Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2013

O Mr Jumbo και οι καταθέσεις των 58 εκατ. ευρώ στις κυπριακές τράπεζες που πάνε για κούρεμα


Kαταθέσεις και κεφάλαιο κίνησης 58 εκατ. ευρώ έχει στις τράπεζες που κουρεύονται η εταιρεία"Jumbo" του κ.Απόστολου Βακάκη. Μιλάμε για κανονική προίκα η οποία θα συμβάλει σε μεγάλο ποσοστό πλέον στην διάσωση της Κύπρου.Για τον επιτυχημένο επιχειρηματία και το lifestyle τα ρεπορτάζ που ακολουθούν και τα οποία δημοσιεύθηκαν στο Newpost και στο Πρώτο Θέμα.
Μετακινείται από το ένα κατάστημά του στο άλλο με... ιδιωτικό ελικόπτερο ακόμα και μέσα στην Αθήνα, ταξιδεύει στο εξωτερικό τουλάχιστον μια φορά κάθε μήνα, αποκαλεί τις συσκέψεις της επιχείρησης «συσκέψεις χαράς» και ενίοτε συμβάλει με λίγη έμπνευση ακόμα και στα ραδιοφωνικά σποτάκια της δικής του βιομηχανίας γέλιου, όπως λέει,«Jumbo».

Λίγοι τον γνωρίζουν ως Απόστολο Βακάκη. Όλοι όμως τον γνωρίζουν ως «κύριο Jumbo», καθώς είναι ο επιχειρηματίας που δημιούργησε  την τοις πάση γνωστή αλυσίδα καταστημάτων παιχνιδιών. Ο κ. Βακάκης αν και άγνωστος στο ευρύ κοινό είναι καθόλα γνωστός στον επιχειρηματικό κόσμο και από χτες είναι ο πιο αξιοζήλευτος έλληνας επιχειρηματίας. Ο λόγος; O Όμιλος Jumbo, όπως ανακοινώθηκε, αύξησε κατά 19,39% τα καθαρά κέρδη του στο δυσκολότερο 12μηνο για το ελληνικό λιανεμπόριο, με τις πωλήσεις του να παραμένουν σταθερές.


Ο Mr Jumbo είναι ίσως ο μοναδικός επιχειρηματίας που εν ολίγοις καταφέρνει απτόητος να πλουτίζει εν μέσω κρίσης, αν όχι οικονομικής κατάρρευσης της χώρας. Όπως και να έχει, δεν πρόκειται για έναν συνηθισμένο επιχειρηματία. Ο ίδιος και ομάδα εργαζομένων του επισκέπτονται σχεδόν καθημερινά τα καταστήματα Jumbo ανά την Ελλάδα και δη στην Αθήνα με ελικόπτερο… διότι ο χρόνος είναι χρήμα! Οι περισσότερες διαδικαστικές λειτουργίες της επιχείρησης μετονομάζονται σε… συσκέψεις χαράς ή διαδικασίες γέλιου προς σεβασμό στα παιδιά όπου και απευθύνεται η επιχείρηση, ενώ… ο ίδιος αγωνιά κάθε φορά για το επόμενο ραδιοφωνικό σποτάκι- τραγούδι των Jumbo.

«Είμαι θιασώτης του απλού οτιδήποτε δεν καταλαβαίνω μου δημιουργεί νευρικότητα. Είμαι θιασώτης της παραγωγικότητας διότι δεν αντιλαμβάνομαι πώς θα διαχυθεί ο πλούτος στα μεσαία και τα χαμηλότερα στρώματα χωρίς να αυξηθεί η παραγωγικότητα. Είμαι και θιασώτης μιας λογικής που λέει ότι δεν πρέπει να διαμαρτύρεσαι, αλλά πάντα να αντιμετωπίζεις τις καταστάσεις όπως έρχονται» έχει δηλώσει ο κ. Jumbo σε παλιότερες συνεντεύξεις του εξηγώντας ότι ούτε ένας πόλεμος δεν θα τον φόβιζε επιχειρηματικά, αν και υπήρξε ο κακομαθημένος υιός του μπαμπά βιομήχανου.
Η ιστορία του Mr Jumbo

Έλληνας της διασποράς, ο Απόστολος Βακάκης γεννήθηκε το 1954 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Ο πατέρας του, βιομήχανος στην Αίγυπτο, παρήγαγε διογκωμένη πολυστερίνη, που αποτελούσε το βασικό μονωτικό υλικό της εποχής εκείνης για ψυγεία αλλά και για κτίρια. Οι πολιτικές εξελίξεις στην Αίγυπτο υποχρέωσαν την οικογένεια Βακάκη το 1962 να έρθει στην Ελλάδα. Όμως η οικονομική κατάσταση δεν είναι καλύτερη ούτε εδώ και έτσι ο Γεώργιος Βακάκης ξενιτεύεται στη γειτονική Ιταλία, όπου πιάνει δουλειά σε μια μικρή οικοτεχνία κατασκευής λούτρινων ζώων και κουκλών.
Τα κοσμήματα που πρόλαβε να πάρει μαζί της, φεύγοντας από την Αίγυπτο, η μητέρα του η Σοφία Βακάκη τα πούλησε στον μεγαλοβιομήχανο της εποχής εκείνης Μποδοσάκη. Αυτό ήταν το πρώτο κεφάλαιο κίνησης για τη δημιουργία της ελληνικής βιομηχανίας παιχνιδιών, της El Greco.
Μετά τα 20 του χρόνια, ο Απόστολος Βακάκης φεύγει για σπουδές Λογιστικής και Finance στο Warwick της Βρετανίας με όνειρο να καταλήξει στο Berkeley. Τότε δέχτηκε το πρώτο χτύπημα. Μια μεγάλη πυρκαγιά στο εργοστάσιο της El Greco στην Άνω Γλυφάδα υποχρέωσε τον 23χρονο Απόστολο να επιστρέψει στην Ελλάδα και να προσπαθήσει να ανασυγκροτήσει τη βιομηχανία από τα αποκαΐδια με τη βοήθεια της παραγωγικής μονάδας στο νησί της Ζακύνθου.

Εκεί ξεκίνησαν και οι πρώτες συγκρούσεις με τον πατέρα του, τον ιδρυτή της επιχείρησης. Στο νησί έμεινε 3 χρόνια. Το 1985 απομακρύνει εντελώς τον πατέρα του από την επιχείρηση και αναλαμβάνει τη θέση του προέδρου της El Greco.

Το 1990 αποφασίζει να πουλήσει την El Greco στην πολυεθνική Hasbro, ενώ συνεχίζει να διευθύνει την εταιρεία και ταυτόχρονα συμμετέχει στη διοικούσα επιτροπή της Hasbro Europe. 

Η ιστορία των καταστημάτων Jumbo ξεκινά με τη λειτουργία του πρώτου καταστήματος στη Γλυφάδα το 1986. Εκείνη την περίοδο ο Απόστολος Βακάκης αισθάνεται έτοιμος να περάσει το κατώφλι της Σοφοκλέους.  Όπερ και εγένετο, αντλώντας 2 εκατ. ευρώ. Το 1998 ήταν πλέον φανερό ότι χρειαζόταν μεγαλύτερους αποθηκευτικούς χώρους και γι’ αυτό μισθώνει μια αποθήκη στα Οινόφυτα σχεδόν διπλάσιου μεγέθους από την πρώτη αποθήκη στη Νίκαια. Το 1999, την εποχή που όλη η Ελλάδα αγοράζει μετοχές, ο ίδιος επενδύει στη γη και στη δουλειά του.

Τα χρόνια που ακολουθούν βρίσκουν την εταιρεία σταθερά στην κορυφή της επιτυχίας με κορύφωση το 2004, όταν αναλαμβάνει ύστερα από πλειοδοτικό διαγωνισμό το δικαίωμα αποκλειστικής παραγωγής και εμπορίας της Μασκότ του 2004 για τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Από τότε μέχρι σήμερα, ο κ. Βακάκης βάζει τους επόμενους στόχους, τα σούπερ μάρκετ παιχνιδιών. Και όπως εξηγεί, «στην Ελλάδα δεν χρειάζεται ακόμη να «σκέφτεσαι», χάνεις πολύτιμο χρόνο. Σε πρώτη φάση δεν έχεις παρά να μελετάς και να ακολουθείς τα βήματα της εξέλιξης στις αναπτυγμένες αγορές του εξωτερικού. Εγώ απλώς ακολούθησα την κυρίαρχη διεθνή τάση».
Η μαγική συνταγή της επιτυχίας

Η «βιομηχανία της χαράς», όπως αποκαλεί την επιχείρησή του, έπρεπε επίσης να αντιμετωπίσει ένα επιπλέον στοιχείο δυσκολίας, τη σταδιακή «μετανάστευση» των πιτσιρικάδων από τα παραδοσιακά παιχνίδια στις πιο περίπλοκες τεχνολογικά επιλογές δώρων όπως για παράδειγμα τα κινητά, τα iΡod, τα videogames, τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές κ.λπ. Βρήκε αμέσως τη λύση: η «βιομηχανία της χαράς» δεν έπρεπε να απευθύνεται στους μικρούς καταναλωτές, αλλά στους ενήλικους αγοραστές. Οργάνωσε τη στρατηγική επικοινωνίας και διαφήμισης επιλέγοντας μέσα και μηνύματα που απευθύνονταν πρώτα στον ενήλικο και κατόπιν στο παιδί. Δεν επένδυσε πολλά στην τηλεόραση αλλά στο κατ’ εξοχήν μέσο ενημέρωσης των μεγάλων που δεν έχουν χρόνο, το ραδιόφωνο. Με διαφημίσεις προκλητικές, σκαμπρόζικες αλλά και δυναμικές στήριξε την εμπορική του πολιτική στους στενούς οικογενειακούς δεσμούς που επικρατούν στην ελληνική κοινωνία.
Αριθμοί που… ζαλίζουν

Με 45 καταστήματα σήμερα στην ελληνική αγορά, 3 στην Κύπρο, και 6 στη Βουλγαρία, η αλυσίδα Jumbo δικαίως κρατά τα ηνία στον κλάδο του παιχνιδιού με μερίδιο που φτάνει τα 35%.

Ειδικότερα, τα καθαρά κέρδη του ομίλου για το 2011 σε 94,60 εκατ. ευρώ έναντι 79,24 εκατ. ευρώ πριν ένα χρόνο. Ο Όμιλος λειτούργησε 7 νέα υπερκαταστήματα. Συγκεκριμένα 3 στην Ελλάδα, 1 στην Κύπρο και 3 στη Βουλγαρία τα οποία αναμένεται να βοηθήσουν μελλοντικά στην ανάπτυξη της εταιρείας.

Παρά το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον ο Όμιλος έχει σχεδιάσει την λειτουργία 6 νέων καταστημάτων για την οικονομική χρήση 2011/2012 και συγκεκριμένα 3 στην Ελλάδα και 3 στην Βουλγαρία.  

Η ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΓΝΙΔΙ ΓΙΑ ΤΗΝ MISS JUMBO

Σε όσα πάρτι εμφανίζεται τους τελευταίους μήνες οι φωτογράφοι κάνουν ζουμ πάνω στο μελαχρινό κορίτσι που ξεχωρίζει αμέσως, δείχνοντας πόσο ενημερωμένο είναι για τις τελευταίες τάσεις της μόδας και πόσο τιμά τον τίτλο της fashionista. Η Χριστίνα, κόρη του ιδιοκτήτη της αλυσίδας καταστημάτων παιχνιδιών -και όχι μόνο- «Jumbo», Απόστολου Βακάκη, λατρεύει τις κοσμικότητες αλλά και τα υπέρκομψα σύνολα ντυσίματος.

«Είχε ανέκαθεν ιδιαίτερη αδυναμία στη μόδα», ισχυρίζονται εκείνοι που τη γνωρίζουν καλά, τονίζοντας μάλιστα ότι «την γκαρνταρόμπα της θα ζήλευαν ακόμη και εκείνες που στις μεγάλες δόξες της κοσμικής Αθήνας πρωταγωνιστούσαν μόνιμα στις κοσμικές στήλες των περιοδικών. Οι ντουλάπες του dressing room της Χριστίνας ασφυκτιούν από ετικέτες τύπου Dolce & Gabbana, Alexander McQueen, Missoni κ.ά.». Τα ρούχα είναι η τρέλα της, ωστόσο δεύτερη μεγάλη μανία γι’ αυτήν αποτελούν τα αξεσουάρ: λατρεύει τα γυαλιά ηλίου, έχει μια ολόκληρη συλλογή από τις πιο μοδάτες τσάντες, ενώ στον χώρο όπου φυλά τις γόβες της βρίσκει κανείς από ψηλοτάκουνα Louboutin μέχρι το τελευταίo μοντέλο του οίκου Prada. Προφανώς η Χριστίνα Βακάκη παρακολουθεί στενά τον αυθεντικό «διάβολο του στυλ», την ιέρεια της μόδας Αννα Γουίντουρ και οτιδήποτε λανσάρει ως φρέσκο trend η αμερικανική «Vogue».



Κάτι μαγειρεύει στις ΗΠΑ

Για τους φίλους της η Χριστίνα ταυτίζεται με τη χαρά της ζωής: εντελώς απελευθερωμένη από πρωτόκολλα, τίτλους και οικονομικά στοιχεία, θέλησε από πολύ νωρίς να ακολουθήσει τη δική της, ανεξάρτητη πορεία στην άλλη όχθη του Ατλαντικού. Ακόμη και τα πιο προοδευτικά μέλη του κοινωνικού της περίγυρου σοκαρίστηκαν όταν άκουσαν ότι, τελειώνοντας το σχολείο, ήθελε να πάει στις ΗΠΑ για να σπουδάσει... μαγειρική. Τελικά η κόρη του «Mr Jumbo» θα βρεθεί στο Μαϊάμι, και μάλιστα σε μία από τις πιο γνωστές σχολές σεφ. «Από μικρή αγαπούσε την κουζίνα», επιβεβαιώνουν φίλοι της στο «ΘΕΜΑ people» και συνεχίζουν: «Τη γοητεύει το ταξίδι της γεύσης, αγαπά τα μπαχαρικά, τους ασυνήθιστους συνδυασμούς και όταν έχει τα κέφια της μπαίνει στην κουζίνα για να εμπνευστεί. Στα καλέσματα που συχνά κάνει στο σπίτι της στην Πολιτεία πολλά από τα πιάτα που σερβίρονται τα έχει επιμεληθεί η ίδια».



Οι συμφοιτητές της στη σχολή μαγειρικής του Μαϊάμι δεν φαντάζονταν ότι η Ελληνίδα με το φλογερό ταμπεραμέντο, η «Christine» που ξεσηκώνει την τάξη, τυγχάνει επίσης να είναι κόρη ενός πολύ επιτυχημένου επιχειρηματία. Αλλωστε η ίδια αποφεύγει να το κάνει γνωστό και συστήνεται πάντα απλώς με το όνομά της, χωρίς να υπεισέρχεται σε λεπτομέρειες. Οι συμφοιτητές της άρχισαν να έχουν υποψίες ότι η Χριστίνα ήταν κάτι περισσότερο απ’ ό,τι έβλεπαν όταν αντιλήφθηκαν ότι διαθέτει δικό της σπίτι στην περιοχή και όταν την είδαν να κυκλοφορεί στις χαρακτηριστικές φαρδιές λεωφόρους του Μαϊάμι με τους φοίνικες οδηγώντας μια απαστράπτουσα σπορ BMW. Ωστόσο, το χαριτωμένο στην περίπτωση της Χριστίνας είναι ότι συμπεριφέρεται χωρίς τον παραμικρό σνομπισμό: μάλιστα όσοι έχει τύχει να είναι μαζί της όταν σταματά σε βενζινάδικο για να γεμίσει το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου της, λένε ότι πάντα αναλαμβάνει η ίδια τον χειρισμό της μάνικας.



Νύφη με προίκα «Jumbo»

Η Χριστίνα Βακάκη είχε ανέκαθεν μια ροκ άποψη ζωής. Κάποτε, για να εξασφαλίσει το προσωπικό της χαρτζιλίκι, δούλευε στο κοσμηματοπωλείο του Καίσαρη στην Κηφισιά. «Το αστείο είναι ότι τους περισσότερους πελάτες τούς γνώριζε κοινωνικά μέσω των γονιών της», αποκαλύπτουν άτομα του περιβάλλοντός της. Η Χριστίνα είναι το δεύτερο από τα τρία παιδιά του Απόστολου Βακάκη και κατά κανόνα στον κοινωνικό της κύκλο είναι η ψυχή της παρέας. Η αδελφή της, Σοφία, κάνει επιχειρηματικές σπουδές στις ΗΠΑ - όπως και ο βενιαμίν της οικογένειας, ο Γιώργος. Καλύτερη φίλη της Χριστίνας είναι η Λυδία (κόρη του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου), ενώ στον στενό κύκλο των φίλων της ανήκουν επίσης ο Παναγιώτης Σπέντζος, ο Χρήστος Δεληλάμπρος, ο Γιώργος Γιγουρτάκης, η Ελενα Κρασοπούλου και ο εφοπλιστής Βασίλης Μιχαήλ. 

Η ημέρα της Χριστίνας ξεκινά συνήθως με καφέ από τα «Starbucks» και ολοκληρώνεται με φαγητό, ποτό και χορό σε δημοφιλή και trendy στέκια όπως το «Chateau» και το «Cash» στην Κηφισιά ή το «Καμπαρέ» και το «Salon de Bricolage» στο κέντρο της Αθήνας. Διαθέτει δύο συλλεκτικά αυτοκίνητα, ένα Smart Limited Edition -με το οποίο κυρίως κυκλοφορεί- και μια εξωτική και πανάκριβη Mercedes 



SL 5.5  AMG. Η Χριστίνα αγαπά πολύ το σκι στο βουνό, ενώ τα καλοκαίρια απολαμβάνει τις βουτιές και την ηλιοθεραπεία της είτε στην ολυμπιακών διαστάσεων πισίνα του σπιτιού της είτε στη διάσημη Ψαρού της Μυκόνου. Ο άνθρωπος που την επηρεάζει όσο κανένας άλλος είναι η μητέρα της, Εφη, μαζί με την οποία ζει, καθότι οι γονείς της είναι διαζευγμένοι εδώ και χρόνια. Η Εφη Βακάκη είναι μια ιδιαίτερα κομψή γυναίκα, η οποία φροντίζει να μοιράζεται την πείρα της από τη ζωή με την κόρη της κάθε φορά που εκείνη χρειάζεται συμβουλές. 



Η Χριστίνα αφιερώνει στη μητέρα της τον προσωπικό της χρόνο, ενώ στον πατέρα της κυρίως τον επαγγελματικό. Τους τελευταίους μήνες μάλιστα άρχισε να εμπλέκεται ενεργά στην οικογενειακή επιχείρηση, δίνοντας αέρα φρεσκάδας στις δημόσιες σχέσεις και ανανεώνοντας την ιστοσελίδα της εταιρείας. «Μπορεί να λατρεύει τη μαγειρική, όταν διαθέτεις όμως μια εταιρεία σαν τη Jumbo είναι δύσκολο να μην αναμιχθείς», λένε χαρακτηριστικά φίλοι των γονιών της, τονίζοντας ότι «δεν είναι πολλές οι ελληνικές εταιρείες που ακόμη και σε αυτή την εποχή δρέπουν δάφνες, διαφημίζοντας με τον καλύτερο τρόπο το υγιές κομμάτι της ελληνικής οικονο­μίας». Γι’ αυτό ίσως και το νέο πρόσωπο της κοσμικής ζωής, η «δεσποινίς Jumbo», αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού που λέμε «πολύφερνη νύφη».

http://kourdistoportocali.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια: