Σάββατο 19 Αυγούστου 2017

Eνώ η κάθετος οδική σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό μπαίνει στις καλένδες του Υπουργείου Υποδομών, Ιωάννινα-Κακαβιά, Πρέβεζα(Άκτιο)-Αμβρακία, διπλή σύνδεση Λευκάδας με Πρέβεζα και Βόνιτσα και το βόρειο άκρο του Ε65, ανάμεσα στα 10 νέα μεγάλα έργα για αυτοκινητόδρομους νέας γενιάς

Σχετική εικόνα

Σχετική εικόνα




Ενώ η κάθετος οδική σύνδεση της Πρέβεζας ,με την Ιόνια οδό, μπαίνει στις καλένδες του Υπουργείου Υποδομών, με 10 νέα μεγάλα έργα για αυτοκινητόδρομους αντεπιτίθεται το Υπουργείο Υποδομών στην ολοκλήρωση των έργων στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας.Η νέα γενιά έργων αυτοκινητόδρομων είναι είτε επεκτάσεις των σημερινών αυτοκινητόδρομων, είτε κάθετοι, είτε εντελώς νέοι αυτοκινητόδρομοι.Είναι έργα με κόστος 2,9 δισ ευρώ και φιλοδοξούν να πάρουν τη σκυτάλη από τα οδικά έργα που ολοκληρώνονται. Μεγάλος στόχος παραμένει η ολοκλήρωση του δικτύου αυτοκινητόδρομων της χώρας που πλέον είναι από τα πλέον σύγχρονα αλλά και μεγαλύτερα στην Ευρώπη, σε σχέση με την έκταση και τον πληθυσμό της.Σήμερα το ypodomes.com μάζεψε όλα αυτά τα έργα και σας τα παρουσιάζει.

Ας δούμε αναλυτικά:
Λαμία-Ξυνιάδα
Κόστος 300εκ.ευρώ. Πρόκειται για το πιο ώριμο από όλα τα έργα. Είναι το νότιο άκρο του Ε65 που με την κατασκευή του θα δώσει απευθείας σύνδεση με τον ΠΑΘΕ. Έχει μήκος 32,5χλμ και έχει σχεδόν εγκριθεί από τις Βρυξέλλες και μέσα στο 2017 θα το δούμε να ξεκινά. Περιλαμβάνει την μεγάλη Σήραγγα Δομοκού μήκους 3χλμ. Κατασκευαστής θα είναι η ΤΕΡΝΑ.

Τρίκαλα-Εγνατία
Κόστος 400εκ.ευρώ. Είναι το βόρειο άκρο του Ε65 και έχει μήκος 62χλμ. Το έργο έχει προχωρήσει με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων και γίνονται διαπραγματεύσεις με την ΕΤΕπ για την χρηματοδότηση. Αν τελικά ευοδωθούν οι προσπάθειες ίσως το δούμε να ξεκινά το 2018. Κατασκευαστής θα είναι η ΤΕΡΝΑ.

Ιωάννινα-Κακαβιά
Κόστος περίπου 600εκ.ευρώ. Πρόκειται για τη φυσική συνέχεια της Ιόνιας Οδού και έχει μήκος 60χλμ. Προς το παρόν αναζητείται η χρηματοδότηση 340εκατ.ευρώ από την ΕΤΕπ για το τμήμα μέχρι το Καλπάκι. Το έργο είναι αρκετά ώριμο και μελετητικά. Ίσως είναι νωρίς για να μιλήσουμε για δημοπράτηση.

Αποτέλεσμα εικόνας για ιονια οδος

Χανιά-Ηράκλειο
Κόστος 1,1 δισ ευρώ. Είναι το έργο του ΒΟΑΚ και αφορά το μεγάλο κεντρικό του τμήμα που ενώνει τις 3 μεγαλύτερες πόλεις του νησιού, Χανιά-Ρέθυμνο-Ηράκλειο. Γίνονται επίσης διαπραγματεύσεις με την ΕΤΕπ για την χρηματοδότηση του. Ο διαγωνισμός θα γίνει με την μέθοδο της παραχώρησης και ίσως ξεκινήσει μέχρι τα τέλη του 2017.

Πάτρα-Πύργος
Κόστος 475εκ.ευρώ. Είναι η φυσική συνέχεια της Ολυμπίας Οδού με 75χλμ μήκος. Έχουν ξεκινήσει οι δημοπρατήσεις (4 έχουν διεξαχθεί) και μέχρι το τέλος του έτους τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν. Χρηματοδοτικά έχει εξασφαλιστεί από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Στις 4 πρώτες δημοπρατήσεις μειοδότησε η Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών, στην πέμπτη και την έβδομη η ΙΝΤΕΡΚΑΤ και στην έκτη η GD Infrastrutture.

Παράκαμψη-Χαλκίδας
Κόστος 180εκ.ευρώ. Είναι ένα αμφιλεγόμενο έργο 18χλμ. που ουσιαστικά θα εξυπηρετεί την Χαλκίδα αλλά ο στόχος για την αναβάθμιση του διαμήκη άξονα της Εύβοιας παραμένει όνειρο. Η χρηματοδότηση αναζητείται από την ΕΤΕπ. Σε αυτό το έργο ίσως να περιμένουμε χρονικά.

Ιόνια Οδός: Τρόμος για χιλιάδες οδηγούς - Ανεγκέφαλοι πετούν πέτρες στα αυτοκίνητα

Πρέβεζα(΄Ακτιο)-Αμβρακία(Ιονία οδός)
Κόστος 165εκ.ευρώ. Θα είναι το έργο-σκούπα με το οποίο θα επιχειρηθεί να ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος της Αμβρακίας Οδού μήκους 48,5χλμ. Χρηματοδοτικά είναι καλυμμένο από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Αν γίνει η δημοπράτηση φέτος τότε τα έργα ίσως ξεκινήσουν το Β`εξάμηνο του 2018.

Διπλή σύνδεση Λευκάδος με Αμβρακία οδό (σύνδεση Λευκάδας με Άκτιο και Βόνιτσα)
Κόστος 45εκ.ευρώ. Είναι η διπλή οδική σύνδεση Λευκάδας με Άκτιο και Βόνιτσα της Αμβρακίας Οδού. Το έργο είναι προχωρημένο έχει 21χλμ και είναι χρηματοδοτικά εξασφαλισμένο από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Ξάνθη- Εχίνος
Κόστος 80εκ.ευρώ. Είναι ακόμα ένας κάθετος άξονας της Εγνατίας με 21χλμ που φτάνει στα Ελληνό-Βουλγαρικά σύνορα. Δειλά ξεκινά ένα υποτμήμα προς δημοπράτηση αλλά έχει ακόμα μέλλον για να μιλήσουμε για συνολική υλοποίηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: