Η προσπάθεια για την καθιέρωση της διεθνούς
ημέρας «σουβλακοφαγίας» μετά την έμπνευση (μέσω facebook) μιας μαθήτριας από τη
Θεσσαλονίκη
Το ραντεβού έχει οριστεί για
την επόμενη Κυριακή. Απαραίτητα αξεσουάρ, η όρεξη και ο πιτόγυρος. Η αρχή έγινε
από τη Θεσσαλονίκη, ακολούθησε η Πάτρα και η Αθήνα, πήραν χαμπάρι και οι Ελληνες
του εξωτερικού και ήδη στην Αυστραλία έχουν δηλώσει το «παρών». Κάπως έτσι
ξεκινά η προσπάθεια για την καθιέρωση της Διεθνούς Ημέρας Πιτόγυρου στις 3
Μαΐου. Μια έμπνευση που είχε μια μαθήτρια από τη συμπρωτεύουσα, η οποία ξεκίνησε
να διοργανώσει το event στο facebook, χωρίς να φαντάζεται τις διαστάσεις που θα
πάρει!
Η συμμετοχή είναι εντυπωσιακή, τουλάχιστον κατά
δήλωση όσων έχουν ήδη ανταποκριθεί. Στη Θεσσαλονίκη οι λάτρεις του πιτόγυρου,
που δήλωσαν ότι θα επιδοθούν σε «σουβλακοφαγία» στις 3 Μαΐου, έχουν ξεπεράσει
τους 23.000, στην Πάτρα τους 5.000. Τα χιουμοριστικά κείμενα προσκαλούν τους
ενδιαφερομένους «να συμμετέχουν και να τιμήσουν τη σπουδαία αυτή ανακάλυψη του
πιτόγυρου» ενάντια «στον φασισμό που θέλει τον Μάιο να είναι ο μήνας
προετοιμασίας για την έξοδο στις παραλίες» και να αποδείξουν ότι «το "απ' όλα"
τώρα δικαιώνεται!» Σιγά σιγά παίρνουν χαμπάρι και τα σχετικά καταστήματα που
δίνουν το «παρών».
Η ιστορία των αιώνων
Η
αλήθεια είναι ότι το σουβλάκι γενικότερα έχει μακραίωνη ιστορία στην Ελλάδα. Στο
έργο του «Δειπνοσοφιστές» ο Αθήναιος ο Ναυκρατίτης αναφέρει τον κάνδαυλο, ένα
έδεσμα που συνδύαζε κομμάτια από ψητό κρέας, πίτα, τυρί, άνηθο και σερβιριζόταν
με ζουμί. Αργότερα, στην Κωνσταντινούπολη, μετά την Αλωση, οι μικροπωλητές
πωλούσαν στους δρόμους σουβλάκι με πίτα. Από τότε έχουν περάσει αιώνες και το
Greek souvlaki έχει γίνει γνωστό σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης. Από τη Νέα
Υόρκη έως το Πεκίνο και από την Αυστραλία έως την Αφρική, οι Ελληνες διαδίδουν
τα γευστικά νέα του πιτόγυρου, κάνοντας χρυσές δουλειές.
Τον τελευταίο
καιρό δημοσιεύματα στον ξένο έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο κάνουν διαρκώς
αφιερώματα στα ελληνικά ρεστοράν που σερβίρουν σουβλάκι, ενώ τηλεοπτικές
εκπομπές μαγειρικής -ακόμη και στην Κίνα- δίνουν συνταγές για πιτόγυρο.
«Παρατηρείται μια μαζική ζήτηση για την ελληνική και μεσογειακή κουζίνα. Ειδικά
το σουβλάκι δείχνει μια εντυπωσιακή δυναμική, που αποδεικνύει πως μπορεί να
γίνει τόσο δημοφιλές όσο το μπέργκερ» λέει ο Γιάννης Θεοδωρακάκος, από τους
ιδιοκτήτες του εστιατορίου Suvlaki, που θα ανοίξει τις πόρτες του σε λίγες
ημέρες στο Σόχο του Λονδίνου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου