Δευτέρα 30 Ιουνίου 2014

Η απίστευτη προπόνηση του Κέιλορ Νάβας, τερματοφύλακα της Κόστα Ρίκα. Αποκρούει μπαλάκια τένις με 160 χλμ./ώρα












































Ο Κέιλορ Νάβας της Κόστα Ρίκα είναι από τους καλύτερους τερματοφύλακες του Μουντιάλ και μέσα στην πεντάδα των καλύτερων παγκοσμίως. Ο τερματοφύλακας της Κόστα Ρίκα εντυπωσίασε και στο ματς με τη χώρα μας και σε μεγάλο βαθμό σε αυτόν οφείλεται η πρόκριση της χώρας της Κεντρικής Αμερικής στους 8 του Μουντιάλ.


Ποιο είναι ένα από τα μυστικά της απόδοσής του; Η ξεχωριστή προπόνηση. Σε βίντεο που κυκλοφόρησε η Λεβάντε, ο Νάβας δέχεται από τον επαγγελματία τενίστα Πάμπλο Αντουχάρ, χτυπήματα με 160 χλμ. /ώρα από τα 20 μέτρα και αποκρούει.


Δείτε το βίντεο 


Ο Εθνικός Δρυμός Πίνδου, η Βάλια Κάλντα. Απολαύστε και τα 3 video και αφεθείτε στην ορεινή Ήπειρο







Ο Εθνικός Δρυμός Πίνδου, γνωστός και ως Βάλια Κάλντα βρίσκεται σε ιδιαίτερα δυσπρόσιτη περιοχή της οροσειράς της Πίνδου στα όρια μεταξύ των νομών Γρεβενών και Ιωαννίνων. Η συνολική του έκταση φτάνει τα 68.990 στρέμματα.


Ο δρυμός περιλαμβάνει την κοιλάδα της Βάλια Κάλντα και του Αρκουδορέματος καθώς και τα βουνά Λύγκος και Μαυροβούνι. Χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα από την ποικιλία μορφολογικών αντιθέσεων με απότομους γκρεμούς και ορμητικούς χειμάρρους, καθώς και πυκνά δάση.

Το πάρκο βρίσκεται στα σύνορα του Νομού Γρεβενών με τον Νομό Ιωαννίνων, βόρεια της πόλης του Μετσόβου και περιφερειακά βρίσκονται τα χωριά Βωβούσα, Περιβόλι, Κρανιά Γρεβενών και Μηλέα Γρεβενών. Δεν υπάρχουν οικισμοί εντός των ορίων της προστατευόμενης περιοχής. Ο πυρήνας του Δρυμού καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της κοιλάδας της Βάλια Κάλντα («ζεστή κοιλάδα» στα Βλάχικα) και τις πλαγιές των γύρω κορυφών. Αυτές οι κορυφές, μέρος της οροσειράς Λύγκος, σχηματίζουν ένα πέταλο γύρω από την κοιλάδα, αφήνοντας ένα άνοιγμα προς τη Δύση. Αρκετές κορυφές φτάνουν σε υψόμετρο πάνω από 2000 μέτρα. Μεταξύ αυτών βρίσκονται οι κορυφές Αυγό (2.177 μ.), Κακοπλεύρι (2.160 μ.), Φλέγγα (2.159 μ.), Τρία σύνορα (2.050 μ.), Αυτιά (2.082 μ.) και Σαλατούρα (2.019 μ.).

Στο δρυμό ανήκουν και τα δύο μικρά ορεινά ρέματα, ο Σαλατούρας και το Ζεστό ρέμα, που ενώνονται με το Αρκουδόρεμα, τον ορμητικό παραπόταμο του Αώου.

Ο Δρυμός περιλαμβάνει συνολικά 68.990 στρέμματα από τα οποία 33.490 ανήκουν στον πυρήνα και 35.500 στη ζώνη προστασίας.
Αποτελεί έναν από τους σπουδαιότερους και παρθένους δρυμούς. Είναι από τους τελευταίους βιότοπους της καφετιάς αρκούδας, του λύκου και του αγριόγιδου καθώς και χώρος όπου καταφεύγουν να ξεχειμωνιάσουν τα πιο σημαντικά είδη της ελληνικής πανίδας. Κάθε χρόνο δεκάδες περιηγητές επισκέπτονται την κοιλάδα της Βάλια Κάλντα ώστε να θαυμάσουν τα μοναδικά και αξέχαστα τοπία της.
Βρίσκεται σε υψόμετρο 1400 μέτρων και περικλείεται από βουνά με υψόμετρο πάνω από 2000 μέτρα μεταξύ αυτών βρίσκονται οι κορυφές Αυγό (2.177 μ.), Πυροστία (1.965 μ.), Αυτιά (2.055 μ.), Μηλιά (2.180 μ.), Φλέγκα (2.158 μ.), Κακοπλεύρι (2.160 μ.), Τρία σύνορα (2.050 μ.) και Σαλατούρα (2.019 μ.).
Στα όρια της περικλείεται έκταση 69.000 στρεμμάτων. Από αυτή την έκταση τα 35.000 στρέμματα αποτελούν την προστατευόμενη περιοχή γύρω από τον πυρήνα. Ο Δρυμός σκοπεύει στην προστασία της πλούσιας πανίδας και χλωρίδας με ιδιαίτερη έμφαση στα αιωνόβια στα αιωνόβια ρόμπολα και μαυρόπευκα. Ο δρυμός καλύπτεται από εκτεταμένα δάση κωνοφόρων και οξιάς και πάρα πολλά είδη ενδημικών φυτών των Βαλκανίων και της Ελλάδας(ανάμεσά τους το ενδημικό φυτό της περιοχής Centaurea vlachorum, που ονομάστηκε έτσι προς τιμήν των Βλάχων που κατοικούν στα γειτονικά χωριά). Η κοιλάδα περικλείεται από τους γύρω ορεινούς όγκους της Βαλέα. Στον δρόμο θα συναντήσουμε τα ομορφότερα δάση Μαύρης Πεύκης, Οξιάς, Λευκόδερμης όπως και διάσπαρτα άτομα Πεύκης.
Επίσης, πολύ πλούσια είναι τόσο η χλωρίδα όσο και η πανίδα της περιοχής. Φιλοξενεί περισσότερα από 80 είδη πουλιών(11 από τα οποία είναι αρπακτικά)ορισμένα είναι και προστατευόμενα. Μερικά από αυτά τα πουλιά είναι γεράκια, γερακίνες, αετοί όπως επίσης πουλιά του δάσους και των νυκτόβιων. Αποτελεί καταφύγιο για κάθε λογής άγριο ζώο. Άλλα σπάνια θηλαστικά που ζουν εκεί είναι η βίδρα, το ζαρκάδι και ο αγριόγατος. Στα ποτάμια της κοιλάδας συναντάμε δυο σπάνια είδη πέστροφας (Trutta Fario και Salvelinus Fontinalis). Επιπλέον, υπάρχουν πολλά είδη μανιταριών και ερπετών όπως οχιές, σαύρες, σαλαμάνδρες, αστρίτες. Επτά από αυτά τα είδη προστατεύονται σε ολόκληρο τον κόσμο.

Απολαύστε και τα 3 video.




Ψαλίδι 5,2% από αύριο 1 Ιουλίου 2014, σε ένα εκατομμύριο επικουρικές. Ξεκινούν οι ανατροπές στο Ασφαλιστικό, ενώ από την 1η Σεπτεμβρίου, αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού του εφάπαξ.


Νέος κύκλος ανατροπών στο ασφαλιστικό ξεκινά από αύριο, καθώς πάνω από 1.000.000 δικαιούχοι επικουρικής σύνταξης θα δούνε τα ελάχιστα ποσά να μειώνονται κατά 5,2%, ενώ από την 1η Σεπτεμβρίου θα μπει βαθιά το μαχαίρι στα εφάπαξ από την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού τους.

Οι δύο παραπάνω αλλαγές αποτελούν την αρχή σε άλλες έξι μεγάλες που πρόκειται να ακολουθήσουν...
σε βάθος το πολύ ενός έτους.

Οι δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η κυβέρνηση περιλαμβάνουν ενοποιήσεις ταμείων, ενιαίους κανόνες και όρους ασφάλισης για όλους τους ασφαλισμένους, περικοπές συνταξιοδοτικών παροχών (κύριες και επικουρικές), περικοπή εσόδων από το ασφαλιστικό σύστημα με την κατάργηση των κοινωνικών πόρων (φόροι υπέρ τρίτων).

Οι αλλαγές

1.Την 1η Ιουλίου 2014 εφαρμόζεται η μείωση του ποσοστού των ασφαλιστικών εισφορών κατά 3,9 ποσοστιαίες μονάδες. «Η κυβέρνηση θα θεσπίσει τη μείωση με ουδέτερο από πλευράς εσόδων τρόπο, μεταξύ άλλων με την εξάλειψη των περιττών μη συνταξιοδοτικών και υγειονομικών εισφορών».

2. Περαιτέρω μείωση των εργοδοτικών εισφορών κατά μία ποσοστιαία μονάδα από τον Ιούνιο του 2015, κατόπιν διαβουλεύσεως με την τρόικα.

3.Σχέδιο ενοποίησης των πολιτικών επιδότησης των εισφορών ως κίνητρο για την πραγματοποίηση προσλήψεων νέων και μακροχρονίως ανέργων. Το σχέδιο ολοκληρώνεται ώς το τέλος Σεπτεμβρίου και εφαρμόζεται τον Δεκέμβριο του 2014.

4.Στις επικουρικές συντάξεις η κυβέρνηση θα εφαρμόσει από τον Ιούλιο του 2014 τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος (συντελεστής βιωσιμότητας) σε όλα τα επικουρικά ταμεία που έχουν ενσωματωθεί στο ΕΤΕΑ.

5. Από την 1η Ιανουαρίου το σύστημα αυτό (προσαρμογή των παροχών στο ύψος των εισφορών) θα ισχύσει σε όλα τα επικουρικά ταμεία των οποίων οι παροχές θα χρηματοδοτούνται αποκλειστικά από τις εισφορές τους. Για έναν περιορισμένο αριθμό ταμείων που τεχνικά δεν μπορούν να συγχωνευθούν σε ΕΤΕΑ -σε αυτό το στάδιο- θα ισχύσουν οι ίδιοι κανόνες όπως περιγράφονται στην προηγούμενη παράγραφο.

6. Στις εφάπαξ παροχές, η εφαρμογή της μεταρρύθμισης έχει ήδη ξεκινήσει (σε ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2014), για την εξάλειψη των ελλειμμάτων στα ταμεία αυτά. Από τον Ιανουάριο του 2015 όλα τα ταμεία εφάπαξ θα χρηματοδοτούνται αποκλειστικά από δικούς τους πόρους.

Επίσης, η κυβέρνηση θα προβεί στην επανεξέταση του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης.

Συγκεκριμένα, θα υποβάλει προτάσεις για τον τελικό αριθμό των ταμείων, την πλήρη μηχανοργάνωσή τους, το χρόνο ασφάλισης, τους ενιαίους κανόνες ασφάλισης (εναρμόνιση των παροχών), διευκόλυνση κινητικότητας ανά επάγγελμα, για φόρους υπέρ τρίτων και για την αξιολόγηση της σχέσης μεταξύ εισφορών και παροχών.

Τα μέτρα που θα περιλαμβάνει, μεταξύ των άλλων, είναι:

Περικοπές και εξάλειψη «των αδικαιολόγητων απαλλαγών» από την 1η Ιανουαρίου 2015.

Πλήρης διαχωρισμός των λειτουργιών κοινωνικής ασφάλισης από την κοινωνική βοήθεια και την κοινωνική πρόνοια που χρηματοδοτείται από τον προϋπολογισμό.



Είσπραξη εισφορών
Οι λειτουργίες είσπραξης εσόδων της κοινωνικής ασφάλισης (καταγραφή, αρχειοθέτηση, πληρωμή, ελέγχου και αναγκαστικής είσπραξης) βρίσκονται διασκορπισμένες στα διάφορα Ταμεία Κοινωνικής Ασφάλισης. Το γεγονός αυτό οδηγεί στην αναποτελεσματικότητα του συστήματος. Το χαμηλό επίπεδο συμμόρφωσης πληρωμής -εντός του τρέχοντος έτους- στα μεγάλα ασφαλιστικά ταμεία καθώς και η συνεχής αύξηση των καθυστερούμενων οφειλών εγείρει αμφιβολίες όσον αφορά τη βραχυπρόθεσμη βιωσιμότητα του συστήματος.

Η ενσωμάτωση της λειτουργίας των εσόδων της ασφάλισης στη φορολογική διοίκηση είναι η καλύτερη λύση για το μέλλον. Δεδομένου ότι μπορεί να επιτρέψει μαζικές οικονομίες κλίμακας και βελτίωση της αποτελεσματικότητας. Ωστόσο, αυτό μπορεί να είναι μόνο ένας μακροπρόθεσμος στόχος, εξαιτίας του γεγονότος ότι το κοινωνικοασφαλιστικό σύστημα είναι κατακερματισμένο (πολλά διαφορετικά ταμεία, αλλά και επιμέρους εισφορές και κανόνες ανά ασφαλιστικό ταμείο).

Προτείνεται: η ενίσχυση και η διεύρυνση του ρόλου του νεοϊδρυθέντος κοινού κέντρου συλλογής για την Κοινωνική Ασφάλιση (ΚΕΑΟ), με στόχο σταδιακά να αποτελέσει το φορέα είσπραξης των ληξιπρόθεσμων οφειλών από εισφορές για τα τέσσερα μεγάλα ταμεία: ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ΟΑΕΕ, ΟΓΑ, ΕΤΑΑ.

* Βραχυπρόθεσμα μέτρα για τα έσοδα, κυρίως με την πρόσβαση σε πληροφορίες της φορολογικής διοίκησης. Να ανοίξει ο δρόμος της συνεργασίας με το υπουργείο Οικονομικών για τη συλλογή των εσόδων κοινωνικής ασφάλισης μέσω της εφορίας.

* Ενίσχυση της επιθεώρησης και του ελέγχου λειτουργίας, ιδίως στο πλαίσιο του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.

* Η είσπραξη των εισφορών μέσω εφοριών από τον Ιούλιο του 2017. Στο επικαιροποιημένο Μνημόνιο περιλαμβάνονται τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθηθούν ώστε να επιτευχθεί το συγκεκριμένο μέτρο.

Οι κερδισμένοι από τις αλλαγές
Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν:
1. Οι μητέρες με ανήλικο στο Δημόσιο και τις ΔΕΚΟ (ειδικά ταμεία) που είναι ήδη 50 ετών (θεμελίωση με 25ετία και ανήλικο το 2010), άνδρες (μόνο στο Δημόσιο) και γυναίκες που θεμελίωσαν το 2011 και είναι 52 ετών ή όσες (και όσοι στο Δημόσιο) θεμελίωσαν το 2012 και έχουν ήδη κλείσει (ή θα το συμπληρώσουν μέχρι 31/12/2014) το 55ο έτος.

2.Οι μητέρες με ανήλικο που είναι ασφαλισμένες στο ΙΚΑ και είχαν 5.500 ένσημα και ανήλικο το 2010, ενώ έχουν συμπληρώσει το 50ό έτος. Κατ' αυτόν τον τρόπο θα πάρουν μειωμένη σύνταξη, ενώ οι έχουσες συμπληρώσει το 55ο θα λάβουν την παροχή χωρίς τη μείωση (-6% για κάθε χρόνο προ του 55ου). Για όσες έχουν συμπληρώσει το ανωτέρω ασφαλιστικό όριο (6.000 ένσημα όμως για πρωτοενταχθείσα στην αγορά εργασίας μετά την 1/1/21993), το 2011 θα πρέπει να έχουν κλείσει το 52ο και για τις προϋποθέσεις του 2012 να είναι ήδη 55 ετών (60 ετών για πλήρη σύνταξη).

3. Οι άνδρες στο ΙΚΑ αλλά και οι γυναίκες ασφαλισμένες στο ΕΤΑΑ (μηχανικοί, δικηγόροι και γιατροί) θα πρέπει να έχουν κλείσει το 58ο, ώστε να μπορούν να συνταξιοδοτηθούν ανά πάσα στιγμή, στην περίπτωση που είχαν 35ετία το 2010 ή το 2011 (στη δεύτερη περίπτωση μαζί με τα πλασματικά) ή 59 ετών στην περίπτωση θεμελίωσης (35ετία σε αυτή την περίπτωση) το 2012.

4.Οι άνδρες στο Δημόσιο που είναι 60 ετών και είχαν 25ετία (μαζί με το στρατό) το 2010. Εάν η 25ετία συμπληρώθηκε το 2011 (μαζί και με πλασματικά) οι εν λόγω ασφαλισμένοι φεύγουν σε μικρότερη ηλικία. Με τη συμπλήρωση του 56ου μπορούν να «αποδράσουν». Και στο 58ο στην περίπτωση θεμελίωσης (25ετία) το 2012.

5.Οι ελεύθεροι επαγγελματίες, έμποροι (ασφαλισμένοι στον ΟΑΕΕ) και επιστήμονες (ΕΤΑΑ) που είχαν 35ετία το 2010 ή 2011 ή 2012 μπορούν να βγουν στη σύνταξη εφ' όσον είναι ήδη 60 ετών.

6.Οι γυναίκες που έχουν 3.600 βαρέα στο ΙΚΑ το 2010 και είναι 55 ετών μπορούν να συνταξιοδοτηθούν. Εάν τα 3.600 ΒΑΕ (και 4.500 μαζί με μεικτά ή πλασματικά έτη) τα είχαν το 2011 μπορούν να βγουν στη σύνταξη εάν είναι 56 ετών μέχρι τα τέλη του 2011. Εάν τα ελάχιστα όρια για συνταξιοδότηση στα ΒΑΕ τα είχαν συμπληρώσει το 2012 και σήμερα είναι στην ηλικία των 57 ετών όλα είναι εντάξει. Οι εν λόγω ασφαλισμένες μπορούν να βγουν και δεν φαίνεται να κινδυνεύουν από καμία συνταξιοδοτική ανατροπή.

7.Οι λοιπές γυναίκες ασφαλισμένες στο ΙΚΑ που είχαν 10.000 μεικτά ένσημα το 2010 μπορούν να λάβουν μειωμένη σύνταξη στο 55ο έτος. Με τα ίδια ένσημα το 2011 (αλλά 10.400 κατά την έξοδο μαζί με τα πλασματικά) μπορούν να συνταξιοδοτηθούν στο 56ο, ενώ στην περίπτωση συμπλήρωσης των ασφαλιστικών ορίων το 2012 και που σήμερα είναι 56 ετών και 6 μηνών μπορούν να συνταξιοδοτηθούν. Εάν φέτος συμπληρώνουν τα 10.000 ένσημα, δικαιούνται μειωμένης σύνταξης στην περίπτωση που μέχρι τέλους του έτους «πιάσουν» το όριο των 60 ετών και 6 μηνών.

8. Οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι ασφαλισμένοι στα ειδικά ταμεία πριν από το 1983, οι οποίοι έχουν συμπληρώσει 35ετία, δεν κινδυνεύουν από τυχόν ανατροπές στο ασφαλιστικό. Και αυτό γιατί μπορούν να φύγουν ανά πάσα στιγμή στη σύνταξη καθώς γι' αυτή την κατηγορία ασφαλισμένων δεν ισχύει ηλικιακό όριο. Ακόμη και 25ετία να έχουν συμπληρώσει, κάτι που για το Δημόσιο εθεωρείτο «θεμελίωση» μέχρι το 2012, και έτσι δεν μπορούν να συνταξιοδοτηθούν αμέσως (χρειάζεται 35ετία), είναι δύσκολο να τεθεί ηλικιακό όριο σε αυτή την κατηγορία των ασφαλισμένων.

9. Οι ένστολοι που είχαν 24 έτη και 6 μήνες ασφάλιση το 2010 δεν κινδυνεύουν από τις αλλαγές. Το εν λόγω όριο ασφάλισης οι ιπτάμενοι το επιτυγχάνουν και με διπλασιασμό των ετών (θητεία ως ιπτάμενοι, υποβρύχιοι καταστροφείς, ναρκαλιευτές, πυροτεχνουργοί, αλεξιπτωτιστές, ΕΚΑΜ κ.λπ.), εφ' όσον το 2010 είχαν 18ετή συνολική-πραγματική υπηρεσία και με 20ετή συνολική υπηρεσία οι υπόλοιποι να διπλασιάσουν το χρόνο υπηρεσίας στα ειδικά αυτά σώματα.

Πόσο θα μειωθούν
Από 120-240 ευρώ θα χάσουν επιπλέον το έτος οι συνταξιούχοι από τις μειώσεις στις επικουρικές συντάξεις.

Η απόφαση ελήφθη στη λογική της εξάλειψης και της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος, καθώς τα στοιχεία δείχνουν πως το επικουρικό των μισθωτών θα έχει «μαύρη τρύπα» 75 με 80 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Εκτιμάται πως το μηνιαίο όφελος από τη μείωση θα είναι κοντά στα 11 εκατ. ευρώ. Συνολικά, κάθε μήνα ο ασφαλιστικός φορέας χρειάζεται 202,6 εκατ. για να καταβάλλει τις επικουρικές συντάξεις.

Σημειώνεται πως τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πέντε διαφορετικές παρεμβάσεις στις επικουρικές συντάξεις. Ωστόσο, ο κύκλος δεν κλείνει εδώ, καθώς από τη νέα χρονιά θα υπάρξουν αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού για όσους ετοιμάζονται να ανοίξουν την πόρτα εξόδου.


Αλλη μια τεράστια αρπαχτή, αυτή του «Αθήνα ’97″, επί κυβέρνησης "εκσυγχρονιστών" έρχεται στην επιφάνεια. Ο "πεντακαθαρίδης" κ. Σημίτης και το ''φαγοπότι'' του παγκόσμιου πρωταθλήματος κλασσικού αθλητισμού του 1997.

































Άλλο ένα τεράστιο σκάνδαλο της εποχής  Σημίτη που ξανααποδεικνύεται ότι η διασπάθιση δημοσίου χρήματος, η ρεμούλα και η διαφθορά επί των ημερών των κυβερνήσεων των εκσυγχρονιστών,  δεν είχε όριο, έρχεται σήμερα στην επιφάνεια από την εφημερίδα «Το Παρόν».
  
Χρειάστηκαν να περάσουν 17 ολόκληρα χρόνια για να ρθει στην επιφάνεια έκθεση του Ελεκτικού Συνεδρίου για να περιγράψει ένα όργιο αρπαχτής και λεηλασίας δημόσιου χρήματος που έγινε με την οργάνωση του παγκόσμιου πρωταθλήματος κλασικού αθλητισμού «Αθήνα ‘97».
  
Τα νούμερα που παρατίθενται στο δημοσίευμα (διαβάστε το ολόκληρο εδώ) πραγματικά ζαλίζουν και μας δείχνουν ότι μια δράκα λαμόγια, με τις ευλογίες της κυβέρνησης των «εκσυγχρονιστών» και του ίδιου του Σημίτη προσωπικά. –τα οποία πιθανόν δεν θα έχουν καμιά επίπτωση- φερόταν σαν πραγματικοί λήσταρχοι του ελληνικού λαού
  
Θα επαναλάβουμε μια απορία για τον «πεντακαθαρίδη» κ. Σημίτη:... 
Όλα όσα μαθαίνουμε σήμερα αλλά και όσα είχαν προηγηθεί έγιναν επί πρωθυπουργίας του.
Πώς διάολο ο τόσο σχολαστικός αυτός άνθρωπος δεν είχε πάρει πρέφα τίποτα. Αντε και να πούμε ότι δεν γνώριζε για την μίζα που πήρε ο στενός συνεργάτης του Τάσος Μαντέλης από την Ζήμενς ύψους 500.000. Ας παραδεχτούμε επίσης, ότι το δεξί του χέρι ο Τσουκάτος πήρε εν αγνοία του 1.000.000 που κατέληξαν στο ταμείο του ΠΑΣΟΚ όπως είπε ο ίδιος. Είναι όμως δυνατόν ο Σημίτης που προέδρευε τότε στο ΚΥΣΕΑ και εκεί με τους πολεμικούς εξοπλισμούς γινόταν το μεγάλο πάρτι των μιζών, να μην είχε υποπέσει τίποτα στην αντίληψη του και μόνοι του Τσοχατζόπουλος Κάντας και η παρέα τους να παντελώνιαζαν τόσα εκατομμύρια από μίζες; 

Το μεγάλο φαγοπότι του «Αθήνα ’97″.  Και ο Σημίτης απλώς προήδρευε.

Χρυσοπληρώθηκε η διοργάνωση του παγκόσμιου πρωταθλήματος κλασσικού αθλητισμού «Αθήνα ’97» που είχε αναλάβει η χώρα μας. Πρόκειται για άλλο ένα έργο Σημίτη και τελικά αποδεικνύεται ότι η διασπάθιση δημοσίου χρήματος και διαφθορά επί των ημερών των κυβερνήσεων των εκσυγχρονιστών, που και τώρα έχουν αναλάβει τα ηνία, δεν είχε όριο. Μπορεί να μην έκαναν παγκόσμια ρεκόρ οι έλληνες πρωταθλητές σε εκείνους τους αγώνες στίβου, που έγιναν από 1 μέχρι 10 Αυγούστου 1997, όμως  πέτυχε παγκόσμιο ρεκόρ στο… άθλημα της αρπαχτής η τότε κυβέρνηση του Σημίτη.
   
Η έκθεση ελέγχου που υπογράφει η επικεφαλής της ομάδας Ελέγχου Δέσποινα Καββαδία – Κωνσταντάρα, σύμβουλος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, είναι φωτιά για όλους εκείνους που διαχειρίστηκαν τα δισεκατομμύρια δραχμών σαν να ήταν του… πατέρα τους.
   
Η σύμβαση που υπέγραψε ο ΣΕΓΑΣ με την IAAF πρόβλεπε έξοδα δρχ. και σε έναν μήνα εκτινάχθηκαν στα 5.180.626.000 δρχ. και σύμφωνα με τον απολογισμό ανέβηκαν στα 19.119.427.013 δρχ. (!), χωρίς εγκρίσεις και παραστατικά!
   
Όλοι μοίραζαν λεφτά, με τον τότε πρωθυπουργό κ. Σημίτη απλό θεατή, που βέβαια είχε και έχει και σήμερα την πρώτη και κύρια ευθύνη για το πάρτι του «Αθήνα ’97», το οποίο ήταν ένα μέρος από το ασύδοτο φαγοπότι που έγινε επί των κυβερνήσεών του και οι ζωντανές αποδείξεις βρίσκονται στον Κορυδαλλό, όπου αναμένονται και άλλοι από τους συμμετέχοντες στο πλούσιο τραπέζι…
Μια γεύση της ρεμούλας που έγινε δίνει η αναφορά στην έκθεση για τα εισιτήρια. Διατέθηκαν εισιτήρια αξίας 1.326.635.000 δρχ. και τα περισσότερα δόθηκαν δωρεάν, ενώ ποσό 392.120.000 δρχ. αναζητείται ακόμη…
Τέσσερις περίπου φορές παραπάνω από τον προϋπολογισμό πληρώθηκε η τελετή έναρξης και λήξης των αγώνων που είχε αναλάβει ο Βαγγέλης Παπαθανασίου. Από 800.000.000 δρχ., που ήταν ο προϋπολογισμός, στοίχισε τελικά Χ3 δρχ.!
   
Για τη διαμονή αθλητών, συνοδών επίσημων, VIP της IAAF είχαν προβλεφθεί 1.052.000.000 δρχ. και ο λογαριασμός πήγε στα δρχ.!
   
Για τις προσλήψεις κάθε είδους προσωπικού ο προϋπολογισμός ήταν 175.000.000 δρχ. και πήγε 15 φορές περίπου πάνω, συγκεκριμένα δρχ.!
   
Ο προϋπολογισμός του Γραφείου Τύπου ήταν 80.000.000 δρχ. και το καταλογιστέο ποσό ανέρχεται στα 117.313.207 δρχ., 50% δηλαδή περισσότερα!

Οι… πολιτιστικές εκδηλώσεις, όπου όλοι οι γνωστοί και φίλοι πήγαν να τραγουδήσουν, κόστισαν 105.812.800 δρχ.!
  
Μέχρι και διπλοπληρωμές δαπανών έγιναν, τόσο καλά λειτουργούσαν όλα επί του… άτεγκτου κ. Σημίτη, που τα «παιδιά» του εκείνων των ημερών της ρεμούλας κατέχουν σήμερα καίρια πόστα για να μας ρίξουν και πάλι στα βράχια, όπως τότε…
   
Κλείνοντας την έκθεσή ins η κυρία Δέσποινα Καββαδία – Κωνσταντάρα δίνει μια γεύση του πλούσιου πάρτι που έγινε, με προμετωπίδα τη διοργάνωση του παγκόσμιου πρωταθλήματος στίβου «Αθήνα ’97»:
   
«θα μπορούσε κανείς να αναφέρει ως πλέον χαοακτηριστικά παραδείγματα διασπάθισης δημοσίου χρήματος την πληρωμή «εθελοντών», ύψους περίπου 600.000.000 δρχ. καθώς και την πληρωμή αστυνομικών της ΕΛΑΣ, ύψους 910.000.000 δρχ., για την εκτέλεση του κύριου έργου τους. Υπενθυμίζεται ότι για τις προσλήψεις ειδικώς, δηλαδή πέραν των αμέσων προαναφερομένων περιπτώσεων «αμοιβών» εθελοντών και ΕΛΑΣ, είχαν προϋπολογισθεί 175.000.000 δρχ., ενώ το συνολικό κόστος αμοιβών προσωπικού ανήλθε σε 758.279.293 δρχ.».
   
Θα πληρώσει κανείς;
   
Το πρώτο θεόπικρο συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι χρειάσθηκαν 17 ολόκληρα χρόνια για να αποκαλυφθεί η μεγάλη αρπαχτή που έγινε το 1997 με την παγκόσμια αυτή αθλητική οργάνωση και όλα αυτά τα χρόνια όλοι εκείνοι οι διαχειριστές έπιναν και έτρωγαν και πλούτιζαν εις υγεία των κορόιδων, που μόνιμα πληρώνουν τον λογαριασμό.
   
Το δεύτερο ζητούμενο είναι αν θα πιάσει όλους αυτούς τους δράστες ο Εισαγγελέας και αν θα κάτσουν στο σκαμνί ή θα μας πουν ότι έχει επέλθει… παραγραφή. Όμως, θα πρέπει αύριο κιόλας να υπάρξει παρέμβαση της Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, διατάσσοντας έρευνα με βάση την έκθεση – καταπέλτη του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
   
Και τρίτο, η σημερινή ηγεσία του ΣΕΓΑΣ θα πράξει αυτό που έχει υποχρέωση από τον νόμο, πέραν από της ηθικής πλευράς και της προστασίας του δημοσίου χρήματος; Ή θα κάμει ό,τι γίνεται πάντα στην Ελλάδα, θα κουκουλώσει και αυτό το μεγάλο σκάνδαλο;
 Εφημερίδα «Το Παρόν»
  
Από vathikokkino

Τον έκαναν διευθυντή σε κλινική που δεν λειτούργησε ποτέ, Έλληνα γιατρό που έκανε καριέρα στο εξωτερικό, ακόμη και στο Χαρβαρντ και που τα...παράτησε όλα, για να βοηθήσει την χώρα μας... τρομάρα του.

Τον έκαναν διευθυντή σε κλινική που δεν λειτούργησε ποτέ






Δεν λειτούργησε ποτέ η κλινική για την οποία ήρθε στην Ελλάδα. Διεκδίκησε και πέτυχε αποζημίωση από το ελληνικό Δημόσιο. Το ΣτΕ έκρινε ότι πρέπει να είναι μικρότερη 


Tου έταξαν θέση Πανεπιστημιακού καθηγητή και την διεύθυνση καρδιοχειρουργικής κλινικής η οποία όμως δεν λειτούργησε ποτέ! 

Και όμως ο έλληνας γιατρός που έκανε καριέρα στο εξωτερικό, ακόμη και στο Χαρβαρντ, τα...παράτησε για να ζήσει εκ νέου με την οικογένειά του στην Ελλάδα. Αλλά αυτή τον πρόδωσε.

Το Α΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, όμως, με την υπ΄ αριθμ. 2202/2014 απόφασή του, έκρινε ότι είναι υπερβολικά μεγάλο το «ποσό-μαμούθ» των 250.000 ευρώ που είχε επιδικαστεί ως αποζημίωση σε καρδιοχειρουργό τον οποίον έπεισαν να έρθει στην Ελλάδα, από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, προκειμένου να γίνει καθηγητής σε πανεπιστημιακή κλινική καρδιοχειρουργικής στην Ελλάδα, η οποία όμως ουδέποτε λειτούργησε!

Κατά το ΣτΕ το επίμαχο ποσό είναι σε προφανή δυσαναλογία σε σχέση με την έκταση της ηθικής βλάβης που υπέστη ο πανεπιστημιακός καθηγητής. Για το λόγο αυτό ανέπεμψε την υπόθεση και πάλι στο Εφετείο για νέο προσδιορισμό του ποσού της αποζημίωσης.

Την ηθική βλάβη την υπέστη ο καρδιοχειρουργός από τη συμπεριφορά και τις ενέργειες του Ελληνικού Δημοσίου και του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ειδικότερα, ο πανεπιστημιακός καρδιοχειρουργός εγκατέλειψε την επιστημονική του καριέρα στις ΗΠΑ προκειμένου να γίνει καθηγητής, όπως του υποσχέθηκαν, σε υπό ίδρυση πανεπιστημιακή κλινική καρδιοχειρουργικής στην Ελλάδα. 

Η πανεπιστημιακή κλινική ιδρύθηκε και εκείνος έγινε τακτικός καθηγητής στην Ελλάδα, αλλά η κλινική ουδέποτε λειτούργησε. Μετά από επτά χρόνια αναμονής (Ιούλιος 1994 έως 29 Μαΐου 2001) παραιτήθηκε και επέστρεψε πάλι στις ΗΠΑ. 

Ο καρδιοχειρουργός ήταν Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών με ειδικότητα γενικής χειρουργικής θώρακος και αγγειοχειρουργικής και μετανάστευσε στις ΗΠΑ. 

Εκεί εργάστηκε στο νοσοκομείο Methodist του Χιούστον και σε διάφορα Πανεπιστημιακά νοσοκομεία (Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ, Medical College of Wisconsin και Baylor College of Medicine), ενώ παράλληλα συμμετείχε σε ερευνητικά προγράμματα του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ και του ΜΙΤ. 

Ακόμη δίδασκε στο Baylor College of Medicine του Χιούστον και στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, ενώ αναρίθμητες είναι οι επιστημονικές μελέτες και διαλέξεις.

Ο γιατρός κλήθηκε να έρθει στην χώρα του για να καταλάβει την συγκεκριμένη πανεπιστημιακή θέση.

Το δεύτερο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου 1993 ο τότε υπουργός Παιδείας προκήρυξε την επίμαχη θέση και ο επιστήμων -γιατρός εξελέγη τακτικός καθηγητής. 

Όπως αναφέρεται στις δικαστικές αποφάσεις όλων των βαθμών της Διοικητικής Δικαιοσύνης, «....θυσίασε τις επαγγελματικές κατακτήσεις του στο εξωτερικό, την σταθερότητα της οικογενειακής και κοινωνικής του ζωής και ήρθε στην Ελλάδα και στις 29 Αυγούστου 1995 ορκίστηκε καθηγητής». 

Τον Απρίλιο του 1998 με απόφαση του υπουργού Παιδείας η επίμαχη κλινική εγκαταστάθηκε στο Κοργιαλένειο - Μπενάκειο Νοσοκομείο και με νεότερη απόφαση της Ιατρικής Σχολής ο εν λόγω καθηγητής διορίστηκε διευθυντής. Παρ΄ όλα αυτά η κλινική αυτή ουδέποτε λειτούργησε. 

Ο επίμαχος γιατρός στράφηκε δικαστικά τόσο κατά Ελληνικού Δημοσίου όσο και κατά του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και διεκδίκησε το ποσό των 5.000.000 ευρώ για την αποκατάσταση της ηθικής βλάβης που υπέστη, από την παράνομη συμπεριφορά του κράτους και του Πανεπιστημίου, την προσβολή της προσωπικότητας του ως επιστήμονα, ερευνητή και πανεπιστημιακού διδασκάλου, ενώ επικαλέστηκε ότι επλήγη και το διεθνές επιστημονικό του κύρος.

Το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών έκρινε ότι το Ελληνικό Δημόσιο και το Πανεπιστήμιο Αθηνών πρέπει να πληρώσουν στο καθηγητή το ποσό των 150.000 ευρώ για την αποκατάσταση της ηθικής βλάβης που υπέστη από την προσβολή της προσωπικότητας του λόγω της παράλειψης λειτουργίας της καρδιοχειρουργικής κλινικής.

Στη συνέχεια το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών ανέβασε το ποσό της ηθικής βλάβης στα 250.000 ευρώ. Όμως το ΣτΕ έκρινε το ποσό υπερβολικά υψηλό και ανέπεμψε την υπόθεση στο Εφετείο για νέο προσδιορισμό του ποσού

Από τη ΜΟΜΑ στην Ιονία Οδό, η 'Ηπειρος


Ολοι γνωρίζουν ότι η Ηπειρος ήταν και παραμένει η φτωχότερη περιφέρεια της χώρας, ίσως και της Ευρώπης. Μάλιστα στα χρόνια της κρίσης έγινε ακόμη φτωχότερη αφού το κατά κεφαλήν ΑΕΠ περιορίστηκε στα 12.900 ευρώ, δηλαδή στο μισό του μέσου εισοδήματος των Ελλήνων. Πέρα από τα οικονομικά προβλήματα, οι Ηπειρώτες - και όχι μόνο - σαν να ζουν σε μια άλλη Ελλάδα, ταξιδεύουν ακόμη στην παλιά Εθνική οδό, αυτή όπως χαράχτηκε και κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1970 από τη ΜΟΜΑ, και πληρώνουν βαρύ φόρο αίματος.

Και αυτό παρά το γεγονός ότι και η Ηπειρος αλλά και η Αιτωλοακαρνανία ανέδειξαν τα χρόνια της μεταπολίτευσης στην κεντρική πολιτική σκηνή δεκάδες υπουργούς, βουλευτές και τον σημερινό Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Η κατασκευή της Ιονίας Οδού περιοριζόταν στις εξαγγελίες. Τα κονδύλια από τα ευρωπαϊκά πακέτα δεν έφταναν ως εκεί...


Οι κάτοικοι της Ηπείρου, έχοντας τη βαθιά εμπειρία της πολύχρονης εγκατάλειψης, αντιλαμβάνονται ότι μεγάλα έργα όπως η Εγνατία, που έδωσε πνοή στα ορεινά χωριά και τα θέρετρα της ακτογραμμής του Ιονίου, από την Αρτα ως τα Σύβοτα, είναι η λύση.

Ομως πλέον ελπίζουν σε καλύτερες ημέρες για την οικονομία της περιοχής και τη ζωή τους και όσοι ταξιδεύουν από την Αθήνα για τα Γιάννενα μπορούν εύκολα να αντιληφθούν ότι κάτι κινείται.

«Η Ηπειρος σε ενάμιση χρόνο θα επικοινωνεί πολλαπλώς με την υπόλοιπη χώρα. Από το Αντίρριο ως τα Γιάννενα κατασκευάζεται η Ιόνια Οδός, μήκους 196 χιλιομέτρων, με προϋπολογισμό που ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ, ένα έργο το οποίο αποτελεί αίτημα δεκαετιών». 

Ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης λέει την αλήθεια και πρέπει να ομολογήσουμε ότι πέτυχε να εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση και να ξεκινήσει το έργο που είχε «παγώσει» και σήμερα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη σε όλο το μήκος της δύσκολης διαδρομής.

Αυτό είναι μεγάλη υπόθεση γιατί όπως θα θυμούνται όλοι, το τελευταίο μεγάλο έργο που βελτίωσε τη ζωή των κατοίκων της Δυτικής Ελλάδας ήταν η γέφυρα Ρίου -Αντιρρίου που ολοκληρώθηκε το 2004.

Εκτοτε περιμένουν...

Ζώης Τσώλης

Μεγάλος Αδελφός για φόρους - εισφορές

                               
Φόροι και εισφορές στα Ταμεία πλέον γίνονται ένα και θα υπολογίζονται για μισθωτούς, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες, επιχειρήσεις και συνταξιούχους με σημείο αναφοράς το ετήσιο εισόδημα.

Το συγκεκριμένο σχέδιο, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», προβλέπει αρχικά την εναρμόνιση του τρόπου είσπραξης των ασφαλιστικών εισφορών -που σήμερα είναι διασκορπισμένες και με διαφορετικό ύψος από Ταμείο σε Ταμείο-, την ενσωμάτωσή τους...
στη συνέχεια στη γενικότερη φορολογία και τέλος, την είσπραξη φόρων και εισφορών σε ένα «πακέτο» που θα καθορίζεται κυρίως με βάση το φόρο εισοδήματος.

Το κλειδί σε όλο το εγχείρημα είναι να διασφαλιστεί ότι σε κάθε περίπτωση, οι φόροι και οι εισφορές θα εισπράττονται με κάθε τρόπο, άμεσα και γρήγορα.

Για τον λόγο αυτό συνδέονται με το εισόδημα. Όσοι δηλώνουν υψηλό ή έχουν τεκμαρτό εισόδημα μεγαλύτερο από το πραγματικό λόγω ακίνητης περιουσίας θα έχουν και μεγαλύτερη επιβάρυνση.

Για την ενοποίηση εξετάζονται διάφορα σενάρια. Ένα από αυτά είναι να θεσπιστεί και μια κλίμακα εισφορών με ενιαίο συντελεστή (π.χ. 15-20%) επί του εισοδήματος.

Κάτι τέτοιο, αν αποφασιστεί, θα φέρει τα πάνω κάτω στις εισφορές που πληρώνουν σήμερα οι ασφαλισμένοι.


Στην ουσία, θα μπορεί να λειτουργεί ένα αντικειμενικό σύστημα πληρωμής εισφορών με κατώτατο όριο και προοδευτική κλιμάκωση ανάλογα με το εισόδημα.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, για τη λειτουργία του νέου συστήματος όλοι οι φορολογούμενοι θα χρησιμοποιούν έναν και μοναδικό κλειδάριθμο με τα προσωπικά τους στοιχεία ώστε να εξαλειφθεί το φαινόμενο των διαφορετικών ΑΦΜ που χρησιμοποιούν χιλιάδες οφειλέτες όταν θέλουν να σβήσουν ίχνη από παλιά χρέη.

Για το λόγο αυτό, θα δημιουργηθεί εντός του 2015 ενιαίο μητρώο με όλους τους υπόχρεους στην πληρωμή των ασφαλιστικών εισφορών, είτε πρόκειται για μισθωτούς είτε για ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες και επιχειρήσεις.

Η είσπραξη σε ένα ενιαίο πακέτο εξετάζεται να συνδυαστεί και με την πληρωμή ΦΠΑ, δηλαδή να συμψηφίζεται η επιστροφή του με την οφειλή.

Ελεύθερος Τύπος

Εμείς τα κορόιδα θα πληρώσουμε την κάλυψη της ''τρύπας'', που ανοίγουν οι δικαστικές αποφάσεις για τους δικαστικούς και ενστόλους. Νέοι φόροι στις πλάτες μας όι, όι, όι μάνα μου. ''Πονοκέφαλος'' στο οικονομικό κυβερνητικό επιτελείο.

Νέοι φόροι υπέρ δικαστών και ένστολων

Εναλλακτικά μέτρα που θα καλύπτουν τη δημοσιονομική «τρύπα» που προκαλούν οι δικαστικές αποφάσεις με τις οποίες κρίθηκαν «αντισυνταγματικές και μη εφαρμοστέες» οι περικοπές από την 1η Αυγούστου 2012 στις αποδοχές των ένστολων εν ενεργεία και συνταξιούχων (στρατιωτικών, αστυνομικών, λιμενικών και πυροσβεστών) αναζητεί η κυβέρνηση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το οικονομικό επιτελείο σχεδιάζει να καλύψει το νέο δημοσιονομικό κενό περίπου 700 εκατ. ευρώ που «ανοίγουν» οι δικαστικές αποφάσεις με μέτρα - παρεμβάσεις που θα γίνουν τόσο στους ένστολους όσο και τους υπόλοιπους φορολογούμενους.
Η κυβέρνηση καλείται να ισορροπήσει μεταξύ της πολιτικής της δέσμευσης για εφαρμογή των αποφάσεων του ΣτΕ που δικαίωσαν τους ενστόλους και των δεσμεύσεών της προς την τρόικα για άμεση κάλυψη, με άλλα εναλλακτικά μέτρα, των πρόσθετων δημοσιονομικών κενών που θα προκληθούν.
Εγχείρημα που θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο και δεν αποκλείεται να οδηγήσει ακόμη και στην υιοθέτηση τακτικής νομικών ελιγμών, ώστε να περιοριστούν τόσο το εύρος του δημοσιονομικού κενού όσο και το ύψος των νέων εναλλακτικών μέτρων που θα απαιτηθούν. Η λύση που θα επιλεγεί από την κυβέρνηση για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα των επίμαχων αποφάσεων του ΣτΕ θα κριθεί εν μέρει σε συνάντηση που θα γίνει στις αρχές της επόμενης εβδομάδας με τους εκπροσώπους των ένστολων.

Πρώτες συσκέψεις
Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν ήδη πραγματοποιηθεί οι πρώτες συσκέψεις των νομικών υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών με το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, προκειμένου να αξιολογηθεί το σκεπτικό της απόφασης του ανωτάτου δικαστηρίου.
Η πρώτη εικόνα που έχουν στο υπουργείο Οικονομικών δείχνει ότι από τις δικαστικές αποφάσεις δεν προκύπτει η πλήρης αποζημίωση των ένστολων και ότι υπάρχει η νομική δυνατότητα μιας ερμηνείας που θα περιορίζει σημαντικά το δημοσιονομικό κόστος της συμμόρφωσης.
Αρμόδιοι παράγοντες αναφέρουν ότι το σκεπτικό του ΣτΕ επιτρέπει, για παράδειγμα, τον περιορισμό του χρονικού ορίζοντα των αναδρομικών, όπως επίσης και τον επανακαθορισμό των περικοπών σε επίπεδα χαμηλότερα από αυτά που καθορίστηκαν με τον ν. 4093/2012 και χαρακτηρίστηκαν «αντισυνταγματικά», ώστε το συνολικό ποσό των αναδρομικών που θα επιστραφούν και των αυξήσεων που θα δοθούν στους ενστόλους να είναι πολύ χαμηλότερο από αυτό που απαιτείται για την πλήρη αποκατάσταση των αποδοχών στα επίπεδα του Ιουλίου του 2012.
Ωστόσο, οι ίδιοι τονίζουν ότι με το προηγούμενο των δικαστών που αποζημιώθηκαν εξ ολοκλήρου και οι μισθοί τους επανέρχονται στα επίπεδα του Ιουλίου του 2012, ενδεχομένως να προκύψει «πολιτικό ζήτημα» εάν δεν ακολουθηθεί η ίδια οδός και για τους ένστολους. Η λύση που θα δοθεί εξαρτάται κυρίως από το τελικό κόστος που θα προκληθεί στον προϋπολογισμό, όπως αυτό προκύψει όταν θα αναλυθούν πλήρως οι δικαστικές αποφάσεις.
Αυτή τη στιγμή εκτιμάται ότι για φέτος μπορεί να αποφευχθούν νέα μέτρα εάν υπερκαλυφθούν οι στόχοι του προϋπολογισμού, αλλά τα μόνιμα μέτρα που θα πρέπει να υιοθετηθούν για το 2015 και μετά υπολογίζονται σε 200 εκατ. ευρώ, μόνο από τις αποφάσεις για τους ένστολους. Εάν στο ποσό αυτό προστεθεί και το κόστος για τους δικαστικούς, τότε αυξάνεται στα 270 εκατ. ευρώ.




Τα μέτρα για τους ένστολους
Για την κάλυψη της δημοσιονομικής τρύπας που προκύπτει μόνον από τους ένστολους, σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση εξετάζει:
1 Να επανακαθορίσει από μηδενική βάση το μισθολόγιο των ένστολων, αναδρομικά από την 1η Αυγούστου 2012, ώστε οι συνολικές αποδοχές τους να είναι μεν υψηλότερες από αυτές που προέκυψαν με βάση τον νόμο 4093/2012, αλλά ταυτόχρονα να εξακολουθούν να είναι χαμηλότερες από τα επίπεδα στα οποία βρίσκονταν μέχρι τον Ιούλιο του 2012. Η λύση αυτή συναντά δυο δυσκολίες:

  • Η πρώτη αφορά στο μέρισμα ύψους 37 εκατ. ευρώ που έλαβαν περίπου 75.000 ένστολοι, με κριτήριο τις μηνιαίες αποδοχές τους, που δεν έπρεπε να ξεπερνούν τα 1.500 ευρώ. Εάν οι αποδοχές των ένστολων αποκατασταθούν σε υψηλότερα επίπεδα, τότε χιλιάδες ένστολοι θα πρέπει να επιστρέψουν το μέρισμα, επειδή οι αποδοχές τους θα υπερβούν το όριο των 1.500 ευρώ.
  • Η δεύτερη αφορά στις μισθολογικές προαγωγές, οι οποίες είχαν «ξεπαγώσει» ως αντίβαρο στις περικοπές που έγιναν το 2013, με βάση τον νόμο 4093/2012. Όπως επισημαίνουν στελέχη του οικονομικού επιτελείου, η όποια αναπροσαρμογή των αποδοχών προς συμμόρφωση με την απόφαση του ΣτΕ θα πρέπει τώρα να γίνει με βάση τους νέους βαθμούς των ένστολων στους οποίους αντιστοιχούν υψηλότεροι βασικοί μισθοί από αυτούς του Αυγούστου του 2012 (κάποιοι πρόλαβαν και πήραν μέχρι και δύο βαθμούς). Το γεγονός αυτό πολλαπλασιάζει το ετήσιο κόστος για το μισθολόγιό τους, με τους πρόχειρους υπολογισμούς να ανεβάζουν το κονδύλι κατά τουλάχιστον 60 εκατ. ευρώ. Στο υπουργείο Οικονομικών θεωρούν ότι οι ενισχύσεις αυτές θα συμψηφιστούν κατ' αναλογία με τις επιστροφές που δικαιούνται βάσει των αποφάσεων του ΣτΕ.
2 Να λάβει κάποιο μέτρο που θα αφορά συνολικά όλους τους φορολογούμενους ώστε να καλύψει το υπόλοιπο κενό που δημιουργείται. Αρμόδιοι παράγοντες αναφέρουν ότι δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή πρόθεση να εξευρεθούν οι πόροι από τις ίδιες επαγγελματικές κατηγορίες, όποτε η κυβέρνηση θα πρέπει να στραφεί σε μέτρα που θα πλήξουν τους υπόλοιπους πολίτες, χωρίς να είναι ακόμα ξεκάθαρος ο τρόπος (από το σκέλος των εσόδων ή των δαπανών και πώς ακριβώς).


Σε βάθος χρόνου τα αναδρομικά
Εκτός από το δημοσιονομικό κόστος, που για τους δικαστικούς και τους ένστολους μόνο υπολογίζεται σε 270 εκατ. ευρώ, από τις δικαστικές αποφάσεις για την επιστροφή των αναδρομικών περικοπών που υπέστησαν οι δύο αυτές επαγγελματικές κατηγορίες προκύπτει και ένα χρηματοδοτικό κενό.
Η κυβέρνηση θα πρέπει να βρει περίπου 600 εκατ. ευρώ (100 εκατ. ευρώ για τους δικαστικούς και άλλα 500 εκατ. ευρώ για τους ένστολους) για να καταβάλει τα αναδρομικά. Σε αυτό το σκέλος εξετάζεται η τμηματική και σε βάθος χρόνου εξόφλησή τους και θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό το πώς ακριβώς θα γίνει από το εάν επιτευχθεί και φέτος μεγαλύτερο του προβλεπόμενου πρωτογενές πλεόνασμα.
Όσον αφορά, δε, στο πότε θα ξεκινήσει το Δημόσιο να συμμορφώνεται με τις αποφάσεις του ΣτΕ για τους ένστολους, από το οικονομικό επιτελείο επισημαίνουν ότι οι φετινές εκτιμώμενες δημοσιονομικές επιδόσεις επιτρέπουν την κάλυψη ενός μέρους του κόστους, χωρίς να κρύβουν τον προβληματισμό τους για την επόμενη χρονιά, για την οποία το Μεσοπρόθεσμο προβλέπει επί του παρόντος «κενό» 911 εκατ. ευρώ.

ΙΚΑ: Υποχρεωτικά ηλεκτρονικά οι αιτήσεις συνταξιοδότησης από 1η Ιουλίου

ΙΚΑ: Υποχρεωτικά ηλεκτρονικά οι αιτήσεις συνταξιοδότησης από 1η Ιουλίου

Υποχρεωτική γίνεται από την 1η Ιουλίου η ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης για συνταξιοδότηση από τους ασφαλισμένους του Ιδρύματος Κοινωνικών Ασφαλίσεων - Ενιαίου Ταμείου Ασφάλισης Μισθωτών (ΙΚΑ - ΕΤΑΜ).

Σύμφωνα με τα όσα προβλέπει εξαιρετικά επείγουσα εγκύκλιος του Ιδρύματος, από την ημερομηνία αυτή καθίσταται υποχρεωτική, η υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης συνταξιοδότησης λόγω γήρατος ή αναπηρίας, για όλους τους ασφαλισμένους του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ - τ. ΕΤΕΑΜ).
Η διαδικασία αφορά τόσο την κύρια όσο και την επικουρική σύνταξη, ενώ εξαιρούνται από αυτή, οι ασφαλισμένοι στα ταμεία που εντάχθηκαν στο ΙΚΑ, οι ασφαλισμένοι του ταμείου του Τομέα Ασφάλισης Προσωπικού ΔΕΗ (ΤΑΠ-ΔΕΗ) και του Ταμείου Σύνταξης και Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Γεωργικών και Συνεταιριστικών Οργανώσεων (τ. ΤΣΕΑΠΓΣΟ)
Εκτός από αυτές τις κατηγορίες ασφαλισμένων, οι οποίοι θα συνεχίσουν να υποβάλλουν τις έντυπες αιτήσεις, λόγω της διατήρησης αυτόνομων μηχανογραφικών συστημάτων στα Ταμεία ασφάλισής τους, θα εξακολουθήσει να ισχύει και η δυνατότητα υποβολής της έντυπης αίτησης συνταξιοδότησης (Σ3) για τις περιπτώσεις απονομής ή μεταβίβασης σύνταξης λόγω θανάτου, δεδομένου ότι για τη μετάβαση στην ηλεκτρονική αίτηση συνταξιοδότησης λόγω θανάτου προαπαιτείται η ολοκλήρωση της διαδικασίας απογραφής των έμμεσων μελών, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη.
Μέσω του συστήματος αυτού, οι υποψήφιοι συνταξιούχοι θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να παρακολουθούν ηλεκτρονικά την πορεία της αίτησης συνταξιοδότησης και γενικά αποκτούν άμεση πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες που παρέχει το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, σχετικά με τη συνταξιοδότησή τους. Έτσι περιορίζεται δραστικά η προσέλευση στα Υποκαταστήματα και βελτιώνεται η παραγωγικότητα των υπαλλήλων, απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτάχυνση της διαδικασίας απονομής σύνταξης.



Η διαδικασία για την υποβολή της αίτησης
Η υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης συνταξιοδότησης θα γίνεται μέσω της ιστοσελίδας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (www.ika.gr), ακολουθώντας τη διαδρομή «Ηλεκτρονικές υπηρεσίες»/«Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες προς ασφαλισμένους/συνταξιούχους»/«Ηλεκτρονική υποβολή αίτησης συνταξιοδότησης», με δύο τρόπους:
α) Με πιστοποίηση μέσω TAXISNET από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πιστοποίηση Ασφαλισμένου μέσω TAXISNET», διαδικασία που δεν απαιτεί προσέλευση σε Υποκατάστημα του ΙΚΑ- ΕΤΑΜ για παραλαβή κλειδαρίθμου, παρά μόνο στην περίπτωση αδυναμίας πιστοποίησης.
β) Με πιστοποίηση στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, διαδικασία που προϋποθέτει προσέλευση σε Υποκατάστημα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για παραλαβή κλειδαρίθμου.
Παράλληλα, θα εξακολουθήσει να λειτουργεί η ηλεκτρονική υπηρεσία πιστοποίησης των ασφαλισμένων που ήδη διαθέτουν κλειδάριθμο του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και επιθυμούν να τη χρησιμοποιήσουν.
Στην εγκύκλιο επισημαίνεται, ότι σε κάθε περίπτωση η ηλεκτρονική υπηρεσία της ιστοσελίδας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ καθοδηγεί τους ασφαλισμένους με συγκεκριμένες οδηγίες για τα βήματα της διαδικασίας πιστοποίησης, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες που απαιτούνται για την υποστήριξη του συστήματος ηλεκτρονικής αίτησης συνταξιοδότησης και από τα Κ.Ε.Π.

Φορείς και δήμοι ετοιμάζουν «οδοφράγματα» στο ξεπούλημα. Το ΤΑΙΠΕΔ μέσω της ιστεοσελίδας του, διαφημίζει τις προς πώληση παραλίες, ανάμεσα τους και περιοχές Natura, σαν Λονδέζικο Real Estate...


Ο κοινόχρηστος χαρακτήρας και η ελεύθερη πρόσβαση σε παραλίες, οικοσυστήματα, αρχαιολογικούς χώρους θα είναι παρελθόν εάν επιτευχθεί η διαδικασία πώλησης από το ΤΑΙΠΕΔ συνολικής έκτασης 181 χιλιάδων στρεμμάτων!

Την ώρα που το ΤΑΙΠΕΔ απεργάζεται το σχέδιο πώλησης 90 παραλιών σε όλη την Ελλάδα, οι δήμοι και...
οι τοπικοί φορείς, ανά τη χώρα, στήνουν το δικό τους πλάνο, με στόχο την ακύρωση οποιασδήποτε αγοραπωλησίας. Από την άλλη πλευρά, αν το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων ολοκληρώσει τη διαδικασία της πώλησης των δημόσιων παραλιών, «ο πυρήνας του φυσικού και πολιτιστικού κεφαλαίου της χώρας, υγρότοποι, ευπαθή οικοσυστήματα, ενάλιες και παράκτιες αρχαιότητες, τοπία και φυσικοί σχηματισμοί, για πρώτη φορά στην ιστορία χάνουν τον κοινόχρηστο χαρακτήρα τους και οι πολίτες την ελεύθερη πρόσβαση σ' αυτά», λέει χαρακτηριστικά η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νάντια Βαλαβάνη, η οποία έχει ασχοληθεί εντατικά με το συγκεκριμένο θέμα.

Ο χάρτης με τις προς πώληση παραλίες αριθμεί 90 «ακίνητα», τα οποία είναι διάσπαρτα από τη μία ώς την άλλη άκρη της ελληνικής ακτογραμμής: Από τη Χαλκιδική και την Πιερία, μέχρι τις Κυκλάδες, την Κρήτη, τα Επτάνησα και τα Δωδεκάνησα. «Μέσα σ' αυτά τα χιλιάδες τετραγωνικά που έχουν περάσει στο Ταμείο συγκαταλέγονται οι ομορφότερες παραλίες του τόπου μας, έκτασης 31 εκατ. τ.μ.

Το ΤΑΙΠΕΔ λες και είναι λονδρέζικο property & real estate διαφημίζει από τις σελίδες του «το περίφημο "Castello Bibelli" στη Ρόδο για το οποίο ο ενδιαφερόμενος αγοραστής ενημερώνεται πως πρόκειται για ακίνητο με ιδιαίτερη πολιτιστική αξία».

Την ίδια γνώμη, ωστόσο, δεν έχει ο δήμαρχος Ρόδου Στάθης Κουσουρνάς. «Υπάρχει απόφαση της Περιφερειακής Ενωσης Δήμων Ν. Αιγαίου, η οποία είναι αντίθετη με την πώληση των παραλιών, με την οποία ο Δήμος Ρόδου συντάσσεται απόλυτα, καθώς πιστεύουμε στο δημόσιο και κοινόχρηστο χαρακτήρα των παραλιών. Ενδεχομένως θα συμφωνούσαμε στη βελτίωση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου, που θα βοηθούσε στην καλύτερη συντήρηση των παραλιών, όσον αφορά στην καθαριότητα και διατήρηρη του φυσικού τους κάλλους, αλλά όχι στο ξεπούλημά τους, για να εξυπηρετηθεί η μαύρη τρύπα του χρέους», λέει στην «Κ.Ε.».

Και περιοχές Natura
Ανάμεσα στις παραλίες που βγαίνουν στο σφυρί είναι κι αυτές που ανήκουν στις λεγόμενες προστατευόμενες περιοχές του δικτύου NATURA. Μία εξ αυτών βρίσκεται και στην Κέρκυρα, στην κοινωνία της οποίας ήδη έχουν ενεργοποιηθεί ισχυρά αντανακλαστικά αντίδρασης όσον αφορά στις επικείμενες αγοραπωλησίες του ΤΑΙΠΕΔ. «Δεν αντιδρούμε απλώς σε μία τέτοια προοπτική, είμαστε κάθετα αντίθετοι.

»Το ΤΑΙΠΕΔ βάλθηκε να ξεπουλήσει ό,τι ομορφότερο έχει η Κέρκυρα. Ο Ισσός, για παράδειγμα, είναι ένας μοναδικός βιότοπος, στον οποίο υπάρχει λιμνοθάλασσα και μία λωρίδα γης όπου φύεται ένα μοναδικής ομορφιάς κεδρόδασος, το οποίο προσελκύει, εκτός των άλλων, έναν απίστευτο όγκο φυσιολατρικού τουρισμού από όλο τον κόσμο.

Εχουν ήδη κινητοποιηθεί οι πάντες, θα υπάρξουν ισχυρές αντιδράσεις από όλους τους τοπικούς φορείς του νησιού, κι αν προχωρήσουν σε οποιαδήποτε κίνηση θα βρουν μπροστά τους σύσσωμο τον κερκυραϊκό λαό. Αλλωστε, στις τελευταίες εκλογές πήραμε το τιμόνι του δήμου με ποσοστό 58%, ακριβώς γιατί εκφράσαμε τη θέση ότι θα αγωνιστούμε για την προάσπιση της δημόσιας περιουσίας», λέει ο δήμαρχος Κέρκυρας, Κώστας Νικολούζος.

«Με τις τελευταίες αποφάσεις της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων (ΦΕΚ τ. Β 1387/30.5.14) ολοκληρώθηκε το "πέρασμα" στο ΤΑΙΠΕΔ περίπου 1.000 ακινήτων, σύμφωνα με αντίστοιχη μνημονιακή υποχρέωση. Συγκεκριμένα με το ΦΕΚ 1020 πέρασαν 97.280 στρ., με το ΦΕΚ 2883 33.600 στρ., με το ΦΕΚ 3025 8.464 στρ., με το ΦΕΚ 571 3.588 στρ. και τέλος με το ΦΕΚ 1387 38.350 στρ. Σύνολο στρεμμάτων 181.282 ή 181,3 τετραγωνικά χιλιόμετρα ή το 0,14% της ελληνικής γης (συνολική έκταση της Ελλάδας 132 εκατ. στρ.).

»Για να γίνει κατανοητό το μέγεθος, η έκταση της Σαμοθράκης είναι 178 τετρ. χλμ. ή της Τήνου 195 τετρ. χλμ., δηλαδή, με απλά λόγια, χάνουμε έκταση σχεδόν ίση με της Σαμοθράκης ή της Τήνου».

«Κι όλα αυτά συμβαίνουν με απίστευτη προχειρότητα», όπως χαρακτηριστικά σχολιάζει στην «Κ.Ε.» ο αντιδήμαρχος Νάξου, Δημήτριος Λιανός. «Οι εκτάσεις που πωλούνται στο νησί μας δεν είναι δημόσιες αλλά κοινόχρηστες. Γιατί πρόκειται για αλυκές. Πέραν τούτου, υπάρχει ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου που εκφράζει την αντίθεσή της στις επικείμενες πωλήσεις, ενώ έχουν ήδη προβεί και σε έγγραφη διαμαρτυρία προς το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά και σε διά ζώσης συνάντηση για αυτό το θέμα».

Ελλάδα, όπως Μοζαμβίκη...
Ο,τι δεν κατάφερε να κάνει στη αφρικανική νήσο ο Ολλανδός πρίγκιπας, θα το πραγματοποιήσει στη χώρα μας, με την αμέριστη υποστήριξη βεβαίως της ελληνικής κυβέρνησης. Πρόσφατα 9 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσαν ερώτηση προς τους αρμόδιους υπουργούς σχετικά με την παράνομη εκχώρηση δημόσιας παραλίας στο Δορούφι με κοινή υπουργική απόφαση προς όφελος ιδιωτικής βίλας του Ολλανδού βασιλιά, όπως αναφέρουν στο περιέχομενο της ερώτησής τους.

Με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος, Δημόσιας Τάξης, Ναυτιλίας, τον περασμένο Μάρτιο, εγκρίθηκε η αδειοδότηση, «κατά παρέκκλιση από κάθε γενική ή ειδική διάταξη» και επικαλούμενοι το «δημόσιο συμφέρον», εγκατάστασης συστήματος ασφαλείας και λιμενικών εγκαταστάσεων σε ακίνητο ιδιοκτησίας του Βίλεμ-Αλεξάντερ Κλάους, πρίγκιπα διαδόχου του θρόνου της Ολλανδίας και νυν βασιλιά της Ολλανδίας, στο Δορούφι του Δήμου Ερμιονίδος.

Συγκεκριμένα και σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση: «Εγκρίνεται για λόγους εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος και προστασίας της δημόσιας ασφάλειας η εγκατάσταση συστήματος ασφαλείας σε εκτός σχεδίου ακίνητο στην περιοχή Δορούφι της δημοτικής ενότητας Κρανιδίου Δήμου Ερμιονίδας, περιγραφόμενο στην από 8/1/14 αίτηση (σχετ. Νο 13) και σε τμήμα ομόρου ακινήτου οικίας αποκλειστικής χρήσης του ολλανδικού κράτους, καθώς και η λήψη μέτρων προστασίας θαλάσσιας πρόσβασης, κατά παρέκκλιση από κάθε γενική ή ειδική διάταξη, σύμφωνα με τη μελέτη που συνοδεύει την παρούσα. Η παρούσα επέχει και θέση άδειας δόμησης για την κατασκευή της περίφραξης και των συναφών λιμενικών έργων στα εν λόγω ακίνητα».

Οι βουλευτές επικαλούνται σχετικά δημοσιεύματα κι όπως αναφέρουν, παρά τις έντονες διαμαρτυρίες των οργανώσεων της τοπικής κοινωνίας, οι εργασίες στον αιγιαλό κάτω ακριβώς από το ακίνητο του Ολλανδού βασιλιά συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς, ενώ περιμετρικά του ακινήτου, όπως και στο μικρό λιμένα, έχουν τοποθετηθεί κάμερες παρακολούθησης και φυλάκια για τους άνδρες της ασφάλειας, καθώς και πινακίδες, οι οποίες απαγορεύουν την ελεύθερη πρόσβαση στη θάλασσα στους πολίτες.

Σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα, «περίπου έναν χρόνο πριν η ολλανδική πρεσβεία στην Αθήνα αιτήθηκε την εγκατάσταση συστήματος ασφαλείας και τη λήψη μέτρων προστασίας της θαλάσσιας πρόσβασης στην εν λόγω βίλα στην Ερμιόνη, καταθέτοντας σχετική μελέτη στην αρμόδια αρχή».

Σημειώνουν, επίσης, μαρτυρία από την τοπική «Παρέμβαση Πολιτών Ερμιονίδας», όπως καταγράφεται στα ΜΜΕ: «Είναι χαρακτηριστικό ότι μέλος μας με τα μικρά παιδιά του που προσέγγισε το χώρο του αιγιαλού (δημόσιος χώρος) δέχτηκε ερωτήσεις από άτομο χωρίς διακριτό δημόσιο ρόλο και όση ώρα παρέμεινε στην παραλία ήταν υπό τη συνεχή εποπτεία. Είναι σαφές ότι σκοπός είναι η ολική απαγόρευση πολιτών στο δημόσιο χώρο της παραλίας και τελικά η μετατροπή της σε αμιγώς ιδιωτική». Και εξηγούν, ακόμη, ότι σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα αυτό που στήθηκε κυριολεκτικά μέσα σε μια νύχτα ήταν ένα ιδιωτικό λιμάνι με «κατάληψη» και αποκλεισμό της δημόσιας παραλίας κάτω από την, έκτασης 5 στρεμμάτων, ιδιωτική έκταση που περιβάλλει τη βίλα της ολλανδικής βασιλικής οικογένειας.

Ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Ολλανδός γαλαζοαίματος έδρασε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και στη νήσο Μοζαμβίκη, όπου και είχε αγοράσει ένα ακίνητο. Εκεί όμως δεν ολοκλήρωσε τα σχέδιά του, λόγω ισχυρών αντιδράσεων...