Πέμπτη 17 Ιουλίου 2014

Η θεατρική παράσταση "Η γυναίκα της Ζάκυθος" σε λόγο Διονυσίου Σολωμού, τελικά την Κυριακή 20 Ιουλίου 2014, ώρα 21.15΄, στην αρχαία Κασσώπη, γιατί το Υπουργείο Πολιτισμού, ζήτησε ενοίκιο για χρήση του Ωδείου της Αρχαίας Νικόπολης, από το Ελληνικό Διεθνές Φεστιβάλ Αθηνών, που ανεβάζει το έργο.



Η συνεργασία του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ με το ΔΙΑΖΩΜΑ και τις κατά τόπους Εφορείες Αρχαιοτήτων για την πραγματοποίηση αυτής της παράστασης, υπηρετεί την ιδέα της επαναλειτουργίας αρχαίων θεάτρων, διάσπαρτων σε ολόκληρη την Ελλάδα.


"Η γυναίκα της Ζάκυθος"
20 Ιουλίου Αρχαία Κασσώπη
Ώρα 19:15

Είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για το κοινό να επανακτήσει τη ζωντανή του σχέση με αυτά τα σπουδαία μνημεία μέσα από τη βιωματική εμπειρία της συγκίνησης που μπορεί να προσφέρει η θεατρική τέχνη.

Παράλληλα, έχει ιδιαίτερη σημασία το γεγονός ότι θα ακουστεί ο λόγος του Διονυσίου Σολωμού στους ίδιους χώρους όπου ακούστηκε και ο λόγος του Αισχύλου, στη δραματουργία του οποίου εθήτευσε πιστά ο εθνικός μας ποιητής. με το έργο αυτό ο Σολωμός αφήνει το φως και ανιχνεύει το σκοτάδι.

Αν και μικρό σε έκταση -δέκα μικρά κεφάλαια-, είναι ο αντίποδας που στηρίζει όλο το άλλο του έργο, αντισταθμίζοντας το βάρος και την έκταση της αναζήτησής του.
Δανείζεται, λοιπόν, το προσωπείο του Αγίου Διονυσίου -o oποίος έζησε ως ιερομόναχος έως τα 172 του χρόνια σ' ένα μοναστήρι της Ζακύνθου-, για να κοιτάξει στα μάτια το κακό. Το γεγονός πως μπορεί να δει μέσα από τα μάτια ενός Άλλου, τον απελευθερώνει και τον μεταφέρει, σαν πνεύμα, εκεί όπου μπορεί να βλέπει την τυφλή και ακατανόητη δύναμη του κακού, χωρίς να το φοβάται.

Αυτή ακριβώς η έλλειψη φόβου είναι που τον θωρακίζει και του δίνει το έλλογο στοιχείο και τον έλεγχο, ώστε το θεωρούμενο ως υποστασιοποιημένο κακό -η γυναίκα της Ζάκυθος εδώ- να καταρρεύσει αδύναμο και αξιολύπητο μπροστά του.
Η έννοια του κακού θα υπερεκτιμάτο, και θα αδρανοποιούσε τον ίδιο, μόνο εάν το υποτιμούσε περιφρονώντας το, ή αν απέστρεφε το βλέμμα του από αυτό φοβισμένος, με αποτέλεσμα να παραλύσει,και να εκλείψει η κυριαρχία του λόγου.
Το κακό εδώ δεν είναι οι Τούρκοι, δεν είναι οι απέναντι, δεν είναι ο προφανής εχθρός. Το κακό είναι  ανάμεσά μας. Εμείς οι ίδιοι γινόμαστε οι φορείς του κακού, από τον φόβο ή από την άγνοια του αντικειμένου.
Ο Σολωμός σχεδίασε και άρχισε να γράφει το έργο το 1826 στη Ζάκυνθο, βλέποντας με συναισθήματα πόνου και απέραντης συμπάθειας τις προσφυγοπούλες, γυναίκες από το πολιορκημένο Μεσολόγγι -που επαιτούσαν ζητώντας τρόφιμα και χρήματα για τους έγκλειστους άνδρες τους-, να αντιμετωπίζουν κατάμουτρα τη λεκτική βία, την προσβολή και την ταπείνωση από μια δύσμορφη, εξαθλιωμένη γυναίκα.

Το έργο, αν και έχει την επίφαση ενός οραματικού οίστρου, είναι απόλυτα ρεαλιστικό, γιατί ανιχνεύει  τις αιτίες της κακοδαιμονίας και της διχόνοιας σαν ζητήματα βαθιάς άγνοιας και αδυναμίας πρωτίστως ημών των ιδίων, των παρατηρητών, των φερομένων ως υποκειμένων του ορθού λόγου.
 Κάθε παραίτησή μας μπροστά σε κάτι παράλογο και άδικο γίνεται αυτόματα προσχώρηση στο αντίθετο στρατόπεδο, του παραλογισμού και του χάους, που εμπεριέχει το απρόβλεπτο, το οδυνηρό, το κακό.
Η εκδοχή μας, μέσα από τη φωνητική αναπαράσταση του λόγου του ποιητή  που νοηματοδοτεί κάθε φράση, επιζητεί να ανασύρει και να ζωντανέψει όλες τις πτυχές που κρύβονται σ' αυτό το έργο.
Έργο, που δεν παύει να μας γοητεύει και να μας αφορά, σαν μια σημαντική κατάθεση ενός αγνού και μεγάλου στοχαστή, ενεργοποιώντας τη σκέψη μας επάνω σε θεμελιώδη ζητήματα της πραγματικότητας και της πραγματικής μας ταυτότητας.
Η γυναίκα της Ζάκυθος
Bασισμένο στο έργο του Διονυσιου Σολωμού
ΘΕΑΤΡιΚΗ ΠΡοσΑΡμοΓΗ - σΚΗνοΘΕσιΑ
Δήμος Αβδελιώδης
MOYσιΚΗ
Βαγγέλης Γιαννάκης
ΕνΔυμΑΤΑ
Αριστείδης Πατσόγλου
ΕΡμΗνΕυΕι
η Όλια Λαζαρίδου
ΑΓΓΕλοσ
Δανάη ρούσσου
ΦΑσμΑ ΕλΕυΘΕΡιΑσ
Κατερίνα Χαρμάνη

Διαβάστε ακόμη αναδημοσίευση από το www.prevezaposto.gr

Πάνε καλά; Το Υπουργείο Πολιτισμού ζήτησε χρήματα για την χρήση του Αρχαίου Ωδείου Νικοπόλεως και αναβλήθηκε η παράσταση του Φεστιβάλ Αθηνών


odeio nikopolis


Ενώ όλοι περίμεναν την πρώτη παράσταση που θα δίνονταν στην περιοχή μας στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών( Η Γυναίκα της Ζάκυθος στο ΡωμαΪκό Ωδείο της Νικόπολης ), που ήταν αποτέλεσμα σκληρής και επίμονης δουλειάς τόσο από την πλευρά του κ. Σταύρου Μπένου που είναι πρόεδρος στο ίδρυμα Διάζωμα(ασχολείται με τις διαδρομές και την ανάδειξη των αρχαίων θεάτρων) όσο και του Στράτου Ιωάννου , Αντιπεριφερειάρχη Πρέβεζας, ήρθε ένα απρόβλεπτο γεγονός που ανέτρεψε τα δεδομένα.

Η απαίτηση του Υπουργείου Πολιτισμού να πληρώσουν οι οργανωτές ένα υψηλό ποσό για την χρήση του χώρου, τους οδήγησε να αναβάλουν την παράσταση που θα γίνονταν την Τετάρτη 16 Ιουλίου και να την μεταφέρουν για την Κυριακή 20 Ιουλίου στον περιβάλλοντα χώρο  του μικρού θεάτρου της Αρχαίας Κασσώπης.
Οι υπεύθυνοι ζητούν συγνώμη για την ταλαιπωρία του κοινού και ενημερώνουν ότι  όσοι έχουν προμηθευτεί εισιτήρια για την Αρχαία Νικόπολη μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν στην Κασσώπη.
Θα υπάρξει δε , νεώτερη ενημέρωση για όσους προμηθεύτηκαν ήδη εισιτήρια όμως για οποιοδήποτε λόγο δεν επιθυμούν να  παρακολουθήσουν  την παράσταση της Κασσώπης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: