φωτογραφίζουμε του Ανδρέα Κατσικούδη 16:00 μ.μ.

Hommage του Σπύρου Αλιδάκη 17:15 μ.μ.

Ο Γιώργος του Κέδρου των Γιάννη και Γιώργου Κολόζη 18:15 μ.μ.

Νίκος Καρούζος - Ο δρόμος για το έαρ του Γιάννη Καρπούζη 19:45 μ.μ.

Αναζητώντας τον Ορφέα της Τζέλης Χατζηδημητρίου 21:30 μ.μ.

Παρασκευή 01 Οκτωβρίου

Splendid land της Ελένης Βλάσση και του Jin Huaqing. Ώρα εναρξης15:30

Οι Έλληνες της Αιθιοπίας τότε και τώρα του Βασίλη Φρογκάκη 16:00 μ.μ.

Βαβέλ- Από τη σιωπή στην έκρηξη του Μελέτη Μοίρα 17:10 μ.μ.

Μεταφορά του Ηλία Γιαννακάκη 18:30 μ.μ.

Κηφισιά Ομόνοια του Μενέλαου Κυρλίδη 20:40 μ.μ.

Ο εξόριστος Falah Ghati του Χρήστου Καρακάση 21:20 μ.μ.

Σάββατο 02 Οκτωβρίου

Η σιωπή του βυθού του Φίλιππου Βαρδάκα 15:30 μ.μ.

Δεν θα πουλήσουμε το μέλλον μας της Νίκης Βελισσαροπούλου 17:10 μ.μ.

Ποιος είναι ο Eugenio Barba της Μαγδαληνής Ρεμούνδου 18:10 μ.μ.

Με το δικό σου τρόπο του Κωνσταντίνου Φωτιάδη 19:20 μ.μ.

Ο Σπύρος και ο γύρος του θανάτου των Λίνου και Δημήτρη Καφίδα 19:50 μ.μ.

From trash to treasure της Tamara Shvlidze 21:00 μ.μ.

Μόνος στο Δάσος του Λευτέρη Φυλακτού 21:40 μ.μ.

Κυριακή 03 Οκτωβρίου

Ώρα έναρξης 19:30

Τελετή έναρξης – Απονομή βραβείων

Θα γυρίσουμε πίσω τα ρολόγια;

Πολλά είναι προς το παρόν τα ερωτήματα για το αν τελικά θα γυρίσουμε τα ρολόγια πίσω σε έναν περίπου μήνα από τώρα.

Το Μάρτιο του 2019, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είχε ψηφίσει υπέρ της κατάργησης των εποχικών αλλαγών της ώρας κι είχε θέσει ως καταληκτική ημερομηνία το 2021.

Ωστόσο, οι διαφωνίες στην ΕΕ, έχουν ως αποτέλεσμα ακόμη να μην έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις.

Την οριστική απόφαση θα λάβει το Συμβούλιο της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, έπειτα από ψηφοφορία των κρατών–μελών της ΕΕ.

Αυτό σημαίνει ότι, εάν το 55% των χωρών που εκπροσωπούν τουλάχιστον το 65% του πληθυσμού της ΕΕ θέλουν να καταργηθεί η αλλαγή ώρας –ακόμη και αν οι υπόλοιπες χώρες καταψηφίσουν- όλες οι χώρες πρέπει να συμμορφωθούν.

Είναι άγνωστο αν η διαδικασία ολοκληρωθεί μέσα στον Οκτώβριο… Αν αυτό δεν συμβεί τότε θα επιστρέψουμε στην χειμερινή ώρα κάτι που σε πολλούς δεν αρέσει…

https://www.epiruspost.gr

Απίστευτες σκηνές σε εμβολιαστικό κέντρο: Γυναίκα άρχισε να τρέχει με την σύριγγα στο μπράτσο

Ένα απίστευτο περιστατικό σημειώθηκε στο εμβολιαστικό κέντρο στη Μεταμόρφωση όπου μια γυναίκα έφυγε τρέχοντας με τη σύριγγα στο μπράτσο της, επειδή η νοσηλεύτρια αρνήθηκε να κάνει αυτό που της ζήτησε

Σύμφωνα με ρεπορτάζ που μεταδόθηκε στο δελτίο ειδήσεων του Αlpha, η 61χρονη γυναίκα που βρέθηκε στο εμβολιαστικό κέντρο Μεταμόρφωσης, προκειμένου να κάνει την δεύτερη δόση, ζήτησε από την νοσηλεύτρια να της χορηγήσει και ένα άλλο σκεύασμα -μετά τον εμβολιασμό της- που της είχε δώσει ο γιατρός της.

Η νοσηλεύτρια, η οποία μόλις της είχε κάνει το εμβόλιο και χωρίς να προλάβει να τραβήξει ακόμα την βελόνα, της εξήγησε ότι δεν μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο. Δευτερόλεπτα μετά, και αμέσως με την αρνητική απάντηση που δέχτηκε, η 61χρονη σηκώθηκε κρατώντας τη σύριγγα καρφωμένη στο μπράτσο και άρχισε να τρέχει.

