Δέκα
χρόνια καθημερινής 24ωρης λειτουργίας (3.650 μέρες) συμπλήρωσε η γέφυρα Ρίου
Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης», το μεγαλύτερο οδικό έργο - μαζί με την Εγνατία
οδό - που έγινε μεταπολεμικά στη χώρα και διευκολύνει τα μέγιστα όσους Ηπειρώτες
ταξιδεύουν προς Αθήνα.
Μπορεί τα διόδια να είναι κάπως.
τσουχτερά, όμως συντομεύουν κατά πολύ την διαδρομή, την κάνουν πιο άνετη και
ασφαλή και κυρίως αποφεύγονται οι αποκλεισμοί της θαλάσσιας σύνδεσης, με τα
γνωστά φέρυ μπόουτ - παντόφλες, τα οποία συχνά ακινητοποιούταν ακόμη και με λίγα
μποφόρ, κυρίως τον χειμώνα.
Στην κορυφή ένας
Ηπειρώτης!
Για να επιτευχθεί αυτό το οδικό θαύμα, καθοριστική υπήρξε
η συμβολή του Ηπειρώτη κορυφαίου τεχνικού Παναγιώτη Παπανικόλα, που σήμερα είναι
Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος της «Γέφυρας Α.Ε.».
Με σπουδές δομικής
μηχανικής και γεφυροποιίας στο Πανεπιστήμιο της Alberta, αλλά και Πολιτικού
Μηχανικού στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, ο κ. Παπανικόλας ξεκίνησε τη
σταδιοδρομία του στον Καναδά, λαμβάνοντας σειρά εθνικών και διεθνών διακρίσεων
από τον τεχνικό κόσμο. Υπήρξε Τεχνικός Διευθυντής της κατασκευαστικής
κοινοπραξίας της Γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου και το 2009 εκλήθη να αναλάβει τη θέση
του Διευθύνοντος Συμβούλου της παραχωρησιούχου του έργου (ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε.), έχοντας
στο μεσοδιάστημα υπάρξει Διευθυντής Έργων της Εγνατίας Οδού.
Τον Αύγουστο του 2004
Ο
Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Γέφυρα ΑΕ, αναφέρει μεταξύ άλλων «το
καλοκαίρι του 2004 ήταν ίσως το καλύτερο καλοκαίρι που έζησε η χώρα μας στη
σύγχρονη ιστορία της. Για εμάς που ολοκληρώναμε τότε την κατασκευή της Γέφυρας,
ήταν ίσως το καλύτερο καλοκαίρι της ζωής μας. Παραδίδαμε το Έργο στην κυκλοφορία
και λέγαμε ότι πλησίαζε η ώρα για να ξεκουραστούμε, μετά από 7 χρόνια πολύ
εντατικής εργασίας.
»Μήνες πριν τον Αύγουστο, είχαμε μπει με φόρα στην
τελευταία στροφή πριν τον τερματισμό και "σπριντάραμε" για να ανοίξει η Ζεύξη
στις 12 Αυγούστου, παραμονή των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας. Τη στιγμή που
κόβαμε το νήμα το χρονόμετρο έγραφε πανελλήνιο ρεκόρ: 4 μήνες νωρίτερα από τον
συμβατικό χρόνο παράδοσης, 0 ευρώ παραπάνω από τον προϋπολογισμό, 0 σταγόνες
εργατικού αίματος..
»Η γραμμή τερματισμού είχε μετατραπεί σε γραμμή
εκκίνησης ενός νέου αγώνα, που ενώ στα χαρτιά ήταν μαραθώνιος με απώτατο
ορίζοντα το 2039 οπότε λήγει η παραχώρηση της Γέφυρας, στην πράξη ήταν και
παραμένει αγώνας ταχύτητας.».
Αποδίδει καρπούς.
Σε
άλλο σημείο ο κ. Παπανικόλας αναφέρει: «η σταθερή προσπάθεια για την οικονομική
ισορροπία του Έργου -παρά την κρίση- αποδίδει καρπούς και έτσι δεν διαφαίνεται
κίνδυνος επιβάρυνσης του ελληνικού Δημοσίου και των φορολογουμένων από
ενδεχόμενο εκτροχιασμό. (Το 28% του διοδίου αφιερώνεται σε συντήρηση-λειτουργία
και 48% στην εξυπηρέτηση χρηματοοικονομικών υποχρεώσεων).
Τα εκπτωτικά μας
προϊόντα διευρύνονται και προσαρμόζονται συνεχώς μέσα από τον διάλογο με τον
"πολίτη - πελάτη" και με συλλογικότητες. Το αποτέλεσμα είναι ο συχνός (τοπικός)
χρήστης να εξυπηρετείται με τιμές απόλυτα ανταγωνιστικές αυτών των φέρρυ-μπωτ.
(Σημειωτέον ότι η τοπική κίνηση αποτελούσε το 25% της συνολικής κίνησης της
Γέφυρας το 2004 και το 35% σήμερα).
Ο αριθμός εργαζομένων στη Γέφυρα στη
διάρκεια των 10 χρόνων λειτουργίας έχει αυξηθεί σε ποσοστό 22%, ενώ δεν έχουν
υπάρξει περικοπές σε θέσεις εργασίας και
μισθούς...».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου