Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2013

Τι συνέβη στον Κάβο Κέρκυρας;


Τι συνέβη στον Κάβο; Παρακολουθώντας το ριάλιτι του Channel 4 που γυρίστηκε στον νότο της Κέρκυρας τον περσινό Αύγουστο, ο θεατής εισπράττει μια εμετική εικόνα διακοπών ή ξεσαλώματος νεαρών Βρετανών. Την εκπομπή είδαν 1,6 εκατ. τηλεθεατές το βράδυ της περασμένης Δευτέρας και έκτοτε έχει προκαλέσει σωρεία αντιδράσεων, σχολίων και διαμαρτυριών σε Βρετανία και Ελλάδα.

Τι συνέβη λοιπόν στον Κάβο; Προφανώς μέρος αυτών που συμβαίνουν είναι αυτά που βιντεοσκοπήθηκαν. Υπάρχουν. Και υπάρχουν γιατί είναι γνωστό ότι μια μερίδα τουριστών αναζητούν τέτοιου είδους διακοπές, ένα πακέτο για... «ξεσάλωμα». Πληρώνοντας ελάχιστα σε μεταφορά και διαμονή και περνώντας μια βδομάδα αναίσθητοι από νοθευμένα ποτά. Είναι γνωστό επίσης ότι αυτά συμβαίνουν και σε άλλα μέρη της Ελλάδας (Μάλλια, Φαληράκι, Λαγανάς) καθώς και σε άλλες παραθεριστικές χώρες (Ισπανία) που υποδέχονται παρόμοιους τουρίστες. Δεν μπορεί όμως να είναι η πλειοψηφία.

Τι είδους τουρίστες θέλουμε όμως; Γιατί και αυτούς που βρέθηκαν στον Κάβο της Κέρκυρας τον Αύγουστο τους 2012, τους μετρήσαμε ως αφίξεις στη χώρα και χαρήκαμε που συνέβαλαν στη διατήρηση του εισερχόμενου ρεύματος, σε μια χρονιά που μόνο δύσκολη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί.

Προφανώς οι τουριστικές επιχειρήσεις στον Κάβο δεν ξαφνιάζονται από τις συνήθειες των επισκεπτών, αφού γνωρίζουν καλά τι θέλουν και τους το παρέχουν. Από την άλλη, οι τοπικές αρχές θα έχουν δει ή ακούσει κάτι, οπότε είναι στη διακριτική τους ευχέρεια να παρέμβουν. Εν τέλει αυτή είναι μια υπόθεση προσφοράς - ζήτησης που αποφέρει έσοδα, οπότε είναι συνειδητή απόφαση να εξυπηρετείται αυτή η μερίδα «φθηνών» πελατών. Το ζήτημα είναι ποια είναι τα όρια και ποιον τουρίστα θέλουμε. Γιατί για να προσελκύσουμε πελάτες υψηλού εισοδήματος, που είναι διακαής πόθος ετών, θα πρέπει να στραφούμε σε άλλο κοινό και να το προσεγγίσουμε βελτιώνοντας τις υπηρεσίες που προσφέρουμε.
Βασικός κανόνας της επικοινωνίας είναι ότι είμαστε υπεύθυνοι, όχι μόνο γι' αυτά που λέμε, αλλά και γι' αυτά που δεν λέμε. Ειδάλλως, αφήνουμε να τα πουν άλλοι για μας. Το ότι ένα κανάλι ή εταιρία παραγωγής από τη Βρετανία βρέθηκε στο μικρό αυτό μέρος της Κέρκυρας, δεν θα πέρασε απαρατήρητο. Όμως η δημοτική αρχή του νησιού δεν γνώριζε ακριβώς ποιος πήρε άδεια, πως και από που. Και ίσως δεν υπήρξε κανείς που να ασχολήθηκε, για το πώς βρέθηκαν να μαγνητοσκοπούν στο κέντρο υγείας τις επεμβάσεις των τραυματισμένων από τα όργια νεαρών.

Είναι καιρός λοιπόν να προσέξουμε τι μηνύματα στέλνουμε σαν χώρα διακοπών, εφ' όσον αναγνωρίζουμε ότι ο τουρισμός είναι ένας από τους δρόμους που θα μας βγάλει από την κρίση. Να συνθέσουμε το παζλ της Ελλάδας. Όχι με τα μηνύματα που εφευρίσκουμε για τις εκθέσεις και τα προωθητικά φυλλάδια, αλλά με τις αληθινές εικόνες. Κάποιες χρειάζεται να αλλάξουν. Για να γίνει αυτό πρέπει να αλλάξει το είδωλο. Πρέπει να αλλάξουμε εμείς.


www.tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: