Σάββατο 27 Ιουνίου 2026

Πανηγύρι από τον Σύλλογο Ηπειρωτών Ηλιούπολης για τα 50 χρόνια του Συλλόγου στις 04-7-2026


Εκδήλωση από το χρήστη Σύλλογος Ηπειρωτών Ηλιούπολης
Πολυκλαδικά Ηλιούπολης - 5ο Λύκειο
Διάρκεια: 7 ώρες
🎶 ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ 🎶
Ο Σύλλογός μας σας προσκαλεί στο καθιερωμένο μας καλοκαιρινό πανηγύρι, μια μεγάλη γιορτή παράδοσης, μουσικής και χορού.
Σε μια όμορφη βραδιά του καλοκαιριού, θα ανταμώσουμε όλοι μαζί για να διασκεδάσουμε με παραδοσιακή ζωντανή μουσική, χορούς από όλη την Ελλάδα και αυθεντικό ελληνικό γλέντι.

Αγωνία για την πληρωμή του Ιουνίου, αν θα υπάρξει συμπληρωματική πληρωμή ρωτάνε οι παραγωγοί

Πάμε στην τελική ευθεία για τις πληρωμές του Ιουνίου στους αγρότες, μετά τη δημοσίευση στο ΦΕΚ των αποφάσεων που αφορούν τις αναθεωρημένες ενισχύσεις των συνδεδεμένων καθεστώτων, καθώς και για τα ποσά που αφορούν τα οικολογικά σχήματα.

Ακόμη εκδόθηκε η απόφαση για τη διάθεση πιστώσεων ύψους 40,3 εκατ. ευρώ, προκειμένου να προχωρήσουν οι πληρωμές των δικαιούχων για τις δράσεις Απονιτροποίησης, Σπάνιων Φυλών, Ευζωίας Ζώων και Δασώσεων, για όσους δεν έκαναν ένσταση αλλά και σε όσες ενστάσεις έγιναν έως τις 24 Ιουνίου. Παράλληλα θα πιστωθούν τα υπόλοιπα βασικής ενίσχυσης, αναδιανεμητικής και συμπληρωματικής ενίσχυσης νέων αγροτών.

Λόγω των ελέγχων της ΑΑΔΕ υπάρχει μείωση των δικαιούχων παραγωγών και παράλληλα έχουμε αυξημένα ποσά για όλες τις ενισχύσεις (ακόμη και βασικής), με μια μείωση των ποσών μόνο στα οικολογικά σχήματα που δεν απαιτούσαν παραστατικά και ο αριθμός των δικαιούχων παραμένει σε υψηλά επίπεδα (Θερινά Κλαδέματα, Αγροδασικά, Μηχανική Ζιζανιοκτονία).

Όπως τονίζουν πολλοί παραγωγοί στον ΑγροΤύπο, η μείωση των δικαιούχων στα οικολογικά σχήματα σημαίνει ότι θα πάνε οι ενισχύσεις σε αυτούς που πραγματικά παράγουν. Αυτό όμως σημαίνει ότι τα δύο προηγούμενα χρόνια εισέπραξαν κονδύλια κάποιοι που δεν τα δικαιούνται. Το ερώτημα προς την ηγεσία του ΥπΑΑΤ είναι θα κληθούν να επιστρέψουν όλοι αυτοί τα ευρωπαϊκά κοινοτικά κονδύλια σαν αχρεωστήτως καταβληθέντα;

Επίσης από την αναδιανομή των κονδυλίων έχουμε αυξημένους προϋπολογισμούς στις συνδεδεμένες ενισχύσεις και τα παραπάνω ποσά θα πάνε στους τραπεζικούς λογαριασμούς των αγροτών. Τα ποσά των συνδεδεμένων περιλαμβάνουν και τα 160 εκατ. ευρώ, που συμφωνήθηκε με τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να αναδιανεμηθεί, σε γεωργούς (αροτραίες καλλιέργειες) και κτηνοτρόφους.

Ακόμη αναμένεται να γίνει η καταβολή επιδοτήσεων για όλες τις εκτάσεις που είχαν πρόβλημα με τον Κωδικό Σφάλματος «54350», που αφορά για εκτάσεις που εµφανίζονται στο Εθνικό Κτηµατολόγιο µε αρχικό δικαιούχο κυριότητας το Ελληνικό Δηµόσιο.

Υπάρχουν όμως και τα λάθη που έχουν γίνει στους ελέγχους και έχουν σαν αποτέλεσμα μεγάλος αριθμός παραγωγών να μην πληρωθούν όχι με δική τους ευθύνη.

Ξέρουμε ότι λόγω του monitoring πολλοί παραγωγοί δεν κατάφεραν να πληρωθούν τον Μάιο τις συνδεδεμένες ενισχύσεις. Τώρα οι ίδιοι παραγωγοί δεν θα πληρωθούν τα οικολογικά σχήματα λόγω του monitoring.

Έχουμε όμως και τους κωδικούς λάθους.

Ο «κωδικός λάθους 40148», που αφορά τα οικολογικά και κάνει λόγο για ημερομηνία τιμολογίου εκτός αποδεκτών ορίων ή χωρίς στοιχεία τιμολογίου για τη δράση Π1-31.7-Δ (ECO-07.05). Η ερμηνεία αυτού του «πρωτοεμφανιζόμενου» κωδικού λάθους (δεν υπήρχε το 2024), είναι ότι είτε ο παραγωγός έχει παραστατικό εκτός των αποδεκτών ημερομηνιών, είτε στα γενικά στοιχεία της αίτησης στην καρτέλα δεν έχουν καταχωρηθεί τα στοιχεία του τιμολογίου (ενώ τηρούνται ορθώς όλες οι δεσμεύσεις). Το 2025, όταν επέλεγες το συγκεκριμένο οικολογικό, είχε καρτέλα από κάτω με αποδεκτές ημερομηνίες τιμολογίου και μετά έλεγε τιμολόγιο αγοράς σπόρου. Εκεί θα έπρεπε να γραφούν χειρωνακτικά (στο πεδίο Νέα εγγραφή) τα στοιχεία του τιμολογίου αγοράς σπόρου για το σιτηρέσιο.

Υπάρχει ακόμη ο «κωδικός λάθους 40179» που αναφέρει ότι ο παραγωγός οικολογικών σχημάτων είναι για περαιτέρω διερεύνηση για το αν έχει τα σωστά παραστατικά. Επίσης υπάρχει μεγάλος αριθμός παραγωγών με «κωδικός λάθους 40176» που αναφέρει ότι δεν είναι πλήρως βιολογικός παραγωγός αλλά σε μετατροπή. Και οι δύο κωδικοί αφορούν το οικολογικό σχήμα για τα βιολογικά.

Για όλα τα παραπάνω λάθη δεν είναι σίγουρο ότι ευθύνονται οι παραγωγοί, που κινδυνεύουν να μην πληρωθούν. 

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑγροΤύπου, η ΑΑΔΕ ζήτησε από τις εταιρείες πιστοποίησης μέσα σε δύο ημέρες να στείλουν αρχεία με χιλιάδες παραγωγούς. Σε τόσο στενά χρονικά περιθώρια είναι σίγουρο ότι μπορεί να υπάρξουν λάθη.

Όλα αυτά βέβαια γίνονται γιατί δεν έγινε η πληρωμή των οικολογικών και των συνδεδεμένων μέσα στον Απρίλιο. Αν την έκαναν εκείνη την περίοδο και έβλεπαν τις αστοχίες θα υπήρχε χρόνος για να έχουμε διόρθωση των σφαλμάτων και μια ακόμη συμπληρωματική πληρωμή.

Τώρα είμαστε στον Ιούνιο και μέχρι τα τέλη του μήνα, σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία, οι πληρωμές των ενισχύσεων καλύπτονται μόνο από τα κοινοτικά κονδύλια. Για αυτό βιάζονται να πληρώσουν τελευταία στιγμή. Στην συνέχεια οι πληρωμές θα έχουν εθνική συμμετοχή από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Το ερώτημα που απευθύνουν οι παραγωγοί στον ΑγροΤύπο είναι στις περιπτώσεις των σφαλμάτων, που δεν έγιναν με ευθύνη τους, θα έχουμε συμπληρωματική πληρωμή. Αυτό το ερώτημα θα πρέπει να το απαντήσει η ΑΑΔΕ και το ΥπΑΑΤ.

Παϊσιάδης Σταύρος

https://www.agrotypos.gr/

Αντιπλημμυρική Θωράκιση Άρτας και Αράχθου: Νέα Παράταση, Διαρκής Καθυστέρηση και Ανεκπλήρωτες Δεσμεύσεις

Στις 24 Ιουνίου 2026, η Διεύθυνση Αντιπλημμυρικών και Εγγειοβελτιωτικών Έργων (Δ19) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εξέδωσε νέα απόφαση (ΑΔΑ: 95ΟΓ465ΧΘΞ-ΜΒΘ) με την οποία εγκρίνεται χορήγηση πρόσθετης παράτασης δεκαοκτώ (18) μηνών για την περαίωση της σύμβασης εκπόνησης μελέτης ωρίμανσης του έργου «Αντιπλημμυρική Προστασία Άρτας, καθώς και της ευρύτερης περιοχής που διέρχεται ο Άραχθος ποταμός, μέχρι τον Αμβρακικό Κόλπο». Η νέα καταληκτική ημερομηνία ορίζεται πλέον έως τις 15 Νοεμβρίου 2027.

Υπενθυμίζεται ότι η σύμβαση για την εκπόνηση της εν λόγω μελέτης υπογράφηκε τον Απρίλιο του 2019, με αρχική προθεσμία περαίωσης την 7η Φεβρουαρίου 2022, δηλαδή τριάντα τέσσερις (34) μήνες από την υπογραφή της. Στη συνέχεια ακολούθησαν διαδοχικές παρατάσεις: αρχικά έως τις 14 Ιουλίου 2024, κατόπιν, με απόφαση της 18ης Σεπτεμβρίου 2024, έως τις 14 Μαΐου 2026, και τώρα, με την πλέον πρόσφατη απόφαση, η ολοκλήρωση μετατίθεται στις 15 Νοεμβρίου 2027. Η συνολική χρονική ολίσθηση ξεπερνά πλέον τα πέντε (5) χρόνια από την αρχικά συμφωνηθείσα ημερομηνία παράδοσης.

Το ζήτημα της αντιπλημμυρικής θωράκισης της Άρτας δεν είναι καινοφανές. Αποτελεί επιτακτική ανάγκη που αναδείχθηκε κατεξοχήν κατά τις καταστροφικές πλημμύρες του 2015, οπότε μόνον ευτυχής συγκυρία απέτρεψε ανθρώπινες απώλειες. Από εκείνη την κρίσιμη στιγμή, η τοπική κοινωνία αναμένει απτά αποτελέσματα και όχι νέες παρατάσεις.

Στο πλαίσιο αυτό και ενεργώντας στη βάση της ενδοπεριφερειακής μου συνεργασίας με τον Βουλευτή ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Ν. Δράμας και Υπευθύνου ΚΤΕ Υποδομών – Μεταφορών, κ. Αναστάσιο Νικολαΐδη, κατατέθηκε κοινοβουλευτική ερώτηση (αρ. πρωτ. 482) τον Οκτώβριο του 2024, με αφορμή την τότε χορηγηθείσα παράταση 22 μηνών. Η ερώτηση απευθυνόταν στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και ζητούσε, μεταξύ άλλων, επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα της σύμβασης, αιτιολόγηση των καθυστερήσεων στην περιβαλλοντική αδειοδότηση, διασφάλιση ότι δεν θα ακολουθήσουν νέες παρατάσεις, και ξεκάθαρη δέσμευση για τη χρηματοδότηση του έργου μέσω ΕΣΠΑ.

Η απάντηση του Υπουργείου, που ελήφθη στις 6 Δεκεμβρίου 2024, απέφυγε να δώσει σαφείς δεσμεύσεις. Επικαλέστηκε εκκρεμείς γνωμοδοτήσεις από πλήθος φορέων, τόνισε ότι η ολοκλήρωση εξαρτάται από την έκδοση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων, και αναφορικά με τη χρηματοδότηση, επεσήμανε απλώς την πρόθεση ένταξης στο ΕΣΠΑ 2021-2027, εφόσον εκδοθεί σχετική πρόσκληση.

Η νέα παράταση, ενώ αναγνωρίζει θετικά στοιχεία, όπως η έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων τον Σεπτέμβριο 2025 και η συμβατική έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων τον Δεκέμβριο 2025, αποκαλύπτει ταυτόχρονα μια σειρά από ανοιχτά ζητήματα που συνεχίζουν να υφίστανται εις βάρος της πόλης και των πολιτών. Καταρχάς, έως και σήμερα δεν έχει εκδοθεί πρόσκληση από τη Διαχειριστική Αρχή για την ένταξη της επόμενης φάσης στο ΕΣΠΑ 2021-2027, γεγονός που καθιστά τη χρηματοδότηση του κατασκευαστικού σκέλους ακόμη αβέβαιη. Επιπλέον, ενώ ο καθαρός χρόνος εκπόνησης των σταδίων 2 και 3 παραμένει δεκαπέντε και τρεις μήνες αντίστοιχα, η νέα παράταση των δεκαοκτώ μηνών αντικατοπτρίζει κυρίως αναμονή — δηλαδή αδράνεια — και όχι παραγωγικό μελετητικό χρόνο. Συνεπώς, ακόμη και αν η μελέτη παραδοθεί εντός της νέας προθεσμίας, οι διαδικασίες ένταξης στο ΕΣΠΑ, δημοπράτησης και έναρξης κατασκευής δεν μπορούν παρά να αποτελούν ορίζοντα πολλών ετών ακόμη. Στο μεταξύ, οι κάτοικοι της Άρτας και της ευρύτερης περιοχής παραμένουν εκτεθειμένοι σε κάθε έντονο καιρικό φαινόμενο χωρίς ουσιαστική προστασία.

Ιδιαίτερης προσοχής χρήζει, ωστόσο, και μια άλλη διάσταση του ζητήματος. Καθώς το εκλογικό ενδιαφέρον για τις επερχόμενες αναμετρήσεις εντείνεται, εμφανίζονται δηλώσεις και τοποθετήσεις αναφορικά με την αντιπλημμυρική προστασία της Άρτας από πρόσωπα τα οποία δεν είχαν επιδείξει ανάλογη διαρκή ενασχόληση με το ζήτημα. Η μνήμη, ωστόσο, είναι αρετή και η τοπική κοινωνία είναι σε θέση να γνωρίζει ποιος έθεσε αυτό το κρίσιμο ζήτημα επί της ουσίας και συνεχίζει να το παρακολουθεί με συνέπεια.

Η Άρτα και η ευρύτερη περιοχή δεν χρειάζονται εξαγγελίες, χρειάζονται έργα. Και τα έργα δεν γίνονται με παρατάσεις.


ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΟΓΑΛΗΣ

Γραμματεία του Τομέα Δημόσιας Διοίκησης, Μέλος του Τομέα Αυτοδιοίκησης, Οικονομικών (Υπερταμείου και Δημόσιας Περιουσίας) και Μεταναστευτικής Πολιτικής του ΠΑΣΟΚ- Κινήματος Αλλαγής

ΠΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ  

(Ειδικότητα: Δημόσια Διοίκηση)

Σχολή Κοινωνικών Επιστημών, Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης και Πολιτικής

MBA-Διοίκηση Επιχειρήσεων


'''Ηπειρος. Ο Μύθος στην Πραγματικότητα''. Ένα ντοκιμαντέρ της Ηπείρου, στο πέρασμα του χρόνου, παραγωγής του Πανεπιστήμιο Αργυρόκαστρου, Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας, Λογοτεχνίας και Ελληνικού Πολιτισμού. Απολαύστε τα video


Απολαύστε τα video


'Ηπειρος, ο μύθος στην πραγματικότητα







'Ηπειρος, ο μύθος στην πραγματικότητα
  Ένα αξιόλογο, πρωτότυπο, το πρώτο στο είδος του μέχρι σήμερα  ντοκιμαντέρ, που όσοι το είδαν και το μελέτησαν, το αποκάλεσαν «Ο χρυσός δίσκος της Ηπείρου» , για το οποίο επιμελήθηκε την επιστημονική έρευνα και το σενάριο ο καθηγητής Παναγιώτης Μπάρκας.
  Στόχος του ντοκιμαντέρ αυτού είναι όχι απλώς να αποδείξει με σαφήνεια την ελληνικότητα του Βόρειου τμήματος της Ηπείρου, αλλά και να αποδείξει ότι οι σημερινοί Έλληνες Βορειοηπειρώτες είναι κληρονόμοι του αρχαίου και διαχρονικού ελληνικού πολιτισμού, τον οποίο αξιοποίησαν για τη διατήρηση της εθνικής και πολιτιστικής τους ταυτότητας.
  Το ντοκιμαντέρ αποτρέπει, μέσα από ατράνταχτα στοιχεία τους αβάσιμους ισχυρισμούς, τόσο αλβανικής επιστημολογίας, όσο και της ιταλικής  και άλλων τέτοιων υποστηριχτών .
  Υλοποιήθηκε με τη χορηγία του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου.

Εργάστηκαν γι' αυτό: φωτογραφία - κάμερα  Αρντιάν Ρέτζιος,
μοντάζ Αριστοτέλης Μάντης, σκηνοθεσία Βασίλειος Τσιούκλας.

  Μέλημά μας είναι η διάδοση του τόσο χρήσιμου αυτού ντοκιμαντέρ. Η εφημερίδα μας θα  αρχίσει να δημοσιεύει αποσπάσματα:








  To να αρνηθεί κανείς την ελληνικότητα της Ηπείρου μοιάζει με το να τολμήσει να σκεφτεί ότι η Αγια Σοφία κτίστηκε ως τζαμί.  

Η Ήπειρος. η γη των θεών, των μύθων, των ανθρώπων και των ηρώων, όσες φορές δοκίμασε στην ιστορία της την βαθιά μοίρα αμφισβήτησης, τόσες φορές μέσα από τη χόβολη, κατόρθωνε να ξαναζωντανέψει. Όπως στους θρύλους της για τη ζωή και το θάνατο. Για να προηγηθεί των καιρών στην αναζήτηση λύσεων για τη λύτρωσή του Γένους από τη σταύρωση μετά από κάθε ανάστασή του.

 Η Ήπειρος κατέστη έτσι ο πιο κατάλληλος χώρος για την αδιάσπαστη συμπλοκή του μύθου, της ιστορίας και της πραγματικότητας. Είναι η συνιστώσα που προσδιορίζει η γεωγραφία της φύσης της.
Η ουσιώδη επικοινωνία μαζί της, εξασφαλίζει στον Ηπειρώτη ηγεμονική πληρότητα. Ταυτόχρονα,. τον φυσιολογικό χώρο θεότητας. Μια οικεία και καθημερινή εμπειρία, που τη βιώνει ως μια εξίσωση των φυσικών, ηθικών και πνευματικών αξιών. Ως πραγμάτωση της ιδέας της ενότητας του σύμπαντος.
Για τον Ηπειρώτη, οι θεοί δεν αποτελούν πραγματικότητα που προηγείται του δικού του σύμπαντος, αλλά είναι προϊόν του δικού του ενδοκόσμου. Τη σχέση αυτή κωδικοποιεί σε μύθους, οι οποίοι λειτουργούν με μηχανισμούς θεϊκών και ανθρώπινων θεσμών.  
Το αξιολογικό σύστημα σχέσεων του Ηπειρώτη με τη φύση είχε, σε μια πρώτη φάση, κεντρομόλο δυναμική. Στη φάση αυτή οδηγήθηκε στην καθιέρωση του Μαντείου της Δωδώνης. 

Στη συνέχεια απόκτησε φυγοκεντρική δυναμική. Στην χωρο-χρονική ενότητα του ηπειρωτικού σύμπαντος, η δυναμική αυτή θα αντέξει, συμπορευόμενη το άπειρο μέλλον ως επιβεβαίωση των αρχέγονων και διαχρονικών αξιών της γης της Ηπείρου και των Ηπειρωτών.    
Η σχέση αυτή έχει χαράξει ιδιαίτερα την ταυτότητα του βόρειου τμήματος της Ηπείρου, ως ο τόπος που η δοκιμασία σημαίνει ύπαρξη.
Κατά συνέπεια, η αποκωδικοποίηση των «χρησμών» της διαχρονικής πραγματικότητας του τόπου αυτού, θα πρέπει να αναζητηθεί σε δύο άξονες: Ο ένας οδηγεί στο θεσμό της Ιεράς Φηγούς. Ο άλλος, στις σχέσεις που έχει με την Φηγό η ελληνική μυθολογία.
 «Ζεύς ην, Ζεύς εστί, Ζεύς έσεται. Ώ, Μεγάλε Ζεύ!».






4000 χρόνια πολιτισμός γύρω από την «Iερά Φηγό»
Ο Αριστοτέλης χαρακτήριζε την Ήπειρο ΕΛΛΑΔΑ ΑΡΧΑΙΑ. Τη θεωρούσε κοιτίδα των Ελλήνων, διότι όπως γράφει «κατοικούσαν εδώ οι Σελλοί και οι τότε ονομαζόμενοι Γραικοί τώρα δε Έλληνες». Τα δυο ονόματα έχουν σχέση με την Ήπειρο. Το πρώτο, οι Γραικοί, σχετίζεται με την θεά Γαία-Γη, που κατοικούσε στην Ήπειρο.
Η προέλευση του δεύτερου οδηγεί στους Σελλούς και το γενάρχη τους  τον Ελλό, τον «εφευρέτη» του μαντείου της Δωδώνης, κατά  την πιο διαδεδομένη τοπική παράδοση.
Οι Σελλοί πρόφεραν το όνομά τους με τραχιά ορεσίβια προφορά αφαιρώντας το αρχικό «σ-ίγμα». Σαν αποτέλεσμα, από τη λέξη αυτή «Σελλείς», προήλθαν οι «Ελλείς» «Ελλάς» και «Έλληνες», καθώς και τα υπόλοιπα παράγωγά τους.

Σήμερα την ονομασία των ιδρυτών του μαντείου της Δωδώνης, την συναντούμε ατόφια ως όνομα της κοινότητας Σελλειό, στην Πάνω Δρόπολη. Διατηρεί τον ίδιο ορθογραφικό τύπο με την αρχαία λέξη. Η κοινότητα Σελλειό βρίσκεται εκεί όπου θεωρείται η γεωγραφική περιοχή των αρχαίων Σελλών.
Πέραν του γλωσσικού και του γεωγραφικού τεκμηρίου, στο δυτικό τμήμα του σημερινού Σελλειού, και εντός ενός φυσικού οχυρού, σώζεται ακόμα και σήμερα το πανάρχαιο «κάστρο».Ένα οχυρό με ογκόλιθους που ανάγεται στην εποχή του μυκηναϊκού πολιτισμού. 

Στην ουσία πρόκειται για πέντε πύργους με χτίσματα μεταβατικού ρυθμού, από χοντροπελεκητό προς πολυγωνικό. Για την κατασκευή τους χρησιμοποιείται η ένωση των λίθων με εντομή.




Βόρεια του Σελλειού, με την έννοια των αποστάσεων που συναντούμε στο μύθο, δηλαδή ακριβώς δίπλα,  υπάρχουν οι άλλες μαρτυρίες του μυκηναϊκού πολιτισμού. Οι τύμβοι του Βοδίνου, της Βόδριστας και της Κακαβιάς. Η ομοιότητά τους με εκείνους στη Βεργίνα  είναι αξιοσημείωτη. Η αλβανική αρχαιολογική σκαπάνη τους εντόπισε στη δεκαετία του '50 του προηγούμενου αιώνα για να τους εξαφανίσει στη συνέχεια. Πάνω τους άνοιξε χωράφια  για να σπείρουν οι Έλληνες αγρότες της περιοχής σιτάρι και για να φυτρώσουν οι τσιμεντένιες κουφάλες των πολυβολείων.

Νότια  του Σελλειού, δίπλα στα κρατικά σύνορα, είναι η  Σωτήρα. Στην κεντρική πλατεία  του χωριού δίπλα στους γεροπλατάνους είναι στημένος ο κίων από γρανίτη. Ο τελευταίος από τους εφτά που αριθμούνταν εδώ. Αφαιρέθηκαν από έναν αρχαίο ναό στη θέση του οποίου σήμερα είναι κτισμένος ο ναός της Μεταμόρφωσης. Οι υπόλοιποι έξι εξαφανίστηκαν επί καθεστώτος Χότζα.

Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026

«Καζάνι που βράζει» η Πανηπειρωτική – Βαριές καταγγελίες από Τούμπουρο και Ευθυμίου

Αναδημοσίευση από https://www.thespro.gr/

Φαίνεται ότι τα πράγματα έχουν αγριέψει πάρα πολύ στην Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Ελλάδας και το καζάνι που σιγοέβραζε ξεχείλισε για τα καλά και θα τους κατακάψει όλους.

Δυο επιστολές περιήλθαν στα χέρια μας που αποτυπώνουν επακριβώς την κατάσταση. Η μία είναι του Χρήστου Τούμπουρου, π. μέλος του ΔΣ και της Ελεγκτικής Επιτροπής που παραιτήθηκε πριν από μερικές ημέρες και η άλλη του Χριστόφορου Ευθυμίου, μέλος του ΔΣ της ΠΣΕ.

Η επιστολή του κ. Τούμπουρου έχει ως εξής:

Ηλιούπολη 25 Ιουνίου 2026

Προς

Τα μέλη του ΔΣ της Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας Ελλάδας

Αγαπητοί συμπατριώτες/σες,

Πληροφορήθηκα πως ο πρόεδρος του ΔΣ κ. Χρυσόστομος Μάκης Κιάμος-Χήτος στο τελευταίο Διοικητικό Συμβούλιο (23/6/2026) διατύπωσε με έντονο τρόπο την απέχθειά του εξαιτίας του γεγονότος ότι την προηγούμενη ημέρα είχα αποστείλει σε όλα τα μέλη του ΔΣ σημείωμα σχετικά με την καταδίκη της π. Ευρωβουλευτού κ. Μισέλ Ασημακοπούλου για παραβίαση (χρήση προς ίδιον όφελος) των προσωπικών δεδομένων των Αποδήμων και πρότεινα να εκδώσει η Πανηπειρωτική εγκύκλιο προς όλα τα σωματεία-μέλη της και να εφιστά την προσοχή τους για το σοβαρό αυτό θέμα.

Μάλιστα η απέχθειά του αυτή συνοδεύονταν και από την αγανάκτησή του γιατί «γέμισε ο χώρος αποθήκευσης του ηλεκτρονικού του ταχυδρομείου». Κι όλη αυτή η κατάσταση είναι σε βάρος της επαγγελματικής του δραστηριότητας, αφού πρόκειται για το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο που χρησιμοποιεί επαγγελματικά!

Θεωρώ πως είναι αναγκαίο να δώσω εξηγήσεις γιατί προέβην σ’ αυτές τις πράξεις.

Ι. Θεώρησα τον εαυτό μου υποχρεωμένο να ειδοποιήσω όλα τα μέλη του ΔΣ ώστε να αποφευχθεί οιοσδήποτε κίνδυνος από άσκοπη τυχόν χρήση τους. Υπάρχει προηγούμενο. Στις τελευταίες εκλογές παρουσιάστηκε κρούσμα ομαδικής αποστολής προσωπικών δεδομένων σε όλα σχεδόν τα μέλη σωματείων που ήταν αντιπρόσωποι στην Πανηπειρωτική και ως εκ τούτου ψήφιζαν στις εκλογές. Με προσωπικό κόστος και με συνεχείς παρακλήσεις απέτρεψα την διαμαρτυρόμενη να καταθέσει το συμβάν στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και παράλληλα ειδοποίησα τη σύζυγο του φερόμενου ως δράστη να σταματήσουν κάθε ενέργεια.

Η εν γένει μετέπειτα συμπεριφορά μού επιβεβαίωσαν την υποψία ότι τίποτε δεν κατενόησαν! Και μπορώ να πω ότι ήταν απολύτως άστοχο το κλείσιμο της Συνέλευσης από τον πρόεδρο του ΔΣ της Πανηπειρωτικής, αφού κατά παράβαση του καταστατικού αναφέρθηκε και στο συμβάν τη ανοχή του προέδρου της Γενικής Συνέλευσης κ. Νίκου Γιαννούλη.

2. Ενημέρωσα τα μέλη, γιατί το θεώρησα καθήκον μου και πρότεινα να εκδώσει εγκύκλιο με σχετικό περιεχόμενο η Πανηπειρωτική. Σας βεβαιώ πως δεν έχει καμιά σχέση η ενέργειά μου αυτή με το πρόσωπο της κας Ασημακοπούλου ούτε ακόμη με όσα συνέβησαν στην «Πίτα του Ηπειρώτη 2024» όπου ανατράπηκε απόφαση του ΔΣ και ορίστηκε η κ. Ασημακοπούλου «να βραβεύσει αυτή». Αυτά αφορούν άτομα. «Ο καθείς και η ιστορία του».

3. Εκπλήσσομαι πραγματικά από την αντίδραση του κ. προέδρου. «Κίνδυνος να γεμίσει το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο που χρησιμοποιεί». Ίσως να έχει και δίκιο. Αναρωτιέμαι. Δεν υπήρχε αυτός ο κίνδυνος όταν για πολλά χρόνια έγραψα ομιλίες, συνεντεύξεις, άρθρα, παρουσίαση βιβλίων, χαιρετισμούς, ακόμη και επικήδειο-γνωρίζει καλά η κα Γκόνη- και όλα αυτά τα χρησιμοποίησε ο κ. πρόεδρος; Σ’ αυτά δεν υπήρχε κίνδυνος;

Ζητώ συγγνώμη για την ενόχληση, αλλά από κάθε μετερίζι εγώ θα προσφέρω ό,τι μπορώ για την Πανηπειρωτική. Με συνδέουν δεσμοί ζωής. Εκεί στην μεγάλη αίθουσα έγιναν οι εκλογές τον Οκτώβριο του 1973 για το ΔΣ του Πανηπειρωτικού Φοιτητικού Συλλόγου. Με όσα επακολούθησαν. Δεν σβήνουν αυτά. Ας ενοχλείται όποιος ενοχλείται…

Χρήστος Α. Τούμπουρος

Η επιστολή του κ. Ευθυμίου είναι η ακόλουθη:

«Πριν λίγο πληροφορήθηκα ότι προς το τέλος του Δ.Σ. της περασμένης Τρίτης ο Αντώνης ο Κοντός έθεσε θέμα ότι την άλλη βδομάδα πρέπει να πληρωθεί η δόση που έχει γίνει διακανονισμός και πρέπει να βρεθούν χρήματα και ο πρόεδρος σχολίασε ότι θα είναι και τα 600 ευρώ που έταξε στο ταμείο ο Ευθυμίου.

Είπα και στο Δ.Σ. αλλά και στην απόδειξη που πήρα όταν σήμερα το πρωί κατέθεσα τα 600 ευρώ αναγράφει ότι είναι αποκλειστικά και μόνο για παράβολα δικαστικών υποθέσεων και όχι για πληρωμές παλαιών οφειλών.

Εγώ ένας συνταξιούχος των 1383 ευρώ με γυναίκα συμβασιούχο σχολική καθαρίστρια (9 μήνες δουλεύει τον χρόνο και 3 μήνες άνεργη) και με παιδί φοιτητή στην επαρχία (680-700 μηνιαία έξοδα) μπορώ και δίνω 600 ευρώ. Για τα υπόλοιπα ας μεριμνήσουν "οι έχοντες και κατέχοντες". Τις καρέκλες της εξουσίας έχουν ένας καταξιωμένος δικηγόρος και τραγουδιστής ένας μεγαλοεργολάβος, ένας γιατρός κλπ και άφησαν να κοπεί παραλίγο το ρεύμα.

Το έκανα για να αποχωρήσω από το Δ.Σ. με το κεφάλι ψηλά και με αξιοπρέπεια. Ένα 25 μελές Δ.Σ. που αποτελείται από τα εξής μέλη: μόνο τον Πρόεδρο, που καταργεί αποφάσεις του Δ.Σ., που δεν φέρνει σε συζήτηση θέματα που εισηγούνται μέλη, που καταστρατηγεί το Καταστατικό, που ψεύδεται, που θίγει οικογένειες μελών (και τα ονομάζει προσωπικά προβλήματα) και κατηγορεί δημοσίως άλλους σε συνεντεύξεις, δεν με εκφράζει.

Επειδή όλα τα ψεύδη ειπώθηκαν δημοσίως θα απαντήσω και εγώ δημοσίως για να τα αντικρούσω.

Καρέκλες δεν επεδίωξα γνωρίζω όμως ορθογραφία και γράφω με πεζά και όχι κεφαλαία γράμματα.

https://www.thespro.gr/

Νέα έγκριση για αποζημιώσεις κτηνοτρόφων

Την έγκριση διάθεσης και κατανομής ποσού για Ενισχύσεις κτηνοτρόφων που προκύπτουν από την επιβολή κτηνιατρικών μέτρων εξυγίανσης του ζωικού κεφαλαίου για το έτος 2026 σύμφωνα με την υπ’ αρ. 44441 /20.02.2026 ΦΕΚ 971 τεύχος Β΄ Κ.Υ.Α του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «Έγκριση προγράμματος οικονομικών αποζημιώσεων, ενισχύσεων και λειτουργικών δαπανών που προκύπτουν από την επιβολή κτηνιατρικών μέτρων εξυγίανσης του ζωικού κεφαλαίου της χώρας, (διερεύνηση, πρόληψη, επιτήρηση, έλεγχος, εκρίζωση, έκτακτες επεμβάσεις) στο πλαίσιο εφαρμογής των ισχυουσών ειδικών κτηνιατρικών διατάξεων, για το έτος 2026», προβλέπει απόφαση που δημοσιεύτηκε στη διαύγεια.

Η κατανομή γίνεται σύμφωνα με τις διαθέσιμες πιστώσεις και σύμφωνα με την αριθμ. 44441/ 20.02.2026 ΦΕΚ 971 τεύχος Β΄ Κ.Υ.Α του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ως εξής:

Δείτε λεπτομέρειες εδώ

https://agronewsbomb.gr/

Ήπειρος. Ο ματωμένος γάμος που έκανε ένα ολόκληρο χωριό να μετακομίσει στην Αλβανία

Υπάρχουν πολλές και μερικές φορές άγνωστες ιστορίες από τα χωριά της Ηπείρου. Ευτυχώς υπάρχουν οι παλιότεροι που φροντίζουν μέσα από διηγήσεις να τις μεταφέρουν αλλά και άνθρωποι που έχουν καταγράψει σε βιβλία γεγονότα άγνωστα στον περισσότερο κόσμο.

Μια από αυτές τις ιστορίες αφορά ένα χωριό που βρισκόταν αρκετά χρόνια πριν στον νομό Ιωαννίνων και συγκεκριμένα την περιοχή του Πωγωνίου. Ο λόγος για το χωριό Λούκοβο. Η πλειοψηφία γνωρίζει ότι αυτό το χωριό βρίσκεται στην Αλβανία και συγκεκριμένα στην περιοχή του Αυλώνα. Παλιότερα όμως βρισκόταν σε εντελώς διαφορετική θέση, ανάμεσα στα χωριά Λάβδανη και Δημόκορη του Πωγωνίου.

Την ιστορία, διηγήθηκε στο ipeirotika.gr κάτοικος της Δημόκορης ο οποίος την είχε μάθει από τους προγόνους του. Κάποτε κατά το 18ο αιώνα στο Λούκοβο αποφάσισε ένα ζευγάρι να παντρευτεί. Τότε όμως το χωριό ήταν τσιφλίκι κάπου Οθωμανού αγά ο οποίος μόλις πληροφορήθηκε για το γάμο θέλησε να κοιμηθεί την πρώτη νύχτα του γάμου με την νύφη κάνοντας χρήση ενός πολύ παλιού εθίμου που είχαν οι φεουδάρχες.

Ωστόσο, τα πράγματα δεν εκτυλίχθηκαν όπως σε άλλες περιπτώσεις και ο γαμπρός σκότωσε τον Αγά. Τότε, λοιπόν, άρχισε και η αρχή του τέλους για το Λούκοβο. Οι κάτοικοι φοβούμενοι για τα αντίποινα μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα το εγκατέλειψαν και αποφάσισαν να το ξαναστήσουν μακριά. Βρέθηκαν τότε στο σημείο που βρίσκεται σήμερα, στην γειτονική πλέον Αλβανία. Φυσικά τα σύνορα τότε ήταν εντελώς διαφορετικά.

Σύμφωνα με το βιβλίο του Κ.Δ. Παπανικολάου που αναφέρεται σε αυτό το άγνωστο γεγονός, το χωριό με τον ματωμένο γάμο εγκαταλείφθηκε πιθανόν το 1790. Αυτό που μένει να θυμίζει ότι κάποτε το σημείο ήταν κατοικημένο είναι το εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου στο οποίο μάλιστα οι παλιοί έχουν προλάβει να γίνονται και πανηγύρια.

https://fonaklas.blogspot.com

Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026

Κυκλοφόρησε το νέο τεύχος της εφημερίδας ο " Άσσος", Του Συλλόγου των εν Αθήναις Αποδήμων Ασσιωτών.


Διαβάστε την

Έφυγε για τη Γερμανία με 100 Δραχμές και ένα Φυλαχτό | Η Ιστορία του Μιχάλη

Από τη φτώχεια στα εργοστάσια της Γερμανίας.

Στο Αγρίνιο συναντήσαμε τον 88χρονο κύριο Μιχάλη, ο οποίος μας αφηγείται τη δική του ιστορία ζωής και ξενιτιάς.

Μας μιλά για τα δύσκολα παιδικά χρόνια, τη φτώχεια στο χωριό, τον αποχαιρετισμό της μάνας και το μεγάλο ταξίδι για τη Γερμανία το 1965. Έφυγε με 100 δραχμές, λίγα ρούχα, ένα φυλαχτό και πολλή αγωνία για το άγνωστο. Στη Γερμανία δούλεψε σκληρά σε εργοστάσια, έζησε τη μοναξιά της ξενιτιάς και κράτησε πάντα μέσα του τη νοσταλγία για την πατρίδα.
Μια αληθινή μαρτυρία για τη γενιά των Ελλήνων που έφυγαν στα ξένα για να ξεφύγουν από τη φτώχεια και να χτίσουν μια καλύτερη ζωή.

Παραγωγή: Greek Village Life

Με πιθανότητες και για σήμερα η έναρξη των πληρωμών, βγήκαν τα ΦΕΚ για 8 οικολογικά οι μισοί στα βιολογικά

Με πιθανότητες να εκκινήσει η διαδικασία πληρωμών ακόμη και εντός της ημέρας, δηλαδή Πέμπτη 25 Ιουνίου, δημοσιεύτηκαν μαζικά στο ΦΕΚ οι αποφάσεις για τις αυξημένες τιμές συνδεδεμένων και τις επιδοτήσεις επτά οικολογικών σχημάτων συνολικού ύψους 396 εκατ. ευρώ, ενώ εκρεμούν οι σχετικές ΥΑ για το πρόγραμμα Βιολογικών (μετατροπή) και το Κομφούζιο.

Σημειώνεται ότι μια μέρα πριν, Τετάρτη 24 Ιουνίου, δημοσιεύτηκε απόφαση για έγκριση διάθεσης πίστωσης προς την Τράπεζα Πειραιώς για 40 εκατ. ευρώ σε Απονιτροποίηση, Σπάνιες Φυλές, Ευζωία και Δασώσεις, προγράμματα που αναμένεται να πληρωθούν άμεσα. 

Αναφορικά με τις υπουργικές αποφάσεις που αφορούν τα οικολογικά σχήματα, στα 114 εκατ. ευρώ καθορίστηκε η αιτούμενη δαπάνη ύστερα από τους ελέγχους στη Δράση 9 «Διατήρηση Βιολογικής Γεωργίας», μειωμένη κατά 55% σε σχέση με το έτος ενίσχυσης 2024, αλλά όλους τους παραγωγούς που θα πληρωθούν, να λαμβάνουν το μέγιστο δυνατό της επιδότησης

Σημειώνεται πως τα 114 εκατ. ευρώ είναι η μέγιστη αιτούμενη δαπάνη και όχι απαραίτητα το ποσό της πληρωμής που θα μπει στους λογαριασμούς των αγροτών. Δηλαδή, μπορεί να πιστωθούν λιγότερα, και τα υπόλοιπα να δρομολογηθούν, μόλις καθοριστεί ποιοι παραγωγοί αδίκως εξαιρέθηκαν λόγω συνταγολογίου. Σε κάθε περίπτωση, το γεγονός ότι η ζήτηση ήταν μειωμένη κατά 55% σε σχέση με το έτος ενίσχυσης 2024 αποδεικνύει το εύρος των ελέγχων από την ΑΑΔΕ και τα αποτελέσματά τους.

Παράλληλα δημοσιεύτηκε η απόφαση καθορισμού ποσού και για ακόμη τέσσερα οικολογικά σχήματα, μεταξύ των οποίων η κομποστοποίηση με 22.530.831,62 ευρώ αιτούμενη δαπάνη, περίπου 50% μειωμένη σε σχέση με το 2024 λόγω των ελέγχων στα παραστατικά. Αναλυτικά τα αιτούμενα ποσά έχουν ως εξής:
-Π1-31.2 .Επέκταση της εφαρμογής περιοχών οικολογικής εστίασης: Δεν έγινε καμία αίτηση. (δείτε εδώ το σχετικό ΦΕΚ)

- Π1-31.3 «Εφαρμογή βελτιωμένων πρακτικών φυτοκάλυψης και δημιουργία περιοχών ενισχυμένης βιοποικιλότητας»: 996.464,00 ευρώ (δείτε εδώ το σχετικό ΦΕΚ)

- Π1-31.4 «Εφαρμογές κυκλικής οικονομίας στη γεωργία»: 22.530.831,62 ευρώ. (δείτε εδώ το σχετικό ΦΕΚ)
-Π1-31.5 .Βελτίωση αγροδασικών οικοσυστημάτων, πλούσιων σε στοιχεία του τοπίου: 32.334.587,40 ευρώ νέος προϋπολογισμός προς πληρωμή. Αιτούμενος προϋπολογισμός 53.877.511,00 ευρώ. Μείωση 40% στην επιδότηση του στο ECO-05.02 (31.5Β) Δασολιβαδικά οικοσυστήματα με τελικό πριμ τα 6 ευρώ το στρέμμα. (δείτε εδώ το σχετικό ΦΕΚ)
- Π1-31.6 .Εφαρμογή φιλικών για το περιβάλλον πρακτικών διαχείρισης με τη χρήση ψηφιακής εφαρμογής διαχείρισης εισροών και παρακολούθησης περιβαλλοντικών παραμέτρων: 216.530.000 ευρώ νέος προϋπολογισμός προς πληρωμή. Αιτούμενος προϋπολογισμός 265.288.258,40. 0% μείωση στην επιδότηση με εξαίρεση τα ECO-06.10 Μηχανική Ζιζανιοκτονία (τελικό πριμ 12,8 ευρώ το στρέμμα) και ECO-06.11 Θερινά Κλαδέματα (τελικό πριμ 17,5 ευρώ το στρέμμα) στους ελαιώνες για τα οποία το ποσοστό μείωσης ανέρχεται σε 30% (δείτε εδώ το σχετικό ΦΕΚ)

- Π1-31.8 «Διατήρηση και προστασία καλλιεργειών σε εκτάσεις με αναβαθμίδες»: 9.264.700,00 ευρώ. (δείτε εδώ το σχετικό ΦΕΚ)

-Π1-31.9 .Διατήρηση μεθόδων βιολογικής γεωργίας και κτηνοτροφίας: 114.244.925,76 ευρώ. (δείτε εδώ το σχετικό ΦΕΚ)

- Π1-31.10 «Προστασία τοπίων και γεωργικών συστημάτων υψηλής περιβαλλοντικής σημασίας»: 567.727,50. (δείτε εδώ το σχετικό ΦΕΚ

Όλες οι πληρωμές των οικολογικών σχημάτων θα πραγματοποιηθούν στο μέγιστο δυνατό, εκτός από τις εξαιρέσεις που περιγράφονται παραπάνω. 

Συνολικά αναμένεται να καταβληθούν έως 400 εκατ. ευρώ οικολογικά σχήματα. 

Συνδεδεμένες ενισχύσεις

Σε ΦΕΚ εκδόθηκαν οι νέες τιμές για τις συνδεδεμένες ενισχύσεις, που είναι θέμα ωρών η καταβολή τους. Με βάση τις σχετικές αποφάσεις οι τιμές θα είναι στο μέγιστο δυνατό (συν 15% επί της τιμής που πιστώθηκαν με εξαίρεση καλαμπόκι και βοοειδή που είναι συν 10%). Συνολικά προβλέπεται να καταβληθούν περίπου 50-55 εκατ. ευρώ. 

Βάσει της ανακοίνωσης του ΥΠΑΑΤ οι νέες τιμές μονάδας των συνδεδεμένων ενισχύσεων έχουν ως εξής:

ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΡΥΖΙΟΥ

34,5

ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΣΚΛΗΡΟΥ ΣΙΤΟΥ

11,5

ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΤΟΜΑΤΑΣ

58,88

ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΩΝ ΠΡΟΣ ΧΥΜΟΠΟΙΗΣΗ

46,8

ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΒΡΩΣΙΜΩΝ ΟΣΠΡΙΩΝ

32,775

ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΠΡΩΤΕΙΝΟΥΧΩΝ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΩΝ ΨΥΧΑΝΘΩΝ ΕΚΤΟΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΗΣ ΣΟΓΙΑΣ

22,08

ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΗΣ ΣΟΓΙΑΣ

60,8

ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΣΠΟΡΩΝ ΠΡΟΣ ΣΠΟΡΑ

54,05

ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΣΗΡΟΤΡΟΦΙΑΣ ΑΝΑ ΚΟΥΤΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥ ΜΕΤΑΞΟΣΠΟΡΟΥ

28,175

ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΜΑΛΑΚΟΥ ΣΙΤΟΥ

11,5

ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΚΡΙΘΑΡΙΟΥ

11,5

ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΑΡΑΒΟΣΙΤΟΥ

60,5

ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΗΣ ΣΤΑΦΙΔΑΣ

40,0

ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΜΗΛΩΝ

54,28

ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΠΡΩΤΕΙΝΟΥΧΩΝ ΣΑΝΟΔΟΤΙΚΩΝ ΨΥΧΑΝΘΩΝ

9,5

ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΕΙΟΥ ΚΑΙ ΑΙΓΕΙΟΥ ΚΡΕΑΤΟΣ

13,8

ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ ΒΟΕΙΟΥ ΚΡΕΑΤΟΣ - ΜΕΤΡΟ Α (ΘΗΛΑΖΟΥΣΕΣ)

118,8

ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ ΒΟΕΙΟΥ ΚΡΕΑΤΟΣ - ΜΕΤΡΟ Β (ΣΦΑΓΗ 11-12 ΜΗΝΩΝ)

220

ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΒΟΕΙΟΥ ΚΡΕΑΤΟΣ - ΜΕΤΡΟ Γ (ΣΦΑΓΗ 13-24 ΜΗΝΩΝ)

258,5

Γιώργος Κοντονής