Πέμπτη 31 Αυγούστου 2017

Θεοδώριανα Τζουμέρκων: Στη ράχη του σταυρού...

theodoriana-7

-Καλημέρα σας κύριε, άδεια δίπλωμα παρακαλώ. Ευγενέστατος.
-Ορίστε η άδεια, ορίστε και το δίπλωμα.
-Κύριε, πηγαίνατε με μεγαλύτερη ταχύτητα από ότι προβλέπεται…Είμαι υποχρεωμένος να σας επιδώσω κλήση.
-Μάλιστα να μου την επιδώσετε, αλλά κάντε λιγάκι γρήγορα σας παρακαλώ.
Βλέπει και την κάρτα στο παμπρίζ, δημοσιογραφικό το όχημα και του εξάπτει την περιέργεια…
-Μπα, δημοσιογράφος;;; Πώς και από τα μέρη μας, έγινε κανά έγκλημα;;; (χιουμοράκι το όργανο).
-Όχι κύριε δεν έγινε από όσο γνωρίζω έγκλημα, στα Θεοδώριανα θέλω να πάω.
-Στο πανηγύρι, ααα ωραία θα είμαι και εγώ εκεί !!! Δεν θα σας κόψω κλήση, μα να προσέχετε, ο δρόμος έχει πολλές στροφές…
Θαύμα, θαύμα!!!
Αφήνοντας πίσω μου τον κάμπο και την είσοδο της πόλης της Άρτας, στο παλιό στρατόπεδο, μπαίνω στην Εθνική οδό Άρτας – Τρικάλων, περνάω το χωριό Πέτα, γνωστό από την μεγάλης σημασίας μάχη και ανηφορίζω προς Μελάτες- Κάτω Αθαμάνιο- Βουργαρέλι, Αθαμάνιο. Έχω μπει πια για τα καλά στα ριζοβούνια και όντως ο δρόμος αλλάζει προφίλ.
theodoriana-22Το στόμα μου από την αγωνία να φτάσω έγκαιρα έχει »κολλήσει». Στο Αθαμάνιο, στην πέτρινη βρύση, πάνω στον δρόμο, ήπια το πιο εύγευστο νερό που είχα πιει ποτέ.
Αφήνω την Εθνική και πιάνω τον ανήφορο, αριστερά ακολουθώντας την πινακίδα που γράφει: Θεοδώριανα 16 χλμ.
Άσφαλτος φυσικά μα με πολλές στροφές και αρκετές από αυτές »ανάποδες».
Θέλω να φτάσω στη ράχη του Σταυρού, στα 1400μ. υψόμετρο, με σωστό φως για να φωτογραφήσω τον Αχελώο και κάμποσα από τα Τζουμερκοχώρια, μακριά τα Άγραφα, μέχρι χαμηλά ο Αμβρακικός κόλπος , στα πόδια μου. Η θέα μαγευτική.
Η μουσική στο αυτοκίνητο επιβεβλημένη…
Ψηλά στην Κωστηλάτα, στα κρύα τα νερά,
χορεύουν τα κορίτσια, μαζί με τα παιδιά.
Πο πο πο πο τρομάρα σας να μην το μάθει η μάνα σας,
πο πο πο πο τι γιένεται και στο χωριό δεν φαίνεται.
Σκοπός λοιπόν τα Θεοδώριανα, που μέχρι και το 2010 αποτελούσαν ξεχωριστή κοινότητα που καταλάμβανε έκταση 44,39 Km2 και συνόρευε με τον δήμο Αγνάντων, την κοινότητα Μελισσουργών και με το νομό Τρικάλων. Σήμερα, δημοτικό διαμέρισμα του Δήμου Κεντρικών Τζουμέρκων. Η ονομασία του χωριού προέρχεται από την αρχαία Αθαμανική πόλη Θεοδωρία.

theodoriana-17

Κεφαλοχώρι του νομού Άρτας «λίαν ορεινόν και δυσχείμερον», κουρνιασμένο σε μια πλαγιά των ανατολικών Τζουμέρκων, απάνω στα ηπειροθεσσαλικά σύνορα, ογδόντα χιλιόμετρα απ’ την Αρτα. Τα τετρακόσια περίπου σπίτια, παλιά πέτρινα, μα και σύγχρονα, απλώνονται σε δυο συνεχόμενους συνοικισμούς στην πλαγιά, με κλίση νοτιοανατολική, ανάμεσα σε υψόμετρο από 850 έως 1100 μέτρα. Στο Κέντρο του χωριού, στην πλατεία με τον μεγάλο πλάτανο, το υψόμετρο δείχνει 960 μέτρα. Ανατολικότερα και σε απόσταση 4,5 περίπου χιλιομέτρων, καμιά εικοσπενταριά σπίτια στη δεξιά όχθη του Αχελώου, είναι το Σκαρπάρι, ο δεύτερος οικισμός της Κοινότητας Θεοδωριάνων.

Η γη είναι καρτερική κι άγονη, αραδιασμένη με βράχια, νερά, έλατα, κέδρα, φτελιάδες, πλατάνια, καρυδιές.
Το λιγοστό καλλιεργήσιμο έδαφος, βολεμένο σε πεζούλες με μικρές λουρίδες. Στα παλιά, με την πενιχρή του απόδοση το στάρι και το καλαμπόκι μεγάλωσε γενιές Θεοδωριανιτών. Σήμερα, όλη η έκταση μένει χέρσα και μόνο λίγοι κήποι κάνουν την εμφάνιση τους σε »δόξα» των χρόνων που πέρασαν.

theodoriana-19
Οι κάτοικοι έφυγαν μετανάστες στο εξωτερικό ή μετανάστες στην χώρα τους, όπως συνέβη στο μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής επαρχίας.
Μα η καρδιά τους δοσμένη πάντα, έστω και από Αύγουστο σε Αύγουστο, εκεί στον γενέθλιο τόπο. Στην Κωστηλάτα, στο χιλιοτραγουδισμένο οροπέδιο.

Και όπως λέει και το τραγούδι ύμνος της περιοχής:
»Ψηλά στην Κωστηλάτα»
Ψηλά στην Κωστηλάτα, στα κρύα τα νερά,
χορεύουν τα κορίτσια, μαζί με τα παιδιά.
Πο πο πο πο τρομάρα σας να μην το μάθει η μανα σας,
πο πο πο πο τι γιένεται και στο χωριό δεν φαίνεται.
Ψηλά στην Κωστηλάτα, στα κρύα τα νερά,
χορεύουν τα κορίτσια με τ’ απροζώναρα.
Πο πο πο πο τρομάρα σας να μην το μάθει η μανα σας,
πο πο πο πο τι γιένεται και στο χωριό δεν φαίνεται.
Ψηλό μου κυπαρίσσι γέρνει η κορφάδα σου,
και ποιος θα την γλεντήσει την ομορφάδα σου.
Πο πο πο πο τρομάρα σας να μην το μάθει η μανα σας,
πο πο πο πο τι γιένεται και στο χωριό δεν φαίνεται.

Από την παραμονή της Παναγιάς, όλα είναι έτοιμα, το βλέπεις παντού πως εδώ θα γίνει γιορτή μεγάλη. Έτσι κι έγινε. Αφού τακτοποιήθηκα στο κατάλυμα, βγήκα βόλτα στην πλατεία. Το φως είχε πέσει μα τα πάντα ήταν φωταγωγημένα και ζωντανά. Μελίσσια τα παιδιά στην πλατεία, να »λυσσάνε » με τις φωνές και τα γέλια τους και εκείνα να μπερδεύονται με τα ηχεία των 2-3 καφενείων που απόψε έχουν την τιμητική τους, μια που αυτά θα φιλοξενήσουν τους οργανοπαίχτες και εκεί ο κόσμος θα ανταμωθεί, θα χορέψει θα γλεντήσει.

theodoriana-1

Εντάξει εγώ δεν είμαι γι αυτά και μετά από 2-3 τσιπουράκια κατηφόρισα για ύπνο, γιατί η αυριανή θα έχει πολύ »κουπί» και ας είμαστε ορεινά…
Από τα αξημέρωτα στο πόδι. Να φτάσω στο ξωκλήσι που από εκεί θα ξεκινήσουν όλα. Κόντεψα να φτάσω πριν από τον παπά, αλλά χαλάλι.
Ο κόσμος άρχισε να μαζεύεται από νωρίς, όλοι με τα καλά τους όπως αρμόζει (καλά θα τα πούμε στο κατέβασμα), οι κυρίες με τις γόβες τους και τα ωραιότατα φορέματα τους, καταλάβαινες αμέσως ότι είναι επισκέπτες ή φιλοξενούμενοι. Οι ντόπιες, είχαν καβάτζα παπουτσάκι για την περίσταση…
Τελειώνει η λειτουργία και ο παπάς παραδίδει την εικόνα προσκύνημα στα χέρια του δικαιούχου. Δικαιούχος είναι αυτός που θα καταβάλει την μεγαλύτερη χορηγία και θα κρατήσει υπό την προστασία του την εικόνα για όλη την χρονιά. Το αντίτιμο φαντάζομαι ικανό για να χαρίσει υγεία, ευημερία, στο σπιτικό.

theodoriana-18

Μπροστά στην κόντρα του ήλιου, τα παπαδοπαίδια με τα εξαπτέρυγα και τα συμπαραμαρτούντα, ακολουθεί ένα κοριτσάκι με μία εικόνα μάλλον μικρότερης σημασίας και πίσω ο παπάς και η κυρία με την Μεγάλη εικόνα. Στην σειρά οι πιστοί.
Κατηφοριές, ανηφοριές, πουρνάρια, πέτρες, αγκωνάρια, μέχρι να φτάσουμε στο χωριό το τελετουργικό δεν άλλαξε. Ακόμα και τα πιτσιρίκια που ζουζούνιζαν, μπροστά από την εικόνα δεν πέρασαν ποτέ.
Η γιορτή είχε ξεκινήσει…

theodoriana-24

Το χωριό σημαιοστολισμένο, όπως αρμόζει στην περίσταση. Η εικόνα με τους πιστούς φτάνει στην είσοδο και με την συνοδεία φιλαρμονικής πια, κατευθύνεται για να πάρει την θέση της. Γίνεται η απαραίτητη δεύτερη λειτουργία στην εκκλησία της πλατείας και σιγά σιγά, μεσημέρι πια το γλέντι ξεκινά.
Εδώ θα δεις το πως ξεκινάει, αναπτύσσετε και κορυφώνεται το «Διπλοκάγκελο» !!!
Παραδοσιακός χορός, κατά την γνώμη μου από τους σπουδαιότερους. Όχι μόνο για την χορευτική επάρκεια που πρέπει να έχουν οι χορευτές, μα κυρίως για την κοινωνική δομή του.
Τα Καγκέλια, είναι οι φιδογυριστές στροφές του χορού, που σαν στολίσματα, σαν ποταμίσιοι μαίανδροι καταλαμβάνουν τον χώρο δίνοντας σε όσους επιθυμούν την δυνατότητα να σύρουν τον χορό και που την σειρά τους υποδεικνύει εντεταλμένος τοποτηρητής
Το τραγούδι της Κωστηλάτας (τραγουδιέται στον διπλοκάγκελο) και αναφέρεται στον ξεσηκωμό των κατοίκων ενάντια στους τσιφλικάδες, στο λιβάδι της Κωστηλάτας!!!
Η γιορτή κρατάει με τους ίδιους ρυθμούς έως το βράδυ και μετά πάλι μεταφέρεται στα καφενεία της πλατείας. Οι καιροί και τα ήθη δυστυχώς αλλάζουν…

theodoriana-15

Την άλλη μέρα τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα. Δεν υπάρχει πια το »πρωτόκολλο».
Οι έφηβοι θα κολυμπήσουν στον Γκούρα ή στο «Μουζάκι» από νωρίς, οι μεγαλύτεροι και οι επισκέπτες θα πάνε σίγουρα την καθιερωμένη βόλτα στους καταρράκτες Σούδα του ποταμού Άσπρη Γκούρα , οι πιο τολμηροί θα έχουν ξεκινήσει από πολύ πρωί διαλέγοντας ένα από 7-8 οριοθετημένα μονοπάτια, μα όλοι μαζί θα ανταμώσουν το μεσημέρι κάτω από τα πλατάνια δίπλα στο ποτάμι για να συνεχιστεί το γλέντι πολύ πιο αυθεντικό τούτη την φορά.
Ήρθε η ώρα όμως να φύγω. Στάθηκα για έναν τελευταίο καφέ στην πλατεία, ήσυχος πια και χωρίς κανένα άγχος και μάλλον με μια νοσταλγία για το πότε θα με φέρει ο δρόμος εδώ…

theodoriana-23

Οι Αθαμάνες, λαός κατ’ εξοχή ποιμενικός, θεωρούνται απ’ τους ιστορικούς δημιουργικοί, με κράση καρτερική και φοβεροί πολεμιστές. Το ψυχρό κλίμα, η αγριότητα του τοπίου, η δύσκολη επικοινωνία, η λιτή τροφή κι η ασχολία στην ύπαιθρο, δημιούργησαν άντρες εύρωστους, αρρενωπούς, ψυχικό δυνατούς, χαρακτήρες τολμηρούς και τραχείς. Ασχολούνται κυρίως με την κτηνοτροφία, τη γεωργία, την κεραμική και την υφαντική. Παλιά, λάτρευαν τον Αχελώο και τη θεά Διώνη, αργότερα τους θεούς που λάτρευαν κι οι άλλοι Έλληνες.
Η Αθαμανία εκτείνεται στο μεταίχμιο Ηπείρου-Θεσσαλίας (πιο πολύ στην Ήπειρο) και περιλαμβάνει τα Αθαμανικά Όρη ή Τζουμέρκα, τα Ραδοβύζια και τμήμα της περιοχής του Ασπροποτάμου και Μαλακασίου. Όταν οι Δωριείς εισβάλλουν στην Ήπειρο (1104 π.Χ.) κατακτούν και την Αθαμανία, αλλά δεν διακρίνονται ως φυλή. Συγχρωτίζονται κι αφομοιώνονται απ’ τους γηγενείς Αθαμάνες.
Τη μεγαλύτερη ακμή της η Αθαμανία γνωρίζει επί βασιλείας Αμύνανδρου (220-184 π.Χ.), που επεκτείνει το κράτος του ως τους Γόμφους της Θεσσαλίας. Ο Ρωμαίος ιστορικός Τίτος Λίβιος, διασώζει τα ονόματα δώδεκα πόλεων της Αθαμανίας μεταξύ αυτών και της Θεοδωρίας στο κέντρο της Αθαμανίας.
H Θεοδωρία καταστρέφεται το 167 π.Χ., μαζί με τις άλλες πόλεις των Αθαμάνων, από τους Ρωμαίους, επειδή οι Αθαμάνες πήραν το μέρος των Μακεδόνων κατά τον πόλεμο Ρωμαίων – Μακεδόνων (171-168 π.Χ.). ΗΑθαμανία γίνεται πλέον ρωμαϊκή επαρχία. Σε όλα τα κατοπινά βυζαντινορωμαϊκά χρόνια η Θεοδωρία και γενικότερα η Αθαμανία μένει στην αφάνεια.

theodoriana-3

Η Θεοδωρία στη Θέση Σελιό των Θεοδωριάνων
Οι ιστορικοί που έζησαν κοντά στα χρόνια ύπαρξης της Θεοδωρίας, που πιθανώς να οφείλει το όνομά της στο βασιλιά της Αθαμανίας Θεόδωρο, περιορίζονται μόνο στην αναφορά του ονόματος της πόλης, χωρίς να προσδιορίζουν και την ακριβή της θέση, όπως άλλωστε συμβαίνει και με τις περισσότερες πόλεις της Αθαμανίας. Απ’ τους νεότερους συγγραφείς, οι περισσότεροι ερευνητές και ιστορικοί τοποθετούν τη Θεοδωρία στη Θέση Σελιό (σλάβικη λέξη που σημαίνει χωριό) των Θεοδωριάνων.
Η ονομασία Θεοδώριανα θεωρείται εξέλιξη της ονομασίας Θεοδωρίας «επί το ευφωνικότερον και ελληνικότερον», όπως άλλωστε συνέβη και με τις περισσότερες ονομασίες πόλεων, χωριών, ποταμών κλπ. Η αλλαγή του ονόματος από Θεοδωρία σε Θεοδώριανα συντελείται διά μέσου των αιώνων, αλλά δεν μπορεί να προσδιοριστεί πότε ακριβώς. Κατά πάσα πιθανότητα λοιπόν τα Θεοδώριανα ταυτίζονται με την αρχαία Θεοδωρία και αποτελούν ιστορική της συνέχεια.

theodoriana-25

Τα ποτάμια
Τα δυο ποτάμια μας το Μουζάκι και η Άσπρη Γκούρα, πηγάζουν σε υψόμετρο περίπου 1400 μέτρων. Διανύουν το καθένα ανεξάρτητη πορεία, το πρώτο περίπου 2 χιλιομέτρων και το δεύτερο τριών, αγκαλιάζοντας το χωριό. Σμίγουν στη θέση Σμίξη κάτω από τον Άφκο και συνεχίζουν για άλλα περίπου 3 χιλιόμετρα μέχρι τον Αχελώο.
Τα ποτάμια μας είναι η ταυτότητα του χωριού μας, αφού δίνουν ζωή στην περιοχή μας. Τα δάση που τα περιβάλλουν, σε συνδυασμό με το ανάγλυφο της περιοχής, αποτελούν ένα από τα πιο αξιόλογα και ομορφότερα ορεινά οικοσυστήματα στην Ελλάδα. Συμβάλλουν στη δημιουργία ενός μικροκλίματος, που κάνουν τα Θεοδώριανα ιδανικό τόπο διακοπών για το καλοκαίρι.

theodoriana-26

Μπορεί κάποιος να τα περπατήσει, να ξεκουραστεί στα πλατάνια τους, να νιώσει μοναδική εμπειρία κολυμπώντας στα παγωμένα νερά και στους αμέτρητους καταρράχτες τους, να ξεδιψάσει, να νανουριστεί απ’ το βουητό τους.
Δυστυχώς σήμερα το μέλλον τους είναι αβέβαιο. Τα ποτάμια αυτά που για εκατομμύρια χρόνια κυλάνε με τον ίδιο απαράλλαχτο τρόπο, κινδυνεύουν να καταστραφούν εξ αιτίας των «αναπτυξιακών» σχεδίων κάποιων, που τα φαντάζονται σωληνωμένα, να κινούν υδροηλεκτρικά εργοστάσια, για χάρη του εύκολου κέρδους και του υπέρμετρου καταναλωτισμού των νεοελλήνων, που ζητάνε όλο και περισσότερο ηλεκτρικό ρεύμα αγνοώντας ότι, έτσι καταστρέφουν τους φυσικούς μας πόρους και άρα και την ίδια τη ζωή στον πλανήτη.
Οι Θοδωριανίτες έδωσαν μεγάλο αγώνα να τα σώσουν πριν μερικά χρόνια και είναι έτοιμοι να τον συνεχίσουν.

theodoriana-13

Η Γερμανική πολυεθνική P&I AG, με Πρόεδρο τον Ηπειρώτη Βασίλη Τριάδη: Δημιουργεί ελληνική θυγατρική στα Γιάννινα και προσλαμβάνει νέους Έλληνες επιστήμονες!

P&I AG: Δημιουργεί ελληνική θυγατρική και προσλαμβάνει
Στα Ιωάννινα θα είναι η έδρα της θυγατρικής, με την επωνυμία P&I Ελλάς, της γερμανικής πολυεθνικής εταιρείας Λογισμικού και Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού P&I (Personal & Informatik) AG.

Την Παρασκευή 1  Σεπτεμβρίου 2017, η P&Ι Ελλάς ΕΠΕ παρουσία 60 υψηλόβαθμων στελεχών της στο πεδίο των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας από την Γερμανία κι άλλες 5 ευρωπαϊκές χώρες, εκπροσώπων φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της Περιφέρειας Ηπείρου, εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της Βόρειας Ελλάδας και της επιχειρηματικής κοινότητας των τεχνολογιών πληροφορικής και καινοτομίας, θα εγκαινιάσει το "στρατηγείο" της στο Τεχνολογικό Πάρκο Ιωαννίνων, γεγονός που θα σηματοδοτήσει την επίσημη έναρξη των επενδυτικών -επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της στην Ελλάδα.
Όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση, η P&I -Ελλάς ΕΠΕ ήδη από τις αρχές του περασμένου Ιουλίου και με την πρόσληψη των πρώτων 14 προγραμματιστών της έχει προχωρήσει στις πρώτες συνεργασίες της, καθώς η ανταπόκριση της τοπικής κοινωνίας υπήρξε θετικότατη σε αυτό το αρχικό στάδιο το οποίο κρίνεται και καθοριστικό για την επιτυχία της προσπάθειας. Το επενδυτικό πλάνο της P&I στην Ελλάδα για την επόμενη τετραετία προβλέπει νέες προσλήψεις προσωπικού εντός του 2018 και την στελέχωση της ελληνικής θυγατρικής με 80 έως και 100 προγραμματιστών υψηλής κατάρτισης.
Η ίδρυση της P&I Ελλάς ΕΠΕ στην πόλη των Ιωαννίνων ως θυγατρική της P&I Personal & Informatik AG της κορυφαίας εταιρείας λογισμικού, έχει ως κύρια δραστηριότητα την εξέλιξη - βελτίωση - ανάπτυξη εφαρμογών λογισμικού που αποτελούν προϊόντα της μητρικής εταιρείας. Η P&I πλατφόρμα, είναι μια καινοτόμα και πρωτοποριακή πλατφόρμα λογισμικού η οποία προσφέρει , μοναδικές και επαναστατικές λύσεις σε σύγχρονες διαδικασίες σύγχρονης διαχείρισης ανθρώπινων πόρων (HR) σε συνεχή βάση. Οι διαισθητικές και υψηλής απόδοσης ενότητες της πλατφόρμας (και συγκεκριμένα της πλατφόρμας LOGA3) επιτρέπουν την άριστη διαχείριση του τμήματος προσωπικού καθιστώντας το μέρος του διευθυντηρίου μιας εταιρείας. Διευθυντές, ειδικά στελέχη κι εργαζόμενοι μπορούν να διαχειριστούν αποτελεσματικά τις διαδικασίες HR μέσω διαφόρων ρόλων στο άκρως φιλικό για τον χρήση διαδικτυακό περιβάλλον της πλατφόρμας, δημιουργώντας στρατηγική προστιθέμενη αξία. Σήμερα πάνω από 15.000 πελάτες σε όλη την Ευρώπη χρησιμοποιούν προϊόντα της P&I τα οποία είναι αποδοτικά, ευέλικτα, ολοκληρωμένα, προσαρμόσιμα, ευφυή, αυτοματοποιημένα και αλληλένδετα.
Στην παρούσα φάση η P&I Ελλάδας, έχει δύο στρατηγικούς στόχους:
- Συνεργασία με τα πανεπιστήμια και τεχνολογικά ιδρύματα για εξεύρεση καταρτισμένου προσωπικού.
-  Νέοι "εγχώριοι" πελάτες οι οποίοι θα αποτελέσουν την οικονομική ευκαιρία για παραμετροποίηση της πλατφόρμας στην Ελλάδα (στα Ελληνικά)
Ο λόγος που επιλέχθηκαν τα Ιωάννινα για την δημιουργία του νέου Κέντρου προγραμματισμού/ανάπτυξης της πλατφόρμας/προϊόντων HCM της P&I στην Βόρεια Ελλάδα είναι η πλεονεκτική τους θέση. Διαθέτουν ένα τοπικό οικοσύστημα που ευνοεί την καινοτομία και υψηλό επίπεδο ακαδημαϊκών φορέων και εκπαιδευμένου ανθρώπινου δυναμικού . Υπάρχει θετικό επιχειρηματικό κλίμα, υποστηρικτικές δομές κι ευέλικτη Τοπική Αυτοδιοίκηση. Εξοπλισμένο Τεχνολογικό Πάρκο που παρέχει πλήρεις εγκαταστάσεις στην P&I Ελλάδας συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης 1 Gb με οπτική ίνα .Διαθέτει υποδομές, δίκτυα που προσφέρουν γρήγορη διασύνδεση με Αθήνα- Θεσσαλονίκη-Γερμανία-Ευρώπη (Εγνατία Οδός, Ιόνια Οδός, λιμάνι Ηγουμενίτσας, αεροδρόμια), ένα ανεκμετάλλευτο προς το παρόν περιφερειακό αναπτυξιακό δυναμικό, αναπτυσσόμενο τομέα πληροφορικής, ερευνητικά ακαδημαϊκά κέντρα, ισχυρή φοιτητική κοινότητα, συγκροτημένο περιβάλλον, "όμορφη πόλη με προοπτικές ανάπτυξης".
Σύμφωνα με την εταιρεία "τα εγκαίνια της 1ης Σεπτεμβρίου σηματοδοτούν την επισφράγιση της σοβαρής επενδυτικής της προσπάθειας της Γερμανικής μητρικής εταιρίας ,το εφαλτήριο μιας ανοδικής επιχειρηματικής πορείας, την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας με αυξητική τάση για την επόμενη πενταετία, την δημιουργία αναπτυξιακών προοπτικών για την περιοχή και φυσικά την "επιβράβευση" της  προσπάθειας όλων όσων εργάστηκαν σκληρά , τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Γερμανία για την επιτυχή κατάληξη του επιχειρηματικού σχεδίου"                                                                 
Η εταιρία ιδρύθηκε στην Γερμανία το 1968 με διευθύνοντα  από το 2002-2004 και στη συνέχεια πρόεδρο  τον εκ Γρεβενιτίου Zαγορίου, Βασίλη Τριάδη. 
Η P&I
Ο κύκλος των εργασιών της ξεπερνά τα 150 εκατομμύρια ευρώ (2016). Διαθέτει εγκαταστάσεις και παρουσία σε 18 κράτη μέσω 16 θυγατρικών σε Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία, Ολλανδία, Σλοβακία, Ισπανία, Ελλάδα (Ιωάννινα) και ΗΠΑ-Redwood City (Silicon Valley), 15.000 πελάτες (απευθείας αναθέσεις από πελάτες 3500). Κατατάσσεται 63η στις 100 πρώτες ευρωπαϊκές εταιρείες "Προμηθευτών Λογισμικού" και 10η στις 10 κορυφαίες εταιρίες λογισμικού στην Γερμανία. Το όραμά της "Η συνέργεια μεταξύ HR (Ανθρώπινου Δυναμικού) και της Μηχανοργάνωσης: Απλή όπως ποτέ πριν".

Η P&I είναι σήμερα πρωτοπόρος και κορυφαία καινοτόμος εταιρεία στον τομέα του λογισμικού και στον τομέα ανθρώπινου δυναμικού HR. Καλύπτει όλο το λογισμικό μηχανοργάνωσης και τις υπηρεσίες διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού προσφέροντας υπηρεσίες και λύσεις για την διαχείριση των ανθρώπων στην ψηφιακή εποχή που ζούμε.

Ανδρομάχη Μπούνα ''Η Κερασοβίτισσα μάνα: Από τα χρόνια της τουρκοκρατίας έως σήμερα'': Η παράδοση μέσα από τη ματιά μιας νέας επιστήμονα


Η εκπαιδευόμενή μου στο Κέντρο Μελέτης του Εγκλήματος και εξαιρετική επιστήμονας, Κοινωνική Ανθρωπολόγος και Υπ. Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ανδρομάχη Μπούνα εξέδωσε το Φεβρουάριο του 2017 την πρώτη της συγγραφική δουλειά με τίτλο Η Κερασοβίτισσα μάνα: Από τα χρόνια της τουρκοκρατίας έως σήμερα – Μιά ιστορικοκοινωνική πολιτισμική προσέγγιση
Πρόκειται για ένα πολύτιμο έργο για τους λαογράφους, κοινωνιολόγους και ανθρωπολόγους, αλλά και για όποιον αγαπά την παράδοση. Είναι θα έλεγα σπουδαίο ένα νέος άνθρωπος, όπως η Ανδρομάχη Μπούνα, να διαφυλάσσει για τις επόμενες γενιές μαρτυρίες και εικόνες από την παράδοση του τόπου μας.
Το βιβλίο αποτελεί μια πρώτη απόπειρα σύνθεσης ενός μέρους των στοιχείων που έχουν προκύψει από επιτόπια έρευνα της συγγραφέως στην Άγια Παρασκευή – Κεράσοβο Κονίτσης, με θέμα την αναπαράσταση της Κερασοβίτισσας Μάνας από τους ίδιους τους κατοίκους της, αλλά και από την ανάλυση των ήδη καταγεγραμμένων παραδοσιακών τραγουδιών στη συγκεκριμένη περιοχή.
Η ζωή αυτών των γυναικών ήταν στενά συνδεδεμένη με τον αδιάκοπο αγώνα για επιβίωση. Στέρηση και φτώχεια, πίκρα, αγωνία του χαμού των δικών τους ανθρώπων, δοκίμαζαν τις Kερασοβίτισσες μάνες στα χρόνια της Κατοχής. Αξιοσημείωτο ωστόσο είναι ότι, παρά τις τόσες δυσκολίες, δεν οδηγούνταν στην απόγνωση. Αντίθετα, πολλές από αυτές πολέμησαν δίπλα στους γιους τους και καμάρωναν το ίδιο, μάνα και γιος, για τον αγώνα της λευτεριάς. Άλλες μάνες έζησαν την ξενιτιά.

Η Κερασοβίτισσα Μάνα

Μεταξύ των θεμάτων που αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης στο βιβλίο της Ανδρομάχης Μπούνα είναι: ο ρόλος της Κερασοβίτισσας Μάνας στην ιστορία του χωριού, η κοινωνική θέση της Κερασοβίτισσας Μάνας, φράσεις ιδιωματικές – ευχές – φράσεις εν θυμώ της Κερασοβίτισσας Μάνας, η αναπαράσταση της Μάνας μέσα από τοπικά παραδοσιακά τραγούδια – μοιρολόγια, παραμύθια της Κερασοβίτισσας Μάνας Τρανής, η σύγχρονη Κερασοβίτισσα Μάνα πολλά άλλα ενδιαφέροντα ζητήματα.
Να σημειώσω, ότι το βιβλίο εμπλουτίζεται με φωτογραφίες, ενώ παρατίθεται και γλωσσάριο από μαρτυρίες των κερασοβιτισσών γυναικών. Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΔΩΔΩΝΗ. Εύχομαι στην Ανδρομάχη να συνεχίσει με το ίδιο πάθος και αγάπη για την παράδοση τις σπουδαίες έρευνές της!
Αποτέλεσμα εικόνας για Η Κερασοβίτισσα μάνα: Από τα χρόνια της τουρκοκρατίας έως σήμερα

Ακολουθεί η συνέντευξη με τη συγγραφέα του βιβλίου, η οποία αυτή την περίοδο ετοιμάζει μια ξεχωριστή εγκληματολογική έρευνα στο Κέντρο Μελέτης του Εγκλήματος, με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου μας με τίτλο «Φυλακές: Έρευνα και Γλωσσικά Ζητήματα»..
  • Ανδρομάχη, πώς «γεννήθηκε» το πάθος σου για την παράδοση;
Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου ασχολούμαι με τον παραδοσιακό χορό. Από μικρή σχετικά σε ηλικία ανέλαβα ευθύνες χοροδιδασκαλίας στο χωριό μου, Κεράσοβο Κονίτσης, μελέτησα την τοπική παράδοση, προσπάθησα και προσπαθώ να τη μεταλαμπαδεύσω με σεβασμό στους νεότερους. Οι σπουδές μου ωστόσο που αφορούν την Κοινωνική Ανθρωπολογία, είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τον πολιτισμό και την ανάλυση αυτού. Έτσι το βίωμα μου με την επιστήμη συναντήθηκαν και καθόρισαν την πορεία μου σε αυτό το αντικείμενο.
  • Μπορείς να μας περιγράψεις τη διαδικασία συγκέντρωσης του υλικού για το βιβλίο σου;
Η έρευνα του βιβλίου βασίστηκε αρχικά σε συνεντεύξεις από γυναίκες και άνδρες του χωριού οι οποίες/οι είναι γεννήθηκαν από το 1920 μέχρι το 1965. Η διαδικασία αυτή ήταν χρονοβόρα, διήρκησε δύο περίπου χρόνια συλλογής του υλικού κι αυτό γιατί αφενός η πρόσβαση στο χωριό από μέρους μου αλλά και από μέρους τους ήταν περιορισμένη, αρκετοί/ες διαμένουν στην Αθήνα, αφετέρου οι συνεντεύξεις – αφηγήσεις διαρκούσαν σε πολλές περιπτώσεις περισσότερο από δύο ώρες. Για την ενότητα «φύλο και παραδοσιακός χορός», έγινε ανάλυση περιεχομένου παλιών αποσπασμάτων από πανηγύρια του χωριού που είχαν λάβει χώρα τη δεκαετία του 70’ και μετά. Το μαγνητοσκοπημένο υλικό ομολογώ πως ήταν αρκετά επίπονο ώστε να φτάσει στα χέρια μου.
  • Υπάρχει κάποια ενότητα του βιβλίου που σου προκαλεί ιδιαίτερη συγκίνηση και γιατί;
Ναι, ένιωθα και νιώθω συγκινημένη όταν μιλάω και γράφω για τη γιαγιά μου τη Μάνα Τρανή που δε γνώρισα ποτέ, την Ανδρομάχη. Είναι ένα μυστήριο για μένα τα πόσα μπορείς να νιώσεις για έναν άνθρωπο που δεν τον έχεις γνωρίσει δια ζώσης αλλά τον έχεις γνωρίσει έμμεσα μέσα από τη μητέρα σου και τη θεία σου. Όταν οι άνθρωποι χάνονται αλλά πίσω τους αφήνουν τόσα πολλά πράγματα, την Ιστορία τους, πρέπει να την αρπάξεις και να τη σεβαστείς.
  • Ποιο το επόμενο συγγραφικό βήμα που ετοιμάζεις;
Το επόμενο συγγραφικό μου έργο θα κινηθεί στην ίδια γεωγραφική περιοχή, δηλαδή στο χωριό μου Κεράσοβο (Αγία Παρασκευή) Κονίτσης και η συλλογή των στοιχείων θα εστιάσει στη θέση και το ρόλο της γυναίκας στον Κερασοβίτικο γάμο.

Δείτε το video



Η αυστριακή τηλεόραση κάνει 14 ώρες αφιέρωμα στην Ήπειρο και την Ελλάδα. Δείτε τα video

Αποτέλεσμα εικόνας για ηπειροσ
Σχετική εικόνα

Σε έναν από πιο αγαπημένους ταξιδιωτικούς προορισμούς των Αυστριακών, την Ήπειρο και την  Ελλάδα, ήταν αφιερωμένο το 14 ωρών ταξιδιωτικό ντοκιμαντέρ που παρουσίασε το βράδυ της Δευτέρας το Τρίτο Πρόγραμμα της δημόσιας αυστριακής τηλεόρασης.

Το αφιέρωμα περιελάμβανε διαδοχικά πέντε ντοκιμαντέρ, στα οποία προβάλλονταν, με την δεξιοτεχνία των δημιουργών τους, οι φυσικές ομορφιές του ελληνικού τοπίου, οι αρχαιολογικοί χώροι και η σύνδεσή τους με την ελληνική μυθολογία, οι καθημερινές ιστορίες των ανθρώπων που ζουν και εργάζονται στις περιοχές αναφοράς των ντοκιμαντέρ, αλλά και γενικότερα "η ιδιαιτερότητα του ζωτικού χώρου Ελλάδα με όλες τις πτυχές του".


"Ελλάδα : Από τις κορυφές (των βουνών) έως τη θάλασσα" ήταν ο τίτλος του πρώτου ντοκιμαντέρ με θέμα την Ήπειρο και τη "μοναδικότητα των ορεινών χωριών" της.


Ενώ ακολουθούσε το δεύτερο με τίτλο "Θεσσαλία" που πραγματευόταν από τα στενά της Χαλκίδας μέχρι τον Όλυμπο και τα Μετέωρα.

Στο τρίτο ντοκιμαντέρ με τίτλο "Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική" παρουσιάζονταν η δεύτερη μεγάλη πόλη της Ελλάδας με την ιστορία και τα αξιοθέατα της, μαζί και οι τρεις χερσόνησοι Κασσάνδρας, Σιθωνίας, Αγίου Όρους με τις "ομορφιές και τις ιδιαιτερότητές" τους.


Σε "Ανατολική Μακεδονία και Θράκη" αναφερόταν το τέταρτο ντοκιμαντέρ του αφιερώματος, προβάλλοντας, μεταξύ άλλων τη Λίμνη της Κερκίνης, την Αμφίπολη, την Καβάλα και την Κομοτηνή με τις μουσικές και τις άλλες λαογραφικές παραδόσεις της περιοχής όπως τα Αναστενάρια, αλλά και την παραδοσιακή παραγωγή μεταξιού στο Δέλτα του Έβρου.


"Νότια Ακτή και Αττική" τιτλοφορούνταν τέλος το πέμπτο ντοκιμαντέρ του αφιερώματος του Τρίτου Προγράμματος της δημόσιας Αυστριακής Τηλεόρασης, το οποίο "ξεναγούσε" τους τηλεθεατές από τη λιμνοθάλασσα του Μεσολογγίου, την Ναύπακτο και τους Δελφούς, μέχρι τον Μαραθώνα, για να καταλήξει στο κέντρο της Αθήνας και να τους συνοδέψει κατόπιν στην Ακρόπολη.


Homo panellinius – Όταν οι άριστοι δεν μπορούν να σπουδάσουν

Γράφει η Κωνσταντίνα Κωνσταντίνου
Τις τελευταίες μέρες, μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των βάσεων, όπως κάθε χρονιά, έτσι και φέτος διαβάζουμε κάθε λογής ιστορία. Οι άριστοι, όπως πάντα, πρωταγωνιστούν στις οθόνες μας και τα social media πνίγονται σε απόψεις και συζητήσεις.Υπάρχει όμως ένα σημείο στο οποίο δεν έχουμε σταθεί ουσιαστικά, παρά μόνο έχουν γραφτεί κάποια άρθρα. Πρόκειται για περιπτώσεις μαθητών, οι οποίοι παρόλο που πέτυχαν τον βαθμολογικό στόχο της επιθυμητής για αυτούς σχολής, δεν την δήλωσαν ή ακόμα χειρότερα την δήλωσαν και δεν μπορούν να φοιτήσουν, διότι οι γονείς δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να τους στηρίξουν στην περίπτωση που αυτή βρίσκεται σε άλλη πόλη από αυτήν της κατοικίας τους.
Ας πούμε πως κάτι τέτοιο είναι λίγο πιο ανεκτό για άτομα που μένουν σε πόλεις με πολλά πανεπιστημιακά τμήματα καθώς έχουν ένα μεγαλύτερο εύρος επιλογών. Τα παιδιά, όμως, που μένουν σε επαρχιακές περιοχές οι οποίες είτε δεν έχουν κάποιο τμήμα είτε το τμήμα αυτό εξειδικεύεται σε αντικείμενο που απέχει από τα ενδιαφέροντα τους; Τι θα κάνουν;
Οι πανελλήνιες δεν προκαθορίζουν την πορεία των μελλοντικών επαγγελματιών και μία επιτυχία ή αποτυχία στην διαδικασία αυτή δεν καθορίζει το μέλλον τους. Ταυτόχρονα, όμως, αποτελεί μία από τις πολύ καλές ευκαιρίες που δίνονται στους νέους ανθρώπους και μπορεί να φωτίσει σημαντικά τον δρόμο τους.
Στο πρώτο εξάμηνο του πανεπιστημίου, σε μία από τις πρώτες παραδόσεις που παρακολούθησα ποτέ, μία καθηγήτρια μας προέτρεψε να αποβάλλουμε τα «καμένα εγκεφαλικά κύτταρα» των πανελλαδικών εξετάσεων. Και αυτό είναι κάτι που με προβληματίζει σχεδόν δύο χρόνια μετά. Ούτε η διαδικασία, ούτε τα άγχη, ούτε καν αν η επιλογή σχολής ήταν τελικά η σωστή.  Διότι το αποτέλεσμα της διαδικασίας αυτής δεν είναι το παν. Ταυτόχρονα, ο βαθμός και δη ο άριστος βαθμός, δεν προσδίδει πολλά πλην του εύρους επιλογών. Και κακά τα ψέματα, την δυνατότητα των μαθητών να εισαχθούν στις περιζήτητες σχολές.
Όσον αφορά το ζήτημα των «καμένων εγκεφαλικών κυττάρων» που προκύπτουν από τις πανελλήνιες, μέσα στην εκφραστική της υπερβολή, η έκφραση κρύβει μια αλήθεια. Πρόκειται για ένα σύστημα δύσκολο, απαθές, που προάγει τον κοινωνικό κομφορμισμό, ασχέτως διαδικασίας εισαγωγής που επιλέγει το εκάστοτε κυβερνητικό σχήμα να ψηφίσει. Το κακό μέσα σε όλα αυτά είναι το να «κάψεις τα εγκεφαλικά σου κύτταρα» και να μείνεις και με μία γεύση πίκρας. Να έχεις μεν την ικανότητα, αλλά όχι την στήριξη που χρειάζεσαι για κάνεις την επιτυχία σου πραγματικότητα.
Συνάμα, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως δεν είναι τόσο απλό να αριστεύσει κανείς. Παρόλο που τείνουμε να την δαιμονοποιούμε, η υγιής αριστεία είναι κάτι που και θέλουμε και χρειαζόμαστε ως χώρα.  Άλλωστε, δεν είναι εύκολο να είσαι και άριστος, δεδομένου ότι φέρεις βαρύ φορτίο πίσω σου ακριβώς επειδή πρέπει να συνεχίσεις να αποδεικνύεις την αξία σου και μετά από την επιτυχία σου. Σε έναν άριστο δεν συγχωρούνται τα ίδια λάθη που συγχωρούνται σε γενικότερο πλαίσιο.
Η ανικανότητα του κράτους μας να αντέξει τους αρίστους του και να τους δώσει ώθηση είναι πλήρως ασυγχώρητη. Η Ελλάδα έχει τεράστια φήμη σε παγκόσμιο επίπεδο για το πρωτογενές διανοητικό της υλικό, όμως για ακόμα μια φορά απογοητεύει μην μπορώντας να διαχειριστεί τον πλούτο της. Είναι ασυγχώρητο για εμένα τόσα παιδιά να αποδεικνύουν την ικανότητά τους μέσω της βαθμολογικής τους επιτυχίας, να τα δέχονται οι επιθυμητές τους σχολές, αλλά να μην υπάρχει η δυνατότητα να το κάνουν πράξη, εξαιτίας σφαλμάτων άλλων.
Και όλη αυτή η κατάσταση απομακρύνει τους νέους, με τους ιθύνοντες να αγνοούν ή να κάνουν πως αγνοούν τι συμβαίνει στα αλήθεια. Όλοι αυτοί οι νέοι μετά από αυτή την πίκρα δεν θα επιθυμήσουν να μείνουν και να παλέψουν για μία χώρα που δεν πάλεψε ποτέ για αυτούς. Είναι απολύτως λογικό και συμβαίνει ήδη τα τελευταία χρόνια να βλέπουμε μεγάλα μυαλά να φεύγουν από την χώρα μας και να πετυχαίνουν στο εξωτερικό, ακριβώς επειδή εκεί βρίσκουν τις συνθήκες που τους ευνοούν έτσι ώστε να εκτυλίξουν την σκέψη τους και την ικανότητά τους.
Δεν πρόκειται ούτε για ξενομανία ούτε για ελιτισμό. Πρόκειται για απλά μαθηματικά και την επιθυμία για ένα καλύτερο μέλλον, την ελπίδα, τα όνειρα των νέων ανθρώπων, τα οποία όσο περνάει ο καιρός μοιάζουν να ωχριούν στα μάτια πολλών δίπλα στην λέξη «Ελλάδα». Κάθε μέρα πάμε όλο και πιο πίσω σε κάθε επίπεδο. Σε προηγούμενες δεκαετίες όχι η τριτοβάθμια, ούτε η δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν ήταν αυτονόητη. Σήμερα που είναι, αρχίζουν να μπαίνουν εμπόδια και να μοιάζει θείο δώρο για όσους τα καταφέρνουν να κάνουν πράξη, παρά τις δυσκολίες, να φοιτήσουν στο αντικείμενο που επιθυμούν.Το συμπέρασμα είναι ένα και παραμένει σταθερό όταν κάποιος ασχολείται με τα ζητήματα της παιδείας: Εφόσον τεθεί σε σωστές βάσεις πρόκειται για μία από τις πιο ουσιαστικές λύσεις στην απαίτηση για εξυγίανση της χώρας. Το πνευματικό υλικό είναι από τους βασικότερους παράγοντες πάνω στους οποίους θα μπορέσουν να λυθούν και να οικοδομηθούν εκ νέου οργανωμένα και λογικά όλες οι υπόλοιπες κατηγορίες δημοσίων ζητημάτων.
Δυστυχώς αυτό το τελευταίο ή δεν μπορούμε ή δεν θέλουμε να το καταλάβουμε.

Μια ξεχωριστή κρουαζιέρα με το ''Marco Polo'', από την Πάργα στα κρυστάλλινα νερά του Ιονίου

Είτε ντόπιοι, είτε επισκέπτες η Περιφερειακή Ενότητα Πρέβεζας έχει πληθώρα επιλογών για να μην βαρεθείτε ποτέ την διαμονή σας στην περιοχή.
Μια από αυτές τις επιλογές είναι και οι μονοήμερες εκδρομές – εξορμήσεις στα Νησιά του Ιονίου και στα Κρυστάλλινα νερά τους.



Η διαδικασία; Πανεύκολη!
Η διαδρομή; Πέρα για πέρα ευχάριστη!
Ξυπνώντας το πρωί παίρνετε το δρόμο για την Πάργα (όσοι δεν διαμένετε εκεί) και κατευθύνεστε λίγο πριν τις 10:00 π.μ στο πόντε, όπου σας περιμένουν παραταγμένα στη σειρά καραβάκια.


Εκεί θα βρείτε και το καράβι Marco Polo και τον καπετάνιο του Βασίλη, ο οποίος με χαμόγελο και απίστευτη διάθεση σας περιμένει για να σας χαρίσει, μαζί με το πλήρωμα του καραβιού, μια από τις ομορφότερες καλοκαιρινές σας εμπειρίες.


Αφού επιβιβαστείτε στο Marco Polo και διαλέξετε την ιδανική για εσάς θέση, το ταξίδι ξεκινάει.


Αφήνοντας πίσω την πανέμορφη και πολύχρωμη Πάργα το καράβι βγαίνει στα ανοιχτά και τότε η διασκέδαση αρχίζει.


Ο Αναστάσης με την νεανική του φρεσκάδα σας λέει καλημέρα χαρίζοντας σας απλόχερα το πρωινό του χαμόγελο και σας φτιάχνει τη μέρα με τις μουσικές του επιλογές που παίζουν δυνατά στα ηχεία, μετατρέποντας την εκδρομή σε ένα πάρτι που θα σας μείνει αξέχαστο.


Όσο συμβαίνει αυτό, ο Μιχάλης αναλαμβάνει να εντοπίσει τα ζευγάρια και να τα οδηγήσει στο κατάρτι, όπου βγάζουν την αναμνηστικής τους φωτογραφία, όση ώρα ο  Καπετάνιος αναλαμβάνει να οδηγήσει το ''Marco Polo'' στο προορισμό του.


Μετά από περίπου μιάμιση ώρα που το καράβι διασχίζει το Ιόνιο Πέλαγος, φτάνει η ώρα που θα κάνει την πρώτη του στάση στους Αντίπαξους και εσείς θα απολαύσετε την πρώτη σας βουτιά στα καταγάλανα και κρυστάλλινα νερά των παραλιών τους.


Αφού κολυμπήσετε για μισή ώρα σε αυτά τα πραγματικά υπέροχα νερά, ανεβαίνετε ξανά στο καράβι για να συνεχίζετε το υπέροχο αυτό ταξίδι σας στις Μπλέ Σπηλιές όπου πραγματικά το τοπίο είναι μαγευτικό!


Εκεί θα έχετε την ευκαιρία να κάνετε ακόμα μια βουτιά στα υπέροχα νερά, να μπείτε στις σπηλιές και να θαυμάσετε το απαράμιλλης ομορφιάς τοπίο. Φεύγοντας ο καπετάνιος Βασίλης θα κάνει και εκείνος την δική του βουτιά με το δικό του ξεχωριστό και εντυπωσιακό τρόπο …που θα σας αφήσει άφωνους!

 

Ταξιδεύοντας με τα δελφίνια του Ιονίου φτάνετε στον Γάιος τη μεγαλύτερη πόλη των Παξών.


Εδώ έχετε χρόνο να περπατήσετε στα γραφικά στενά, να χαζέψετε τα καταστήματα και τέλος να απολαύσετε υπέροχο φαγητό στα εστιατόρια του Νησιού. (Σας προτείνουμε ανεπιφύλαχτα να δοκιμάσετε κάποια από τις μακαρονάδες τους. Είναι απλά πεντανόστιμες)


Μετά από δύο ώρες εξερεύνησης και καλού φαγητού , το σκάφος σας περιμένει στο λιμάνι για να πάρετε το δρόμο της επιστροφής.


Σχίζοντας τα νερά του Ιονίου με απλωμένα τα πανιά επιστρέφει στην Πάργα, ενώ εσείς χαλαρώνετε στο κατάστρωμα κάνοντας ηλιοθεραπεία και ακούγοντας τον ήχο του κύματος ανακατεμένο με τη μουσική.


Η εκδρομή αυτή με το Marco Polo είναι μια από τις καλύτερες διεξόδους από το άγχος και το στρες της καθημερινότητας και την συστήνουμε ανεπιφύλαχτα είτε ήσαστε ντόπιοι, είτε επισκέπτες της πανέμορφης περιοχής μας, ενώ αξίζει να γνωρίζετε ότι το Marco Polo έχει κερδίσει εξαιρετικές κριτικές στο Trip Advisor, πράγμα που του έχει δώσει και πιστοποιητικό διάκρισης!

Για πληροφορίες σχετικά με την εκδρομή μπορείτε να τηλεφωνήσετε στα τηλέφωνα: 2684032413 και 694 6171 202

Mε επιτυχία ο 4ος Νεμέτσικα trail run 2017, στη Κάτω Μερόπη Πωγωνίου


Αποτέλεσμα εικόνας για 4ος ΝΕΜΕΡΤΣΙΚΑ TRAIL RUN 2017


Η αυλαία του 4ου Νεμέρτσικα Trail Run, που ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία στην Κάτω Μερόπη Πωγωνίου στις 20 Αυγούστου 2017 και διεξήχθη υπό την αιγίδα του Δήμου Πωγωνίου και του πολιτιστικού συλλόγου Κάτω Μερόπης, έκλεισε. Παράλληλα ένας «αγώνας δρόμου» για την προετοιμασία των εφετινών αγώνων, έκλεισε με τον καλύτερο τρόπο, γεμίζοντας συναισθήματα χαράς και συγκίνησης όλους τους συμμετάσχοντες, δρομείς, εθελοντές και διοργανωτές.


Οικοδεσπότες της όλης εκδήλωσης ήταν η Χαρίση Φανή (Πρόεδρος του πολιτιστικού συλλόγου) και οι Μαραθωνοδρόμοι της πόλης μας Τσίμαρης Βαγγέλης και Κουκέσης Οδυσσέας οι οποίοι αποτέλεσαν βασικά στελέχη και μέλη της οργανωτικής επιτροπής του αγώνα αλλά και ένθερμoι υποστηρικτές τις σκέψης για την πραγματοποίηση του 4ου Νεμέρτσικα Trail Run 2017. 

Οι παραπάνω οργανωτική επιτροπή προσπάθησε και κατάφερε φέτος να κάνει δύο αγώνες ορεινού τρεξίματος (6χλμ και 20 χλμ) στις ίδιες με τα προηγούμενα χρόνια διαδρομές αλλά με πολλές βελτιώσεις στους τομείς: ασφάλεια, τροφοδοσία, ηθική και υλική επιβράβευση προσπάθειας αθλητών αλλά και στο κομμάτι της γιορτινής ατμόσφαιρας που επικράτησε πριν και μετά τον αγώνα, με μουσική, πλούσιο γεύμα, δώρα και γενικότερα με δροσερή καλοκαιρινή φιλοξενία σε όλους όσους βρέθηκαν στην πλατεία του χωριού.

Σχετική εικόνα


Το πλήθος των συμμετασχόντων δρομέων, η άψογη διεξαγωγή του αγώνα, οι άριστες εντυπώσεις των αθλητών και των συνοδών και η μεγάλη συμμετοχή εθελοντών αποδεικνύουν ότι το Νεμέρτσικα Trail Run συνεχίζει και γράφει την δική του ιστορία στον χάρτη των ορεινών αγώνων δρόμου!

Νικητές του αγώνα 20 χλμ για τους Άνδρες ήταν ο Νικόλαος Τσιδώνης (Ιωάννινα) ενώ στις γυναίκες η Δήμητρα Ανδρούτσου (Ιωάννινα), στον αγώνα τον 6χλμ νικητές στους Άνδρες ο Ιωάννης Ιωάννου (Ηγουμενίτσα) και στις γυναίκες η Δήμητρα Τζαλοκώστα (Άρτα). Τα αποτελέσματα των αγώνων έχουν ήδη ανακοινωθεί στο running news.

Πολλά ευχαριστήρια στους εθελοντές, στους δρομείς, στον Ερυθρό Σταυρό, στην Αστυνομία, στους γιατρούς και το ασθενοφόρο του Κέντρου Υγείας Δελβινακίου, στην Κιβωτό του κόσμου, στους χορηγούς, στους κατοίκους του χωριού και στους Εθνοφύλακες του Τάγματος Εθνοφυλακής Καλπακίου.

Ιδιαίτερα πρέπει να τονισθεί η ανταπόκριση των δρομέων στο κάλεσμα της Οργανωτικής Επιτροπής για την τοποθέτηση πένθιμης κορδέλας στα αθλητικά πλουζάκια και την ενός λεπτού σιγή, πριν την εκκίνηση, στην μνήμη του Ηπειρώτη συναθλητή μας που χάθηκε σε αγώνα τρεξίματος την 12 Αυγούστου 17 (9ος Αθαμάνιος Δρόμος).



Κλείνοντας και με οδηγό το χαμόγελο και την ικανοποίηση των δρομέων και των συνοδών τους αλλά και τις ευχές όλων για υγεία και άθληση, ανανεώνουμε το ραντεβού μας για το 5ο Νεμέρτσικα TRAIL RUN 2018