Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2021

Τι ωραία!


Του ΓΙΑΝΝΗ ΜΠΟΥΓΙΑ*

 Βρε μπάρμπα Μήτσο, ούτε... ερωτευμένος να ήσουνα! Τέτοιο «σφιχταγκάλιασμα» με την ξυλόσομπα του καφενείου, δεν ξαναείδα, του λέει ο μπάρμπα Μάρκος.

Τι να κάνω, βλέπεις, έχει βαρυχειμωνιά και στο σπίτι τουρ­τουρίζω, δεν πήρα ακόμη την επιδότηση πετρελαίου!

Έλα που κρυώνεις, παλικαράκι εσύ, ακόμη δεν έπιασες τα 83, ενώ εγώ τα ξεπέρασα, τώρα πάω για τα 93, του λέει ο Μάρκος. Να φανταστείς, ήμουνα στην ηλικία σου στο... πρώτο μνημόνιο, εδώ και 10 χρόνια!

Τέλος πάντων, προχθές με πήραν τηλέφωνο από την Τράπεζα, του λέει ο μπάρμπα Μήτσος, έχω καλά νέα... Αυτό το σπίτι, που έκανα με δάνειο και που μένω εγώ με τη γριά και ο άνεργος γιος μου, με την οικογένειά του, «φρόντισε» η Τράπεζα και η ίδια μου βρήκε καλό αγοραστή να το πουλήσω! Θα πάρει όλα τα λεφτά του δανείου η Τράπεζα, εγώ θα μείνω, βέβαια, χωρίς σπίτι, αλλά θα... της χρωστάω λιγότερα! (Τι ωραία!).

Μου είπαν από την Τράπεζα, θα έρθει ο... Φάν’ς (Funds) να το αγοράσει! Ποιος, ο... Φάν’ς απ’ το διπλανό χωριό; Έχει τόσα λεφτά, αναρωτήθηκε ο μπάρμπα Μάρκος!

Όχι, του λέει ο μπάρμπα Μήτσος, αυτός ο Funds, είναι... Κινέζος, έχει πολλά λεφτά! Αυτός ο Κινέζος, αγόρασε και στη διπλανή κωμόπολη, ένα μεγάλο κτίριο, σε τιμή ευκαιρίας και το γέμισε με κινέζικα ρούχα! Όπως βλέπεις, αναπτύσσεται η περιοχή!

Μωρέ, καλά τα λες, μπάρμπα Μήτσο, αλλά να ήταν ένας Ευρωπαίος αγοραστής, θα μπορούσαμε να επικοινωνήσουμε μαζί του, να μιλάμε λιγάκι... Θα μαθαίναμε, με προσπάθεια, λίγα... σπαστά Αγγλικά, όπως και τόσοι άλλοι...
Αλλά τώρα, μπορείς εσύ και εγώ, να μάθουμε... Κινέζικα, στα γεράματα;
Όλα γίνονται... Χρειάζεται υπομονή και χρόνος! Πάρε παράδειγμα την Ελλάδα. «Πιέστηκε» για 8 ολόκληρα χρόνια, αλλά τον Αύγουστο, βγαίνει από τα μνημόνια! (Ο πλούτος «χτυπάει» την πόρτα μας!). Έγινε όμως, ένα μεγάλο λάθος...
Την Ελλάδα, τα... Funds, την περιμένουν στη γωνία, για... 98 ακόμη χρόνια! (...Πουλήσαμε και την ψυχή μας, στο διάβολο! Δυστυχώς...).

* Ο Γιάννης Μπούγιας είναι Καθηγητής Φυσικής Αγωγής.

Δεν υπάρχουν σχόλια: