Τετάρτη 31 Ιουλίου 2019

Από το Ριζοβούνι Πρέβεζας η 4η Παγκόσμια Πρωταθλήτρια στα 200m Κατερίνα Μανιάτη



4η Παγκόσμια Πρωταθλήτρια στα 200m του Παγκοσμίου πρωταθλήματος Τεχνικής κολύμβησης Εφήβων – Νεανίδων στην πόλη Σαρμ Ελ Σέιχ της Αιγύπτου


Η Κατερίνα Μανιάτη είναι κόρη της Ειρήνης Ευθυμίου από το Ριζοβούνι Δήμου Ζηρού. Να σημειωθεί ότι όλοι σχεδόν οι συμμετάχοντες είναι γεννηθέντες το 2002, η Ειρήνη είναι γεννηθείσα μόλις το 2005.

Απίστευτη Συγκλονιστική Υπέροχη 
και είναι η πιο μικρή που συμμετέχει 
στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα 
Κατερίνα Μανιατη 
Μην ξεχνάτε αυτό το κορίτσι,
μας κάνει όλους υπερήφανους 
Είναι μαχήτρια πεισματάρα και 
όλο το μέλλον είναι μπροστά της 
Μετά τα δυο Πανελλήνια Ρεκόρ ( στα Ιωάννινα στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα και στην Αίγυπτο στο Παγκόσμιο ) και το χάλκινο μετάλλιο στη σκυτάλη χθες, σήμερα ξεκινώντας από την 8η θέση στον τελικό και παλεύοντας με θηρία από Ρωσία Ουγγαρία κλπ βγήκε 4η 
Σε όλη τη διαδρομή ήταν πρώτη και τελικά για κλάσματα δευτερολέπτου δεν ανέβηκε στο πόντιουμ
5η θέση κατέλαβε η συναθλητρια της Σταμου Ελευθερία 
Συγχαρητήρια σε όλη την ομάδα της Εθνικής μας που μας δοξάζει στην Αίγυπτο 
Και ιδιαίτερες ευχαριστίες στον Προπονητή της Πέτρο Χαϊδάρη
και στην ομάδα της ΝΟ. Αμφιθεας

Διαβάστε και παρακάτω
https://romiazirou.blogspot.com/2019/07/blog-post_291.html

Η Πρεβεζάνα Κατερίνα Μανιάτη χάλκινη παγκόσμια πρωταθλήτρια, στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα Τεχνικής κολύμβησης Εφήβων – Νεανίδων


Η ομάδα της μικτής σκυταλοδρομίας 4Χ100 διπλά πέδιλα μικτή έκανε το καλό ποδαρικό στην πρεμιέρα των τελικών του Παγκοσμίου πρωταθλήματος Τεχνικής κολύμβησης Εφήβων – Νεανίδων στην πόλη Σαρμ Ελ Σέιχ της Αιγύπτου, την Τρίτη (30/7) το απόγευμα.
Η Ελλάδα με τον Χρήστο Καλαϊτζόπουλο, την Κατερίνα Μανιάτη, την Ελευθερία Στάμου και τον Παρασκευά Καλαϊτζόπουλο στη σύνθεσή της κατέκτησε το χάλκινο μετάλλιο με χρόνο 3.08.45.
Να σημειωθεί ότι το πρωί, στα προκριματικά, η ίδια ομάδα είχε κάνει την καλύτερη επίδοση απ’ όλες με 3.08.10, που αποτελεί και νέο πανελλήνιο ρεκόρ.

Η Κατερίνα Μανιάτη είναι κόρη της Ειρήνης Ευθυμίου από το Ριζοβούνι Δήμου Ζηρού. Να σημειωθεί ότι όλοι σχεδόν οι συμμετάχοντες είναι γεννηθέντες το 2002, η Ειρήνη είναι γεννηθείσα μόλις το 2005. Μετά το παγκόσμιο της Αιγύπτου θα ταξιδέψει στην Πρέβεζα για ολιγοήμερη ξεκούραση


Αρκετά καλά πλασαρίσματα είχαμε και στους υπόλοιπους τελικούς της ημέρας:
Στον τελικό των 100 μ. διπλά πέδιλα Εφήβων ο Χρήστος Καλαϊτζόπουλος τερμάτισε 4ος με 43.80 (στους προκριματικούς το πρωί είχε περάσει με τον δεύτερο καλύτερο χρόνο 43.75). Στο ίδιο αγώνισμα ο Παρασκευάς Καλαϊτζόπουλος τερμάτισε 7ος στον τελικό με 44.77 (44.45 είχε κάνει στον προκριματικό και είχε προκριθεί 7ος).
Η Χριστίνα Ιωάννα Σκυλουράκη, εξάλλου, πήρε την 6η θέση στον τελικό των 400 μ. επιφάνεια με 3.26.63. Από τον προκριματικό, το πρωί, είχε περάσει επίσης ως έκτη με 3.28.72.
Στον τελικό των 400 μ. επιφάνεια Εφήβων, ο Θωμάς Τσιγκέλης τερμάτισε 7ος με 3.13.40. Το πρωί στον προκριματικό είχε κάνει 3.12.25 και είπε περάσει ως 6ος. Εκτός τελικού είχε μείνει ο Γιάννης Δουλγεράκης, με την 9η θέση στον προκριματικό 3.14.00.


Στην 8η θέση του τελικού στα 100 διπλά πέδιλα Νεανίδων βρέθηκε η Ελευθερία Στάμου με 50.84 (από τον προκριματικό είχε περάσει ως 8η με 50.85). Εκτός τελικού είχε μείνει η Κατερίνα Μανιάτη που ήταν 9η στα προκριματικά με 51.02.
Όγδοος τερμάτισε και ο Χρήστος Βαλαλάς στον τελικό των 100 μ. επιφάνεια Εφήβων με 37.56. Στον προκριματικό το πρωί είχε κάνει 37.79 και είχε περάσει ως 7ος. Εκτός τελικού είχε μείνει ο Θανάσης Δημούλιος, που ήταν 9ος με 37.94.
Δεν κατάφερε να προκριθεί στον τελικό των 100 μ. επιφάνεια Νεανίδων η Ηλιάνα Βακιρτζή, η οποία κατετάγη 17 στα προκριματικά με 44.35.

Ο Martin Martin Heidegger είναι 80 χρονών...


Γράφει η Κατερίνα Σχισμένου

1. Γιατί φτάσατε σ΄αυτή την σχέση του Martin Heidegger με την Hannah Arendt και πώς θα μπορούσε να προσεγγιστεί φαινομενικά κάτι τόσο αντιφατικό;

- Η σχέση του Heidegger με την Arendt είναι ένα περίπλοκο ζήτημα, που ξεπέρασε την απλώς ιδιωτική σφαίρα και τέθηκε στο επίκεντρο της δημοσιότητας. Ήταν μια σχέση πολυεπίπεδη, που δεν εξαντλείται στο σκανδαλώδες γεγονός του έρωτα μεταξύ ενός μέλους του ναζιστικού κόμματος και μιας Εβραίας. Πέρα από αυτό, έχουμε τη διανοητική σχέση μεταξύ του κορυφαίου Γερμανού φιλοσόφου της εποχής και της κορυφαίας Γερμανοεβραίας θεωρητικού του αιώνα. Μετά τον πόλεμο, όταν ο Heidegger βρέθηκε στο περιθώριο και αποκλείστηκε από τη διδασκαλία λόγω της στήριξής του στο ναζιστικό καθεστώς, ήταν η Arendt που προώθησε το έργο του στις Η.Π.Α., που βοήθησε στη δημοσιοποίηση των νέων εργασιών του και που, εν τέλει, συνεισέφερε στην αποκατάσταση του ονόματός του μετά το νεανικό του «λάθος», σύμφωνα με τα λόγια της. Μάλιστα η ίδια κατηγορήθηκε γι’ αυτό, από ανθρώπους που της χρέωσαν αδυναμία απέναντι στον νεανικό της έρωτα. Ωστόσο η Arendt είχε δίκιο να επιμένει στην σημασία της φιλοσοφικής σκέψης του Heidegger, μία σκέψη πέραν της πολιτικής, με την οποία η ίδια συνομίλησε και από την οποία πήρε τις αποστάσεις της και διαφοροποιήθηκε, χωρίς όμως να την απαξιώσει. Μέχρι το θάνατό της το 1975 οι δύο στοχαστές αλληλογραφούσαν διαρκώς. Ο Heidegger έφυγε από τη ζωή ένα χρόνο μετά από εκείνη, το 1976, χωρίς να απολογηθεί επαρκώς για τις επιλογές του, αλλά αποκατεστημένος, πλέον, ως φιλόσοφος εξαιρετικής σημασίας. Για την αποκατάσταση της φήμης του, η συνεισφορά της Arendt υπήρξε κομβική.
Επιλέξαμε να εκδώσουμε το μικρό κείμενό της για τα 80στά γενέθλια του Heidegger, το οποίο εκφωνήθηκε στο ραδιόφωνο της τότε Δυτικής Γερμανίας το 1969, προκειμένου να δείξουμε τη δική της προσέγγιση στο ζήτημα της σημασίας του Heidegger. Στο ‘Επίμετρο’ προσπάθησα να προσεγγίσω τη σχέση τους μέσα από τα λόγια της Arendt, αναψηλαφώντας, πίσω από τα λόγια της, το διπλό πάθος που τους ένωνε, το πάθος του σκέπτεσθαι και τη σκιά του ερωτικού πάθους.


2.Τι σημαίνει να γίνεται ο Martin Heidegger 80 χρονών στην δική μας εποχή που υπάρχει και η απόσταση να γίνει η κριτική απένατι στη φιλοσοσφική σκέψη αλλά και δράση και των δύο διανοούμενων;

- Ο Heidegger δεν έπαψε να είναι επίκαιρος, για δύο, εν συντομία, λόγους. Ο κύριος είναι η φιλοσοφική του επίδραση και οι ενοράσεις του για ζητήματα που σήμερα είναι ακόμη πιο καίρια όπως η σχέση του ανθρώπου με την μοναδική του ύπαρξη, η σχέση του ανθρώπου με την τεχνολογία, η στάση μας απέναντι στο αναπόφευκτο γεγονός του θανάτου και την γνώση της θνητότητάς μας. Η Arendt χρησιμοποίησε παρόμοιες ιδέες προκειμένου να συγκροτήσει τη δική της θεωρία για τον ανθρώπινο βίο, που μέσα στον δημόσιο πολιτικό χώρο της δημοκρατίας ξεπερνά τον μόχθο και την εργασία και μέσω της ομιλίας και της πράξεως μετατρέπεται σε ιστόρημα, σε ζωή με νόημα, όταν ο καθένας γίνεται κάποιος. Υπάρχει μια ριζική διαφοροποίηση σχετικά με τον πολιτικό δημόσιο χώρο. Για τον Heidegger είναι ο τόπος της αερολογίας, όπου χάνουμε τον εαυτό μας μέσα στους άλλους, ενώ για την Arendt είναι ο τόπος του ιστορήματος, όπου βρίσκουμε τον εαυτό μας μέσα από τους άλλους. Ο Heidegger υπήρξε αντίπαλος της δημοκρατίας και της δημοσιότητας, ενώ η Arendt υπέρμαχος της δημοκρατικής ελευθερίας και του ελεύθερου λόγου.
Αυτή η διαφοροποίηση μας οδηγεί στον δεύτερο λόγο της επικαιρότητας του Heidegger, που είναι το πρόβλημα της εμπλοκής του διασημότερου φιλοσόφου της εποχής του στο πιο απάνθρωπο και φονικό καθεστώς της Ιστορίας, δηλαδή το 3ο Ράιχ. Πώς μπορεί να συνδυαστεί ο υψηλόφρων φιλοσοφικός στοχασμός με την πιο κτηνώδη βαρβαρότητα; Ο Heidegger δεν έδωσε ποτέ μια σαφή απάντηση. Ασφαλώς η αποστροφή του για τους άλλους και η απαξίωση της πολιτικής δίνουν κάποιες εξηγήσεις, αλλά όχι επαρκείς. Ο χαρακτήρας του, αλαζονικός και εγωιστικός, δίνει κάποιο στοιχείο, αλλά όχι αρκετό. Το παράδοξο παραμένει, ακριβώς διότι το φιλοσοφικό του έργο δεν είναι πολιτικό και δεν εμπεριέχει ούτε ένα στοιχείο φυλετικού ρατσισμού. Ο ίδιος δεν μας βοηθά να λύσουμε το παράδοξο, αφενός γιατί η σιωπή του υπήρξε εκκωφαντική και η άρνησή του να εξηγήσει επίμονη, αφετέρου διότι η πρόσφατη έκδοση (2014) των Μαύρων Σημειωματάριων του ανέσυρε στην επιφάνεια σκόρπιες αντισημιτικές σημειώσεις του που αναζωπύρωσαν το ζήτημα. Πώς αυτός ο άνθρωπος, του οποίου ο δάσκαλος, η ερωμένη και διάφοροι μαθητές υπήρξαν Εβραίοι, πώς συστρατεύτηκε με τους Ναζί; Γιατί αρνήθηκε να μιλήσει για αυτό μετά τον πόλεμο;
Σε αυτά προσπαθεί να απαντήσει η ίδια η Arendt και καλό είναι να την ακούσουμε προσεκτικά πριν φτάσουμε σε βιαστικά συμπεράσματα. Εν τέλει, το ζήτημα μας αφορά ιδιαιτέρως στην εποχή μας, όπου βλέπουμε την αναβίωση της ακροδεξιάς και του φασισμού. Δεν μπορούμε να αποκοιμηθούμε σε κάποια βεβαιότητα για την πνευματική μας ανωτερότητα, ούτε για την ισχύ του πολιτισμού μας. Η περίπτωση του Heidegger μας θυμίζει πόσο εύκολα η αφ’ υψηλού διανόηση συμπλέει με την τυραννία.


3. Ο έρωτας ενώνει τελικά τα ρήγματα και τις διαφορές ή μηπως δεν το καταφέρνει ούτε κι αυτός;

- Αυτό είναι ένα μεγάλο ερώτημα. Ας πούμε ότι ο ερωτικός χρόνος μεταξύ των δύο στοχαστών, οι λέξεις και οι χειρονομίες που αναφέρονται και αναβιώνουν τον έρωτά τους, έχει μια άλλη διάρκεια που τέμνει το κοινωνικο-ιστορικό περιβάλλον και αγκαλιάζει τα γεγονότα του βίου. Τα ρήγματα και οι διαφορές που δεν ανήκουν στον ερωτικό χρόνο, κατά τη γνώμη μου δεν μπορούν να ενωθούν μέσω του έρωτα, ο έρωτας δεν μπορεί να καλύψει την Ιστορία. Ο ερωτικός χρόνος δεν είναι δημόσιος, δεν αφορά τους άλλους, είναι διυποκειμενικός και αφορά μόνο τους εραστές. Ενώ τα ρήγματα και οι διαφορές, στην περίπτωσή μας εμφανώς, ανήκουν στον δημόσιο ιστορικό χρόνο, αφορούν τη σχέση μας με την κοινωνία. Μπορεί όμως να διαπεράσει τον ατομικό βίο και, μέσω του έρωτα, οι εραστές μπορούν να υπερβούν τα ρήγματα και τις διαφορές, να ανυψωθούν για μια στιγμή πάνω από αυτές, μέχρι η βαρύτητα του δημόσιου χρόνου να τους ξαναβυθίσει. Κατά τη γνώμη μου, ο έρωτας είναι μια ορμή υπέρβασης της ατομικότητας, αλλά πάντοτε ενώνει δύο ξεχωριστές ατομικότητες, ενώνει δύο ξεχωριστούς ανθρώπους που υπερβαίνουν τον εαυτό τους για να τον ξαναβρούν μέσω του άλλου. Όχι όμως μέσω κάθε άλλου, αλλά του συγκεκριμένου άλλου, του επώνυμου ερωμένου.
Στην ιστορία του Μάρτιν και της Χάννα, βλέπουμε πώς ο έρωτας βοηθά την τελευταία να υπερβεί το απύθμενο χάσμα που άνοιξαν οι επιλογές του πρώτου ανάμεσά τους. Και βλέπουμε πώς ο έρωτας διαρκεί πέρα από τη στιγμή της συνεύρεσης και πώς επιμένει στην ψυχή και το νου ακόμη και όταν το σώμα έχει κορεσθεί και δεν αναζητά πλέον την σωματική επαφή αλλά την ψυχική υπέρβαση.


4. Κατά πόσο επηρέασε τη φιλοσοφική σκέψη ο φιλόσοφος του « Είναι και χρόνος» και πώς φτάσατε εσείς να τον προσεγγίσετε; 

- O Heidegger είναι ένας φιλοσοφικός ογκόλιθος τον οποίο δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει. Οι φιλοσοφικές του ιδέες, η επίγνωση ότι η ανθρώπινη ύπαρξη είναι χρονική, δηλαδή θνητή και παροδική, η επίγνωση ότι δεν είμαστε απομονωμένα υποκείμενα αλλά ήδη συσχετιζόμενες υπάρξεις, η επισήμανση ότι ο κόσμος δεν είναι μόνο το επιστημονικό του σχεδιάγραμμα, ότι το νόημα υπάρχει πέραν αυτού που μπορούμε να μετρήσουμε και να ποσοτικοποιήσουμε, ανανέωσαν τη φιλοσοφική σκέψη. Από τον Σαρτρ έως τον Ντεριντά, μια μεγάλη υπαρξιακή και ‘αποδομιστική’, όπως λέγεται, παράδοση πηγάζει από αναγνώσεις του Heidegger, ακόμη και αν ο τελευταίος τις αποκήρυξε. Ο Heidegger διδάσκει ότι ο χρόνος δεν είναι κάτι εξωτερικό που υφιστάμεθα, αλλά ότι εμείς είμαστε χρόνος, ότι είμαστε τα όντα που ζουν έχοντας γνώση του χρόνου και επίγνωση της θνητότητας. Γιατί είμαστε τα όντα που αναρωτιούνται για το νόημα της ύπαρξής τους, που θέτουν το ερώτημα του νοήματος, το ερώτημα της ύπαρξης, το ερώτημα του Είναι, που έρχονται αντιμέτωπα με την αναπόδραστη βεβαιότητα του θανάτου. Είναι μια σκέψη δύσκολη και κάποιες φορές παράδοξη και αρκετές φορές σκληρή και αντιδραστική, μα επίσης μια σκέψη που μας βγάζει από την αποστειρωμένη αντίληψη του ανθρώπου ως μηχανής.
Κατά τη γνώμη μου ούτε μπορούμε να ακολουθήσουμε τον Heidegger, ούτε μπορούμε να τον παραβλέψουμε. Ο μόνος τρόπος είναι να συνομιλήσουμε κριτικά μαζί του, υπό το φως της δικής μας εποχής, όπως με όλους τους μεγάλους φιλοσόφους του παρελθόντος, όπως πχ με τον Πλάτωνα ή τον Μαρξ.
Οι ‘εκδόσεις Έρμα’, χάρις στην φιλοπονία και τις πλατιές γνώσεις του εκδότη, Νίκου Κατσιαούνη, έχουν αναλάβει να μας δώσουν την ευκαιρία αυτής της συνομιλίας. Και όπως έχουν κάνει ήδη με προηγούμενες εκδόσεις, όπως τα κείμενα του Benjamin για τον Μπρεχτ ή τον διάλογο Ρικέρ – Καστοριάδη, έτσι και με αυτό το δοκίμιο της Arendt για τον Heidegger μας φέρνουν, ως αναγνώστες, μπροστά στην ευθύνη μιας νέας ερμηνείας. Το ερώτημα, τι έχει να μας πει σήμερα η Arendt για τον Heidegger, τι σημασία έχουν τα λόγια της για εμάς σήμερα, είναι το ερώτημα στο οποίο ο κάθε αναγνώστης καλείται να απαντήσει με τον δικό του τρόπο, τιμώντας έτσι, όχι μόνο τους δύο εν λόγω στοχαστές, αλλά τα ίδια τα προβλήματα της καθημερινότητας και της Ιστορίας μας.




Κατερίνα Σχισμένου

Aναζήτησε τις ρίζες του και έφτασε στη μεγάλη μορφή του Ζαγορισίου Mεγάλου Διδασκάλου του Γένους Νεοφύτου Δούκα. Η συγκινητική ιστορία ενός Ελληνογερμανού



Συγκινητική ιστορία ενός Ελληνογερμανού που αναζήτησε τις ρίζες του και έφτασε στη μεγάλη μορφή του Ζαγορισίου Mεγάλου Διδασκάλου του Γένους Νεοφύτου Δούκα.
            Οι στίχοι ενός λαϊκού τραγουδιού:
«Σ’ αυτή τη θάλασσα, σ’ αυτή την τρικυμία
για δες παράξενα που απλώνεται η γαλήνη.
Λες κι ό,τι μέλλει να συμβεί έχει ήδη γίνει
κι έχει απομείνει μοναχά η επιθυμία…»
ταιριάζουν απόλυτα με μια συγκινητική και αληθινή ιστορία-περιπέτεια ενός δεκαπεντάχρονου τότε παιδιού, που ζούσε στη Γερμανία, του Μιχαήλ Στέλε. Ενώ βρισκόταν στην εφηβική ηλικία, έπεσε στα χέρια του το έγγραφο της υιοθεσίας του. Άρχισε να το περιεργάζεται, να αναπτύσσει μέσα του αμφιβολίες και να ψάχνει τις ρίζες του.
Στο νου και στην καρδιά του έφηβου τότε Μιχάλη άναψε η επιθυμία της αναζήτησης των βιολογικών του γονέων, διότι ένα κλαδί ποτέ δεν ζει μόνο του. Από κάπου  τροφοδοτείται και παίρνει ζωή. Το δέντρο με τις ρίζες του ψάχνει και αυτό να βρει τροφή και νερό, για να ζει αιώνια. Έτσι μοιράζεται και το νερό και την τροφή, δημιουργώντας ένα δάσος.
            Ο Μιχάλης, μόλις ενηλικιώθηκε, άρχισε περιπετειώδη έρευνα. Μετά από μεγάλη και επίπονη προσπάθεια γνώρισε τη βιολογική του μητέρα στη Γερμανία. Ο πατέρας του όμως είχε μετοικήσει στην Ελλάδα και έμενε στην Αθήνα. Μετά από χρόνια πήρε τη γενναία απόφαση να έλθει στην Ελλάδα και να τον αναζητήσει. Τα κατάφερε. Τον βρήκε. Έμαθε πολλά και συγκλονιστικά για την προσωπική του ιστορία. Έμαθε αυτό που πάντα πίστευε μέσα του, ότι είναι Έλληνας…

Ο πατέρας του καταγόταν από τον Ελαφότοπο Ζαγορίου και ονομαζόταν Δημήτριος Δούκας. Δεν πρόλαβε όμως να ολοκληρώσει τις επιθυμίες του, διότι ο πατέρας του έφυγε από τη ζωή.
Αλλά και ο επόμενος στίχος του λαϊκού τραγουδιού έχει βαθύ νόημα και ανταποκρίνεται στην περιπέτεια του Μιχάλη.
«Δεν τα προκάλεσε κανείς όσα συμβαίνουν,
μπλέκουν τα θαύματα, τα πράγματα, οι συμπτώσεις.
Αυτή η απέραντη λαχτάρα έχει επιπτώσεις…»
Ευτυχώς, για τον σαρανταoκτάχρονο σήμερα Μιχάλη οι επιπτώσεις ήταν αγαθές. Μέσα στη διερεύνηση του γενεαλογικού του δένδρου και την αναζήτηση των προγόνων του, μη γνωρίζοντας ο ίδιος ελληνικά, έβαλε έναν Έλληνα φοιτητή, που εργαζόταν στην επιχείρησή του στο Ουμπερλίνγκεν της Γερμανίας, τον Γιώργο, και τηλεφώνησε στον Επανωσουδενιώτη καθηγητή και συγγραφέα Αριστοφάνη Ζαμπακίδη, που έχει συγγράψει ειδική μελέτη για την προσωπικότητα και το έργο του Επανωσουδενιώτη μεγάλου Διδασκάλου του Γένους Νεοφύτου Δούκα με τίτλο «Νεόφυτος Δούκας. Ο Ηπειρώτης λόγιος ιερομόναχος και το εκπαιδευτικό του έργο». Το έκανε αυτό, διότι και το επώνυμο του βιολογικού του πατέρα ήταν Δούκας.
Ο Μιχάλης πραγματοποίησε δυο ειδικά ταξίδια από τη Γερμανία στη Θεσσαλονίκη, για να πληροφορηθεί σχετικά  με τη σπάνια μορφή του Νεοφύτου Δούκα και τις ποικίλες δράσεις του, τόσο στο Εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα. Στον Αρ. Ζαμπακίδη διατύπωσε πολλές φορές το ερώτημα: «Μήπως και εγώ είμαι απόγονος του Ζαγορισίου λογίου Νεόφυτου Δούκα;»
Τα διεισδυτικά ερωτήματά του και η σφοδρή επιθυμία του να διαπιστώσει τη σχέση του με τον Ν. Δούκα δημιούργησαν προβληματισμό. Στο ερώτημα του Αρ. Ζαμπακίδη «Μιχάλη, ποια είναι η αιτία που ψάχνεις τη σχέση των προγόνων σου με τον Νεόφυτο Δούκα;», ο Μιχάλης απάντησε: «Η αιτία που με ώθησε στην έρευνα ήταν να βρω κάποιον με τον οποίο να έχω το ίδιο αίμα αλλά και να εμπνέομαι απ’ αυτόν…».


Εδώ πρόκειται για θαύμα! Ο πατέρας του Νεοφύτου Δούκα ονομαζόταν Αναστάσιος. Ο αδελφός του Αναστασίου Δούκα, Δημήτριος, θείος δηλαδή του Ν. Δούκα, ήταν ο μόνος που επέζησε από την πανώλη που μάστιζε τότε πολλά χωριά του Ζαγορίου, όπως αναφέρει ο σημαντικότερος βιογράφος του Ν. Δούκα, Σπύρος Αθανασιάδης. Ο θείος λοιπόν του Ν. Δούκα, Δημήτριος Δούκας,  πήγε εσώγαμπρος στο Καπέσοβο Ζαγορίου. Απόγονος αυτών των Δουκαίων, όπως διαπιστώθηκε μετά από έρευνα των αρχείων, ο Νικόλαος Δούκας, έφυγε από το Καπέσοβο και πήγε εσώγαμπρος στον Ελαφότοπο το 1904 ή το 1907. Απόγονος αυτού του Δούκα ήταν ο πατέρας του Μιχάλη, ο Δημήτριος Δούκας. Τι λέτε, μπλέκουν τώρα τα θαύματα, τα πράγματα και οι συμπτώσεις;
Ο γιός του Δημητρίου Δούκα από τον Ελαφότοπο, ο Μιχάλης Στέλε-Δούκας, ένας λαμπρός οικογενειάρχης με τρία παιδιά ζει και δραστηριοποιείται στη Γερμανία. Ήρθε στο χωριό των προγόνων του, στα Άνω Πεδινά Ζαγορίου Ιωαννίνων, έζησε αξέχαστες στιγμές στην εκδήλωση που οργάνωσε ο Πολιτιστικός Σύλλογος Πανωσουδενιωτών. Ακόμη μετέβη στον Ελαφότοπο, προσκύνησε στον τάφο του παππού του και επισκέφθηκε το Καπέσοβο, όπου το γενεαλογικό του δένδρο άπλωσε και εκεί τις ρίζες του.
Αισθάνεται Έλληνας. Αγαπά την Ελλάδα και τις όμορφες Παραδόσεις της. Το όνειρό του θα εκπληρωθεί απόλυτα, όταν λάβει την Ελληνική ιθαγένεια και πολιτογραφηθεί Ζαγορίσιος πολίτης. Η προσπάθεια, βέβαια, συνεχίζεται, διότι ο Μιχάλης δικαίως και διακαώς επιδιώκει και του ανήκει η Ελληνική ιθαγένεια. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον γι’ αυτό επιδεικνύει ο Επανωσουδενιώτης επίτιμος Αρεοπαγίτης Βασίλειος Λαμπρίδης, καθώς και ο Πολιτιστικός Σύλλογος Πανωσουδενιωτών. Μέχρι να γίνει αυτό ο Μιχάλης Στέλε-Δούκας θα είναι καλοδεχούμενος στο φιλόξενο Ζαγόρι με τη σύζυγο και τα τρία εκλεκτά παιδιά του, τον Κωνσταντίνο-Νικόλαο, τη Ζωή-Πηνελόπη και την Αύρα, όπως του υποσχέθηκαν οι συγχωριανοί του σε μια ξεχωριστή εκδήλωση που διοργάνωσαν προς τιμήν του.
Ο Μιχάλης διαπίστωσε ότι η γενέτειρα του Νεοφύτου Δούκα έδωσε τόσα πολλά στην πατρίδα μας με τα κληροδοτήματα, αλλά και με τις μορφές που ανέδειξε όπως είναι ο διαπρεπής λόγιος κληρικός Νεόφυτος Δούκας, ο ιστορικοφιλόσοφος Ιωάννης Λαμπρίδης, ο Αντιπρόεδρος του Αρείου Πάγου Νικόλαος Ιωαννίδης, ο Μιχαήλ Τσατσάνης, ο Ιωάννης Λαμπριάδης, ο Νικόλαος Γεωργιάδης και πολλοί άλλοι νεότεροι ευεργέτες. Έτσι έχει ιερό πόθο να παρουσιάσει σε τηλεοπτική σειρά τη ζωή και το έργο του Νεοφύτου Δούκα και μέσα απ’ αυτό να προβάλει το Ζαγόρι, την Ήπειρο και τον πολιτισμό της Ελλάδας σε πολλά ευρωπαϊκά κράτη.
Η Πολιτεία οφείλει να του δώσει αυτό που του ανήκει, να τον πολιτογραφήσει Έλληνα πολίτη και να μη προφασισθεί …γραφειοκρατία!



www.anopedina.blogspot.com

Προσκλήσεις και Δελτία Τύπου για Μνημόσυνο Πεσόντων και Πανηγύρι Κερασόβου Πωγωνίου (2019)





Ο Εκπρόσωπος της Τοπικής Κοινότητας Κερασόβου, το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο Κερασόβου και η Ένωση Κερασοβιτών Πωγωνίου Ηπείρου
Σας προσκαλούν
στο Πανηγύρι μας, την Κυριακή 18 Αυγούστου 2019 και ώρα 12:30 στο χώρο της Κεντρικής Εκκλησίας του Χωριού μας.
Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει το πρωί της Κυριακής με τη Θεία Λειτουργία και θα συνεχιστεί το μεσημέρι με τα πατροπαράδοτα έθιμα της Επαρχίας μας, την ομαδική συνεστίαση, με παραδοσιακά φαγητά και σπεσιαλιτέ τον περίφημο “καβρουμά”, και σε συνδυασμό ένα δωρεάν πλούσιο καλλιτεχνικό πρόγραμμα με παραδοσιακή ορχήστρα του Γιώργου Κωτσίνη σας εγγυώνται την καλή διασκέδαση σας  σε αυθεντικά Πωγωνήσιο περιβάλλον.
Η δική σας παρουσία θα τιμήσει το Πανηγύρι μας και θα επισφραγίσει την επιτυχία των εορταστικών μας εκδηλώσεων.
Με εκτίμηση
ΤΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ

Αριστοτέλης: Πίσω από κάθε πόνο σου στέκει ένα λάθος σου


«Πίσω από κάθε πόνο σου στέκει ένα λάθος σου…» είπε κάποτε ο Αριστοτέλης. Μια φράση που διάβασα στο βιβλίο της Μάρως Βαμβουνάκη: «Ο παλιάτσος και η Άνιμα».
Αναρωτιέμαι πόσοι από εμάς παραδεχόμαστε πως για ό,τι μας πληγώνει, εμείς έχουμε την ευθύνη.
Κάποιοι θεωρούν πως η μοίρα μας, καθορίζει όλα όσα συμβαίνουν στη ζωή μας και πως εμείς δεν μπορούμε να αποτρέψουμε τίποτα.
Άλλοι, έχουν κάνει βίωμα και τρόπο σκέψης ότι κρατούν τη ζωή στα χέρια τους και πως πίσω από κάθετι που μας πονά, κρύβεται μια λανθασμένη μας κίνηση.
Άραγε, πώς μπορεί να γνωρίζει κάποιος εκ των προτέρων ότι μια κίνηση του δεν ήταν η σωστή; Και αν ήξερε, τότε δεν θα έκανε κάποια άλλη επιλογή;
Δεν είναι η πρώτη φορά που διαβάζω κάποια πολύτιμη σκέψη μίας από τις σημαντικότερες μορφές της φιλοσοφικής σκέψης του αρχαίου κόσμου, ενός από τους μεγαλύτερους φιλοσόφους όλων των εποχών. Του Αριστοτέλη.
Ο Αριστοτέλης υπήρξε ο πρώτος γνήσιος επιστήμονας στην ιστορία… και κάθε κατοπινός επιστήμονας του οφείλει κάτι” γράφει η Εγκυκλοπαίδεια Μπριτάνικα για εκείνον.
Η διδασκαλία του διαπερνούσε τη δυτική φιλοσοφική και επιστημονική σκέψη μέχρι και την Επιστημονική Επανάσταση του 17ου αιώνα. Στα 17 του χρόνια εισέρχεται στην Ακαδημία του Πλάτωνα, στην Αθήνα, όπου παραμένει για 20 χρόνια.
Εκεί συνδέεται τόσο με τον Πλάτωνα, τον Εύδοξο, τον Ξενοκράτη και άλλους στοχαστές.Τα έργα του αναφέρονται σε πολλές επιστήμες. Ανάμεσά τους φυσική, βιολογία, ζωολογία, μεταφυσική, λογική, ηθική, ποίηση, θέατρο, μουσική, ρητορική, πολιτική. Η περίοδος της ωριμότητας αρχίζει με τις βιολογικές έρευνες και τα συμπεράσματά του είναι η πρώτη συστηματοποίηση των βιολογικών φαινομένων στην Ευρώπη. Η σκέψη και οι διδασκαλίες του Αριστοτέλη, έχουν μεγάλη επιρροή στη φιλοσοφική, θεολογική και επιστημονική σκέψη έως και μετά τον Μεσαίωνα.
Μετά τον θάνατο του Πλάτωνα, φεύγει από την Αθήνα και αναλαμβάνει το 343 π.Χ./42 τη διδασκαλία του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Ως διδάσκαλος του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ο Αριστοτέλης, αποκτά διάφορες ευκαιρίες και αφθονία προμηθειών. Ιδρύει μια βιβλιοθήκη στο Λύκειο, η οποία γίνεται αρωγός στην παραγωγή εκατοντάδων έργων του. Το γεγονός ότι υπήρξε μαθητής του Πλάτωνα, τον οδηγεί στις απόψεις του πλατωνισμού. Ωστόσο, μετά τον θάνατο του Πλάτωνα, οδηγείται περισσότερο, σε εμπειρικές μελέτες και μετατοπίζεται από τον πλατωνισμό στον εμπειρισμό. Θεωρεί ότι οι ιδέες και οι γνώσεις όλων των λαών βασίζονται στην αντίληψη.
Το έργο του είναι τεράστιο (400 βιβλία, κυρίως σε μορφή διαλόγων). Από αυτά έχουν σωθεί 47 βιβλία και μερικά αποσπάσματα από τα άλλα.
Ας θυμηθούμε κάποιες από τις σπουδαίες ρήσεις – μαθήματα ζωής του…
Η φτώχεια είναι έλλειψη πολλών πραγμάτων και η απληστία όλων.”
Περισσότερο αγαπούν οι ευεργέτες τους ευεργετούμενους παρά οι ευεργετούμενοι τους ευεργέτες.”
Τα πράγματα που πρέπει να κάνεις, τα μαθαίνεις κάνοντας τα.”
Οι μητέρες αγαπούν τα παιδιά τους πιο πολύ από τους πατεράδες. Κι αυτό, διότι πρώτον ο τοκετός είναι οδυνηρός, και δεύτερο, είναι σίγουρες ότι τα παιδιά που γέννησαν είναι δικά τους.”
Είναι χαρακτηριστικό του μεγαλόψυχου ανθρώπου να μη ζητάει χάρες, αλλά να είναι έτοιμος να κάνει το καλό στους άλλους.”
Συνήθως, την ισχυρότερη μνήμη την έχουν εκείνοι που είναι αργοί στην αντίληψη.”
Είμαστε όλοι φίλοι των ευτυχούντων, ενώ των δυστυχούντων δεν είναι φίλος ούτε ο πατέρας.”
Άμιλλα είναι η τάση να φτάσει κανένας τον άλλον, που τον θαυμάζει, ή και να τον ξεπεράσει, χωρίς να αισθάνεται φθόνο, αν ο άλλος τον ξεπερνάει.”
Κάθε εργασία επί πληρωμή αποσπά και φθείρει το μυαλό.”
H κακία είναι μία ανοησία για εκείνους που δεν έχουν καταλάβει ότι δεν ζούμε για πάντα.”
Η ομορφιά είναι η καλύτερη συστατική επιστολή.”
Είναι χαρακτηριστικό του μεγαλόψυχου ανθρώπου να μη ζητάει χάρες, αλλά να είναι έτοιμος να κάνει το καλό στους άλλους.”
Όλες οι ανθρώπινες πράξεις έχουν ως αίτιο ένα από τα εξής επτά: τύχη, φύση, παρόρμηση, συνήθεια, λογική, πάθος, πόθο.”
Ανδρείος είναι αυτός που δεν φοβάται τον τιμημένο θάνατο.”
Η φτώχεια είναι ο γονιός της επανάστασης και του εγκλήματος.”
«Πίσω από κάθε πόνο σου στέκει ένα λάθος σου.»

Κάτοικος χωριού της Θεσπρωτίας με εθελοντική εργασία κάνει κοινωφελή έργα!


Μια εποχή, σαν αυτή, που διανύουμε, όπου οι δήμοι δεν έχουν εκ των πραγμάτων τη δυνατότητα να καλύψουν συνολικά τις ανάγκες όλων των τοπικών κοινοτήτων, καθώς η έλλειψη πόρων είναι ένας μεγάλος βραχνάς, αλλά και οι πρόεδροι ή εκπρόσωποι των κοινοτήτων δεν έχουν αρμοδιότητες ή και αδιαφορούν, είναι παρήγορο ότι βρίσκονται μεμονωμένα άτομα, που αναλαμβάνουν εθελοντικά πρωτοοβουλίες. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι, εδώ και πολλά χρόνια, ο μόνιμος κάτοικος Πολυδρόσου Σουλίου, με σπουδές ως μηχανικός χημικός, Θωμάς Φώτσης.
Με δική του πρωτοβουλία καθαρίζει μονοπάτια, δρόμους μέσα στο χωριό, φροντίζει για τη λειτουργία του λαογραφικού μουσείου και αναλώνεται σε μια σειρά από άλλες δράσεις.  Η προσφορά του αξιολογείται θετικά όχι μόνο από την άποψη του αποτελέσματος, αλλά και ως παρακίνηση-προτροπή και άλλων ευαισθητοποιημένων ανθρώπων στα χωριά για παρόμοιες ενέργειες, που μπορούν να διατηρήσουν την παρακμάζουσα ύπαιθρο ζωντανή. 

Το βιβλίο του Θοδρή Δεύτου "ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΑΝΤΙΚΡΥ", θα παρουσιαστεί στου Μελισσουργούς Άρτας και Στα Κάτω Ραβένια Πωγωνίου



Τρίτη 30 Ιουλίου 2019

Τέλη Κυκλοφορίας: Αλλάζουν όλα από 1η Σεπτεμβρίου – Ποιοι θα δουν το κόστος να «απογειώνεται»


Τέλη κυκλοφορίας αλλάζουν όλα από την 1η Σεπτεμβρίου και κάποιοι θα δουν το κόστος να εκτοξεύεται. Ο νέος τρόπος υπολογισμού των εκπομπών ρύπων WLTP περιλαμβάνει την αύξηση των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να αυξηθούν ανάλογα και τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας. Οι αυξήσεις θα είναι μεγάλες και αν εφαρμοστούν τότε η κυβέρνηση αντί για έσοδα θα δει να αυξάνονται οι καταθέσεις πινακίδων.
Οι αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας θα επηρεάσουν όσα αυτοκίνητα ταξινομηθούν μετά την 1η Σεπτεμβρίου 2019.
Σε μικρομεσαίο αυτοκίνητο με χιλιάρη turbo κινητήρα βενζίνης τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας αυξάνονται από 108 ευρώ σε 161 ευρώ! Μια αύξηση κατά 49%.
Σε μικρομεσαίο SUV με κινητήρα πετρελαίου χωρητικότητας 1,7 λίτρου τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας από 148 ευρώ ανεβαίνουν στα 266 ευρώ. Αύξηση κατά 79,7%.
Σε άλλο μεσαίο SUV με υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρου τα ετήσια τέλη από 265 ευρώ ανεβαίνουν στα 407 ευρώ. Κατά 53,5% ακριβότερα.
Σε υπερπολυτελές SUV με turbo diesel κινητήρα χωρητικότητας 3 λίτρων τα ετήσια τέλη ανέρχονται σε 292 ευρώ ενώ τώρα θα φτάσουν τα 595 ευρώ. Η αύξηση ανέρχεται σε 103,7%.

Άμεσες ενέργειες για τα τέλη κυκλοφορίας


Το μπαλάκι για τα τέλη κυκλοφορίας είναι στην κυβέρνηση. Αυτή πρέπει να βρει τον τρόπο να μην καταγραφούν οι παραπάνω αυξήσεις. Οι ενέργειες πρέπει να γίνουν άμεσα καθώς ο Δεκέμβριος είναι κοντά.
Η αύξηση των εκπομπών ρύπων θα αλλάξει ριζικά τα δεδομένα στο ύψος των τελών κυκλοφορίας που καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες. Συγχρόνως ανατρέπει να δεδομένα και για τις εταιρείες χρονομίσθωσης αλλά και ενοικίασης αυτοκινήτων.

Αναγκαία η αλλαγή των συντελεστών στα τέλη κυκλοφορίας


Η κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα είναι τέλη κυκλοφορίας 4 ταχυτήτων.  Τέλη ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα για οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορία έως το τέλος Οκτωβρίου 2010 . Από το Νοέμβριο του 2010 τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων.
Οι εφαρμογή του νέου προτύπου WLTP θα επηρεάσει αρνητικά μόνο τα καινούρια αυτοκίνητα καθώς για τα παλαιότερα δεν υπάρχουν στοιχεία μετρήσεων με το νέο καθεστώς.
Οπότε στα νέα οχήματα θα πρέπει να επαναπροσδιοριστούν οι συντελεστές και τα όρια των ρύπων. Έτσι ώστε το κόστος χρήσης να διατηρηθεί σε ανεκτά επίπεδα για τους καταναλωτές. Να μην καταγράψουν πτώση οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων. Κάτι που θα επιφέρει κλυδωνισμούς στην ελληνική οικονομία.
Τα τέλη κυκλοφορίας με βάσει τις εκπομπές ρύπων διαμορφώνονται ως εξής:
0-90 γρ. CO2 – Μηδέν ευρώ

91-100 γρ. CO2 – 0,90 ευρώ / γραμμάριο
101-120 γρ. CO2 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο
121-140 γρ. CO2 – 1,20 ευρώ / γραμμάριο
141-160 γρ. CO2 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο
161-180 γρ. CO2 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο
181-200 γρ. CO2 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο
201-250 γρ. CO2 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο
Άνω από 251 γρ. CO2 – 3,72 ευρώ / γραμμάριο

Δεν θα υπάρχουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας




Εκτός από την αύξηση του κόστους χρήσης η εφαρμογή του WLTP αναμένεται να «εξαφανίσει» τα αυτοκίνητα με μηδενικά τέλη καθώς θα αυξηθούν και οι ρύποι στα εν λόγω μοντέλα.
Μάλιστα η αύξηση των εκπομπών CO2 εξαιτίας της νέας μέτρησης θα επηρεάσει όχι μόνο τα οχήματα με κινητήρες χαμηλού κυβισμού αλλά και τα υβριδικά καθώς θα αυξηθούν και σε αυτά τα μοντέλα οι ρύποι και είναι πολύ πιθανό οι ιδιοκτήτες τους μετά την 1η Σεπτεμβρίου να επιβαρύνονται με ετήσια τέλη.

Τι φοβούνται οι κατασκευαστές

Φόρους 413 δισ. ευρώ εισπράττουν τα 15 κράτη-μέλη της ΕΕ ετησίως από τους φόρους στα οχήματα ποσό το οποίο είναι τριπλάσιο του προϋπολογισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μάλιστα τα έσοδα από την φορολογία στα οχήματα αυξήθηκαν κατά 4% το 2018 σε σχέση με το 2017.
Πάντως ολοένα και περισσότερα κράτη-μέλη υιοθετούν φορολογία βάσει των εκπομπών CO2.
Εάν οι εθνικές κυβερνήσεις απλώς εφαρμόσουν το υφιστάμενο σύστημα φόρου CO2 στις νέες τιμές WLTP, τότε θα αυξηθεί ραγδαία το κόστος χρήσης λόγω των ετήσιων τελών.
Πάντως η Δανία ήδη εφάρμοσε τον πρώτο φόρο WLTP στα αυτοκίνητα αυξάνοντας το κόστος χρήσης.
Στην Ελλάδα ελπίζουν η νέα κυβέρνηση να μην υιοθετήσει το WLTP ως έναν επιπλέον τρόπο αύξησης των εσόδων. Εξάλλου είναι πιθανό αντί για άνοδο εσόδων να καταγραφεί μπαράζ καταθέσεων πινακίδων κυκλοφορίας.


Λόγω de minimis απένταξη από το ειδικό καθεστώς καταγγέλλουν οι κτηνοτρόφοι



Αντιμέτωποι με την απένταξή τους από ειδικό καθεστώς βρίσκονται χιλιάδες κτηνοτρόφοι στους οποίους καταβλήθηκε το προηγούμενο διάστημα η έκτακτη ενίσχυση de minimis.
Σύμφωνα με όσα κάνει γνωστά με επιστολή τους στο ΥπΑΑΤ οι Κτηνοτροφικοί Σύλλογοι ΑΜΘ λόγω των φορολογικών δηλώσεων που κατέθεσαν αυτές τις μέρες, προέκυψε για πολλούς μικρούς κτηνοτρόφους, που λαμβάνουν επιδοτήσεις κάτω των 5.000 ευρώ, να ξεπερνούν το όριο αυτό, λόγω του de minimis.
«Το de minimis είναι ουσιαστικά αποζημίωση και δεν θα έπρεπε να προσμετράται στο άθροισμα των επιδοτήσεων», τονίζουν στην επιστολή τους οι κτηνοτρόφοι. Διαβάστε αναλυτικά τι αναφέρει η επιστολή των κτηνοτρόφων της ΑΜΘ:

ΘΕΜΑ: “Ένταξη των κτηνοτρόφων του ειδικού καθεστώτος ΦΠΑ, στο κανονικό καθεστώς, λόγω de minimis“.
Κύριε Υπουργέ,
Για το έτος 2018 αποφασίστηκε από την προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΑΑΤ, η έκτακτη ενίσχυση μέσω de minimis των αιγοπροβατοτρόφων της χώρας. Η ενίσχυση αυτή ήταν στην ουσία αποζημίωση για μέρος της οικονομικής ζημιάς που υπέστησαν οι αιγοπροβατοτρόφοι, λόγω των πολύ χαμηλών έως εξευτελιστικών τιμών στο αιγοπρόβειο γάλα.
Να σημειωθεί ότι ενίσχυση μέσω de minimis δόθηκε τοπικά και για διάφορα είδη καλλιεργειών, όπως και για αιγοπροβατοτρόφους συγκεκριμένων περιοχών της χώρας, για δυσκολίες που αντιμετώπισαν, κυρίως λόγω ακραίων καιρικών φαινομένων και της μείωση της παραγωγής τους.
Μέσω του de minimis στην ουσία αποζημιώνονται άμεσα ζημιές ή προβλήματα στο ζωικό, στο φυτικό κεφάλαιο και στην παραγωγή, που δεν καλύπτονται από τον ΕΛΓΑ ή μέσω των χρονοβόρων ΠΣΕΑ.
Λόγω των φορολογικών δηλώσεων που καλούμαστε να καταθέσουμε αυτές τις μέρες, προέκυψε για πολλούς μικρούς κτηνοτρόφους, που λαμβάνουν επιδοτήσεις κάτω των 5.000 ευρώ, να ξεπερνούν το όριο αυτό, λόγω του de minimis.
Όπως αναφέραμε παραπάνω όμως, το de minimis είναι ουσιαστικά αποζημίωση και δεν θα έπρεπε να προσμετράται στο άθροισμα των επιδοτήσεων. Ταυτόχρονα όμως η προσμέτρηση αυτή δημιουργεί αλυσιδωτά οικονομικά βάρη στον κτηνοτρόφο. Σε μια από τις πολλές περιπτώσεις, συνάδελφος κτηνοτρόφος που εισέπραξε de minimis 900 ευρώ, τα οικονομικά βάρη που προκύπτουν για αυτόν, ξεπερνώντας τα 5.000 ευρώ επιδοτήσεων, είναι δυσανάλογα περισσότερα του ποσού που εισέπραξε σαν αποζημίωση, για την οικονομική ζημιά που υπέστη το 2018, από την πτώση της τιμής στο αιγοπρόβειο γάλα.
Ο κτηνοτρόφος αυτός έχει την υποχρέωση να ενταχθεί στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ, να τηρεί δηλαδή βιβλία εσόδων εξόδων, με το ανάλογο κόστος προς το λογιστή του, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να καταθέσει ετεροχρονισμένα και με πρόστιμα και τριμηνιαίες δηλώσεις ΦΠΑ, όπως κι ότι άλλο γραφειοκρατικό προκύπτει από την ένταξή του αυτή,ενώ  ταυτόχρονα είναι υπόχρεος του τέλους επιτηδεύματος.
Το χαρακτηριστικό στην περίπτωση του de minimis είναι ότι κατά κόρων δίνεται για μία χρονιά κι αυτό σημαίνει ότι οι επιδοτήσεις του κτηνοτρόφου το επόμενο έτος, επανέρχονται λογικά κάτω από το όριο των 5.000 ευρώ και μπορεί να επανέλθει στο προηγούμενο καθεστώς.
Το συγκεκριμένο θέμα αφορά πάρα πολλούς γεωργούς και κτηνοτρόφους του ειδικού καθεστώτος ΦΠΑ.
Ζητάμε την άμεση παρέμβασή σας για να διευκρινηστεί απο το ΥΠΑΑΤ προς το Υπουργείο Οικονομικών κι από εκεί αρμοδίως, μέχρι και τους λογιστές ότι, η συγκεκριμένη ενίσχυση δεν πρέπει να υπολογίζεται στο άθροισμα των επιδοτήσεων αλλά να προσμετράται ως αποζημίωση.
Παράλληλα με τα παραπάνω, πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στούς λογιστές να προχωρήσουν σε διορθώσεις των ήδη κατατεθημένων φορολογικών δηλώσεων, χωρίς πρόστιμα.
Σας ευχαριστούμε εκ των πρωτέρων για την άμεση ανταπόκρισή σας.
                              ΟΙ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΤΗΣ ΑΜΘ”. 

Η μεγάλη απάτη με την «Δημοκρατία της Τσαμουριάς»…

Ήταν ο άνθρωπος που είχε αυτοαναγορευθεί σε πρόεδρο της «Δημοκρατίας της Τσαμουριάς». Είχε διορίσει… υπουργούς, έφτασε στο Δικαστήριο της Χάγης και σε άλλα διεθνή φόρα, διοργάνωνε συνέδρια και εκδηλώσεις στους Αγίους Σαράντα και ζούσε πλουσιοπάροχα στην Ολλανδία. Ο Φεστίμ Λάτο δολοφονήθηκε πριν από λίγο καιρό κοντά στον τόπο κατοικίας του και οι ακραίοι εθνικιστικοί κύκλοι απέδωσαν το θάνατό του στις ελληνικές μυστικές υπηρεσίες. Ο μύθος βέβαια καταρρίπτεται γρήγορα και μαζί αποκαλύπτεται η μεγάλη απάτη με την «Δημοκρατία της Τσαμουριάς».
Η δολοφονία του Φεστίμ Λάτο, σύμφωνα με αποκαλυπτικά δημοσιεύματα του Ολλανδικού τύπου έγινε για εκδίκηση λόγω εξαπάτησης δεκάδων θυμάτων, μεταξύ των οποίων επιχειρηματίες, συμβολαιογράφοι αλλά και στενοί του συνεργάτες, με σκοπό το προσωπικό όφελος.
Τα στοιχεία έχουν δημοσιευθεί από τη μεγάλης κυκλοφορίας ολλανδική εφημερίδα «De Telegraaf» που αφιέρωσε εκτενές άρθρο για την εκτέλεση του Αλβανού.
Η ολλανδική «De Telegraaf» δημοσίευσε μαρτυρίες εξαπατημένων, οι οποίοι είπαν πως λειτουργούσε ο Λάτο εξαπατώντας τα θύματά του.
Ένας από τους επιχειρηματίες που είχε πέσει θύμα του Λατό ήταν ο «Vincent», που δεν έδωσε το πραγματικό όνομά του για τον φόβο αντιποίνων, ο οποίος ανέφερε περιπτώσεις εξαπάτησης από τον Αλβανοτσάμη που ζούσε στην Ολλανδία.
Η απάτη ξεκίνησε με τη λεγόμενη «δημοκρατία της τσαμουριάς» και, σύμφωνα με το θύμα, ο Λατό είχε θεσπίσει «διπλωμάτες» και «ανθρώπους τους καθεστώτος του».
Ο Αλβανοτσάμης φέρεται να εξαπάτησε «πατριώτες» Αλβανούς και το ποσό που καταχράστηκε έφθασε τα επτά εκατομμύρια ευρώ. Οπως σημειώνεται, μάλιστα, κατόρθωσε να αποσπάσει χρήματα και από την Ευρωπαϊκή Ενωση για τους σκοπούς του.
Αλλος εξαπατημένος από «πρόεδρο» λέει ότι του έφαγε χιλιάδες ευρώ και τον χαρακτηρίζει ως «μεγάλο μαφιόζο».
Η Ολλανδική αστυνομία άρχισε έρευνα έπειτα από καταγγελίες θυμάτων. Ωστόσο, εκπρόσωπός της αρνήθηκε να σχολιάσει τις πληροφορίες αυτές.