Περισσότερο με «κραυγή αγωνίας», έμοιαζε η
συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν τα μέλη του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πρέβεζας, με αφορμή την
ψήφιση του Πολυνομοσχεδίου, την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών και τις
τρέχουσες εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης, που επιφυλάσσουν πλέον ξεκάθαρα
και απολύσεις εκπαιδευτικών. «Κραυγή αγωνίας», αλλά και υπόσχεση για αγώνα
διαρκείας και μαχητική αντιπαράθεση με την Κυβέρνηση, ώστε να ανατραπούν αυτές
οι πολιτικές στην πράξη, ώστε να προστατευτεί ο γονέας, ο μαθητής, το ίδιο το
δημόσιο σχολείο.
Ο Πρόεδρος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πρέβεζας, Γιάννης
Θεοφάνους στην αρχική του τοποθέτηση ανέφερε μεταξύ άλλων: «Είναι συνεχής η
επίθεση της Κυβέρνησης ενάντια στο δημόσιο σχολείο. Μέχρι τώρα η κατάσταση
έμοιαζε σαν μία σκακιέρα, όπου ο αντίπαλος παίρνει τις κατάλληλες θέσεις για να
εξαπολύσει την επίθεσή του. Το ίδιο πράγμα που μεθοδεύεται στο Νοσοκομείο της
Πρέβεζας, γίνεται και στο δημόσιο σχολείο.
Μιλούν για 200 περιπτώσεις συγχωνεύσεων. Δεν είναι
σίγουρο ότι θα μείνουν εκεί. Είδαμε να γίνεται κατάργηση των περιοχών μετάθεσης.
Το Υπουργείο βάζει μια μικρή «βόμβα» στο ζήτημα της οργανικής θέσης του
εκπαιδευτικού. Αυτό το μέτρο ψηφίστηκε παραμονή Χριστουγέννων, ώστε να αφαιρέσει
από τον κλάδο τη δυνατότητα να αντιδράσει.
Στη συνέχεια ήρθε το νέο πειθαρχικό. Καταργείται
το τεκμήριο της αθωότητας. Τουλάχιστον στη δυτική κουλτούρα δικαιοσύνης, ένας
άνθρωπος δικάζεται, καταδικάζεται και τιμωρείται. Εδώ έχουμε ανατροπή. Με το που
κατηγορείσαι, τιμωρείσαι, βγαίνεις σε αργία. Αυτό είναι πρωτοφανές,για τα
δεδομένα της Ελλάδας, αλλά και παγκόσμια. Όλοι εδώ μέσα είμαστε εν δυνάμει
επίορκοι. Δημιουργήθηκε ένα απίστευτο κλίμα φόβου και τρομοκρατίας στα
σχολεία».
Η λάσπη που έχει πέσει και τα ψέμματα που
έχουν ειπωθεί είναι αρκετά για να μιλάμε εβδομάδες
Παράλληλα, ο κ. Θεοφάνους τόνισε και την ολομέτωπη
μιντιακή επίθεση που δέχονται οι εκπαιδευτικοί: «Θεσμοθετείται επίσης η μετάθεση
του εκπαιδευτικού, με απόφαση Υπουργού. Ξεκίνησε η αξιολόγηση του σχολείου και
του εκπαιδευτικού. Η λάσπη που έχει πέσει και τα ψέμματα που έχουν ειπωθεί είναι
αρκετά για να μιλάμε εβδομάδες.
Έχουμε πριονίσει τις δαπάνες κατά 50%. Είμαστε
τελευταίοι. Και στην πόλη μας, γνωρίζετε σχολεία που δεν μπορούν να πληρώσουν
λογαριασμούς, σχολεία που άναψαν το καλοριφέρ ελάχιστες ώρες το χειμώνα. Και
πάλι καλά που είχαμε καλό χειμώνα.
Είχαμε άρνηση του Υπουργείου να καλύψει τα κενά σε
εκπαιδευτικούς. Τα σχολεία αφέθηκαν στη μοίρα τους.
Υπήρξαν τμήματα που δεν μπόρεσαν να τελειώσουν τη
χρονιά τους. Πιο πολύ ''χτυπήθηκε'' η ειδική αγωγή, το Μουσικό Σχολείο, τα
τεχνικά και ιδιαίτερα η ΕΠΑΣ. Τις προηγούμενες ημέρες είδαμε τις εκδηλώσεις του
Μουσικού Σχολείου. Όλοι χειροκροτήσαμε την καλή δουλειά, αλλά κανείς δεν είπε
ότι είχαν 150 ώρες κενές, μουσικών, που καλύφθηκαν μόνο οι 12. Η συναδέλφισσα
που ήταν διευθύντρια της ορχήστρας προσλήφθηκε για 4 ώρες, με 10 ευρώ μικτά την
ώρα, 6,5 καθαρά, 26 ευρώ την εβδομάδα.
Δούλεψε άπειρες ώρες για την αγάπη για το μαθητή
και τη δουλειά της.
Είδαμε στη Χαλκιδική η Αστυνομία να μπαίνει στο
προαύλιο και να συλλαμβάνει μαθητές. Αυτά πρέπει να καταγγέλονται από την πρώτη
στιγμή».
Ο αντίπαλος έχει πάρει θέσεις μάχης. Τώρα
ξεκινάει. Σημασία έχει να μην περάσουν
Ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ, στάθηκε και στον δυναμικό
τρόπο που προτίθενται να αντιδράσουν οι εκπαιδευτικοί: «Αφορμή για τη συνέντευξη
Τύπου είναι το Πολυνομοσχέδιο-σκούπα για το ωράριο των εκπαιδευτικών. Είχαν
έτοιμη την επίθεση. Δημοσιογράφος είπε: Σου ζητήσαν να δουλέψεις δυο ώρες
παραπάνω και το κάνεις ζήτημα; Είναι προσβολή. Κανείς μας δεν δούλεψε μόνο δυο
ώρες παραπάνω. Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο υπάρχει επειδή δουλεύουμε σκληρά.
Η όλη ιστορία γίνεται για το διδακτικό ωράριο.
Εμείς δεν έχουμε θέμα με το εργασιακό ωράριο. Το διδακτικό είναι εκείνο που
καταργεί θέσεις. Αυτή είναι η ουσία.
Το ωράριο ήταν στόχος από την εποχή της
Διαμαντοπούλου. Με ψεύτικα στοιχεία είχε βγάλει πληρωμένη μελέτη, που ανέφερε
ότι το ωράριο του εκπαιδευτικού είναι 16 ώρες, θέλοντας να εκμαιεύσει μία
απόφαση από τον ΟΟΣΑ που να λέει ότι το χαμηλό ωράριο των εκπαιδευτικών φταίει
για τα προβλήματα της εκπαίδευσης. Ψέμα απίστευτο. Με το ευρωπαϊκό σύστημα
«Ευρυδίκη», η Ελλάδα βρίσκεται στις 18,5 ώρες και αυτός είναι και ο μέσος όρος
της Ευρώπης.
Δεν είναι όλοι τρελοί στην Ευρώπη, που πάνω κάτω
έχουν τον ίδιο μέσο όρο.
Όταν πληρώνουμε έναν πυροσβέστη, δεν τον
πληρώνουμε με το πόσα λεπτά σβήνει φωτιές.
Αυτό που κάνεις με την αύξηση του διδακτικού
ωραρίου, είναι να μειώσεις θέσεις εργασίας. Μη γελιόμαστε. Σίγουρα έχουν στόχο
τις 10.000 των αναπληρωτών. Αυτός είναι ο βασικός στόχος. Εμείς υπολογίζουμε,
έστω και... μπακαλίστικα, ότι μιλάμε για 8.500 συναδέλφους, που θα είναι
υπεράριθμοι.
Το θέμα όμως είναι πως κι από αυτούς που ήδη είναι
''μέσα'' υπάρχουν υπεράριθμοι.
Η Κυβέρνηση θα έπρεπε να κάνει μείωση ωραρίου,
ώστε να δημιουργηθούν οι προοπτικές γι' αυτούς τους νέους επιστήμονες, που έχουν
ως μοναδική επιλογή να πάνε στο εξωτερικό.
Ως κλάδος θα αντιδράσουμε συντεταγμένα, με
κινητοποιήσεις, ίσως και διαρκείας. Αυτό το πράγμα δε θα μείνει αναπάντητο. Δεν
είμαστε στο τέλος. Είμαστε στην αρχή. Ο αντίπαλος έχει πάρει θέσεις μάχης. Τώρα
ξεκινάει. Σημασία έχει να μην περάσουν.
Σε αυτόν τον αγώνα θεωρούμε πως έχουμε μαζί μας
και τους γονείς και τους μαθητές και όλη την κοινωνία. Πρόκειται για έναν αγώνα
που θα υπερασπίσει το δημόσιο, δωρεάν σχολείο».
Αποστόλης Κατσανάκης: «Αμφιβάλλω αν αυτοί
οι κύριοι ξέρουν τι είναι το δημόσιο σχολείο»
Ο Γενικός Γραμματέας της ΕΛΜΕ Πρέβεζας, Αποστόλης
Κατσανάκης, ανέφερε από την πλευρά του πως οι κύριοι του Υπουργείου δεν ξέρουν
τι είναι το δημόσιο σχολείο: «Θεωρούμε απαράδεκτο αυτό που έγινε, στο χρόνο που
έγινε. Στις 28/3 το Υπουργείο Παιδείας κάλεσε την ΟΛΜΕ για τη νέα σχολική
χρονιά. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ κατέθεσε τις προτάσεις του, ενώ το Υπουργείο δεν ανέφερε
τίποτε ούτε για αύξηση ωραρίου, ούτε για υποχρεωτικές μεταθέσεις.
Στις προτάσεις μας ως ΟΛΜΕ, υπήρχαν λύσεις, ώστε
να καλυφθούν οι 170.000 ώρες των συναδέλφων. Είναι η επιστροφή των 5.000 από
Υπουργεία και διευθύνσεις, πράγμα που ο Υπουργός το δέχθηκε. Είναι η συμπλήρωση
του ωραρίου με το δεύτερο πτυχίο. Μπορούμε να καλύψουμε το υποχρεωτικό μας
ωράριο. Είναι οι αναθέσεις. Όλα αυτά κουβεντιάστηκαν και ο Υπουργός είπε:
''συντάσσομαι'' με τους συναδέλφους.
Εμείς οι εκπαιδευτικοί, έχουμε μάθει να κοιτάμε
τους μαθητές μας και την κοινωνία στα μάτια. Και αυτό θα κάνουμε. Έρχεται
παραμονή των εορτών, να ανακοινώσει αυτά τα απάνθρωπα μέτρα.
Έχει μπει θέμα, στο ΠΥΣΔΕ, εμείς οι ίδιοι να
αναγκάσουμε τους συναδέλφους μας σε αναγκαστικές μεταθέσεις.
Εμείς ως ΔΣ, έχουμε πάρει αποφάσεις για
δράσεις.
Υπάρχει μέχρι και έκθεση του ΟΗΕ, που αναφέρει ότι
4 ώρες δικές μας, ισοδυναμούν με 4 άλλων δημοσίων υπαλλήλων. Εμείς ως ΕΛΜΕ, την
Τρίτη μετά την Κυριακή του Θωμά, θα καλέσουμε Γενική Συνέλευση για να
καθορίσουμε τη στάση και τις επόμενες κινήσεις μας. Στόχος της Κυβέρνησης και
όλων αυτών των παρατρεχάμενων, δεν είναι πλέον το δημόσιο σχολείο. Και αμφιβάλλω
αν αυτοί οι κύριοι ξέρουν τι είναι το δημόσιο σχολείο. Μου θυμίζει το '98, όταν
ήμουν αναπληρωτής και μας έλεγε ο Υπουργός ότι είχε παιδί σε ιδιωτικό
σχολείο.
Αμφιβάλλω αν έχει ο Υπουργός γνώση του δημόσιου
σχολείου.
Ο Υπουργός και η κυρία Ρεπούση και το καταγγέλλω
απο το βήμα αυτό είχαν βγάλει διάταξη οι σύζυγοι των πανεπιστημιακών να
αποσπώνται, παίρνοντας τα μόρια της οργανικής θέσης. Είναι απαράδεκτο, Υπουργός
σε μία ημέρα να αλλάζει την απόφασή του».
Πέτρος Τσεκούρας: «Η επίθεση στην Παιδεία
ήταν και πριν από τα Μνημόνια».
Ο Αντιπρόεδρος της ΕΛΜΕ Πρέβεζας, Πέτρος
Τσεκούρας, ανέφερε σχετικά με την πολιτική της Κυβέρνησης απέναντι στην Παιδεία:
«Παίζει ρόλο για εμάς, ποιο είναι το γενικότερο πολιτικό κλίμα. Ποιοι είναι οι
στόχοι της Πολιτείας και ποιος ο ρόλος της Παιδείας. Το κράτος θέλει το σχολείο
να υπηρετεί, την πορεία που έχει χαράξει για την κοινωνία.
Η κατάσταση στην Παιδεία δεν είναι τωρινή, δεν
είναι αποτέλεσμα των μνημονιακών πολιτικών, όπως λένε κάποιοι. Είναι διαρκής. Η
επίθεση στην Παιδεία ήταν και πριν από τα Μνημόνια.
Η απαξίωση του εκπαιδευτικού και του σχολείου τα
τελευταία χρόνια ήταν πιο έντονη.
Πρέπει να δούμε τους τρόπους, με τους οποίους το
συνδικαλιστικό κίνημα μπορεί να απαντήσει στην επίθεση που δέχεται η
Παιδεία.
Η αξιολόγηση σκοπεύει να καθυποτάξει τον
εκπαιδευτικό σε διεκπεραιωτή της πολιτικής του αστικού κράτους. Ο φοβισμένος
εκπαιδευτικός, δεν βγάζει ελεύθερους μαθητές.
Η Περιφερειακή διευθύντρια κα. Χουλιάρα, μιλά για
τεμπέληδες εκπαιδευτικούς. Συμπορεύεται με την πολιτική τους. Θέλουν να
απολύσουν 150.000 δημοσίους υπαλλήλους. Θα πρέπει να αποκαλυφθεί στους γονείς ο
στόχος που έχει το αστικό κράτος για το δημόσιο σχολείο. Θα πρέπει να
διαμορφωθεί ένα μέτωπο γονιών, εκπαιδευτικών, μαθητών, για μια ριζική κοινωνική
αλλαγή.
Μόνο αν αλλάξει η πολιτική. Μόνο αν θα έχει σαν
αρχή το σχολείο τις σύγχρονες ανάγκες του λαού και της νεολαίας μας, θα
αντικρούσουμε αυτές τις πολιτικές».
Ανοικτό το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων στις
Πανελλήνιες
Στη συνέχεια, ο Γιάννης Θεοφάνους απάντησε σε
ερωτήσεις, αναφορικά με το ποσοστό των απολύσεων εκπαιδευτικών στο Νομό Πρέβεζας
και τις κινητοποιήσεις εν μέσω πανελληνίων εξετάσεων: «Από την αρχή λέγαμε ότι
δεν πρέπει να την πληρώσουν τα παιδιά. Η δαπάνη για να μη χάσουν τα παιδιά (δυο
τάξεις-φυσικοθεραπευτές) ήταν περίπου στο χιλιάρικο. Και δεν είναι ότι δεν
υπάρχουν λεφτά. Λεφτά -δυστυχώς- υπάρχουν. Ήταν επιλογή να κοπούν οι δύο
τάξεις.
Διοχετεύουμε σε βιομηχάνους εκατομμύρια ευρώ, την
ώρα που στην ΕΠΑΣ φέτος έχουμε το εξής τραγικό φαινόμενο, να έρχονται παιδιά με
μεταπτυχιακά. Πρώτη φορά στη ζωή μου έχω μαθητές με μεταπτυχιακά. Και -ίσως
υπερβάλλω- αλλά μπορεί και να έχουμε περισσότερα μεταπτυχιακά από το σύλλογο
καθηγητών. Γύρω στο 10% των συναδέλφων, ίσως και να έχουν... θέμα. Αλλά
βρισκόμαστε στην αρχή. Δεν μπορούμε να το υπολογίσουμε επακριβώς.
Είμαστε αποφασισμένοι για έναν αγώνα διαρκείας. Ο
χρόνος που ήρθαν τα μέτρα, δεν ήταν δική μας επιλογή. Η Κυβέρνηση για να περάσει
τα μέτρα της, ύπουλα, ρισκάρει τα όνειρα μιας ολόκληρης γενιάς. Θυμίζει στην
Κατοχή που έβαζαν οι Γερμανοί ένα βαγόνι ομήρους, μπροστά από τα τρένα. Είναι
τόσο τραγικό.
Αν ξεκινήσουμε εμείς απεργία διαρκείας, δε θα
πέσουν οι πανελλαδικές; Τι θα κάνουν; Δε νομίζω ότι η ελληνική κινωνία θα σταθεί
ενάντια σε αυτό το πράγμα. Θα είναι δύσκολη απόφαση. Αλλά και εμείς είμαστε
γονείς. Και τα παιδιά μας θα δώσουν Πανελλήνιες. Οι μαθητές μας θα δώσουν
εξετάσεις, πάνω στους οποίους κρίνεται το έργο μας.
Αλλά κι ο μαθητής θα δώσει εξετάσεις για να γίνει
τι; Φιλόλογος, δάσκαλος; Και να δουλέψει πού; Πρέπει να νικήσουμε για να έχει
νόημα να πάνε τα παιδιά στις εξετάσεις. Και γι' αυτό πιστεύω θα είναι όλοι μαζί
μας».
Ο κ. Θεοφάνους «έκλεισε» τη συνέντευξη Τύπου με
την παραδοχή της Υπουργού του πατέρα Μπους, πως η τιμωρητική ατμόσφαιρα στα
σχολεία και η φτώχεια έφεραν το χαμηλό επίπεδο εκπαίδευσης και αναγκάζουν τους
μαθητές να εγκαταλείπουν τα σχολεία. «Η διεθνής εμπειρία υπάρχει και εμείς οι
εκπαιδευτικοί έχουμε άποψη γι΄αυτό», τόνισε ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου