Όσο
παράλογη, άλλο τόσο αληθινή είναι η ιστορία που μας έρχεται από το πρόσφατο
παρελθόν και δείχνει πως η κακώς νοούμενη γραφειοκρατική νοοτροπία, συνετέλεσε
τα μέγιστα για τη σημερινή κρίση που βιώνουμε.
Ο λόγος για μεγάλη
πολυεθνική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία θέλησε στο μακρινό 2008 να κάνει την
παρουσίαση ενός κορυφαίου μοντέλου της για πρώτη φορά στα παγκόσμια ΜΜΕ, στην
Ελλάδα. Πρόκειται για ένα μοντέλο με μεγάλες πωλήσεις, από εκείνα που
«μοσχοπούλησαν», οπότε ήταν λογικό το ενδιαφέρον από το διεθνή Τύπο να είναι
μεγάλο: πάνω από 250 δημοσιογράφοι από 50 και πλέον χώρες ήταν προσκεκλημένοι
της εταιρείας, η οποία είναι γνωστή για την οργάνωσή της, τα υψηλά στάνταρ και
τις απαιτήσεις της, τόσο σε επίπεδο ξενοδοχειακών υποδομών όσο και εν γένει στη
διοργάνωση των εκδηλώσεών της.
Αρκετούς μήνες πριν, λοιπόν, πριν τη
διοργάνωση του press event, η εταιρεία θέλησε να ξεναγήσει με τα νέα αυτοκίνητα
τους δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου, στο Σούνιο και ζήτησε αρμοδίως από το
υπουργείο Πολιτισμού την άδεια για να χρησιμοποιήσει το parking και από εκεί να
μπορούν οι δημοσιογράφοι από όλο τον κόσμο να βγάλουν φωτογραφίες, που θα
κοσμούσαν τα αφιερώματα εκατοντάδων εντύπων ανά τον κόσμο και θα αναπαράγονταν
ίσως και χιλιάδες φορές. Δηλαδή για κάθε δημοσίευμα, θα υπήρχε μια δωρεάν
διαφήμιση της Ελλάδας και του Σουνίου σε μεγάλα έντυπα και μάλιστα συνδεδεμένη
με μια φίρμα αυτοκινήτου «premium», που απευθύνεται δηλαδή σε αυτό που
αποκαλούνται ως luxury τουρίστες.
Τι πιο λογικό λοιπόν, για το ΥΠΠΟ όχι μόνο να κάνει
δεκτό το αίτημα αλλά να επιδιώκει τέτοιου είδους προβολή με τεράστια υπεραξία
για την προσοδοφόρα για την οικονομία μας, βιομηχανία του τουρισμού (χωρίς να
υπολογίζονται τα άμεσα οφέλη από τα ξενοδοχεία 5 αστέρων, τα εστιατόρια, τις
άλλες επισκέψεις σε κέντρα διασκέδασης, τις αγορές κλπ)
Ποια ήταν η
απάντηση; Ένα μεγαλοπρεπές όχι, εάν δεν κατέβαλε η εταιρεία το ευτελές ποσό των
. 50 χιλιάδων ευρώ.
Η εταιρεία αρνήθηκε, το event έγινε χωρίς να πάνε οι
δημοσιογράφοι στο Σούνιο και ικανοποιήθηκε και σύσσωμη η τότε αντιπολίτευση που
είχε ξεσηκωθεί απέναντι στην απόπειρα εμπορευματοποίησης των πολιτιστικών
μνημείων από πολυεθνικές. Έκτοτε βεβαίως τα μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας
παρουσιάστηκαν σε χώρες όπως η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Ολλανδία και σε άλλους
διεθνείς προορισμούς, όπου τα κράτη και οι υπηρεσίες δεν βάζουν εμπόδια,
αντιθέτως κάνουν ό,τι μπορούν για να προβληθούν και να αποκομίσουν οφέλη από
τέτοιου είδους σημαντικές εκδηλώσεις.
Τέτοιου είδους συμβάντα, δείχνουν
ότι περισσότερο από την οικονομία, εκείνο που χρεωκόπησε τα τελευταία χρόνια
είναι μια συγκεκριμένη νοοτροπία.
Aπό τον Χάρη
Φλουδόπουλο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου