Δευτέρα 26 Ιανουαρίου 2015

Ούτε το 2016 η Ιόνια οδός…


Προχθές γράψαμε για παραδόσεις τμημάτων της Ιονίας Oδού από το καλοκαίρι του 2015 και εχθές το agriniopress.gr μας τα λέει " αλλιώς".

Διαβάστε την επίμαχη ανάρτηση

Οι εκτιμήσεις ανθρώπων που εργάζονται αλλά και η αβεβαιότητα για πολιτική αστάθεια.

      Είναι κοινό μυστικό στα εργοτάξια της Ιόνιας, ανεξάρτητα από τα χρονοδιαγράμματα που ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών M. Xρυσοχοϊδης, ότι οι εργασίες μπορεί μεν να προχωρούν αλλά δεν υπάρχει περίπτωση για ολοκλήρωση του έργου στα τέλη του 2015.
     Άλλες εργολαβίες πάνε πιο γρήγορα και άλλες πιο αργά όπως είναι φυσιολογικό, αλλά όλα δείχνουν, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, πως άλλα τμήματα του έργου θα ολοκληρωθούν γρηγορότερα και άλλα στη συνέχεια και ίσως με διαφορά αρκετών μηνών…

     Οι εκτιμήσεις  ανθρώπων που δουλεύουν στο έργο είναι τελείως διαφορετικές σε σχέση με την αισιοδοξία αυτή. 
    Ότι δηλαδή υπάρχουν αποκλίσεις από εργολαβία σε εργολαβία και το έργο θα παρουσιάζει πράγματι μια εικόνα αποσπασματικότητας. Άλλα τμήματα μερικών χιλιομέτρων φαίνεται πως θα ολοκληρωθούν έγκαιρα σε αντίθεση με κάποια άλλα. 
    Οι λόγοι πολλοί: Είτε συμπληρωματικά έργα, είτε απαλλοτριώσεις, είτε μεταφορά κοινωφελών δικτύων που καθυστερεί, αρχαιολογικά ευρήματα κλπ. Γίνεται για παράδειγμα λόγος για μια… κολώνα σε ιδιόκτητο χώρο, για την οποία ζητείται αποζημίωση δεκάδων χιλιάδων ευρώ.
      Οι ίδιοι άνθρωποι κάνουν λόγο για ολοκλήρωση του έργου στα τέλη του 2016, σχεδόν έναν χρόνο δηλαδή μετά τα χρονοδιαγράμματα που έχουν ανακοινωθεί από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. 
     Παράλληλα και η προεκλογική περίοδος, η αβεβαιότητα της επόμενης μέρας στην Ελλάδα κλπ, είναι ακόμη αστάθμητοι παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά την εξέλιξη όλων των μεγάλων οδικών αξόνων στη χώρα, αλλά και ενός ακόμη μεγάλου οδικού έργου που εκτελείται στην Αιτωλοακαρνανία, την Αμβρακία οδό (Ακτιο – Αμβρακία). 
      Για παράδειγμα να μην ξεχνάμε πως ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ξεκαθαρίσει από το βήμα της βουλής πως θα επανεξετάσει τις αναθεωρημένες συμβάσεις. Όταν ψηφίστηκαν από την συγκυβέρνηση είχε γίνει λόγος για «σκανδαλώδεις συμβάσεις» και «δώρο στους μεγαλοεργολάβους». Αυτό πρακτικά σημαίνει πως η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, εφόσον θα προέρχεται από τον ΣΥΡΙΖΑ, πιθανότατα θα επανεξετάσει συνολικά το θέμα των αυτοκινητοδρόμων , γεγονός που μπορεί να προκαλέσει νέες καθυστερήσεις στην εκτέλεση τους και ολοκλήρωση τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: