Τετάρτη 26 Μαΐου 2021

Η Κατερίνα Σχισμένου συζητάει με την Πηνελόπη Κουρτζή- Το κορίτσι με το σαλιγκάρι.

1.       Ας ξεκινήσουμε με τον τίτλο, γιατί «Το κορίτσι με το σαλιγκάρι»;

Γιατί συνοψίζει και αποτελεί ουσιαστικά και την ίδια την ιστορία καθώς και την αληθινή έμπνευση για το βιβλίο. Το κορίτσι με το σαλιγκάρι, όπως θα δείτε και στις πρώτες σελίδες του βιβλίου, υπάρχει, την συνάντησα στο αεροδρόμιο και αποτέλεσε την κεντρική ηρωίδα για το μυθιστόρημα που είχα στο μυαλό μου εκείνη την εποχή.

2.       Ποιά η διαφορά αυτού του κοριτσιού με τα υπόλοιπα κορίτσια;

Η διαφορά της είναι πως :είναι τόσο ίδια με όλες μας αλλά με ένα τρόπο να λειτουργεί που βγάζει όλο τον πρωτόγονο εαυτό της, που τελικά διαφέρει σε σχέση με ότι εμείς παρουσιάζουμε στην κοινωνία. Το συγκεκριμένο κορίτσι, κουβαλάει ένα καβούκι, το οποίο επιθυμεί να αποτάξει, όπως συμβαίνει σε όλες μας σε κάποια στιγμή στην ζωή μας. Στο τέλος θα καλεστεί να αποφασίσει αν αυτό είναι που έχει νόημα ή αρκεί να συμβιβαστεί με αυτό και να το αγαπήσει.

3.       Μετά από την « Ερωμένη των φάρων» άλλη μια ιδιαίτερη ερωτική ιστορία. Πώς προέκυψε;

Λατρεύω τις ιστορίες που φωτίζουν εξ ολοκλήρου όλη την πορεία των χαρακτήρων μου. Βήμα προς βήμα, σκέψη προς σκέψη, δευτερόλεπτο προς δευτερόλεπτο. Και ιδιαίτερα οι ερωτικές ιστορίες, όσο περίεργες ή ακραίες και αν είναι, διότι έτσι είναι ο έρωτας, προσφέρονται για αυτό. Συνήθως βλέπουμε από πολύ μακριά, συγκεκριμένα κομμάτια μίας σχέσης χωρίς την λεπτομερή ανάλυση την ψυχολογική που υπάρχει από πίσω. Εμένα μου αρέσει να την «ξεκοκκαλίζω» ώστε να δειο αναγνώστης τα σημεία στα οποία ταυτίζεται και που ακουμπάνε στις δικές του εμπειρίες. 

4.       Τα βιβλία σας ταξιδεύουν σε ολόκληρη την Ελλάδα, τώρα με «Το κορίτσι με το σαλιγκάρι» πού ταξιδεύει;

Μας ταξιδεύει για πρώτη φορά στην λογοτεχνία στα Μάταλα της Κρήτης, το 1969, στην πιο ξέγνοιαστη παραλία του κόσμου, την παραλία της αγάπης και το κοινόβιο των Χίπις από όλο τον κόσμο, που είχε δημιουργηθεί εκεί για χρόνια. Ταξιδεύει στο χτες, στο σήμερα, σε άγνωστα περιστατικά, σε πραγματικά ιστορικά γεγονότα και πρόσωπα, που βγαίνουν στο φως για πρώτη φορά. Έχω την τιμή να ταξιδεύει στην καρδιά των αναγνωστών που ήδη το αγάπησε και ολοκληρωτικά ταξιδεύει και στην δική μου καρδιά και νου.

5.       Πώς σκέφτεστε να συνεχίσετε;

Ανυπομονώ για το καλοκαίρι που έρχεται, όπου πρώτα ο Θεός θα είμαστε πιο ελεύθεροι να ταξιδέψω και εγώ μαζί με το Κορίτσι με το Σαλιγκάρι. Σκέφτομαι και περιμένω με ανυπομονησία την πρεμιέρα της ταινίας μικρού μήκους «Η Παραλία», εντός του επόμενου μήνα, η οποία είναι βασισμένη στο βιβλίο και που έχουμε την χαρά να γίνει δεκτή και να διακριθεί σε φεστιβάλς τα οποία θα παρακολουθήσουμε όλο το καλοκαίρι και το Φθινόπωρο. Σκέφτομαι την στιγμή που το Φθινόπωρο θα ανοίξει ακόμα πιο πολύ η οικονομία και η κοινωνία και θα μπορώ να ολοκληρώσω πλάνα για ένα πολιτιστικό χώρο που έχω αναλάβει και επίσης σκέφτομαι κάποιες προτάσεις- έκπληξη που θα δρομολογήσω και για τις οποίες θα μπορώ να σας μιλήσω στο μέλλον. Μα πιο πολύ από όλα, σκέφτομαι την στιγμή, που σε λίγο καιρό θα βρεθώ στην πατρίδα μου, την Άρτα, μετά από ένα χρόνο περίπου. Γιατί μου έχει λείψει παράφορα. 


 

Κατερίνα Σχιμένου

Δεν υπάρχουν σχόλια: