To
ΦΕΚ για τη μείωση των εφάπαξ στη Βουλή που διασφαλίζει διπλάσιο εφάπαξ στους
υπαλλήλους της Βουλής σε σχέση με τους εργαζομένους στο υπόλοιπο
Δημόσιο
Μειώσεις και στα εφάπαξ που χορηγούν 17 ειδικοί λογαριασμοί πρόνοιας και ταμεία αρωγής υπουργείων, ασφαλιστικών ταμείων, δημόσιων οργανισμών (ΔΕΚΟ) και νομικά πρόσωπα του Δημοσίου, τα οποία δεν περιλαμβάνονται στην... τελευταία απόφαση του υπουργείου Εργασίας, ζήτησε η τρόικα, επιμένοντας να μάθει για ποιο λόγο οι φορείς αυτοί έχουν εξαιρεθεί από τις περικοπές που έχουν γίνει στα εφάπαξ των άλλων (περίπου 20) ταμείων πρόνοιας!
Μειώσεις και στα εφάπαξ που χορηγούν 17 ειδικοί λογαριασμοί πρόνοιας και ταμεία αρωγής υπουργείων, ασφαλιστικών ταμείων, δημόσιων οργανισμών (ΔΕΚΟ) και νομικά πρόσωπα του Δημοσίου, τα οποία δεν περιλαμβάνονται στην... τελευταία απόφαση του υπουργείου Εργασίας, ζήτησε η τρόικα, επιμένοντας να μάθει για ποιο λόγο οι φορείς αυτοί έχουν εξαιρεθεί από τις περικοπές που έχουν γίνει στα εφάπαξ των άλλων (περίπου 20) ταμείων πρόνοιας!
Η νέα απαίτηση της τρόικας διατυπώθηκε επίμονα
στις διαδοχικές συσκέψεις που έγιναν τις δύο τελευταίες εβδομάδες με στελέχη και
υπηρεσιακούς παράγοντες των συναρμόδιων υπουργείων Εργασίας και Οικονομικών αλλά
σκοπίμως απεκρύβη από τις διαρροές που έγιναν για τα όσα συζητήθηκαν με τους
δανειστές (σ.σ.: σκοπίμως, μάλιστα, δεν έγινε και καμία αναφορά στα όσα πρότεινε
η τρόικα για νέο «ανατρεπτικό» ασφαλιστικό).
Η νέα απαίτησή της όμως είναι στο τραπέζι και,
μάλιστα, ήρθε σε μια στιγμή που μπαίνει σε εφαρμογή έπειτα από έξι μήνες η
προαναγγελθείσα από τον περασμένο Νοέμβριο μείωση των εφάπαξ για τους υπαλλήλους
της Βουλής.
Η απόφαση για τις περικοπές, την οποία
παρουσιάζει ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής, δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ στις 18 Μαρτίου
και, όπως αναφέρει, το «ψαλίδι» στα εφάπαξ των υπαλλήλων της Βουλής, για τα
οποία έγινε πριν από μήνες μεγάλος πολιτικός καβγάς, θα ισχύσει από τη
δημοσίευσή της και όχι από 1/1/2014 όπως περίμεναν όλοι όταν είχαν αποφασιστεί
οι μειώσεις τον περασμένο Νοέμβριο.
Με την απόφαση τροποποιείται ο Οργανισμός του
Ταμείου Αρωγής Υπαλλήλων της Βουλής «για την περαιτέρω», όπως αναφέρει, «μείωση
της χορηγούμενης αρωγής». Μετά το «ψαλίδι», λοιπόν, οι υπάλληλοι της Βουλής θα
παίρνουν κατά τη συνταξιοδότησή τους 1,8 μισθούς ως εφάπαξ για κάθε έτος
υπηρεσίας, ενώ μέχρι και τώρα παίρνουν 2,5 μισθούς για κάθε έτος
υπηρεσίας.
Δηλαδή μετά τη μείωση του εφάπαξ ένας υπάλληλος
Βουλής που θα συνταξιοδοτηθεί με 35ετία θα πάρει 63 μισθούς ως εφάπαξ, από 87,5
μισθούς που έπαιρνε πριν γίνει η μείωση. Σε ποσά και αν λάβει κανείς υπόψη μια
χαμηλή -ίσως τη χαμηλότερη- μηνιαία αμοιβή των υπαλλήλων της Βουλής (έστω 1.300
ευρώ) οι 63 μισθοί σημαίνουν ότι το κατώτατο ύψος του νέου εφάπαξ για τους
υπαλλήλους της Βουλής κυμαίνεται στα 81.900 ευρώ, από 113.500 ευρώ που θα
«έβγαζαν» ως εφάπαξ για ένα «χαμηλόμισθο» υπάλληλο Βουλής, οι 87,5 μισθοί!
Γίνεται αντιληπτό ότι για έναν υπάλληλο με υψηλότερες αποδοχές (που είναι και οι
περισσότεροι) το εφάπαξ μετά τη μείωση ξεπερνά τις 100.000 ευρώ και είναι
αξιοζήλευτο για όλους τους υπόλοιπους δημοσίους υπαλλήλους που παίρνουν μάξιμουμ
40.000 ευρώ και με το νέο τύπο υπολογισμού του βοηθήματος οι 40.000 ευρώ
αποτελούν παρελθόν!
Η απόφαση, λοιπόν, για τη μείωση του εφάπαξ των
υπαλλήλων της Βουλής αποτελεί πρόκριμα και για τα 17 ταμεία αρωγής που έχουν
μείνει εκτός περικοπών και τα ανακάλυψε η τρόικα ζητώντας να γίνουν και σε αυτά
μειώσεις.
Οι εν λόγω φορείς λειτουργούν ως αυτόνομοι και
ξεχωριστοί λογαριασμοί σε υπουργεία, ασφαλιστικά ταμεία, ΔΕΚΟ και Νομικά Πρόσωπα
Δημοσίου Δικαίου, με στόχο να ενισχύουν με εφάπαξ βοήθημα τους ίδιους τους
υπαλλήλους τους.
Τέτοιοι λογαριασμοί λειτουργούν στον ΟΑΕΕ, στο
ΙΚΑ για τους υπαλλήλους άλλων Ταμείων, στον ΟΑΕΔ, στο ΤΑΠ-ΟΤΕ, στον ΟΓΑ και σε
υπουργεία. Μάλιστα, στον ΟΓΑ έχει διατηρηθεί το καθεστώς που προβλέπει ότι οι
υπάλληλοι του Οργανισμού λαμβάνουν κατά τη συνταξιοδότησή τους (εν είδει.
ευδόκιμης υπηρεσίας) και δεύτερο εφάπαξ 15.000 ευρώ χωρίς να έχουν πληρωθεί
καθόλου εισφορές. Είναι τρόπον τινά ένα μπόνους που νομοθετήθηκε για ορισμένους
κρατικούς φορείς.
Αλλη περίπτωση είναι το βοήθημα που παίρνουν οι
δημόσιοι υπάλληλοι που υπηρετούν σε όλα τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (πλην
Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και νοσοκομείων) επιλέγοντας να συνταξιοδοτηθούν είτε με
διατάξεις ΙΚΑ είτε με διατάξεις Δημοσίου. Η εν λόγω κατηγορία των δημοσίων
υπαλλήλων μπορεί να πάρει ως ειδικό βοήθημα 5 μισθούς από το βοήθημα που χορηγεί
το Ταμείο Πρόνοιας Νομικών Προσώπων του Δημοσίου, μόλις υποβάλλει αίτηση για
συνταξιοδότηση με την προϋπόθεση όμως ότι θα συνταξιοδοτηθεί με τις διατάξεις
του ΙΚΑ, δηλαδή μετά τα 58 και με 35ετία. Αν επιλέξουν να αποχωρήσουν με
δημοσιοϋπαλληλικές διατάξεις, δεν δικαιούνται το Δώρο των 5 μισθών. Το τελευταίο
διάστημα όμως και ελλείψει πόρων, αλλά και εν όψει των κυοφορούμενων αλλαγών
(εντός καλοκαιριού) στο ασφαλιστικό ζητούν και τους 5 μισθούς αλλά και να
συνταξιοδοτηθούν με δημοσιοϋπαλληλικές διατάξεις που είναι πιο ευνοϊκές!
Την ίδια στιγμή εμπλοκή υπάρχει και στον τρόπο
με τον οποίο θα βγάζουν το νέο μειωμένο εφάπαξ τα ταμεία πρόνοιας που
περιλαμβάνονται στην απόφαση του υπουργού Εργασίας, Γιάννη Βρούτση. Σε κανένα
Ταμείο δεν έχουν πάει οδηγίες για τις παραμέτρους που θα λαμβάνονται υπόψη στο
νέο τύπο για τον υπολογισμό του εφάπαξ όσων έχουν ημερομηνία αποχώρησης από
1/9/2013 και μετά. Μάλιστα, στο παρασκήνιο λέγεται πως υπάρχει έως και απροθυμία
από μέρους των αρμόδιων διοικητικών υπηρεσιών του υπουργείου Εργασίας να δώσουν
οδηγίες, ενώ ούτε και η αρμόδια διεύθυνση παρέχει τις απαραίτητες διευκρινίσεις.
Ο ένας ρίχνει το μπαλάκι στον άλλον και όλοι μαζί τα ρίχνουν στην Εθνική
Αναλογιστική Αρχή, λέγοντας σε όσους ρωτάνε: «Να πάτε στην Αναλογιστική Αρχή.
Αυτοί ξέρουν»!
www.e-typos.gr
http://sibilla-gr-sibilla.blogspot.gr/
www.e-typos.gr
http://sibilla-gr-sibilla.blogspot.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου