Τέλη
κυκλοφορίας αλλάζουν όλα από την 1η
Σεπτεμβρίου και κάποιοι θα δουν το
κόστος να εκτοξεύεται. Ο νέος τρόπος
υπολογισμού των εκπομπών ρύπων WLTP
περιλαμβάνει την αύξηση των εκπομπών
ρύπων των αυτοκινήτων με
αποτέλεσμα να αυξηθούν ανάλογα και τα
ετήσια τέλη κυκλοφορίας. Οι αυξήσεις θα
είναι μεγάλες και αν εφαρμοστούν τότε
η κυβέρνηση αντί για έσοδα θα δει να
αυξάνονται οι καταθέσεις πινακίδων.
Οι
αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας θα
επηρεάσουν όσα αυτοκίνητα ταξινομηθούν
μετά την 1η Σεπτεμβρίου 2019.
Σε
μικρομεσαίο αυτοκίνητο με χιλιάρη turbo
κινητήρα βενζίνης τα ετήσια τέλη
κυκλοφορίας αυξάνονται από 108 ευρώ σε
161 ευρώ! Μια αύξηση κατά
49%.
Σε
μικρομεσαίο SUV με κινητήρα πετρελαίου
χωρητικότητας 1,7 λίτρου τα ετήσια τέλη
κυκλοφορίας από 148 ευρώ ανεβαίνουν στα
266 ευρώ. Αύξηση κατά 79,7%.
Σε
άλλο μεσαίο SUV με υπερτροφοδοτούμενο
βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρου
τα ετήσια τέλη από 265 ευρώ ανεβαίνουν
στα 407 ευρώ. Κατά 53,5% ακριβότερα.
Σε
υπερπολυτελές SUV με turbo diesel κινητήρα
χωρητικότητας 3 λίτρων τα ετήσια τέλη
ανέρχονται σε 292 ευρώ ενώ τώρα θα φτάσουν
τα 595 ευρώ. Η αύξηση ανέρχεται σε 103,7%.
Άμεσες ενέργειες για τα τέλη κυκλοφορίας
Το
μπαλάκι για τα τέλη κυκλοφορίας είναι
στην κυβέρνηση. Αυτή πρέπει να βρει τον
τρόπο να μην καταγραφούν οι παραπάνω
αυξήσεις. Οι ενέργειες πρέπει να γίνουν
άμεσα καθώς ο Δεκέμβριος είναι κοντά.
Η αύξηση των
εκπομπών ρύπων θα αλλάξει ριζικά τα
δεδομένα στο ύψος των τελών κυκλοφορίας
που καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες. Συγχρόνως
ανατρέπει να δεδομένα και για τις
εταιρείες χρονομίσθωσης αλλά και
ενοικίασης αυτοκινήτων.
Αναγκαία η αλλαγή των συντελεστών στα τέλη κυκλοφορίας
Η
κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα
είναι τέλη κυκλοφορίας 4 ταχυτήτων.
Τέλη ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα
για οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορία έως
το τέλος Οκτωβρίου 2010 . Από το Νοέμβριο
του 2010 τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται
σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων.
Οι
εφαρμογή του νέου προτύπου WLTP θα επηρεάσει
αρνητικά μόνο τα καινούρια αυτοκίνητα
καθώς για τα παλαιότερα δεν υπάρχουν
στοιχεία μετρήσεων με το νέο καθεστώς.
Οπότε
στα νέα οχήματα θα πρέπει να
επαναπροσδιοριστούν οι συντελεστές
και τα όρια των ρύπων. Έτσι ώστε το κόστος
χρήσης να διατηρηθεί σε ανεκτά επίπεδα
για τους καταναλωτές. Να μην καταγράψουν
πτώση οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων.
Κάτι που θα επιφέρει κλυδωνισμούς στην
ελληνική οικονομία.
Τα
τέλη κυκλοφορίας με βάσει τις εκπομπές
ρύπων διαμορφώνονται ως εξής:
0-90
γρ. CO2 – Μηδέν ευρώ
91-100 γρ. CO2 – 0,90 ευρώ
/ γραμμάριο
101-120 γρ. CO2 – 0,98 ευρώ /
γραμμάριο
121-140 γρ. CO2 – 1,20 ευρώ /
γραμμάριο
141-160 γρ. CO2 – 1,85 ευρώ /
γραμμάριο
161-180 γρ. CO2 – 2,45 ευρώ /
γραμμάριο
181-200 γρ. CO2 – 2,78 ευρώ /
γραμμάριο
201-250 γρ. CO2 – 3,05 ευρώ /
γραμμάριο
Άνω από 251 γρ. CO2 – 3,72 ευρώ /
γραμμάριο
Δεν θα υπάρχουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας
Εκτός
από την αύξηση του
κόστους χρήσης η εφαρμογή του WLTP
αναμένεται να «εξαφανίσει» τα αυτοκίνητα
με μηδενικά τέλη καθώς θα αυξηθούν και
οι ρύποι στα εν λόγω μοντέλα.
Μάλιστα
η αύξηση των εκπομπών CO2 εξαιτίας της
νέας μέτρησης θα επηρεάσει όχι μόνο τα
οχήματα με κινητήρες χαμηλού κυβισμού
αλλά και τα υβριδικά καθώς θα αυξηθούν
και σε αυτά τα μοντέλα οι ρύποι και είναι
πολύ πιθανό οι ιδιοκτήτες τους μετά την
1η Σεπτεμβρίου να επιβαρύνονται με
ετήσια τέλη.
Τι φοβούνται οι κατασκευαστές
Φόρους
413 δισ. ευρώ εισπράττουν τα 15 κράτη-μέλη
της ΕΕ ετησίως από τους φόρους
στα οχήματα ποσό
το οποίο είναι τριπλάσιο του προϋπολογισμού
της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μάλιστα
τα έσοδα από την φορολογία στα οχήματα
αυξήθηκαν κατά 4% το 2018 σε σχέση με το
2017.
Πάντως
ολοένα και περισσότερα κράτη-μέλη
υιοθετούν φορολογία βάσει των εκπομπών
CO2.
Εάν
οι εθνικές κυβερνήσεις απλώς εφαρμόσουν
το υφιστάμενο σύστημα φόρου CO2 στις νέες
τιμές WLTP, τότε θα αυξηθεί ραγδαία το
κόστος χρήσης λόγω των ετήσιων τελών.
Πάντως
η Δανία ήδη εφάρμοσε τον πρώτο φόρο WLTP
στα αυτοκίνητα αυξάνοντας το κόστος
χρήσης.
Στην
Ελλάδα ελπίζουν η νέα κυβέρνηση να μην
υιοθετήσει το WLTP ως έναν επιπλέον τρόπο
αύξησης των εσόδων. Εξάλλου είναι πιθανό
αντί για άνοδο εσόδων να καταγραφεί
μπαράζ καταθέσεων πινακίδων κυκλοφορίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου