Η αισθητική της Χούντας ήταν όπως και η διακυβέρνησή
της: ΣΚΑΤΑ
Όλοι (οι έχοντες στοιχειώδη λογική) όταν μιλάνε
για την επταετία κυρίως αναφέρονται στα πόσα λεφτά φάγανε οι χουνταίοι, την
οικονομία που πάρα την πλουσιοπάροχη βοήθεια των φίλα προσκείμενων στην
δικτατορία Αμερικάνων κατέρρευσε, τα γεγονότα της Κύπρου κλπ.
Η σχέση της
χούντας με την τέχνη και τον πολιτισμό περνάει σε δεύτερη μοίρα, παρότι είναι
φυσικά γνωστό ότι η λογοκρισία έπιασε αμέσως δουλίτσα αποσύροντας άπειρα βιβλία
- ταινίες που πίστευαν ότι έχουν κάποια σχέση με κομμουνισμό και οτιδήποτε είχε
να κάνει γενικότερα με την ξένη κουλτούρα που ήταν αντίθετη με τα χρηστά ήθη που
ευαγγελίζονταν σαν σωστοί στρατόκαβλοι.
Το θέμα που έχει μείνει όμως στην αφάνεια είναι η
απερίγραπτη κιτς αισθητική των ηγετών του πραξικοπήματος που συνδύαζε
μια διεστραμμένη άποψη περί αρχαιοελληνικής τέχνης [σαν να βλέπεις το άγαλμα της
Αφροδίτης της Μήλου φτιαγμένο από γύψο (το πιάσατε παιάνες μου;) σμιλευμένο από
nail artist] επενδυμένη μουσικά με άκρως βαλκανικά κλαρίνα.
Ακολουθεί ένα
οπτικό αφιέρωμα για γερά στομάχια με τις περισσότερες φωτογραφίες από τις
φιέστες της χούντας στο Καλλιμάρμαρο +2 μπόνους .
Αγέρωχοι τσολιάδες πλαισιώνουν εκπρόσωπους όλων των σωμάτων
ασφαλείας, φρουρών του καθεστώτος, μαίανδροι που σχηματίζουν ένα συμβολικό
κάστρο με έναν περίεργο λοφίσκο από λουλουδάκια που με την σειρά τους
σχηματίζουν το 21 του Απρίλη.
Στην κορυφή φυλασσόμενο
από προβλεπέ φαντάρια ένα χαρτόνι με ζωγραφισμένο το σήμα κατατεθέν της
χούντας, τον φοίνικα που βγαίνει από τις στάχτες του, όλα αυτά πάνω σε ένα άρμα
που δανείστηκαν από το Πατρινό καρναβάλι. Το ΓΑΛΗΝΗ ΕΡΓΑ ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
μεταφράζεται σε Ξύλο από τα ΕΑΤ - ΕΣΑ + Ρουφιανιά από τους ΚΥΠατζηδες, ΜΙΖΕΣ ΚΑΙ
ΜΙΖΕΣ .
Ο καλοκουρεμένος άνδρας του περιβόητου ΕΑΤ - ΕΣΑ
σου δείχνει τον μονόδρομο της δικτατορίας, πήγαινε δεξιά και ντύσου 1821 για να
σπάσεις το πασχαλινό αυγό σου.
Ρεκόρ γκίνες βασανιστών σε μηχανάκι, η χούντα των
ρεκόρ.
Ένας οδηγεί την μηχανή, ένας πρόβλεπε χαιρετάει, οι
ακραίοι κρατιούνται αναλογιζόμενοι ότι καλύτερα αυτές οι μαλακίες παρά το
κρατητήριο, ο μπροστινός δεν ξέρω τι κάνει (ούτε κι αυτός) και ο σταρ του σταντ
κάνει την γνωστή σκηνή του τιτανικού έχοντας τους όρχεις του να αναπαύονται στο
κεφάλι του οδηγού.
Sense: makes none
Η εθνική παιδεία, 12 κορίτσια, λουλουδάκια, ένα αυγό
τυραννόσαυρου και ένα δωρικού τύπου κτίσμα για Χόμπιτ , φυσικά με διάσπαρτους
μαιάνδρους για να μη ξεχνιόμαστε. Δεν πιάνω τον συμβολισμό άλλα είμαι σίγουρος
ότι είναι υψηλός.
Τρομακτικές ακτίνες κόντρα πλακέ ηλίου που χτυπάνε
πάνω στην λέξη σήμερα, από πίσω 6 στρατιώται, οι δυο με σκούπες και στο
μπακραου ψεύτικη σκαλωσιά με σλόγκαν "Χτίζουμε την νέα Ελλάδα" - ευτυχώς δεν
πρόλαβαν.
Κάτι που μοιάζει με τεράστια γαμήλια τούρτα, με
κάτι δύστυχους που κάνουν τους αγρότες. Ένα βραχυκύκλωμα στο άρμα που μετέφερε
αυτοκινούμενο έκτρωμα και θα είχαμε καμμένους αγρότες - καμένη χώρα είχαμε
ούτως η άλλως .
Η τάν η επί τας από τα Lidl.
Μαίανδροι, λέλουδα και οι άντρες των σωμάτων
ασφαλείας μέσα σε μεγάλους κύκλους, τι δεν καταλαβαίνεις;
Ένα ψεύτικο πλοίο με ροδάκια. Απλά
αυτό.
Όταν ο διοικητής του στρατοπέδου σου, έχει έμπνευση
.
Η χούντα έκανε και εξαγωγή πολιτισμού, 1972 στο Λάγος της
Νιγηρίας, Νιγηριανοί με στολές του ελληνικού ναυτικού, κρατώντας ελληνικά
σημαιάκια και κουλούρια (?) που σχηματίζουν το όνομα του
Παττακού.
Δεν ήταν όμως μόνο τα χουντοinstallations.
Στην
μουσική η αισθητική ήταν ακριβώς η ίδια βαλκανομπαρόκ κιτσαρία , ψευτοδημοτικά
τραγούδια με σάπια κλαρίνα και παιδιάστικους στίχους που αναφέρονται στον
Παπαδόπουλο και στον εθνικό στρατό αυστηρά .
Να έχετε εύκαιρη μια
σακούλα για ξερατά αν σκοπεύετε να διαβάσετε τα comments
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου