Ο
Δήμος Ζηρού θέλησε να προμηθευτεί
φωτιστικά σώματα εξωτερικού χώρου,
προϋπολογισμού 69.998,00 ευρώ και προκήρυξε
συνοπτικό διαγωνισμό στον οποίο πήραν
μέρος συνολικά δέκα (10) προμηθευτές.
ΟΜΩΣ:
Τα
τεχνικά χαρακτηριστικά ήταν αντιγραφή
των αντίστοιχων ενός φωτιστικού, το
οποίο εμπορεύεται ο κουνιάδος του
Δημάρχου Ν. Καλαντζή και το οποίο, το
εισάγει ο ίδιος (ο κουνιάδος) από την
Ιταλία.
Το
αποτέλεσμα ήταν να αποκλειστούν ήδη
από τη διαδικασία ελέγχου των τεχνικών
προσφορών οι εννέα από τους δέκα
προμηθευτές και να μείνει ως μόνος
προσφέρων ο συγγενής του Δημάρχου και
μάλιστα με το εκπληκτικό ποσοστό έκπτωσης
της τάξης του 1,5%!!!!
Ήταν
δε έτσι δομημένα τα τεχνικά χαρακτηριστικά,
ώστε ακόμη και φωτιστικό με καλύτερα
χαρακτηριστικά (διπλάσια σχεδόν
φωτεινότητα από αυτό που επιλέχθηκε
και με λιγότερη κατανάλωση), να βγαίνει
εκτός διαγωνισμού.
Ποιο
είναι το αποτέλεσμα;
Να
χρεώνεται ο Δήμος για τη συγκεκριμένη
προμήθεια ένα ποσό πάνω από 20.000 ευρώ,
μιας και οι εκπτώσεις σε αντίστοιχες
περιπτώσεις ξεπερνούν το 40%, χρήματα τα
οποία προέρχονται από τη φορολογία των
συμπολιτών μας και πηγαίνουν άκοπα στην
τσέπη του συγγενή του Δημάρχου. Και
βέβαια, αν η συγκεκριμένη ενέργεια
περάσει, δεν αποκλείεται να δούμε όλο
το Δήμο Ζηρού να γεμίζει με αυτά τα
φωτιστικά και κάποιοι να κερδοσκοπούν
σε βάρος μας. Πεδίο δόξης λαμπρό.
Ακόμη
και αυτό το αστικό κράτος, στο οποίο η
διαπλοκή και η διαφθορά είναι συστατικό
δομικό στοιχείο του, έχει θεσπίσει
κανόνες για τις κραυγαλέες περιπτώσεις
που προκαλούν το κοινό αίσθημα. Έτσι:
Στην
κατευθυντήρια οδηγία 9/2015 του Τμήματος
Ελέγχου της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσίων
Συμβάσεων αναφέρεται: «η
διατύπωση της συγγραφής των υποχρεώσεων
κατά τρόπο που να ευνοεί ορισμένους
υποβάλλοντες προσφορά, είναι από τις
περιπτώσεις που εκδικάστηκαν περισσότερο
ως υποθέσεις διαφθοράς στα κράτη – μέλη
της Ε.Ε».
Στο
ίδιο έγγραφο, στον ενδεικτικό κατάλογο
συχνά εμφανιζόμενων μορφών που
καταδεικνύουν διαφθορά στη δημοσίευση,
αναφέρεται: «πολύ
περιοριστική – στενή/αυστηρή περιγραφή
των δημοπρατούμενων αγαθών ώστε να
αποκλείονται υποψήφιοι»,
ότι ακριβώς έκανε και ο Δήμος Ζηρού.
Μόνο τη μάρκα του φωτιστικού και το
όνομα του διαγωνιζόμενου δεν ανέφεραν.
Στις
κόκκινες σημαίες του πρακτικού οδηγού
για πρόληψη της απάτης που εκπονήθηκε
από την Ευρωπαϊκή υπηρεσία καταπολέμησης
της απάτης (OLAF)
αναφέρεται: «οι κανόνες
παροχής προϊόντων ή υπηρεσιών είναι
υπερβολικά αυστηροί με αποτέλεσμα να
παρέχεται η δυνατότητα υποβολής προσφοράς
μόνο σε μία εταιρεία».
Στο
άρθρο 18 του νόμου 4412/2016 παρ. 1 αναφέρεται:
«ο ανταγωνισμός θεωρείται
ότι περιορίζεται τεχνητά όταν οι
διαδικασίες σύναψης συμβάσεων έχουν
σχεδιαστεί με σκοπό την αδικαιολόγητη
ευνοϊκή ή δυσμενή μεταχείριση ορισμένων
οικονομικών φορέων».
Στο
άρθρο 26 παρ. 3 του ίδιου νόμου αναφέρεται:
«μη κανονικές προσφορές
θεωρούνται συγκεκριμένα: όταν υπάρχουν
αποδεικτικά στοιχεία αθέμιτης πρακτικής,
όπως συμπαιγνίας ή διαφθοράς».
Κανένας δεν προσέρχεται σε διαγωνισμό
με 1,5% έκπτωση αν δεν έχει στηθεί από τα
πριν. Καραμπινάτο στήσιμο διαγωνισμού.
Απευθυνόμαστε
στον Ελεγκτή νομιμότητας της Αποκεντρωμένης
Διοίκησης Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας
και τον καλούμε να μην εγκρίνει την
απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του
Δήμου Ζηρού.
Καλούμε
τους εργαζόμενους στην Τεχνική Υπηρεσία
του Δήμου να μην υποκύπτουν σε πιθανούς
εκβιασμούς, άμεσους ή έμμεσους, από όπου
και αν προέρχονται. Ο ρόλος τους είναι
η διαφύλαξη των συμφερόντων των πολιτών
και σε αυτό δεν έχουν τίποτε να φοβηθούν.
Καλούμε
τους συμπολίτες μας να καταδικάσουν τα
φαινόμενα διαφθοράς, ευνοιοκρατίας,
οικογενειοκρατίας, τωρινά και όσα
παρουσιαστούν στο μέλλον. Να απορρίψουν
το σάπιο σύστημα που ανέχεται και
στηρίζει τους ¨επιτήδειους¨, όταν για
τους ίδιους επιφυλάσσει μόνο φτώχεια
και εξαθλίωση.
Μενέλαος
Γείτονας, Δημοτικός Σύμβουλος Ζηρού,
επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου