Όπως είχαμε επισημάνει, (διαβάστε: Εν αναμονή των προσφορών για το αεροδρόμιο
Ακτίου/Πρέβεζας), το αεροδρόμιο του Ακτίου θα είναι
στην πρώτη «παρτίδα» περιφερειακών αεροδρομίων που βγάζει στο... σφυρί το
ΤΑΙΠΕΔ.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα οικονομικών εφημερίδων,
κινεζικά εταιρικά fund, ετοιμάζουν «εφόρμηση» για να πάρουν τόσο το «Ελευθέριος
Βενιζέλος», όσο και τα περιφερειακά αεροδρόμια, μεταξύ αυτών και του
Ακτίου/Πρέβεζας.
Την ίδια στιγμή και ο γαλλικός κατασκευαστικός
Όμιλος Vinci προτίθεται να συμμετάσχει στους διαγωνισμούς για την
αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων.
Εκπρόσωποι του κινέζικου fund Shenzhen Airport και
της Freidmann Pacific Asset Management έχουν συναντηθεί τόσο με τον πρωθυπουργό
Αντώνη Σαμαρά, όσο και με τον υπουργό Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα και τη
διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ για να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους.
H Friedmann Pacific Asset Management είναι μία
από τις εταιρείες του Fried-mann Pacific Investment (FPI) Group, ενός
χρηματοοικονομικού ομίλου με έδρα το Χονγκ Κονγκ που δημιουργήθηκε το 1998 και
επενδύει σε έργα εντός και εκτός Κίνας, τα οποία στηρίζονται από τις τοπικές
κυβερνήσεις. Η Friedmann Pacific Asset Management δραστηριοποιείται στον χώρο
της παροχής υπηρεσιών διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων.
Η Shenzen Airport είναι η εταιρεία που
διαχειρίζεται το αεροδρόμιο του Σεντζέν, ένα από τα μεγαλύτερα βιομηχανικά
κέντρα της Κίνας. Το συγκεκριμένο αεροδρόμιο είναι το πέμπτο της Κίνας σε αριθμό
επιβατών και το τέταρτο σε εμπορευματική κίνηση. Σημειωτέον πως το αεροδρόμιο
του Σεντζέν είναι 25ο στην παγκόσμια λίστα των αεροδρομίων με βάση την
εμπορευματική κίνηση.
«Παρών» στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών
αεροδρομίων θα είναι επίσης και ο κατασκευαστικός Όμιλος Vinci που προτίθεται να
συμμετάσχει στους σχετικούς διαγωνισμούς που έχουν ήδη βγει στον αέρα. Τη
σχετική πρόθεση γνωστοποίησε και επίσημα ο Γάλλος υπουργός Frederic Cuvillier
στη συνάντησή του με τον κ. Χατζηδάκη. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η γαλλική
Vinci (ελέγχει την κοινοπραξία «Γέφυρα» που διαχειρίζεται τη ζεύξη Ρίου -
Αντίρριου) το 2011 υποψήφια για την αγορά του ποσοστού
στο ΔΑΑ ήταν και είναι μια εταιρεία που ασχολείται κυρίως με έργα υποδομής, όπως
αυτοκινητόδρομοι, αεροδρόμια, σιδηρόδρομοι, πλωτές οδοί, στάδια. Ηδη υπάρχει
συνεργασία με τη Hochtief, καθώς συμμετέχουν και οι δύο στις κοινοπραξίες που
έχουν αναλάβει την κατασκευή και εκμετάλλευση των τμημάτων Μαλιακός - Κλειδί και
Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα.
Αναφορές από: Imerisia.gr,
Capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου