Παρασκευή 23 Απριλίου 2021

Ζαγόρι ή Ζαγόρια;

Πριν δύο δεκαετίες, φοιτητής, βρέθηκα αντιμέτωπος με την αντίδραση Καθηγητή μου στο Πανεπιστήμιο όταν τόλμησα να πω «γύρισα όλα τα Ζαγόρια»!
Θυμήθηκα την φοιτητική κατσάδα διαβάζοντας διάφορα έντυπα και ιστοσελίδες στην Ήπειρο τις τελευταίες ώρες.
Κι ένιωσα λίγο καλύτερα, διαπιστώνοντας ότι το λάθος των φοιτητικών μου χρόνων, το κάνουν άλλοι που φιλοδοξούν να χαράξουν το μέλλον του τόπου.
Κατά τον Καθηγητή μου, Ζαγόρια δεν υπάρχουν –όπως δεν υπάρχουν και Πωγώνια.
Το Ζαγόρι είναι ένα. Ο τόπος πίσω από το βουνό. Αν θέλουμε να αναφερθούμε στα χωριά της περιοχής, τότε ο σωστός όρος είναι Ζαγοροχώρια.
Ζαγόρι ή Ζαγοροχώρια, αλλά όχι Ζαγόρια.
Αυτά έλεγε ο Καθηγητής μου και το μάθημα το θυμάμαι ακόμη.
Εκτιμώ ότι σε αυτές τις δυο δεκαετίες η ορολογία δεν έχει αλλάξει. Αν πάλι τα πράγματα είναι διαφορετικά ευχαρίστως θα ήθελα να το μάθω.
Η ταπεινή μου γνώμη είναι πως δεν μπορούμε να λέμε Ζαγόρια και Πωγώνια, όπως λέμε Πατήσια!
Νικόλαος Αποστολίδης
www.epiruspost.gr

1 σχόλιο:

Στέφανος Χρηστογούλας είπε...

Όταν η Εγνατία Α.Ε έστηνε τις πινακίδες της, στον κόμβο Ζαγορίου έγραφε ΖΑΓΟΡΙΑ. Συνέταξα επιστολή και κατάφερα να σβηστεί το (Α) από τις πινακίδες. Δυστυχώς όμως πολλοί ακόμη προσφωνούν τον τόπο τους ως Ζαγόρια...