Ωστόσο, μετά από λίγη ώρα επέστρεψε, έδωσε πίσω την σύριγγα και ζήτησε συγγνώμη, ενώ το περιστατικό, θεωρείται λήξαν, καθώς ο εμβολιασμός τελείωσε κανονικά.

https://www.tromaktiko.gr

Οι νύφες......

Γράφει ο Γιώργος Γιαννάκης

Σε αυτόν τον άγονο τόπο που πρέπει να ξεζουμίσεις την γη για να καρπωθείς μια ψίχα ψωμί που μόνο η φύση έδωκε απλόχερα τσάι και ρίγανη λίγα γκόρτσα και κανένα κράνο. Εδώ λοιπόν παίζεται και το τελευταίο δράμα για τον αφανισμό των χωριών της Πίνδου. Κοντά στα εξήντα οι άντρες τα παιδιά ξενιτεύτηκαν μείνανε οι τσούπρες στα χωριά αλλά όχι για πολύ. Μια Κυράτσα γυρνάει από χωριό σε χωριό και από ρούγα σε κονάκι μέσα σε μια τσάντα έχει κάμποσες φωτογραφίες από γαμπρούς και τους δείχνει στις κοπέλες. Όποια της αρέσει είναι πλέον νύφη, στραβός και ανάποδος σατράπης να είναι ο λεγάμενος δεν γίνεται αλλιώς με αυτόν θα ζήσεις . Αμέσως μια πρόσκληση στην Αμερική ή την Αυστραλία και η νύφη είναι στα χέρια του γαμπρού. Θα αναφερθώ σε έναν διάλογο μεταξύ δυο μανάδων που προβληματίζονται για τις κόρες τους.

Βασίλαινα Τι κάνεις έτσι Μήτραινα κανένας λύκος στο κοπάδι σου έπεσε κάνα κακό τσακάλι.

Μήτραινα οχιά και αστρίτης στο λαιμό να ρθή για να με σφίξει μα το κακό που είναι να γέν εσένα μην σε αγγίξει

Βασίλαινα τι κάνεις έτσι Μήτραινα έλα στα συγκαλά σου μήπως ο Μήτρος δεν μπορεί και έχασες τι λαλιά σου

Μήτραινα Δεν κλαίω για τον Μήτρο μου μα έχω άλλο χάλι τις τσούπρες μας τις χάνουμε τις βγάζουν στο παζάρι 

Βασίλαινα για κάτσε κάτω Μήτραινα φέρνω στο μαστραπά νερό πιες και μολόγησε μου Μήτραινα τι να σου πω μωρή Βασίλαινα κακιά στραπή πέσει να μας κάψει να εδώ στο χωριό μολογάν μια Κωλοσούσου γυρνάει από πόρτα σε πόρτα και από σπίτι σε σπίτι και χαλεύει κοπέλες. Όποια θέλει και τσα ρές ο γαμπρός απ τη φωτογραφία της κάνει πρόσκληση και την πέρνη στα ξένα έτοιμη 

Βασίλαινα ουί να τις πούμε χωρατό απο χείλη ξεπέσμενα ήταν. Εκείνη η δικιά μου έτοιμη είναι τι κακό που μας βρήκε, Μάννα μου λέει θα καρτερήσω και άλλες δυο και αν δεν φανεί ως τότε σε μοναστήρι θα κλειστώ ή στα ξένα θα γεράσω 

Μήτραινα ύστερα να πούμε και το άλλο η Ασήμω θέλει το αμπέλι το πρωσηλιακό πούχω στην πάνω ράχη και αν το πάρει όλο αυτή οι άλλες τι θα πάρουν 

Βασίλαινα εγώ λέω να τις αφήσουμε να αποφασίσουν μοναχές τους

 Και να το δράμα πέρνει τέλος. Ένα μουντό πρωινό του Φλεβάρη στην πλατέα του χωριού περιμένοντας το καμιόνι που θα τις πάρει η Μαρία με το κλάμα που έτσι όπως την έβλεπες νόμιζες ότι κλαίει η Παναγία η Δαφνούλα που τής έκοψε η μάνα της τις κοτσίδες να τις κρατήσει για να την θυμάται την Νίκα τον πλατωνικό μου έρωτα που έκανα όνειρα όταν μεγαλώσω θα την κάνω δικιά μου και ας είναι μεγαλύτερη τώρα την πήρε η φωτογραφία. Φύγανε όλες ερήμωσε το χωριό καμιά δεν γύρισε λες κάποια κατάρα έπεσε μόνο η φωνή της κυρά Θοδωρέσιας ακούγεται στα αυτιά μας "ορέ το πήρα ταν το χαμπέρ ρήμαξε το χωριό μας ρήμαξε...."

κολοσούσο = πουλί με μακριά ουρά που περπατάει βιαστικά




Γιώργος Γιαννάκης