Παράταση 10 ημερών στην καταληκτική ημερομηνία για
την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για τα περιφερειακά αεροδρόμια δόθηκε από
το ΤΑΙΠΕΔ στους ενδιαφερομένους επενδυτές. Στα αεροδρόμια προς ιδιωτικοποίηση
είναι και το αεροδρόμιο του Ακτίου, το οποίο μάλιστα θεωρείται και
«φιλέτο».
Ως νέα ημερομηνία υποβολής των δεσμευτικών
προφορών ορίστηκε η 10η Οκτωβρίου (αντί της 30ης Σεπτεμβρίου όπως είχε
ανακοινωθεί) μετά από αίτημα των κοινοπραξιών που συμμετέχουν στον
διαγωνισμό.
Το αίτημα να δοθεί περισσότερος χρόνος για την
επεξεργασία των τελικών προσφορών αναδεικνύει το μεγάλο ενδιαφέρον για τα 14
ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια.
H αυξημένη κίνηση έχει δημιουργήσει νέες συνθήκες
καθώς μόνο στο πρώτο 8μηνο του 2014 τα 14 αεροδρόμια που έχουν διαχωριστεί σε
δύο ομάδες από το ΤΑΙΠΕΔ έχουν ξεπεράσει το «φράγμα» των 16 εκατ. επιβατών όταν
το 2013 που προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός είχε ανακοινωθεί ότι τόσο τα 14 αυτά
αεροδρόμια όσο και τα άλλα 7 που ήταν προαιρετικά και τελικά δεν περιλαμβάνονται
πλέον στον διαγωνισμό καθώς δεν υπήρξε ενδιαφέρον γι΄ αυτά είχαν συνολική κίνηση
18 εκατ. επιβάτες (για το όλο το 2012) .
Φέτος, κύκλοι του τουριστικού κλάδου υπολογίζουν
ότι η κίνηση στα υπό ιδιωτικοποίηση αεροδρόμια θα ξεπεράσει τα 20 εκ. επιβάτες
αποκτώντας νέα δυναμική καθώς πολλά από αυτά θα μπορούν να υπολογίζουν σε
εκατοντάδες πτήσεις τσάρτερ, που θα τα μετατρέψουν σε κερδοφόρα.
Μάλιστα, επειδή η κίνηση παρουσιάζεται ιδιαίτερα
αυξημένη, στο ΤΑΙΠΕΔ θεωρούν ιδανική τη συγκυρία για την επίτευξη υψηλού
τιμήματος.
Το ενδιαφέρον των επενδυτών είναι ήδη αυξημένο
καθώς εκτός της ανάκαμψης που έχουν τα αεροδρόμια το 2014 με την έκρηξη του
τουρισμού η συγκεκριμένη διαδικασία αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες
αποκρατικοποιήσεις της χώρας μας που θα συνοδευτεί με επενδύσεις τουλάχιστον 220
εκατ. ευρώ (εντός τριετίας) από τους επενδυτές για την αναβάθμιση των
αεροδρομίων αυτών.
Μένει να διαπιστωθεί ποιοι θα κάνουν πράξη το
ενδιαφέρον τους, υποβάλλοντας τους σχετικού φακέλους δεσμευτικών προσφορών στις
10 Οκτωβρίου. Πάντως, όπως όλα δείχνουν, η «μάχη» για την πίτα των άνω των 18
εκατ. επιβατών τον χρόνο προμηνύεται σκληρή.
Υπό παραχώρηση βγαίνουν δύο ομάδες από 7
αεροδρόμια η καθεμία, με το διαγωνισμό να προβλέπει τη δημιουργία συμβάσεων
παραχώρησης για 40 συν 10 έτη.
Θυμίζουμε πως στην πρώτη ομάδα ανήκουν τα
αεροδρόμια:
-
Θεσσαλονίκης,
-
Κέρκυρας,
-
Χανίων,
-
Κεφαλλονιάς,
-
Ζακύνθου,
-
Ακτίου,
-
Καβάλας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου