Τη χορήγηση δανείων για έργα υποδομής στην Ελλάδα, τη
Γαλλία, την Ισπανία και τη Μάλτα, συνολικού ύψους 3,4 δισ. ευρώ ανακοίνωσε χθες
η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Πρόκειται για ένα σημαντικό μέρος από το
συνολικό ποσό των 8,4 δισ. ευρώ, που ενέκρινε χθες το Διοικητικό Συμβούλιο της
ΕΤΕπ για χορήγηση δανείων. Από το ίδιο πακέτο περίπου 2,9 δισ. ευρώ θα
διατεθούν για την ενίσχυση μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΤΕπ τα 3,4 δισ. ευρώ εγκρίθηκαν για έργα
μεταφορών στην Ελλάδα, τη Γαλλία και την Ισπανία, καθώς και για τηλεπικοινωνίες
στη Μάλτα.
Από την αρχή του χρόνου ως σήμερα, η ΕΤΕπ έχει εγκρίνει συνολικά χορηγήσεις
ύψους 13,1 δισ. ευρώ για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ευρώπη,
συμπεριλαμβανομένων και των πιστώσεων που ανακοινώθηκαν χθες.
Σχετικά με τις υποδομές στην Ελλάδα, πρέπει να σημειωθεί ότι πρόσφατα
ανακοινώθηκε ότι 11 έργα σε λιμάνια καθώς και στο σιδηροδρομικό δίκτυο της
χώρας θα ενισχυθούν με κοινοτικά κονδύλια, συνολικού ύψους 580 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για έργα που έχουν ενταχθεί σε έναν από τους εννέα κύριους διαδρόμους
διευρωπαϊκών δικτύων, τους οποίους προωθεί η Ε.Ε. και οι οποίοι θα
χρηματοδοτηθούν με πάνω από 11,9 δισ. ευρώ μέσα στα επόμενα έξι χρόνια. Το ποσό
αυτό αποτελεί το πρώτο τμήμα της νέας διαθέσιμης χρηματοδότησης για τις
μεταφορές, ενώ το συνολικό ευρωπαϊκό πακέτο για τις μεταφορές ανέρχεται σε 26
δισ. ευρώ ως το 2020.
Η υλοποίηση των ελληνικού ενδιαφέροντος έργων θα δρομολογηθεί μέχρι το τέλος
του 2016. Πιο συγκεκριμένα κατά προτεραιότητα στις νέες χρηματοδοτήσεις μπορούν
να ενταχθούν τα έργα:
1. Σόφια - Θεσσαλονίκη - Αθήνα (σιδηροδρομικός άξονας). H χρηματοδότηση αφορά
τόσο τη σύνταξη μελετών όσο και εργασίες.
2. Θεσσαλονίκη, Ηγουμενίτσα (λιμάνια). Αναβάθμιση και ανάπτυξη υποδομής,
διασυνδέσεις συνδυασμένων μεταφορών.
3. Πειραιάς/Ηράκλειο - Λεμεσός. Λιμένες, θαλάσσιες αρτηρίες, χωρητικότητα του
λιμένα και διασυνδέσεις συνδυασμένων μεταφορών.
4. Λιμάνι Πάτρας. Διασυνδέσεις λιμένων, (περαιτέρω) ανάπτυξη συστημάτων
συνδυασμένων μεταφορών.
5. Σιδηροδρομικός άξονας Αθήνα-Πάτρα. Μελέτες και έργα, διασυνδέσεις λιμένα.
6. Κλείδι - Πολύκαστρο - Εύζωνοι, οδικό έργα (Αναβάθμιση).
7. Σέρρες - Προμαχώνας - Ελληνοβουλγαρική μεθόριος (οδικά έργα υπό εκτέλεση).
8. Ιωάννινα - Κακαβιά - Ελληνοαλβανική μεθόριος (Μελέτες στο οδικό τμήμα).
9. Αλεξανδρούπολη - Κήποι - Ελληνοτουρκική μεθόριος. (Μελέτες και έργα στο
οδικό δίκτυο).
10. Σιδηροδρομική Εγνατία (Mελέτες υπό εκτέλεση).
11. Ηράκλειο - Καστέλλι. Μελέτες και έργα κατασκευής, αναβάθμιση και ανάπτυξη
υποδομών, διατροπικές συνδέσεις.
Σε ό,τι αφορά στα σιδηροδρομικά έργα, μέρος της χρηματοδότησης θα κατευθυνθεί
στο τμήμα Τιθορέα - Λιανοκλάδι - Δομοκός του βασικού άξονα, και στο τμήμα
Ροδοδάφνη - Πάτρα, ενώ στο μέλλον πόροι ίσως εξασφαλισθούν και για τη σύνδεση
Καλαμπάκα - Ηγουμενίτσα.
Θετικό είναι το γεγονός ότι από τη χρηματοδότηση θα καλυφθεί ποσοστό 80%-85%
αφήνοντας στην εθνική συμμετοχή μόνο 10%-15% του προϋπολογισμού των έργων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου