Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2012

Στάσιμα ή και. προς τα πίσω τα μεγάλα έργα στην Ήπειρο.



Απόλυτη στασιμότητα ή και. οπισθοχώρηση στην πρόοδο των μεγάλων έργων της Ηπείρου παρατηρήθηκε το 2011.Όχι μόνο δεν προχώρησαν τα περισσότερα από αυτά, αλλά κάποια άλλα, όπως το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων, ουσιαστικά σταμάτησαν και είναι «βυθισμένα» στα προβλήματα, τα οποία δυστυχώς, δεν φαίνεται, ότι μπορεί να λύσει ο ερχομός του 2012.Σε όλα τα επίπεδα, τα μεγάλα έργα που, μόνο στα χαρτιά μέχρι στιγμής, σηματοδοτούν την ανάπτυξη της Ηπείρου, έμειναν στάσιμα ή πήγαν και πίσω! Ιόνια Οδός, Ε-65, Αεροδρόμιο, Λιμάνι Ηγουμενίτσας, Τραμ, γέφυρα Εγνατίας στο Περιστέρι κ.α. έργα δεν προχώρησαν ούτε. εκατοστό, παρά τις συνεχείς εξαγγελίες και τα μεγάλα λόγια του Υπουργείου Υποδομών και κυρίως του Υφυπουργού Γιάννη Μαγκριώτη.

Σκουριάζουν!..
Υπενθυμίζεται, ότι τα εργοτάξια σε Ιόνια Οδό και Ε-65 (όπως και στους άλλους μεγάλους υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομους) έχουν κλείσει εδώ και μήνες. Οι εργαζόμενοι, πολύτιμα και καταρτισμένα στελέχη όλοι τους, έχουν οδηγηθεί στην ανεργία και τα μηχανήματα «σκουριάζουν» περιμένοντας, πότε θα. δεήσει η Κυβέρνηση να έρθει σε συμφωνία με Τράπεζες και Κοινοπραξίες, για να πάρουν και πάλι μπροστά! «Αν και υπάρχουν ελπίδες, κυρίως για την Ιόνια, ότι μέσω του ΕΣΠΑ, μπορεί να ξεκινήσει και πάλι η κατασκευή της το 2012, έχουμε δει πολλά μέχρι στιγμής και κρατάμε μικρό καλάθι» σημειώνουν πηγές από τις Κοινοπραξίες.Όλα αυτά, βέβαια, δεν σημαίνουν, ότι οι οδικοί άξονες δεν είναι σημαντικοί. Ειδικά η Ιόνια Οδός είναι διευρωπαϊκού ενδιαφέροντος και όλοι πιέζουν την Κυβέρνηση να ενεργήσει, ώστε τουλάχιστον σε αυτό το δρόμο να ξεκινήσουν και πάλι οι εργασίες.

 Διάλυση.
Ακόμη υπενθυμίζεται, ότι μέσα στο 2011 «διαλύθηκε» η εργολαβία για τον ανισόπεδο κόμβο Άρτας, ο οποίος θα ένωνε τον εδώ και χρόνια ολοκληρωμένο Περιφερειακό της πόλης, με το προσφάτως τελειωμένο τμήμα Άγιος Δημήτριος- Σελλάδες, που αποτελεί προέκταση του Περιφερειακού.Να σημειωθεί, ότι στην Εγνατία μπήκαν οι δυο πρώτοι σταθμοί διοδίων στο Μαλακάσι (μετά το Μέτσοβο) και στην Τύρια Δωδώνης, ενώ η αναβάθμιση του Αεροδρομίου Ιωαννίνων, που χρηματοδοτείται από Κρατικούς πόρους, μάλλον μένει. όνειρο.

Άλλα έργα.
Όσον αφορά άλλα, μικρότερα, έργα που, είτε δεν ολοκληρώθηκαν, είτε προχώρησαν αλλά πολύ λίγο, υπό μελέτη είναι η ανάπτυξη Τραμ στα Γιάννινα (!), αφού παρουσιάστηκε η β' φάση και επιλέχθηκε και η διαδρομή, ενώ βρίσκεται υπό κατασκευή ο δρόμος από τον κόμβο Ανατολής έως τον κόμβο Εγνατίας. Ακόμη έγινε διπλή δημοπράτηση για έργα αποχέτευσης στην παραλίμνια περιοχή και το ιστορικό κέντρο της πόλης.Στην Πρέβεζα υπό κατασκευή είναι τα έργα ύδρευσης της πόλης, όπως και το οδικό έργο Καρτέρι-Πάργα, ενώ στην Ηγουμενίτσα ξεκίνησαν τα έργα της Γ' φάσης του Λιμανιού και συνεχίστηκαν. κουτσά -στραβά τα έργα της β` φάσης. Τέλος, θετικό είναι ότι ξεκίνησαν τα έργα στους επαρχιακούς δρόμους Ελληνικό-Καλέντζι, και Τύρια-Σιστρούνι.

Ο Στ. Καλογιάννης.
Με ανακοίνωσή του ο Σταύρος Καλογιάννης, βουλευτής Ιωαννίνων της Ν.Δ. και τομεάρχης Δημοσίων Έργων της παράταξης, εξαπέλυσε δριμεία επίθεση κατά του Υπουργείου Υποδομών, για την κοροϊδία την οποία υφίστανται οι Ηπειρώτες τα δυο τελευταία χρόνια.«Ούτε αυτό το έργο προχώρησε λόγω της διετούς προκλητικής αδράνειας του Υπουργείου Υποδομών, όπως άλλωστε συμβαίνει με την Ιόνια οδό, το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων, το Λιμάνι Ηγουμενίτσας, τον κόμβο της Άρτας» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η απάντηση.
Να σημειωθεί, ότι ο βουλευτής Ιωαννίνων είχε συνάντηση με εργαζομένους της «Εγνατίας Οδού Α.Ε.», οι οποίοι είναι αντίθετοι στο ενδεχόμενο πώλησης του αυτοκινητοδρόμου. Τους τόνισε, ότι μετά την ψήφιση, το καλοκαίρι του 2011, του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος και τις σχετικές Υπουργικές αποφάσεις που έχουν εκδοθεί, είναι πλέον πολύ δύσκολο να ανατραπεί η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας.«Η «Εγνατία οδός ΑΕ» πρέπει να επικεντρωθεί σε έργα υποδομής στα Βαλκάνια, στην Ευρώπη και στις υπό ανάπτυξη χώρες, λόγω της μεγάλης εμπειρίας και τεχνογνωσίας που διαθέτει σε μεγάλης κλίμακας τεχνικά έργα» ανέφερε, μεταξύ άλλων, στους εργαζομένους ο Στ. Καλογιάννης.  

ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: