Κατατέθηκε στη Βουλή το
επενδυτικό νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης, Aνταγωνιστικότητας, Yποδομών,
Mεταφορών και Δικτύων, με πλήθος σκανδαλώδεις ρυθμίσεις για υποψήφιους
«επενδυτές».
Νομοσχέδιο «πάρ' τα όλα» για επενδυτές και ανάπτυξη με
φωτογραφικές διατάξεις, χρηματοδοτικές διευκολύνσεις και επιδοτήσεις,
φοροαπαλλαγές, παρεκκλίσεις από την περιβαλλοντική νομοθεσία και ξεχείλωμα του
fast track.
Βασικά
σημεία του νομοσχεδίου:
Εντοπίζονται «φωτογραφικές διατάξεις»
υπέρ συγκεκριμένων επενδυτών. Για παράδειγμα, προβλέπεται για πρώτη φορά η
επιδότηση εξορυκτικών εργασιών μεταλλευτικών επιχειρήσεων, κλειστών ξενοδοχείων
(και επιχειρήσεων που πρόκειται να επαναλειτουργήσουν) και μεγάλων τουριστικών
μονάδων.
Στα πλαίσια της fast track λογικής των Μνημονίων
καταργείται μεγάλο μέρος της νομοθεσίας για την προστασία του περιβάλλοντος. Το
υπουργείο Περιβάλλοντος δε θα συμμετέχει στις επιτροπές που θα γνωμοδοτούν για
τι χωροθέτηση και αδειοδότηση των προγραμμάτων και δε θα υπάρχει ειδική μέριμνα
για προστασία οικολογικά ευαίσθητων περιοχών, όπως οι ζώνες Natura και οι μικροί
βιότοποι σε νησιά.
Το νομοσχέδιο προβλέπει τη δημιουργία
Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία «Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε.» η οποία θα
διαχειρίζεται όλη την παραλιακή γραμμή, εξαιρουμένων των 2 ακινήτων που είναι
ήδη στο ΤΑΙΠΕΔ. Αρχικά προβλεπόταν το ΤΑΙΠΕΔ να εκφέρει σύμφωνη γνώμη στα σχέδια
αξιοποίησης που θα τελούσαν υπό την αιγίδα του ελληνικού
δημοσίου.
Μέσω της «Παράκτιο Μέτωπο Α.Ε» θα υλοποιηθεί το
ξεπούλημα της παραλιακής ζώνης του Σαρωνικού. Επίσης, με άλλη διάταξη, δίδεται
το δικαίωμα διαμονής σε όσους κάνουν στρατηγικές επενδύσεις αλλά και σε όσους
αγοράζουν ακίνητα. Προβλέπει την εξασφάλιση 5ετούς άδειας παραμονής στην Ελλάδα
αν κάνουν επένδυση σε αγορά ακινήτου άνω των 300.000. Η άδεια θα ισχύει για τον
επενδυτή αλλά και για τα μέλη της οικογένειάς του ή και για τα στελέχη της
επιχείρησής του. Στη λογική της banana republic και η πρόβλεψη για κατασκευή
πίστας Formula 1 στην Πάτρα με επιχορήγηση ύψους 28,92 εκατ. Ευρώ στην
«Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε».
Προβλέπεται ακόμη η λειτουργία
υδατοδρομίων χωρίς περιβαλλοντικούς περιορισμούς (ακόμα και σε περιοχές Natura).
Στον επενδυτικό νόμο προβλέπεται και η αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας
με χαρακτηρισμό των εκκλησιαστικών ακινήτων ως «ιδιωτικών» και υπαγωγή τους στα
Ειδικά Σχέδια Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικών Επενδύσεων. Σκανδαλωδώς «φιλικό»,
όπως άλλωστε τιτλοφορείται, το εν λόγω νομοσχέδιο, έχει ως βασική αρχή τον
περιορισμό των ελεγκτικών θεσμών της Πολιτείας προς όφελος των μεγάλων ιδιωτικών
επενδύσεων. Δεν είναι τυχαίο ότι δίνεται φορολογική αμνηστία στα μεγάλα
επενδυτικά κεφάλαια. καθώς σε περίπτωση νέας επένδυσης θα σβήνονται οφειλές του
παρελθόντος, σε μία περίοδο που τα έσοδα καταρρέουν.
Δήλωση του
Γ. Σταθάκη υπεύθυνου τομέα ανάπτυξης της κοινοβουλευτικής ομάδας ΣΥΡΙΖΑ - ΕΚΜ,
για την κατάθεση του επενδυτικού νομοσχεδίου:
Χθες κατατέθηκε
το Νομοσχέδιου του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών
και Δικτύων, με τίτλο «Διαμόρφωση Φιλικού Αναπτυξιακού Περιβάλλοντος για τις
Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις».
Το νέο νομοσχέδιο
επιδιώκει:
α) να μειώσει την κλίμακα βάση της οποίας εντάσσεται μια
επιχείρηση στο νόμο περί στρατηγικών επενδύσεων,
β) την ενοποίηση της
διαχείρισης των επενδύσεων στο υπουργείο σε μια υπηρεσία,
γ) την
αποσπασματική και μεροληπτική αναθεώρηση του υφιστάμενου πλαισίου περί ιδιωτικών
επενδύσεων, χωρίς την προηγούμενη αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των μέχρι τώρα
εφαρμοζόμενων πολιτικών και
δ) την υπαγωγή της δημόσιας περιουσίας στο
παράκτιο αττικό τόξο σε Α.Ε., η οποία θα αναλάβει την πιθανή εκποίηση
της.
Βασική αρχή του νόμου αποτελεί η πίστη στην αναγκαιότητα
περιορισμού των ελεγκτικών θεσμών της πολιτείας προς όφελος των μεγάλων
ιδιωτικών επενδύσεων, παρακάμπτοντας τις ανάγκες του συνόλου του ιδιωτικού τομέα
της χώρας. Όπως και ο νόμος περί fast track, έτσι και ο προτεινόμενος νόμος
στοχοποιεί ως μοναδικό εμπόδιο στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας τη
γραφειοκρατία του δημοσίου. Εντούτοις, η απουσία επενδύσεων οφείλονται στις
μνημονιακές πολιτικές της ύφεσης που έχουν συρρικνώσει την ελληνική οικονομία
και καταστρέφουν θέσεις εργασίας και κάθε δυνατότητα παραγωγικής ανασυγκρότησης
και ανάπτυξης.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ θεωρεί ότι η αναβάθμιση του περιβάλλοντος
λειτουργίας των επιχειρήσεων προϋποθέτει τη δημιουργία ενός καθολικού θεσμικού
πλαισίου γύρω από τις ιδιωτικές επενδύσεις, τον εξορθολογισμό, και όχι την
παράκαμψη, των ελεγκτικών μηχανισμών του δημοσίου και την δημιουργία κριτηρίων
που θα συναρτούν την στήριξη του δημοσίου προς τον ιδιωτικό τομέα με την
δημιουργία ποιοτικών θέσεων εργασίας και την προστασία του περιβάλλοντος, καθώς
και την ακύρωση της μνημονιακής πολιτικής της λιτότητας. Σε δήλωση του ο
υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Ν.
Μηταράκης, μετά την κατάθεση στην Βουλή του Νομοσχέδιου επισημαίνει ότι «η
προτεραιότητα μας, σύμφωνα με τις οδηγίες του Πρωθυπουργού, είναι η καταπολέμηση
της ανεργίας, δηλαδή η προσέλκυση επενδύσεων. Με τον επενδυτικό και αναπτυξιακό
νομοσχέδιο, που καταθέσαμε σήμερα στη Βουλή, λαμβάνουμε συγκεκριμένα μέτρα υπέρ
της επιχειρηματικότητας». Υπενθυμίζουμε και τις δηλώσεις του πρωθυπουργού Α.
Σαμαρά στην Wall Street Journal ότι «θα προστατεύσουμε με κάθε κόστος τις ξένες
επενδύσεις» για να γίνει απολύτως σαφής η υποταγή της μνημονιακής συγκυβέρνησης
στα συμφέροντα κάθε λογής επενδυτών σε βάρος του δημοσίου
συμφέροντος.
Ολόκληρο το σχέδιο νόμου
ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου