Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2013

Αποδημίας εγκώμιο.


Από πολλές πλευρές ακούγεται θρήνος υποκρισίας για τους νέους Έλληνες, που έφυγαν στην αλλοδαπή. Μόνο κιοτήδες δεν τους είπαμε. Δεν τους το είπαμε, αλλά το υπονοούμε βεβαίως, ψηλώνοντας, κατά τι τους μπόσικους εαυτούς μας, που μένουν ενθάδε παλεύοντας -υποτίθεται- και χαροπαλεύοντας με τα στουρνάρια της κυβέρνησης και τα κούτσουρα της αντιπολίτευσης.
Δηλαδή, περίπου «πατριώτες» εμείς, οι οπισθοφύλακες όχι μιας περιφανούς ήττας, αλλά της δανειοδίαιτης ειλωτείας, και «εθνοπροδότες» όσοι έφυγαν αποκαρδιωμένοι από τα όμορφα τα μέρη μας!
Να με συμπαθάτε όμως, αλλά εγώ που μένω, δεν οικτίρω αυτούς που φεύγουν, αλλά εμάς που συνεχίζουμε μισοχορτάτοι να ψευτοζούμε καταρρεύσεις υπό προστασία. Την ανημποριά μας φιλοτιμία ποιούμενοι, λαθρεπιβάτες, ξεμένουμε και μας καταπίνει σε δόσεις το θεριό. Αν μπορούσα, θα είχα φύγει και εγώ, να μη φαρμακωθώ, που «πλημμύρισε σκουλήκια η μητέρα». Διότι δεν είναι πατρίδα μου αυτή η συνδικαλισμένη αθλιότητα. Δεν θέλω τα παιδιά μου να ανδρωθούν ως επαίτες. Δεν θέλω να συνεχίσω να επιλέγω μεταξύ του κακού και του χειρότερου.

Να πάτε στο καλό, λοιπόν, ξενιτεμένα μου πουλιά! Και καλή προκοπή να έχετε! Να φυλάξετε στις αποσκευές σας την ευχή της μάνας σας και τον ύμνο «με τα πρώτα πρώτα δόξα σοι»! Να μνημονεύετε Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη και Σολωμό Σολωμού και δεν θα κρυώνετε!
Και ποιος ξέρει; Εσείς ίσως καταφέρετε, εκεί στην ξένη, να εκραγεί το φως μιας πατρίδας, που δεν θα βλαστημά το γάλα που βύζαξε. Και ποιος ξέρει; Από το φως αυτό ίσως να φωτιστούν τα δικά μας σκότη.
Να πάτε στο καλό και να μη μας αλησμονάτε, απόδημοι αδελφοί μου! Δύο φορές ξένοι και πολλές φορές δικοί μου...


του Θεόδωρου Παντούλα
Ο Θεόδωρος Παντούλας είναι εκδότης και διευθυντής του περιοδικού «manifesto» 

www.ppol.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: