Κυριακή 13 Ιανουαρίου 2013

«Λουκέτο» στο Δημόσιο ΚΤΕΟ της Πρέβεζας - Θα είναι προσωρινό;

«Λουκέτο» στο Δημόσιο ΚΤΕΟ της Πρέβεζας - Θα είναι προσωρινό;

Στις 11 Νοεμβρίου 2012 το ρεπορτάζ ανέφερε συγκεκριμένα: «Συναγερμός για το Δημόσιο ΚΤΕΟ Πρέβεζας» (διαβάστε ΕΔΩ). Μάλλον ο... συναγερμός -που μόνο «άκυρος» δεν ήταν- δεν ήχησε για κανέναν, γιατί από τις 4 Ιανουαρίου στο Δημόσιο ΚΤΕΟ Πρέβεζας, έχει μπει... λουκέτο. Το ΚΤΕΟ της Πρέβεζας, όπως και άλλα 58 δημόσια σε όλη την χώρα, δεν πληρούν τις προϋποθέσεις, που έχει θέσει το Υπουργείο, για να λάβουν την απαιτούμενη πιστοποίηση.
Οι εργαζόμενοι προσωρινά απασχολούνται στο τμήμα συγκοινωνιών της Π.Ε. Πρέβεζας, αλλά η ουσία, που είναι το... λουκέτο δεν αλλάζει. Κατά πόσο όμως θα είναι προσωρινό;
Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, οι εργαζόμενοι και οι συνδικαλιστές θεωρούν πως είναι ξεκάθαρη πλέον η τακτική της Κυβέρνησης να δώσει... χείρα βοηθείας στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ και αυτός είναι και ο πραγματικός λόγος που τεχνητά οδηγούνται τα δημόσια ΚΤΕΟ στο να κλείσουν.

Από την άλλη, οι πληροφορίες που μας έρχονται από... επίσημα χείλη της Π.Ε. Πρέβεζας, αναφέρουν πως ήδη έχει δοθεί εντολή σε εταιρία να εξασφαλίσει την πιστοποίηση για το δημόσιο ΚΤΕΟ της Πρέβεζας και το αργότερο μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου, το θέμα θα έχει λυθεί και το ΚΤΕΟ θα επαναλειτουργήσει.Το κόστος θα κληθεί να το επωμισθεί η Περιφέρεια Ηπείρου.
Ήδη με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών Σταύρου Καλογιάννη, παρατάθηκε μέχρι τις 30 Ιουνίου 2013 η προθεσμία για την προμήθεια και εγκατάσταση του απαραίτητου υλικοτεχνικού εξοπλισμού στα ΚΤΕΟ, όμως είναι απαραίτητη η πιστοποίησή τους.

Επίσης ένα σημαντικό ερώτημα που τίθεται είναι, στο χρονικό διάστημα μέχρι την επαναλειτουργία του δημόσιου ΚΤΕΟ, τι θα γίνει με τα βαρέα οχήματα της περιοχής που υποχρεώνονται να περάσουν από τεχνικό έλεγχο, αφού το ιδιωτικό ΚΤΕΟ δεν επιτρέπεται, βάσει νόμου, να κάνει ελέγχους στα βαρέα οχήματα (φορτηγά, λεωφορεία κ.α.).

Συγκεκριμένα τους επόμενους έξι μήνες τα Δημόσια ΚΤΕΟ οφείλουν να συνδεθούν μηχανογραφικά με το Κεντρικό Μηχανογραφικό Σύστημα του υπουργείου, προκειμένου να αποστέλλουν καθημερινά τα απαραίτητα στοιχεία ελέγχου για κάθε ελεγχόμενο όχημα στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου.

Παράλληλα, όλα τα δημόσια και ιδιωτικά ΚΤΕΟ θα πρέπει, όταν τεθεί σε ισχύ η απόφαση, να αποστέλλουν καθημερινά και το απαραίτητο φωτογραφικό υλικό για κάθε ελεγχόμενο όχημα (αριθμός πλαισίου, αριθμός κυκλοφορίας κλπ) μέσω των διαδικτυακών υπηρεσιών του υπουργείου. Σκοπός της ρύθμισης αυτής είναι η ενίσχυση των θεμάτων διαφάνειας και αντικειμενικότητας κατά τον τεχνικό έλεγχο.
Επιπλέον, τα ΚΤΕΟ στο σύνολό τους πρέπει μέχρι τις 30 Ιουνίου 2013 να εκσυγχρονίσουν τον τεχνικό τους εξοπλισμό (αυτόματες γραμμές ελέγχου, μηχανογραφικές απαιτήσεις, κάμερες, ελεγκτικές συσκευές, κλπ.), σύμφωνα με τις προδιαγραφές της απόφασης, για τη διασφάλιση της ποιότητας και της εγκυρότητας των παρεχόμενων ελεγκτικών υπηρεσιών.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Ανάπτυξης, με τις συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές «ενισχύεται ιδιαίτερα ο έλεγχος στα συστήματα ταχογράφων των βαρέων οχημάτων, με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Με την εγκατάσταση των ανωτέρω σύγχρονων ελεγκτικών συστημάτων, την καθημερινή on-line μεταφορά των στοιχείων όλων των ελεγχόμενων οχημάτων στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου και τη διασφάλιση ποιοτικών προτύπων σε κάθε φάση του ελέγχου αναβαθμίζεται ουσιαστικά ο τεχνικός έλεγχος οχημάτων».


Δεν υπάρχουν σχόλια: