Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2020

Επιστολή Ανεξαρτητοποίησης του Δημ. Συμβούλου Δήμου Ζηρού Βασίλειου Ευθ. Κώνστα


Κύριε Πρόεδρε του Δημοτικού Συμβουλίου
Αγαπητοί συνάδελφοι
Πραγματοποιήθηκε στις 29 Ιανουαρίου 2020 συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ζηρού.
Ήταν μια σημαντική συνεδρίαση κυρίως γιατί μετά από πρόταση της παράταξής μας συζητήθηκε το μείζον θέμα της Δομής φιλοξενίας προσφύγων που λειτουργεί στο Δήμο Ζηρού.
Λόγω ανωτέρας βίας δεν μπόρεσα να παραβρεθώ δεδομένου ότι ο ιός της γρίπης με είχε καθηλώσει στο κρεβάτι.

Όταν μου ανακοινώθηκε, έξι ημέρες πριν τη συνεδρίαση, η απόφαση του επικεφαλής της παράταξης να τεθεί το εν λόγω θέμα στην συνεδρίαση, εξέφρασα τις επιφυλάξεις μου για τον λίγο χρόνο που είχαμε προκειμένου να συγκεντρώσουμε στοιχεία, να τα επεξεργαστούμε, να διατυπώσουμε επιχειρήματα και να καταλήξουμε ως παράταξη στην τελική τεκμηριωμένη πρόταση.
Επισήμανα τον κίνδυνο, λόγω χρονικής πίεσης και ενδεχόμενης πλημμελούς προετοιμασίας, να μην ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις του θέματος και να εκτεθούμε έναντι των Δημοτών.
Η διαβεβαίωση που έλαβα ήταν πως ο επικεφαλής της παράταξης είχε τα στοιχεία που χρειάζονταν, τα οποία ζήτησα να μου αποσταλούν στο email προκειμένου να τα μελετήσω και να τα αξιολογήσω για να καταθέσω στην παράταξη την άποψή μου, τα επιχειρήματά μου και τις προτάσεις μου.
Δυστυχώς τα στοιχεία δεν μου στάλθηκαν ποτέ.
Όταν ζήτησα εξηγήσεις από την ηγεσία της παράταξης η απάντηση που έλαβα ήταν πως δεν υπήρχαν στοιχεία και πως δεν απαιτούνταν γιατί θα τοποθετούνταν ο επικεφαλής ο οποίος γνώριζε πολύ καλά το θέμα.
Το γεγονός πως παρότι έλαβα διαβεβαίωση για ύπαρξη στοιχείων και με αυτή την προϋπόθεση συναίνεσα στην κατάθεση του θέματος ενώ τελικά στοιχεία δεν υπήρχαν αποτέλεσε το πρώτο ατόπημα το οποίο θεώρησα ότι ήταν σε προσωπικό επίπεδο και παρότι δεν ήταν η πρώτη φορά που συνέβαινε, το παρέβλεψα για το καλό της παράταξης.

Μετά το τέλος της συνεδρίασης αξιόπιστοι φίλοι της παράταξης, τους οποίους εμπιστεύομαι απόλυτα και οι οποίοι παρευρίσκονταν στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, επικοινώνησαν μαζί μου και μου εξέφρασαν την έντονη απογοήτευση για τον χειρισμό του θέματος τονίζοντας ότι η παράταξή μας εμφανίστηκε κατώτερη των περιστάσεων και απροετοίμαστη για μια τόσο σοβαρή συζήτηση.
Μου είπαν δηλαδή ότι η εισήγηση επί του θέματος ήταν απογοητευτική, η έλλειψη στοιχείων και επιχειρημάτων εμφανής, η διάθεση για ουσιαστική αντιπολίτευση ανύπαρκτη με αποκορύφωμα την μη κατάθεση συγκεκριμένης πρότασης για ψήφιση.
Αυτό αποτέλεσε το δεύτερο και μεγαλύτερο ατόπημα το οποίο δεν μπορούσα να παραβλέψω ούτε να συγχωρήσω γιατί έβλαψε ανεπανόρθωτα την αξιοπιστία και το κύρος της παράταξης και κατ’ επέκταση και όλων των μελών της.

Ο επικεφαλής της παράταξης με τους χειρισμούς του δεν κατάφερε ούτε στο ελάχιστο να αναγκάσει τον Δήμαρχο να δώσει εξηγήσεις για όσα δεν έχει θελήσει ή δεν έχει μπορέσει να κάνει τόσα χρόνια ώστε να μετατρέψει τη δομή φιλοξενίας από πρόβλημα σε πηγή πολλαπλού οφέλους προς την τοπική κοινωνία.
Δεν κατάφερε να θέσει προ των ευθυνών του ένα Δήμαρχο ο οποίος είχε συναινέσει στην ίδρυση της Δομής και παρά την αρχική του διαβεβαίωση για προσωρινή λειτουργία της, τελικά αποδέχθηκε τη μόνιμη λειτουργία και την αύξηση του αριθμού των προσφύγων πολύ πάνω από το προβλεπόμενο όριο χωρίς ανταποδοτικά οφέλη, χωρίς να εξασφαλίσει αναβάθμιση της πρωτοβάθμιας περίθαλψης στα Κέντρα Υγείας του Δήμου, χωρίς να επιτύχει ενίσχυση των Αστυνομικών δυνάμεων για να βελτιώσει το επίπεδο ασφάλειας των Δημοτών , αλλά αντίθετα ως Δήμος παρέχει στη Δομή υπηρεσίες, όπως η συλλογή των απορριμμάτων, οι οποίες επιβαρύνουν οικονομικά τους Δημότες.

Μετά από όλα αυτά ζήτησα να συνεδριάσει άμεσα η παράταξη προκειμένου να συζητήσουμε το συγκεκριμένο θέμα αλλά και άλλα γενικότερα προβλήματα που εμφανίζουμε, να εκτιμήσουμε την υπάρχουσα κατάσταση, να προβούμε στις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις και να αλλάξουμε στρατηγική ώστε η παράταξη να βγει από το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει.
Την Παρασκευή 07 Φεβρουαρίου στη συνεδρίαση της παράταξης κατέθεσα τους προβληματισμούς μου και αντί να συζητήσουμε επ’ αυτού δέχθηκα από τον επικεφαλής μια αδικαιολόγητη προσωπική επίθεση με προσβλητικούς χαρακτηρισμούς περί εκ μέρους μου μειωμένης αντίληψης, περί πολύ χαμηλού επιπέδου συζήτησης κ.λπ.
Στη μέχρι τώρα πορεία μου, παρότι έχω περάσει από πολύ δύσκολες Υπηρεσιακές καταστάσεις δεν έχω επιτρέψει σε κανένα να με προσβάλλει και φυσικά δεν προτίθεμαι να το επιτρέψω σε κάποιον ο οποίος σε μια πρωτοφανή εκδήλωση αχαριστίας αντί να αναγνωρίσει την προσφορά μου στην παράταξη με στοχοποιεί και μου αποδίδει τους παραπάνω χαρακτηρισμούς.
Το αποκορύφωμα όλων ήταν ότι μου καταλόγισε, και μάλιστα δύο φορές, πως εγώ αποτελώ το μοναδικό πρόβλημα της παράταξης, η οποία κατά τα άλλα λειτουργεί άψογα.
Με αυτά τα δεδομένα και αφού με θεωρούσε ως το μοναδικό πρόβλημα της παράταξης του ζήτησα να καταθέσει πρόταση διαγραφής μου και να προχωρήσει στην προβλεπόμενη δημοκρατική διαδικασία ώστε οι Δημοτικοί Σύμβουλοι της παράταξης να ψηφίσουν και να αποφανθούν επ’ αυτού.
Δήλωσα βεβαίως ότι θα αποδεχόμουνα την απόφαση της ολομέλειας όποια και αν ήταν αυτή.
Δεν το έπραξε ποτέ, αποδεικνύοντας πόσο υπολογίζει την άποψη των Δημοτικών Συμβούλων αλλά και πόσο πιστεύει στην τήρηση των Δημοκρατικών διαδικασιών.

Πιστεύω ακράδαντα πως η πρόοδος έρχεται μέσα από τη σύνθεση των διαφορετικών απόψεων και όπως είναι αυτονόητο με έναν επικεφαλής ο οποίος διακατέχεται από αντίθετη νοοτροπία και χαρακτηρίζει πρόβλημα την κατάθεση κάθε διαφορετικής άποψης, εγώ δεν μπορώ να συνυπάρξω.
Δεν μπορώ να συνυπάρξω γιατί από τη μακροχρόνια άσκηση Διοίκησης στον Δημόσιο Τομέα, και μάλιστα από θέσεις υψηλής ευθύνης, έχω διαπιστώσει ότι καλός και επιτυχημένος Ηγέτης είναι αυτός που αξιοποιεί όλους τους συνεργάτες του ανάλογα με τα προσόντα και τις δυνατότητές τους και όχι μόνο ένα στενό κύκλο συνεργατών του με τους οποίους συνδέεται με ιδιαίτερη προσωπική σχέση.
Καλός Ηγέτης είναι αυτός που στις επιτυχίες αποδίδει τα εύσημα στους συνεργάτες του και στις αποτυχίες αναλαμβάνει την ευθύνη, αναλύει την κατάσταση και προβαίνει σε διορθωτικές κινήσεις δίνοντας χώρο σε νέες ιδέες και δεν παραμένει αγκιστρωμένος στην θέση του επιμένοντας στο ίδιο μοντέλο διοίκησης που έχει οδηγήσει δις στην αποτυχία.



Γνωρίζω ότι σε αυτή την πολιτική μου απόφαση κάποιοι θα αντιδράσουν, αλλά θα ήθελα να προειδοποιήσω όσους εξ ’αυτών επιχειρήσουν να μου αποδώσουν μομφή και να διασπείρουν ανυπόστατες φήμες, να μην βιαστούν να το πράξουν γιατί θα διαψευστούν πανηγυρικά και σε ενδεχόμενη προσβολή της τιμής και της αξιοπρέπειάς μου θα υποστούν και τις ανάλογες συνέπειες.
Το μέλλον του Δήμου μας όμως δεν πρέπει να το καθορίσουν αυτοί οι ελάχιστοι, πρέπει να το καθορίσουν οι πολλοί αξιόλογοι συνυποψήφιοι που γνώρισα κατά την προεκλογική περίοδο, άλλοι εκ των οποίων εκλέχτηκαν και άλλοι όχι, και οι οποίοι αποτελούν κεφάλαιο για τον τόπο μας αλλά δυστυχώς μετεκλογικά οι περισσότεροι εξ’ αυτών έχουν τεθεί από την παράταξη στο περιθώριο.
Πίστευα και πιστεύω ακόμη πως μαζί τους, αλλά και με όσους άλλους έχουμε κοινή θεώρηση των πραγμάτων και τις ίδιες ανησυχίες για το μέλλον του τόπου μας, θα μπορέσουμε να αλλάξουμε την κατάσταση προς το καλύτερο.

Επί του παρόντος είμαι υποχρεωμένος να κάνω αυτό που μου επιτάσσει η συνείδησή μου και το οποίο εν προκειμένω συμπίπτει με την άποψη της συντριπτικής πλειοψηφίας όλων όσων με εμπιστεύτηκαν, με στήριξαν, με τίμησαν με την ψήφο τους και μου έδωσαν τη δυνατότητα να είμαι μέλος αυτού του Δημοτικού Συμβουλίου.
Όλους αυτούς που με επέλεξαν να τους εκπροσωπώ, αλλά και γενικότερα όλους τους συνδημότες μου, τους διαβεβαιώνω ότι καμία παράταξη και κανένας παράγοντας δεν θα με φιμώσει.
Θα συνεχίσω να αγωνίζομαι, ως Ανεξάρτητος πλέον Δημοτικός Σύμβουλος, για ένα καλύτερο μέλλον του τόπου μας ασκώντας ουσιαστική και δημιουργική αντιπολίτευση, υπερψηφίζοντας κάθε θέμα που θα συμβάλλει στην αναβάθμιση του Δήμου μας και καταψηφίζοντας ταυτόχρονα κάθε τι που θα κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση.
Φιλιππιάδα 12-02-2020

Μετά τιμής

Βασίλειος Ευθ. Κώνστας
Ανεξάρτητος Δημοτικός Σύμβουλος

Δήμου Ζηρού

Σημείωση ROMIANEWS. Κύριε Κώνστα, γνωρίζοντας την πολύ επιτυχημένη επαγγελματική σας διαδρομή και ακούγοντας τα καλύτερα σχόλια για το ήθος σας από κοινούς φίλους, θεωρώ ότι θα προσφέρεται περισσότερα ως αανεξάρτητος Δημοτικός Σύμβουλος. Η πίστη μου πηγάζει από το γεγονός ότι τώρα δεν θα σέρνετε πίσω σας το βαρίδι μιας παράταξης που έχει μάθει να χορεύει μόνο τσάμικο. Στον συγκεκριμένο χορό όπως καλά θα γνωρίζετε ο επικεφαλής κάνει τα τσαλιμάκια και τους τούμπες του και οι υπόλοιποι τον κρατάνε και τον κοιτάζουν .

Δεν υπάρχουν σχόλια: