Αεροδρόμιο Ακτίου Πρέβεζας
Mε ταχείς ρυθμούς προχωρά η κυβέρνηση, μέσω του περιβόητου ΤΑΙΠΕΔ, στο γενικό ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και στη λεηλασία της από ημεδαπούς και ξένους μεγαλοεπιχειρηματίες που την έχουν βάλει «στο μάτι», εδώ και αρκετά χρόνια. Το νέο μπαράζ ξεπουλήματος ξεκινά με τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας - που βρίσκονται ακόμη και σε «ευαίσθητες» περιοχές, όπως η Ρόδος, η Κως η Χίος, η Σάμος και η Μυτιλήνη - και συνεχίζεται με μια σειρά ακίνητα που βγαίνουν «στο σφυρί» και βρίσκονται τόσο στη Ελλάδα, όσο και...στο εξωτερικό. Ειδικότερα:
Έως τις 30 Σεπτεμβρίου αναμένεται να κατατεθούν
στο ΤΑΙΠΕΔ- εκτός απροόπτου- οι δεσμευτικές προσφορές για να περάσουν στα χέρια
ιδιωτών για 40 συν 10 χρόνια 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Τα αεροδρόμια θα
παραχωρηθούν σε δύο ομάδες:
- Στην πρώτη ομάδα περιλαμβάνονται τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου και Καβάλας, ενώ υπάρχει και option η αγορά να επεκταθεί και για τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Νέας Αγχιάλου.
- Στη δεύτερη ομάδα εντάσσονται τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης, ενώ υπάρχει και option η αγορά να επεκταθεί και τους αερολιμένες Χίου, Καρπάθου, Νέας Αγχιάλου και Λήμνου.
Στη διαδικασία συμμετέχουν ισχυροί ιδιωτικοί
επιχειρηματικοί όμιλοι, όπως η γαλλική Aeroport De La Cote d'Azur, η κοινοπραξία
J&P Αβαξ - Zurich Airport, o Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η κοινοπραξία
Fraport - όμιλος Κοπελούζου, η σύμπραξη Vinci - ΕΛΛΑΚΤΩΡ, η κοινοπραξία
Corporacion America - ΜΕΤΚΑ και ο όμιλος Advent.
Από τη διαδικασία αυτή του ξεπουλήματος εξαιρείται το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» στο Ηράκλειο Κρήτης, καθώς αναμένεται να παραχωρηθεί για «αξιοποίηση» σε ιδιώτες μέσω της σύμβασης παραχώρησης για την ανάπτυξη του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι. Δηλαδή σε λίγο δεν θα υπάρχει ούτε ένα πολιτικό αεροδρόμιο που να ανήκει στο Δημόσιο.
«Στο σφυρί» και άλλα ακίνητα
Στο μεταξύ μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου αναμένεται να βγουν «στο σφυρί» από το ΤΑΙΠΕΔ μια σειρά από άλλα ακίνητα του δημοσίου που βρίσκονται στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Πιο συγκεκριμένα:
Από τη διαδικασία αυτή του ξεπουλήματος εξαιρείται το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» στο Ηράκλειο Κρήτης, καθώς αναμένεται να παραχωρηθεί για «αξιοποίηση» σε ιδιώτες μέσω της σύμβασης παραχώρησης για την ανάπτυξη του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι. Δηλαδή σε λίγο δεν θα υπάρχει ούτε ένα πολιτικό αεροδρόμιο που να ανήκει στο Δημόσιο.
«Στο σφυρί» και άλλα ακίνητα
Στο μεταξύ μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου αναμένεται να βγουν «στο σφυρί» από το ΤΑΙΠΕΔ μια σειρά από άλλα ακίνητα του δημοσίου που βρίσκονται στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Πιο συγκεκριμένα:
- Ο πρώτος διαγωνισμός αφορά 14 αρχοντικά και τα μικρά «Ξενία» τα οποία, με βάση τον σχεδιασμό του ΤΑΙΠΕΔ, μπορούν να λειτουργήσουν ως boutique hotels. Οι δεσμευτικές προσφορές πρέπει να κατατεθούν ως τις 31 Οκτωβρίου, αντί τις 30 Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, καθώς ζητήθηκε παράταση από τους ενδιαφερόμενους.
- Για τις 17 Οκτωβρίου προσδιορίζεται η ημερομηνία υποβολής προσφορών για τις ολυμπιακές εγκαταστάσεις σε Γαλάτσι και Μαρκόπουλο. Τα δύο ακίνητα πρόκειται να παραχωρηθούν για χρονική περίοδο 40 ετών, με δυνατότητα παράτασης.
- Στις 31 Οκτωβρίου αναμένεται να κατατεθούν οι προσφορές για το ακίνητο των 171 στρεμμάτων στην Ερμιόνη Αργολίδας.
- Την ίδια ημέρα αναμένεται να υποβληθούν τελικά οι προσφορές και για πέντε ακίνητα του εξωτερικού. Σε αυτά περιλαμβάνονται τα κτίρια σε Βελιγράδι και Λιουμπλιάνα που δεν είχαν πωληθεί με το πρώτο «πακέτο» ακινήτων εξωτερικού, καθώς και νέα ακίνητα σε Ουάσινγκτον, Νέα Υόρκη και Πρετόρια Αυστραλίας. Με βάση τις αποτιμήσεις συμβούλων, το κτίριο στην Ουάσινγκτον έχει ελάχιστη τιμή πώλησης 4.450.000 δολάρια και οι χώροι των 960 τ.μ. στη Νέα Υόρκη 9.000.000 δολάρια. Το συγκρότημα στην Πρετόρια πωλείται αντί 212.500 ευρώ, ενώ το κτίριο των 2.400 τ.μ. στο Βελιγράδι, σε ένα από τα κεντρικότερα σημεία της πόλης, πωλείται αντί ελάχιστου τιμήματος 2.400.000 ευρώ. Τέλος, τα 800.000 ευρώ είναι η ελάχιστη τιμή για το διατηρητέο κτίριο στη Λιουμπλιάνα.
Νίκος Πέρπερας
www.imerodromos.gr
www.imerodromos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου