Πέμπτη 5 Μαρτίου 2015

26 μέρες, 15 χώρες, 11.000 χλμ. μόνος του, πάνω σε μια μηχανή


Σχεδίασε το ταξίδι σε ένα κομμάτι χαρτί και ξεκίνησε. Ταξίδεψε ασταμάτητα επί 26 μέρες
, διέσχισε 11.000 χιλιόμετρα, και επισκέφτηκε 15 χώρες! Το ονόμασε Odyssey 2014

Ο Νικόλαος Γραμμένος Καραμαύρος είναι 41 ετών και ζει στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής.
 Το επάγγελμά του είναι ηλεκτρολόγος εγκατάστασης και έχει μεγάλη αγάπη για τις 
μηχανές. Έχει κάνει πολλά μεγάλα ταξίδια αλλά αυτό ήταν διαφορετικό. Ηταν μόνος 
του. Μόνο εκείνος και η μηχανή του. Αφησε τα πάντα και ξεκίνησε ένα ταξίδι που 
δεν είχε συνειδητοποιήσει τη δυσκολία του. «Αν δεν ξεκινήσεις δεν μπορείς να 
καταλάβεις τον πραγματικό όγκο του ταξιδιού» λέει.
Είναι ένα ταξίδι που έκανε εντελώς μόνος του και το ονόμασε «Odyssey 2014». 
Είχε διάρκεια 26 μέρες, διέσχισε 11.000 χιλιόμετρα, και επισκέφτηκε 15 χώρες!

Ο Νίκος μας μίλησε για την προσωπική του... Οδύσσεια.

Γιατί αποφάσισες να κάνεις αυτό το ταξίδι;
Εκανα αυτό το ταξίδι μέσα από τη μεγάλη μου αγάπη για τις μηχανές.
Εχω κάνει πολλά ταξίδια με φίλους αλλά τα μοναχικά έχουν περισσότερη 
περιπέτεια. Πρέπει να μηχανευτείς μόνος σου το κάθε τι...
Βέβαια, ένας από τους λόγους του ταξιδιού ήταν να δω τον γιο μου ο οποίος ζει στην
 Αγγλία με τη μαμά του, στο Νορθάμπτον.

Πώς ξεκίνησε στο μυαλό σου;
Σχεδίασα αυτό το ταξίδι με ένα στυλό πάνω σε ένα χάρτι ενός ημερολογίου. Έτσι απλά ξεκίνησε στο μυαλό μου. Μετά άρχισα να μετρώ τις χιλιομετρικές αποστάσεις σε διάφορα site και στο gps.
Βέβαια, μέχρι την ημέρα που ξεκίνησα δεν είχα κατανοήσει τον πραγματικό όγκο του ταξιδιού.
Το ξυπνητήρι χτύπησε νωρίς, στις 3:30 τα ξημερώματα της 12ης Σεπτεμβρίου 2014. Η μηχανή μου BMW GS 1200 ADVENTURE ή αλλιώς όπως την βάφτισα «ο ελέφαντας» ήταν φορτωμένος και έφυγα...

Τι σου έκανε εντύπωση;
Μεγάλη εντύπωση που έκαναν οι άνθρωποι που συναντούσα όπου και όποτε σταματούσα. Δεν υπήρχε σημείο που να σταμάτησα και να μην με ρώτησε κάποιος αν έψαχνα κάτι. Στις περισσότερες χώρες είχα φίλους από το facebook και τους συνάντησα για λίγο, ζήσαμε μαζί, ανταλλάξαμε ιδέες και εμπειρίες.
Δεν είχα κανονίσει και προγραμματίσει πόσο θα οδηγήσω και πόσα χιλιόμετρα θα κάνω.
Την προηγούμενη μέρα, έβλεπα την επόμενη περιοχή που θα επισκεφτώ, τον καιρό που θα έχει, τα αξιοθέατα που θα μπορούσα να δω.

Ποιο ήταν το μεγαλύτερο διάστημα συνεχούς οδήγησης;


Το μεγαλύτερο διάστημα οδήγησης ήταν 17 ώρες και 1.380 χιλιόμετρα! Εσπασα κάθε προηγούμενο ρεκόρ μου και όλα αυτά σε μία μέρα, από τα χαράματα μέχρι λίγο πριν τα μεσάνυχτα. Ξεκίνησα από το Αnesy της Γαλλίας και έφτασα στο Μπάρι της Ιταλίας.

Ποιες είναι οι εικόνες που δεν θα ξεχάσεις ποτέ;
Είναι τόσο πολλές οι εικόνες που κάποιες φορές, ενώ πάω να κοιμηθώ έρχονται στο μυαλό μου και τις ξαναζώ...
Τι να πρωτοθυμηθώ; Τη διαμονή μου στο Βέλγιο, το ταξίδι στο Γιβραλτάρ που κάναμε και μια φανταστική φωτογράφηση;
Το μπάνιο στον Ατλαντικό ωκεανό; Τον φίλο μου από την Ισπανία που δώσαμε ραντεβού στο Passage du Gois στη Γαλλία; Το υπέροχο αυτό μέρος, το Passage du Gois, πρέπει να το επισκεφτείς απόγευμα γιατί τις υπόλοιπες ώρες ο δρόμος είναι 2 μέτρα κάτω από τη θάλασσα!

Τι έτρωγες; Πού κοιμόσουν;
Διάλεγα ένα μέρος για να στήσω τη σκηνή μου και μετα πήγαινα να πάρω τα ψώνια μου για να μαγειρέψω. Αλλες φορές στη μέση του πουθενά, άλλες φορές σε κάποια πανέμορφη παραλία.
Το βράδυ πριν κοιμηθώ καθόμουν και απολάμβανα τη φύση... Τα άγρια νερά του Ατλαντικού ή την ηρεμία της Μεσογείου... Αναλόγως που βρισκόμουν.
Σε τέτοιες μεγάλες εκδρομές όλες οι αισθήσεις του σώματος βρίσκονται σε πλήρη οργασμο..
Μέχρι και η σταγόνα της βροχής που μπαίνει μέσα στο κράνος και τη γεύεσαι, καταλαβαίνεις...

Τι σε φόβισε;
Κάποιες φορές ενώ κοιμόμουν στη σκηνή έπιανε καταιγίδα και μάζευα γρήγορα τα πράγματα μου και έφευγα αντίθετα για να την αποφύγω. 
Επίσης, επειδή ξεκινούσα πολύ νωρίς το πρωί πριν ακόμα χαράξει, είχα περιορισμένη ορατότητα. 
Υπήρχε μέρα που ξεκίνησα με κατακλυσμό, με απίστευτο αέρα και ομίχλη, και στο τέλος ταξίδευα με 30 βαθμούς Κελσίου και πετούσα ρούχα... 

Θα το ξαναέκανες;
Φυσικά και θα το ξανάκανα. Για φέτος είχα σχεδιάσει να κάνω ένα ταξίδι σε Βουλγαρία, Ουκρανία, Ρωσσία, Λευκορωσία, Εσθονία, Λετονία, Αγία Πετρούπολη, Νορβηγία και από κει Σουηδία, Φιλανδία, Δανία, Γερμανία, Τσεχία, Πολωνία, Σερβία, Ελλάδα... 
Δυστυχώς όμως φέτος πρέπει να κάνω μια επέμβαση στον αυχένα μου, οπότε η εκδρομή θα γίνει το 2016 και θα το ονομάσω «odyssey 2016». 
Μου είναι αδύνατον να σταματήσω να ταξιδεύω. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: