Ενα μέτωπο υπεράσπισης του δημόσιου χαρακτήρα των αεροδρομίων των Ιονίων Νήσων,
κόντρα στα σχέδια της κυβέρνησης για ιδιωτικοποίηση, ορθώνουν οι αιρετοί των
Ιονίων Νήσων που πρόσκεινται ή στηρίζονται από τον ΣΥΡΙΖΑ.
Η πρωτοβουλία παρουσιάστηκε σε κοινή συνέντευξη Τύπου το
μεσημέρι της Τετάρτης στην Κέρκυρα, παρουσία των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ Κέρκυρας,
Στέφανου Σαμοΐλη, Κεφαλονιάς-Ιθάκης, Αφροδίτης Θεοπεφτάτου, και Ζακύνθου,
Σταύρου Κοντονή, ενώ συμμετείχαν ακόμα ο περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, Θόδωρος
Γαλιατσάτος, οι δήμαρχοι Κέρκυρας, Κώστας Νικολούζος, και Λευκάδας, Κώστας
Δρακονταειδής κ.ά.
Παλλαϊκό μέτωπο
Στόχος δεν είναι μόνον η εναντίωση στις
αποκρατικοποιήσεις των περιφερειακών αεροδρομίων, αλλά ταυτόχρονα η δημιουργία
ενός κοινωνικού, παλλαϊκού μετώπου που θα υπερασπίζεται τον δημόσιο πλούτο και
θα ακυρώσει το ξεπούλημά του και παράλληλα η υλοποίηση ενός σχεδιασμού για
βιώσιμη λειτουργία των αεροδρομίων των νησιών, υπό κρατικό έλεγχο βάσει
συγκεκριμένων προτάσεων που κατατέθηκαν.
Την ερχόμενη εβδομάδα θα κληθούν σε σύσκεψη οι
παραγωγικοί φορείς, τα Επιμελητήρια, τα σωματεία και οι κινήσεις πολιτών και
από τη σύσκεψη θα προκύψει και ο συνολικός σχεδιασμός των άμεσων δράσεων και
κινητοποιήσεων που θα ακολουθήσει.
Παράλληλα, ανακοινώθηκε και μια κεντρική πρωτοβουλία με
εξώδικη πρόσκληση προς το ΤΑΙΠΕΔ που θα κοινοποιηθεί και στα αρμόδια υπουργεία
και τον πρωθυπουργό, από τον οποίο θα ζητηθεί και θεσμική συνάντηση.
Τέσσερα σημεία περιλαμβάνονται στην πρόταση διαχείρισης
των περιφερειακών αερολιμένων υπό κρατικό έλεγχο και δημόσια διαχείριση, όπως
κατατέθηκε από τον βουλευτή Στέφανο Σαμοΐλη:
1. Οι τρεις διεθνείς κρατικοί αερολιμένες των Ιονίων
(Κέρκυρα, Ζάκυνθος, Κεφαλονιά) από τη στιγμή που είναι βιώσιμοι οικονομικά,
ενισχύουν τον κρατικό προϋπολογισμό, δεν επιβαρύνουν τον Ελληνα φορολογούμενο
και έχουν δυνατότητες αύξησης της αποδοτικότητας-κερδοφορίας τους, να
παραμείνουν υπό κρατικό έλεγχο και δημόσια διοίκηση-διαχείριση υπό την ευθύνη
της ΥΠΑ.
2. Αυστηρή εφαρμογή των διεθνών υποχρεώσεων της
χώρας για την ανταποδοτικότητα των τελών προς κάλυψη των αναγκών έργων
συντήρησης, εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης των περιφερειακών μας αεροδρομίων.
3. Να εξασφαλιστεί η ακεραιότητα του εργασιακού
καθεστώτος των υπαλλήλων όλων των τμημάτων των κρατικών αερολιμένων της
Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, των εργαζομένων στις δημόσιες υπηρεσίες υποστήριξης
αεροδρομίου, των εργαζομένων στους εξωτερικούς παρόχους, όπως και των
εργαζομένων στις επιχειρήσεις εντός αεροδρομίου.
4.Να εξασφαλιστούν αξιοκρατικοί όροι στελέχωσης της
διοίκησης των περιφερειακών μας κρατικών αερολιμένων μακριά από πελατειακές και
κομματικές προϋποθέσεις που υποβοηθούν το αντισυνταγματικό έργο των
αποκρατικοποιήσεων.
Το Ακτιο
Σημειώνεται ότι στη συνέντευξη έγινε αναφορά και στο
αεροδρόμιο του Ακτίου, το αεροδρόμιο της Πρέβεζας, όπως τόνισαν
χαρακτηριστικά, το οποίο βρίσκεται σε φάση παραχώρησης και παρ' όλο που
γεωγραφικά ανήκει οριακά στην Αιτωλοακαρνανία, εξυπηρετεί τη Λευκάδα και
την Πρέβεζα.
Τέλος, στη Βουλή με τη μορφή ερώτησης που απευθύνουν στον
υπουργό Μεταφορών, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, έφεραν το έργο του εκσυγχρονισμού του
αεροδρομίου Ιωαννίνων οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, Ιωαννίνων Χρήστος Μαντάς, Αρτας
Ολγα Γεροβασίλη και Πρέβεζας Κώστας Μπάρκας.
Τα έργα, όπως αποκαλύφτηκε πρόσφατα πήραν για μία
ακόμα φορά παράταση, μετατρέποντας το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων σε ένα σύγχρονο
«Γεφύρι της Αρτας», σε μια περίοδο που η Ηπειρος το χρειάζεται όσο ποτέ άλλοτε
για την προσέλκυση επισκεπτών και τουριστών.
Του Φιλήμονα Καραμήτσου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου