Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2012

Καταρρέει ο κλάδος των κατασκευών στην Ήπειρο.


Από το κακό στο χειρότερο πηγαίνει ο κλάδος των κατασκευών στην Ήπειρο. Η «ελεύθερη πτώση» έχει μια μεγάλη αλυσίδα συνεπειών στην κοινωνία, κυριότερη εκ των οποίων είναι η εκτίναξη της ανεργίας σε τοπικό επίπεδο. Όσοι απασχολούνταν στα εκατοντάδες επαγγέλματα του κλάδου (μηχανικοί, ελαιοχρωματιστές, χτίστες, μαραγκοί κ.α.) έχουν οδηγηθεί σε οριακό σημείο, αφού τόσο η κρίση στην οικοδομή, όσο και η επενδυτική άπνοια που υπάρχει στην περιοχή έχουν «παγώσει» κάθε έννοια ανάπτυξης.Μάλιστα, λόγω και των συνεχώς αυξανόμενων ξενοίκιαστων εμπορικών χώρων σε πόλεις όπως τα Γιάννινα, ακόμη και όσοι θέλουν να επενδύσουν, τελικά δεν το κάνουν, αφού είναι σχεδόν. βέβαιο, ότι αυτή την εποχή θα δουν τις οικοδομές τους να μένουν άδειες! Βασικότερο όλων των προβλημάτων του κατασκευαστικού κλάδου είναι, ότι ειδικά στα δημόσια έργα, η Πολιτεία δεν έχει αποδώσει ακόμη το ΦΠΑ, με αποτέλεσμα οι εταιρίες στην περιοχή μας να χάνουν αρκετά χρήματα, ενώ ακόμη πολλά δημοτικά κυρίως έργα παραμένουν απλήρωτα.Έτσι, δεκάδες τεχνικές και κατασκευαστικές εταιρίες στην περιοχή μας έχουν ήδη βάλει λουκέτο και άλλες ετοιμάζονται να το κάνουν. Μάλιστα, αρκετές έχουν απολύσει κόσμο, κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί.



Κόντρα στην οδηγία.

Όπως αναφέρει Σύνδεσμος Ανωνύμων Τεχνικών Εταιριών (ΣΕΤΕ), οι πολιτικές της νυν και της προηγούμενης Κυβέρνησης έρχονται σε αντίθεση με την Κοινοτική οδηγία για πληρωμή των οφειλών του Δημοσίου εντός 90 ημερών.Μάλιστα, η καθυστέρηση αυτή έχει οδηγήσει στην ανεργία έναν στους 4 εργαζομένους σε τεχνικές εταιρίες!«Η κατάσταση όχι μόνο δεν βελτιώνεται, αλλά τους τελευταίους μήνες έχει οξυνθεί» αναφέρουν πηγές του ΣΑΤΕ. Τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα στον ιδιωτικό τομέα. Ήδη χθες ο «Πρωινος Λόγος» δημοσίευσε τα στοιχεία για τη ραγδαία πτώση της οικοδομικής δραστηριότητας στην Ήπειρο, όπου φαίνεται ξεκάθαρα, ότι, όχι μόνο δεν γίνονται νέες επενδύσεις, αλλά και ότι ο κόσμος στρέφεται πλέον στο ενοίκιο, για να γλυτώσει από τα συνεχή «χαράτσια» στην ακίνητη ιδιοκτησία! Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ., οι οικοδομικές άδειες τον Σεπτέμβριο μειώθηκαν κατά 24,4%, κάτι που σημαίνει, ότι κατασκευάστηκαν μόλις 21,6 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα (μείωση 26,15 στην επιφάνεια). «Με ποιο κίνητρο να χτίσει κάποιος μια οικοδομή, όταν ξέρει, ότι τα περισσότερα διαμερίσματα θα μείνουν απούλητα;» διερωτώνται κατασκευαστές.

Αναγκαία η ανάπτυξη. 
Το παραπάνω σκηνικό, τόσο στα δημόσια έργα, όσο και στα ιδιωτικά, δικαιολογημένα προκαλεί έντονο προβληματισμό στους πολίτες, αλλά και στις αρμόδιες Αρχές, που τονίζουν, ότι η ανάπτυξη είναι απολύτως αναγκαία για την περιοχή μας.Όπως λένε, η Ήπειρος και κυρίως τα Γιάννινα χρειάζονται άμεσα να θεσπιστεί επιτέλους το Ρυθμιστικό ή όποιο άλλο σχέδιο προκύψει, ώστε να δοθεί η ευκαιρία για να ξεκινήσει τουλάχιστον η «μηχανή» της ιδιωτικής οικοδομικής δραστηριότητας. 

Οι αυτοκινητόδρομοι.
Όσο για τα δημόσια έργα; Από τη στιγμή που η πληρωμή τους έχει κολλήσει και με δεδομένο, ότι το Κράτος δεν έχει λεφτά, αλλά ζει με τις. δόσεις της Τρόικας, όλοι εναποθέτουν τις ελπίδες τους στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους. Η κατασκευή της Ιόνιας και του Ε-65 (που είναι μεταξύ των 5 αυτών οδικών αξόνων) έχει περάσει από 40 κύματα στην κυριολεξία, όμως -αν η Ελλάδα σταθεί στα πόδια της και δεν χρεοκοπήσει- είναι θέμα χρόνου η επαναπροκήρυξή τους, με σκοπό να ξεκινήσει και πάλι η κατασκευή τους με χρήματα του ΕΣΠΑ. Άμεσα, οι εμπλεκόμενοι φορείς, δηλαδή η Κυβέρνηση, οι Τράπεζες και οι Κοινοπραξίες θα συζητήσουν αυτή την προοπτική, με στόχο βέβαια να ολοκληρωθούν το συντομότερο αυτά τα έργα.Μάλιστα, η Ιόνια Οδός φαίνεται να έχει ένα μικρό προβάδισμα έναντι των υπολοίπων 4 αυτοκινητοδρόμων, καθώς θεωρείται δρόμος διευρωπαϊκού ενδιαφέροντος.«Ας ελπίσουμε, ότι μετά από τόσες και τόσες παλινωδίες, οι οδικοί άξονες δεν θα καθυστερήσουν άλλο και η κατασκευή τους θα φέρει στην Ήπειρο την πολυαναμενόμενη ανάπτυξη» σημειώνουν συμπολίτες.

ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ

www.epirusgate.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: