Παρασκευή 30 Ιουνίου 2017

Για 4η (τέταρτη) χρονιά, θα πραγματοποιηθεί ο αγώνας ορεινής ποδηλασίας μεγάλης απόστασης σε κυκλική, συνεχή διαδρομή, (mountain bike ultra marathon, point to point), στην περιοχή του Ανατολικού Ζαγορίου, με αφετηρία και τερματισμό την Βωβούσα.
Εκκίνηση στο κέντρο της Βωβούσας για τους αγωνιζόμενους του «Protect Aoos» MTB Ultra & Ultra race-relay (σκυτάλης) και ακολουθεί 1 χιλ ασφάλτου με μικρό ανηφορικό κομμάτι μετά τα πρώτα 600m, στροφή αριστερά σε κατηφορικό χωματόδρομο προς τις Κρανιές”. Μετά από 1 χλμ δίπλα από τον Αώο ξενικά ανηφορικό τμήμα και μετά κατηφορικό μέχρι το 5ο km.Στο 5χλμ υπάρχει κατηφορικός τραχτερόδρομος (μικρός απότομος) που οδηγεί στο ρέμα «Καταρράκτη» και μετά την διάσχισή του συνεχίζει ανηφορικά μέχρι δασική οδό. Με ανηφόρα 7,5 περίπου χιλιομέτρων και ομαλής σταθερής μέσης κλίσης 6,7% φτάνουμε στον πρώτο σταθμό στον «Αυχένα Τίζα».

[1] ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΥΧΕΝΑ «ΤΙΖΑΣ» | 13.0ο km/1.534m
Λίγα μέτρα ασφάλτου και 1,5 χλμ χωμάτινης ανηφόρας μετά τον πρώτο σταθμό η διαδρομή περνά για πρώτη φορά 1640μ. Μέχρι το 18ο χλμ κατηφορικό τμήμα με μικρές καθιζήσεις στην διαδρομή.Για λιγότερο από 400μ, κατηφορική ατραπός που δεν μπορεί να θεωρηθεί δύσκολη και μερικά γρήγορα κατηφορικά κομμάτια πιάνουμε με δεξιά στροφή δασική οδό. Με εναλλαγές στην κλίση και το οδόστρωμα μπαίνουμε στον οικισμό με θέα πανοραμική από ψηλά.Κατηφορικό τμήμα σε καλντερίμι με κλειστές κατηφορικές στροφές & τεχνική στροφή βγαίνοντας στο δρόμο μέσα στη Βωβούσα επιστρέφουμε στην πλατεία και το σημείο της εκκίνησης. Τα 2 και πλέων χιλιόμετρα ασφάλτου οδηγούν στο Καταφύγιο “Βάλια Κάλντα”. Σημείο για ανεφοδιασμό.

[2] ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ «ΒΑΛΙΑ ΚΑΛΝΤΑ» | 27.5ο km/1.019m
Ασφάλτινο τμήμα για 500m και δεξιά στην διασταύρωση ακολουθεί χωματόδρομος ως το πέρασμα στο Ρέμα του Παππά και την απότομη ανηφόρα για 150m με κλίση πάνω από 10%. Για 4,5km ανηφορικό τμήμα με πέτρα και μέση κλίση 8,6%.Στο ενδιάμεσο των 4,5km στο 31ο km απότομη ανηφόρα, 200-300μ, με πολύ κροκάλα. Μέχρι τον επόμενο σταθμό 5,5km ομαλής πορείας με εναλλαγές στην κλίση σε δάσος οξιάς.

[3] ΣΤΑΘΜΟΣ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ «ΠΛΑΚΑΣ» | 38.6ο km/1.356m
Μετά τον σταθμό 100m ασφάλτου οδηγούνε σε δασική οδό για 900m χωρίς κλίσεις.
-Αριστερό ανηφορικό κομμάτι 700m παλιός τραχτερόδρομος.
-Ακολουθάτε πάντα το γαλάζιο χρώμα που θα το βλέπετε πάνω σε δέντρα, σε βράχους, ή ακόμη και πάνω στο δρόμο.
-Από το 40-45ο km ανηφορικό τμήμα έως τα 1510μ υψόμετρο
-Έως το 48km κατηφορικό τμήμα μέχρι τον Σταθμό στα 1545μ.

[4] ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΥΧΕΝΑΣ «ΜΟΡΦΑΣ» | 48.0ο km/1.545m
-Μετά από 800μ κατηφόρας ΑΡΙΣΤΕΡΆ στροφή προς Πιστρίτσο
-Μικρό κατηφορικό και μετά ανηφορικό κομμάτι (1.20m με μέση κλίση 7,80%) μέχρι 1610m στο 49ο km.
-Κατηφορικό γρήγοροκομμάτι που απαιτεί προσοχή μέχρι την βρύση Τσούκας στο 54οkm
-Δύο συνεχείς δεξιές στροφές και ξεκινά κατηφορικό κομμάτι με αρκετές φουρκέτες, προσοχή στις καθυζήσεις, μέχρι το “Κομμένο Ρέμα” στο 58οkm.
-Μέχρι τον επώμενο σταθμό ανηφορική διαδρομή με καλό οδόστρωμα με χόρτα.

[5] ΣΤΑΘΜΟΣ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ «ΚΑΤΑΚΙ» | 64.0ο km/1.m
-Με γενικά κατηφορική κλίση, μικρά και σύντομα, τα κομμάτια ανηφόρας συναντάμε την οδό Βωβούσας-Λάιστας.
-Αριστερή στροφή και μετά από 4km συναντάμε ασφαλτο.
-Δεξια στροφή και μετά από 900m βρισκόμαστε στο χαμηλότερο σημείο της διαδρομής στα 864m.
-Ανηφορικά τα επόμενα 1000 μέτρα, με κακή ποιότητα ασφάλτου μας οδηγούν στην πλατεία της Λάιστας.