Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2013

Σύμφωνο ( Εσωτερικό ''μνημόνιο'') ανάμεσα στο Υπουργείο Εσωτερικών και τους Δήμους της Π.Ε. Πρέβεζας για την εκκαθάριση ληξιπρόθεσμων οφειλών

Σύμφωνο ανάμεσα στο Υπουργείο Εσωτερικών και τους Δήμους της Π.Ε. Πρέβεζας για την εκκαθάριση ληξιπρόθεσμων οφειλών

Όσοι υποστήριζαν πριν από μερικούς μήνες πως η έγκριση του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013−2016, θα φέρει θεμελιώδεις αλλαγές στη λειτουργία της τοπικής αυτοδιοίκησης, φαίνεται εκ του αποτελέσματος πως είχαν απόλυτο δίκιο.

Με εγκύκλιο που απέστειλε σε όλους τους Δήμους, τις Περιφέρειες και τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις της χώρας, το Υπουργείο Εσωτερικών, ενημερώνει τους φορείς πως πρέπει να υπογράψουν ένα Σύμφωνο αποδοχής των όρων εκκαθάρισης ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων (για τα ακριβή ποσά στην Π.Ε. Πρέβεζας, σας είχαμε ενημερώσει με παλαιότερο ρεπορτάζ: Υπουργείο Οικονομικών: Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές που αφορούν φορείς της Πρέβεζας), το οποίο θα πρέπει να τηρούν απαρέγκλιτα.

Το Σύμφωνο αυτό, το οποίο θα είναι ουσιαστικά ένα μικρό «Μνημόνιο», θα το υπογράφουν από πλευράς Υπουργείου Εσωτερικών, ο Υπουργός κ. Ευρυπίδης Στυλιανίδης και ο Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του ΥΠΕΣ, Θεόδωρος Οικονόμου. Από πλευράς των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης θα το υπογράφουν ο Δήμαρχος/ο Περιφερειάρχης/ο Πρόεδρος του Δ.Σ. και ο Προϊστάμενος της Οικονομικής Υπηρεσίαςτου Δήμου/της Περιφέρειας/του ΝΠ.

Οι όροι του Συμφώνου είναι οι ακόλουθοι και υποδηλώνουν την στάση που θα κρατά πλέον το κεντρικό κράτος απέναντι στην τοπική αυτοδιοίκηση:
«ΣΥΜΦΩΝΟ ΑΠΟΔΟΧΗΣ ΟΡΩΝ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗΣ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ
Το Υπουργείο Εσωτερικών και ο Δήμος / η Περιφέρεια/το ΝΠ……………………………………………..
Έχοντας υπόψη:
  1. Τις διατάξεις της Υποπαραγράφου Γ2 του άρθρου Πρώτου του Νόμου 4093/2012 ( ΦΕΚ 222 Α’/12.11.2012).
  2. Τις διατάξεις του άρθρου 1 του νόμου 4071/2012 (ΦΕΚ 85 Α’/ 11-04-2012).
  3. Την αριθμ. 2/86954/ΔΠΓΚ/29.11.2012 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών «Εκκαθάριση Ληξιπρόθεσμων Υποχρεώσεων» σύμφωνα με την οποία ορίζονται οι προϋποθέσεις χρηματοδότησης και η διαδικασία εξόφλησης ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων.
ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΑ:
Ο Δήμος/Η Περιφέρεια/ το ΝΠ ………………………………:
  1. Έχει ορίσει Προϊστάμενο Οικονομικών Υπηρεσιών, όπως προβλέπεται στο ν.3871/2010, τα στοιχεία του οποίου γνωστοποιεί στο Υπουργείο Εσωτερικών, κάθε φορά που επέρχεται τυχόν υπηρεσιακή μεταβολή.
  2. Τηρεί πλήρως λειτουργικό μητρώο δεσμεύσεων για τουλάχιστον τρεις μήνες και γνωστοποιεί στο ΓΛΚ, μέσω της βάσης δεδομένων του Υπουργείου Εσωτερικών τα στοιχεία του μητρώου, τα οποία αποστέλλονται από το Υπουργείο, μέσω της ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας (e-portal), όπως προβλέπεται από το άρθρο 7 του ΠΔ 113/2010. Πλήρως λειτουργικό μητρώο σημαίνει ότι δεν αναλαμβάνονται υποχρεώσεις οι οποίες δεν θα μπορούν να πληρωθούν και ότι παρέχονται αξιόπιστες πληροφορίες για τις δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί και τις απλήρωτες υποχρεώσεις στα διάφορα στάδια ωρίμανσής τους.
  3. Θα παρακολουθεί σε μηνιαία βάση την πορεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού και θα προσαρμόζει τις πιστώσεις των εξόδων κάθε φορά σε συνάρτηση με την πορεία υλοποίησης των εσόδων. Υστερήσεις στο σκέλος των εσόδων θα πρέπει να μετατρέπονται σε αντίστοιχες μειώσεις στο σκέλος των εξόδων.
  4. Θα οριστικοποιήσει το σύνολο των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων της 30ης Σεπτεμβρίου 2012 και θα καταρτίσει αναλυτική κατάσταση με τις υποχρεώσεις αυτές (σύμφωνα με το υπόδειγμα Ε1 της αριθμ. 2/86954/ΔΠΓΚ/29.11.2012 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών) με ευθύνη του Δημάρχου/του Περιφερειάρχη/του Προέδρου Δ.Σ. και του Προϊσταμένου Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου/της Περιφέρειας/του ΝΠ. Στην κατάσταση αυτή θα αποτυπώνονται οι υποχρεώσεις κατά χρονολογική σειρά, ανάλογα με το χρόνο στον οποίο δημιουργήθηκαν σύμφωνα με τα σχετικά παραστατικά. Στις ως άνω υποχρεώσεις μπορεί να περιλαμβάνονται και υποχρεώσεις από δάνεια που συνάφθηκαν στο 2012 για να εξοφλήσουν υφιστάμενες κατά την 31 Δεκεμβρίου του 2011 ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις, με την προϋπόθεση ότι πόροι των δανείων αυτών χρησιμοποιήθηκαν αποκλειστικά και μόνο για το σκοπό αυτό. Εφόσον ληφθεί έκτακτη χρηματοδότηση, θα κατευθυνθεί αποκλειστικά για την εξόφληση του μέρους του δανείου που χρησιμοποιήθηκε για εξόφληση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων. Η εν λόγω κατάσταση θα φυλάσσεται και θα τίθεται στη διάθεση οποιουδήποτε ελεγκτικού οργάνου και του ΓΛΚ.
  1. Δεσμεύεται ως προς την αποφυγή της δημιουργίας νέων ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων, υπό την προϋπόθεση ότι οι αποδόσεις των κρατικών πιστώσεων πραγματοποιούνται στους χρόνους που προβλέπονται.
  1. Θα ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις αποστολής στοιχείων και δεσμεύεται ως προς την πληρότητα, την ακρίβεια και εν γένει την εγκυρότητα των στοιχείων αυτών.
  1. Θα λαμβάνει υπόψη τα ευρήματα των ελέγχων που διενεργήθηκαν από τη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του ΓΛΚ.
  1. Θα τηρεί ξεχωριστή λογιστική παρακολούθηση για το σύνολο του ποσού της κρατικής επιχορήγησης, χρησιμοποιώντας ειδικούς προς τούτο ΚΑΕ, όπως προβλέπεται στην υπ’ αριθ. 47490/18.12.12 ΚΥΑ του Υπουργού Εσωτερικών και Οικονομικών περί παροχής οδηγιών για την κατάρτιση του προϋπολογισμού των δήμων, οικονομικού έτους 2013 - τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 7028/3-2-2004 (ΦΕΚ 253 Β΄) απόφασης «Καθορισμός του τύπου του προϋπολογισμού των δήμων και κοινοτήτων».
Το Υπουργείο Εσωτερικών:
  1. Η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών θα αξιολογήσει το αίτημα χρηματοδότησης του Δήμου/της Περιφέρειας/του ΝΠ ως προς την τήρηση των προϋποθέσεων χρηματοδότησης που αναφέρονται στο παρόν Σύμφωνο, καθώς και ως προς την αξιοπιστία των μηνιαίων στοιχείων που αποστέλλει ο Δήμος/η Περιφέρεια /το ΝΠ και θα διαμορφώσει αναλυτική πρόταση χρηματοδότησής του, την οποία και θα αποστείλει στο ΓΛΚ. Η πρόταση θα συνοδεύεται από χρονοδιάγραμμα απορρόφησης της αιτούμενης έκτακτης χρηματοδότησης. Ειδικότερα στην αξιολόγηση του αιτήματος θα λαμβάνονται υπόψη τα παρακάτω:
• Η ανταπόκριση του Δήμου/της Περιφέρειας/του ΝΠ στις υποχρεώσεις αποστολής στοιχείων.
• Η πληρότητα, ακρίβεια και εν γένει η εγκυρότητα των αποστελλόμενων στοιχείων.
• Η τήρηση λειτουργικού μητρώου δεσμεύσεων.
• Τα ευρήματα των ελέγχων που διενεργήθηκαν από τη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του ΓΛΚ.
• Η εξέλιξη της πορείας των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων.
  1. Θα μεταβιβάσει στο Δήμο/στην Περιφέρεια/στο ΝΠ το εγκριθέν ποσό της επιχορήγησης σύμφωνα με το αντίστοιχο χρονοδιάγραμμα.
  2. Θα αξιοποιήσει το νέο πληροφοριακό σύστημα συγκέντρωσης και επεξεργασίας των δημοσιονομικών στοιχείων των ΟΤΑ «Κόμβος Διαλειτουργικότητας», για την παρακολούθηση της πορείας των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του Δήμου/της Περιφέρειας.
  3. Σε περίπτωση που διαπιστώνεται η μη τήρηση των ως άνω προϋποθέσεων δύναται να παρακρατήσει από την μηνιαία τακτική επιχορήγηση του Δήμου/της Περιφέρειας ποσό ίσο προς την έκτακτη επιχορήγηση που δίδεται στο πλαίσιο του παρόντος Συμφώνου.
  4. Θα ανταποκρίνεται έγκαιρα σε ερωτήματα του Δήμου/ της Περιφέρειας/ του ΝΠ που θα ανακύπτουν αναφορικά με τη διαδικασία εκκαθάρισης των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων»
Η εξόφληση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, θα γίνει μέσω επιχορήγησης από τον Κρατικό Προϋπολογισμό. Ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία για 42 Δήμους της χώρας (μεταξύ αυτών, ο Δήμος Ηγουμενίτσας και ο Δήμος Κέρκυρας), ενώ κατά δήλωση του Υπουργού Εσωτερικών, κ. Στυλιανίδη, η επιχορήγηση θα ξεπερνά στο σύνολό της τα 850 εκατομμύρια ευρώ.


Δεν υπάρχουν σχόλια: