«Εκεί που ακούς πολλά κεράσια, κράτα και μικρό
καλάθι...», ισχυρίζεται ο σοφός λαός μας και μάλλον έχει δίκιο, αν κρίνει κανείς
από την έκθεση της Ομάδας Δράσης για την Ελλάδα, στην οποία σύμφωνα με
δημοσιεύματα των μεγαλύτερων εφημερίδων της χώρας, αναφέρεται πως το έργο «Οδική
Σύνδεση της περιοχής Ακτίου με το Δυτικό Άξονα Βορρά - Νότου», δε θα γίνει,
τουλάχιστον σε αυτή την προγραμματική περίοδο.
Αν ισχύσει τελικώς κάτι τέτοιο, αναμφίβολα θα
μιλάμε για αναπτυξιακό «χαστούκι» για το Νομό Πρέβεζας και ολόκληρη την Ήπειρο,
καθώς και οι «τυφλοί» και «κουφοί» γνωρίζουν πως η προσβασιμότητα μέσω του Νομού
Αιτωλοακαρνανίας και του Ακτίου, είναι μια μικρή «τραγωδία», λόγω της κατάστασης
του οδικού δικτύου.
Για το παραπάνω έργο μάλιστα έχουν πληρωθεί
65.762.811 ευρώ (το 30,9% των πληρωμών) μέχρι στιγμής, σύμφωνα με το Υπουργείο
Ανάπτυξης.
Αποθαρρυντικά είναι και τα νέα για το έργο: «Νέος
Λιμένας Ηγουμενίτσας: Γ Φάση».
Θυμίζουμε το αντικείμενο του έργου: «Οδική Σύνδεση
της περιοχής Ακτίου με το Δυτικό Άξονα Βορρά - Νότου»:
«Αντικείμενο το έργου είναι η πλήρης κατασκευή
Οδικής Σύνδεσης του Ακτίου με τον Δυτικό Άξονα Βορρά - Νότου στην περιοχή της
Λίμνης Αμβρακίας, μήκους 48,5 χλμ.
Η τυπική διατομή της Αρτηρίας αποτελείται από δύο
λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,50m εκάστη, μία λωρίδα καθοδήγησης
ανά κατεύθυνση, πλάτους 0,50m και κεντρική διαχωριστική νησίδα πλάτους 2,0m.
Η αρχή της Σύνδεσης τοποθετείται στα διόδια του
Ακτίου αμέσως μετά το πέρας του Υποθαλασσίου Έργου Ζεύξης Ακτίου - Πρέβεζας και
καταλήγει περνώντας Ανατολικά των Ακαρνανικών Ορέων στον Δυτικό άξονα, ο οποίος
διέρχεται Ανατολικά της λίμνης Αμβρακίας και της υφισταμένης Ε.Ο. Αντιρρίου -
Ιωαννίνων, εξασφαλίζοντας έτσι τη Σύνδεση του έργου της Ζεύξης με τον Δυτικό
Άξονα και την υφιστάμένη Ε.Ο. και στην ουσία τη συνέχεια του άξονα Ηγουμενίτσα -
Πρέβεζα προς Νότο».
Παραθέτουμε αναφορές από το ρεπορτάζ του
capital.gr:
«Εθνικό Ληξιαρχείο, Κτηματολόγιο, Ηλεκτρονικό
Εισιτήριο στον OAΣA και Ολοκληρωμένο Επιχειρησιακό Πληροφοριακό Σύστημα του
Διαχειριστή Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΣΜΗΕ). Ο
λόγος για τέσσερα μόνο από τα 16 συνολικά «έργα προτεραιότητας» του ΕΣΠΑ που
δεν θα γίνουν, τουλάχιστον σε αυτή την προγραμματική περίοδο, καθώς ήταν και
παρέμειναν «κόκκινα» λόγω καθυστερήσεων. Έχουν μηδενικές δαπάνες, και στα πιο
πολλά δεν υπάρχουν καν συμβάσεις...
Τα υπόλοιπα έργα που βρίσκονται στο
«κόκκινο» είναι υποδομές μικρές και μεγαλύτερες: μεταξύ αυτών η οδική Σύνδεση
της περιοχής Ακτίου με το Δυτικό Άξονα Βορρά - Νότου, ο νέος Λιμένας
Ηγουμενίτσας: Γ΄ Φάση, η αποπεράτωση προαστιακού σιδηρόδρομου Αττικής: τμήμα
Πειραιάς - 3 Γέφυρες, ο σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (Σ.Μ.Α) Βορειοδυτικού
Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, η επαναδημιουργία Λίμνης
Κάρλας.
Έχουν συνολικό προϋπολογισμό 711 εκατ. ευρώ, έχουν συναφθεί συμβάσεις
για 307,9 εκατ. ευρώ και έχουν γίνει δαπάνες 86,4 εκατ. ευρώ, δηλαδή για το
12,2% του συνόλου των κονδυλίων που είναι επιλέξιμα από το ΕΣΠΑ (βλέπε
πίνακα).
Η «είδηση» ήρθε στη δημοσιότητα με την ανακοίνωση της έκθεσης της
Ομάδας Δράσης για την Ελλάδα. Αναφέρεται ότι σύμφωνα με πληροφορίες έως τις
αρχές Σεπτεμβρίου τα 30 από τα 181 έργα προτεραιότητας έχουν ολοκληρωθεί
(συνολικός συγχρηματοδοτούμενος προϋπολογισμός 438 εκατ. ευρώ), τα 83 έργα
υλοποιούνται εντός του χρονοδιαγράμματος (συνολικός συγχρηματοδοτούμενος
προϋπολογισμός 3 εκατ. ευρώ).
Για τα 52 έργα στα οποία περιλαμβάνονται και
τα λεγόμενα «μεγάλα οδικά έργα» αλλά και οι χρηματοδοτήσεις προς μικρομεσαίους
απαιτείται επιτάχυνση (συνολικός συγχρηματοδοτούμενος προϋπολογισμός 7.334 εκατ.
ευρώ), ενώ για «14 έργα δεν υπάρχει πιθανότητα να ολοκληρωθούν (συνολικός
συγχρηματοδοτούμενος προϋπολογισμός 711 εκατ. ευρώ), ενώ «2 έργα ακυρώθηκαν
(συγχρηματοδοτούμενος προϋπολογισμός 2 εκατ. ευρώ)» Σημειώνεται ότι στα
τελευταία περιλαμβάνεται και ο σύμβουλος πάταξης της φοροδιαφυγής...
Πλέον,
δεδομένου ότι το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων έχει περικοπεί πάνω από 10 φορές
από το 2010 και μετά για να καλυφθούν «τρύπες» στον προϋπολογισμό, μηδενίζοντας
σχεδόν την εθνική συμμετοχή σε έργα του ΕΣΠΑ και τα καθαρά εθνικά έργα, η λύση
είναι να ενταχθούν τα «κόκκινα» έργα στο ΕΣΠΑ 2, το οποίο τελεί υπό διαμόρφωση
για να αρχίσει να «τρέχει» από το 2014...»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου