Πέμπτη 4 Μαΐου 2017

Στον Άρειο Πάγο ο Σπίρτζης για τις απαλλοτριώσεις στην Ιόνια Oδό


Στο στόχαστρο των ελεγκτικών μηχανισμών βρίσκονται στελέχη κρατικών υπηρεσιών που ασχολούνται με τα δημόσια έργα και τα τελευταία χρόνια ενεπλάκησαν σε περιπτώσεις απίστευτα υψηλών αποζημιώσεων για απαλλοτριώσεις στους οδικούς άξονες και στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Πρόκειται για στελέχη, ορισμένα από τα οποία δεν είχαν υποβάλει δηλώσεις «πόθεν έσχες», παρά το γεγονός ότι είχαν τη σχετική υποχρέωση, ενώ ενίοτε κατέθεταν στα δικαστήρια υπέρ των αετονύχηδων ιδιοκτητών που διεκδίκησαν και έλαβαν προκλητικά υψηλές απαλλοτριώσεις με δικαστικές αποφάσεις.

Εξαιτίας των παράλογων διεκδικήσεων για αποζημιώσεις και των πολυετών διενέξεων στα δικαστήρια, το Δημόσιο επιβαρύνθηκε με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στην περίπτωση των οδικών αξόνων.
Αντίστοιχα υψηλή ήταν η επιβάρυνση και για σιδηροδρομικά έργα στην περιοχή της Πελοποννήσου, αφού μόνο για το τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη καταβλήθηκαν περί τα 400.000.000 ευρώ σε απαλλοτριώσεις από την ΕΡΓΟΣΕ.
Μάλιστα, αρκετοί ιδιοκτήτες έχουν κληθεί να επιστρέψουν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στο Ελληνικό Δημόσιο.
Την απόφαση της κυβέρνησης να διερευνήσει τη φάμπρικα των απαλλοτριώσεων είχε επισημοποιήσει προ εβδομάδων στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.
Ο κ. Σπίρτζης είχε υποστηρίξει ότι ο φάκελος θα σταλεί προς εξέταση στην πρόεδρο του Αρείου Πάγου Βασιλική Θάνου. Ο υπουργός Υποδομών είχε τότε ξεσπαθώσει, με αφορμή την καθυστέρηση ολοκλήρωσης της Ιονίας Οδού, όπου δεν παραδόθηκε στα τέλη Μαρτίου τμήμα 20 χιλιομέτρων, επειδή καθυστέρησαν απαλλοτριώσεις σε τρία χιλιόμετρα του οδικού άξονα.
Είχε, μάλιστα, αναφερθεί στην περίπτωση ιδιοκτήτη ο οποίος, έπειτα από πολυετή δικαστική διαμάχη, αποζημιώθηκε, αλλά στη συνέχεια «έχτισε καινούργιο σπίτι στο ίδιο οικόπεδο, πήρε και ένα αυτοκίνητο, και δεν επέτρεπε να μπουν μέσα στο απαλλοτριωμένο ακίνητο για να δουλέψουν τα συνεργεία. Ο εισαγγελέας της περιοχής για έναν χρόνο ανεχόταν αυτή την κατάσταση – δεν κοινοποίησε ούτε την απόφαση ούτε τίποτα».
Αποκορύφωμα της φάμπρικας που στήθηκε με τις απαλλοτριώσεις ήταν το γεγονός ότι στην Πελοπόννησο, και στην ίδια περιοχή, οι ιδιοκτήτες που παραχώρησαν ακίνητα για το σιδηροδρομικό δίκτυο αποζημιώθηκαν με πενταπλάσια τιμή ανά στρέμμα σε σχέση με όσους τα παραχώρησαν για τους οδικούς άξονες!
Με βάση στοιχεία του Σώματος Ορκωτών Ελεγκτών, το Εφετείο επιδίκασε αποζημιώσεις για τις απαλλοτριώσεις που ήταν κατά 50% χαμηλότερες των αρχικών, γι’ αυτό και πολλοί ιδιοκτήτες έχουν κληθεί να επιστρέψουν δεκάδες εκατομμύρια στο Δημόσιο.


Δεν υπάρχουν σχόλια: