Την ίδια ώρα που βρίσκεται στο προσκήνιο η
συζήτηση για τους αφανείς χρηματοδότες της Χρυσής Αυγής, αποδεικνύεται μεγάλη η
κινητικότητα που επέδειξε όλους τους προηγούμενους μήνες το συγκεκριμένο κόμμα
για τον τομέα της Ναυτιλίας και το εφοπλιστικό κεφάλαιο. Είναι χαρακτηριστικό
ότι όσες ερωτήσεις, αναφορές, επίκαιρες ερωτήσεις και αιτήσεις κατάθεσης
εγγράφων κατέθεσαν μαζί ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ προς το υπουργείο Ναυτιλίας το προηγούμενο
διάστημα, κατέθεσαν και το κόμμα της ΧΑ η κοινοβουλευτική ομάδα του οποίου
αποτελείται από 18 μόνο βουλευτές.
Τα κόμματα της Αριστεράς, όπως σημειώνει το
Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, επιμένουν ότι η κινητικότητα της Χρυσής Αυγής και
το «ιδιαίτερο» ενδιαφέρον της για τα ναυτιλιακά είναι επιλήψιμα» και
υποστηρίζουν ότι προδίδουν και την καταγωγή των αφανών χρηματοδοτών της.
Πιο πρόσφατη είναι η ανακοίνωση του Γραφείου
Τύπου του ΚΚΕ λίγο μετά τη δολοφονική επίθεση στο Πέραμα στην οποία γινόταν
αναφορά στις «επανειλημμένες προτάσεις της Χρυσής για την αύξηση των προνομίων
των εφοπλιστών».
Σε ενάμιση χρόνο 140 ερωτήσεις για το μέλλον των
ναυτιλιακών εταιρειών και της ελληνικής ακτοπλοΐας.
Από τα στοιχεία που
τηρούνται στη Διεύθυνση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου προκύπτει ότι οι βουλευτές της
Χρυσής Αυγής έχουν καταθέσει περισσότερες από 140 ερωτήσεις, αναφορές ή ακόμη
και αιτήσεις κατάθεσης εγγράφων προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου για
διάφορα θέματα που άπτονται του μέλλοντος των ναυτιλιακών εταιριών και της
ελληνικής ακτοπλοΐας.
Στην πλειονότητά τους, οι ερωτήσεις υπογράφονται
από τον βουλευτή Νικόλαο Κούζηλο. Αρκετές από αυτές τις ερωτήσεις αφορούν την
ελληνική ακτοπλοΐα, το ναυτικό επάγγελμα, τις ναυτιλιακές εταιρείες και τις
ιδιωτικοποιήσεις των ελληνικών λιμένων.
Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι η
Κοινοβουλευτική Ομάδα της Χρυσής Αυγής με 18 βουλευτές, έχει καταθέσει προς το
υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου ίδιο σχεδόν αριθμό ερωτήσεων με τις ερωτήσεις
που έχουν κατατεθεί μέχρι σήμερα από τη ΝΔ αλλά και από τον ΣΥΡΙΖΑ, προς το
συγκεκριμένο υπουργείο (σ.σ. περίπου 145 ερωτήσεις από το κάθε κόμμα). Οι ΑΝΕΛ
έχουν καταθέσει περί τις 115 ερωτήσεις αρμοδιότητας του υπουργείου Ναυτιλίας και
Αιγαίου, το ΚΚΕ έχει καταθέσει 52 ερωτήσεις, το ΠΑΣΟΚ 65, η ΔΗΜΑΡ 58.
Ο Κούζηλος ζητούσε να κατευθυνθούν έξι δισ. προς
ενίσχυση των ναυτιλιακών εταιρειών.
Το ενδιαφέρον συγκεντρώνει ερώτηση της Χρυσής
Αυγής προς τους υπουργούς Ναυτιλίας, Αιγαίου και Οικονομικών για τη
χρηματοδότηση των ναυτιλιακών εταιρειών που κατατέθηκε στη Βουλή τον περασμένο
Ιανουάριο. Στην ερώτηση εκείνη ο βουλευτής Νικόλαος Κούζηλος ανέφερε ότι
τράπεζες διαθέτουν ναυτιλιακά χαρτοφυλάκια αξίας 6 δισ. ευρώ που πρέπει να τα
κατευθύνουν για την ενίσχυση των ναυτιλιακών εταιρειών. Ο βουλευτής ζητούσε «να
δοθούν εγγυητικές επιστολές από το κράτος για να μπορέσουν να λύσουν το πρόβλημα
ρευστότητας οι ναυτιλιακές εταιρείες», ενώ πολλές ήταν και οι ερωτήσεις του με
τις οποίες ζητούσε «να αρθούν διάφορα γραφειοκρατικά εμπόδια για τον
συγκεκριμένο κλάδο».
Υπέρ της τροπολογίας για τις ναυτιλιακές που
ξεσήκωσε αντιδράσεις.
Στο κλίμα αυτό έρχεται να προστεθεί και η στάση
που τήρησε η Χρυσή Αυγή απέναντι σε τροπολογία (σ.σ. αποσύρθηκε τελικά από την
κυβέρνηση) σύμφωνα με την οποία δεν θα συμπεριλαμβανόταν στο πόθεν έσχες η
συμμετοχή σε ναυτιλιακές εταιρείες. Η Χρυσή Αυγή δεν πήρε θέση, όταν τα κόμματα
ζητούσαν από την κυβέρνηση να την αποσύρει, ενώ ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής
Ηλίας Παναγιώταρος δήλωσε στη συζήτηση στην Ολομέλεια ότι η τροπολογία κινείται
στη σωστή κατεύθυνση και γι΄ αυτό το κόμμα του τη στηρίζει.
«Ευαισθησία» για την ανάπτυξη τς επισκευαστικής
ζώνης στο Πέραμα είχε δείξει ο Λαγός.
Στις 25 Ιανουαρίου του 2013 ο βουλευτής Γιάννης
Λαγός κατέθεσε ερώτηση για την ανάπτυξη της Επισκευαστικής Ζώνης στο Πέραμα, με
την οποία ζητούσε να μειωθεί η γραφειοκρατία για την ίδρυση μιας
ναυπηγοεπισκευαστικής επιχείρησης αλλά και να υπάρξει μείωση της γραφειοκρατίας
προκειμένου ένα σκάφος να μπορεί να μπαίνει σε διαδικασία επισκευής, μετασκευής
κλπ. Τα θέματα που έθετε ο Γιάννης Λαγός στην Κυβέρνηση ήταν δύο: «μείωση των
δικαιολογητικών και της γραφειοκρατίας» και «δημιουργία νέου σύγχρονου μητρώου
ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων, στο οποίο θα περιέχονται οι υγιείς
επιχειρήσεις».
Ευέλικτη και λειτουργική διαδικασία νηολόγοσης
ζητούσε ο Κούζηλος.
Πιο ευέλικτη και λειτουργική διαδικασία
νηολόγησης, ζητούσε ο Νικόλαος Κούζηλος με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή τον
Φεβρουάριο του 2013. Ο ίδιος βουλευτής, με άλλη ερώτηση, ζητούσε να αναπτυχθούν
οι διαθέσιμες εκτάσεις στον ΟΛΠ για τη χρήση του τομέα αυτοκινήτων (Car
Terminal).
Πολυάριθμες είναι πάντως οι ερωτήσεις της Χρυσής
Αυγής για τη μη ιδιωτικοποίηση των ελληνικών λιμένων αλλά και το ναυτικό
επάγγελμα, όπως ερώτηση τον Σεπτέμβριο του 2012 με την οποία ζητούσε να υπάρξουν
προγράμματα επανακατάρτισης άνεργων ναυτικών μέσω του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής
Εργασίας, αλλά και την προστασία των εφάπαξ, τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας
και τις φορολογικές ρυθμίσεις για τους Έλληνες ναυτικούς. [iefimerida]
Τα στοιχεία που αποκαλύπτονται
δικαιώνουν στην προκειμένη περίπτωση το ΚΚΕ κι αυτό πρέπει να του αναγνωριστεί.
Απ' ότι φαίνεται κύρια μέριμνα της Χ.Α. ήταν η πρόωθηση στο Κοινοβούλιο των
επιχειρηματικών συμφερόντων, τα οποία όπως και να χει ενοχλούνται από τις κατά
καιρούς κινητοποιήσεις του ΠΑΜΕ. Όσο σκοτεινή ήταν η οργάνωση αυτού του
κόμματος, άλλο τόσο σκοτεινός ήταν και ο πραγματικός του εντολέας. Όσοι δικοί
μας άνθρωποι ψήφισαν Χ.Α. για να "ξεβρωμίσει ο τόπος" και για να πάρουν ρεβάνς
τα χειμαζόμενα στρώματα του πληθυσμού από την άρχουσα τάξη, άλλο τόσο οι
Χρυσαυγίτες εντός του Κοινοβουλίου προωθούσαν τα δικά τους συμφέροντα. Αν
υπάρχει μια "μπότα", ένα κλίμα τρομοκρατίας και τραμπούκικης τάξης, δεν είναι
ευκολότερο να δουλέψουν οι επιχειρήσεις; Αν η απεργία πρέπει να πάρει την άδεια
της πολιτοφυλακής της Χ.Α., είναι εύκολο να γίνουν διεκδικήσεις; Το ότι η Χ.Α.
εξυπηρετεί εφοπλιστικά συμφέροντα, δεν σημαίνει ότι πρέπει να καθαγιαστούν οι
αρνητικές πτυχές της συνδικαλιστικής πρακτικής. Ωστόσο αποδεικνύεται για ακόμη
μια φορά ότι η Χ.Α. είναι το μακρύ χέρι του συστήματος, που απλώνεται στις
επιχειρήσεις, το κράτος, τη δικαιοσύνη, ώστε τα κατεστημένα συμφέροντα να κάνουν
αποτελεσματικά τη δουλειά τους. Αυτό πρέπει να γνωρίζει ο ψηφοφόρος της Χ.Α. Και
ο Χίτλερ στη Βαϊμάρη άνωθεν εντολή είχε από επιχειρηματικούς κύκλους για να
πάρει τη καγκελαρία. Μέχρι και σ' αυτό η Χ.Α. φρόντισε να το αντιγράψει στο
ακέραιο. Ζητούμε την αποκάλυψη των κρυφών χρηματοδοτών, των επιχειρηματιών που
στήριζαν τη Χ.Α. Αν παλαιότερα το ΚΚΕ (και όχι αδικαιολόγητα) αποκαλούνταν
"κόμμα επιχείρηση", η Χ.Α. πιθανόν να αποτελεί το πλέον αντιπροσωπευτικό
παράδειγμα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου