Η
ιδιωτικοποίηση της "Εγνατίας" θα
εκτινάξει τα διόδια στη ύψη, πάνω και
από το μισό λένε οι εργαζόμενοι. Όπως
υποστηρίζουν η σχεδιαζόμενη παραχώρηση
της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων,
δεν είναι απαραίτητη. Και αυτό, γιατί,
σύμφωνα με τους ισχυρισμούς τους, με τη
νέα τιμολογιακή πολιτική (0,05 ευρώ/χλμ.),
τα ετήσια έσοδα των διοδίων το 2019
εκτιμώνται σε περίπου 200.000.000 ευρώ.
Ταυτόχρονα, οι δαπάνες διαχείρισης
(συντήρηση, λειτουργία, ενέργεια κ.λπ.),
συμπεριλαμβανομένων πλέον των εργασιών
βαριάς (δομικής) συντήρησης, θα ανέρχονται
σε 70-80.000.000 ευρώ/έτος. Το πλεόνασμα από
τη διαχείριση της Εγνατίας Οδού θα είναι
αρχικά πάνω από 100.000.000 ευρώ/έτος αυξανόμενο
σε βάθος χρόνου αντίστοιχα με την αύξηση
της κυκλοφορίας, ενώ σε ορίζοντα 35ετίας
θα προσεγγίζει τα 300.000.000 ευρώ/έτος. Στο
σύνολο της 35ετίας και διατηρώντας
σταθερή την τιμή διοδίων στα 0,05 ευρώ/χλμ.,
το αθροιστικό πλεόνασμα από τα έσοδα
διοδίων υπερβαίνει τα 7 δισ. ευρώ. Εάν
μάλιστα αυξηθούν περαιτέρω τα διόδια
στο ύψος των παραχωρήσεων (0,07 ευρώ/χλμ.),
το πλεόνασμα θα προσεγγίζει τα 10 δισ.
ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου