Αλλάζει
σελίδα ένα ιστορικό αναπτυξιακό έργο
Η Εγνατία Οδός ΑΕ υποκατέστησε εδώ και 2 περίπου
μήνες (απόφαση ΔΣ 830/22.5.14) την δημόσια εταιρεία ΤΕΟ ΑΕ στη συμμετοχική
κοινοπραξία ΤΡΙΚΑΤ ΑΕΚΤΕ - ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΟΥΣΤΑΦΕΡΗΣ & ΥΙΟΙ Ε.Ε. που έχουν
αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση της υποθαλάσσιας αρτηρίας Άκτιο-Πρέβεζα που
λειτουργεί από το 2002.
Να θυμίσουμε πως ουσιαστικά η ΤΕΟ ΑΕ η εταιρεία που διαχειριζόταν τα "εθνικά διόδια" εδώ και χρόνια απορρροφήθηκε από την Εγνατία Οδο ΑΕ που αποκτά πρόσβαση και σε οδικό δίκτυο πέραν της Εγνατίας Οδού και των καθέτων της.
Να θυμίσουμε πως ουσιαστικά η ΤΕΟ ΑΕ η εταιρεία που διαχειριζόταν τα "εθνικά διόδια" εδώ και χρόνια απορρροφήθηκε από την Εγνατία Οδο ΑΕ που αποκτά πρόσβαση και σε οδικό δίκτυο πέραν της Εγνατίας Οδού και των καθέτων της.
Η ταυτότητα της υποθαλάσιας αρτηρίας
Η υποθαλάσσια σήραγγα Πρέβεζας - Ακτίου συνδέει το θαλάσσιο στενό που χωρίζει τη Στερεά Ελλάδα από την Ήπειρο στον άνοιγμα του Αμβρακικού κόλπου.
Το έργο άρχισε να κατασκευάζεται στα μέσα της δεκαετίας του 1990 και ολοκληρώθηκε το έτος 2002 με συνολικό κόστος 58.904.232,13 ευρώ.
Για την εποχή του θεωρήθηκε ως ένα απο τα κορυφαία έργα αλλά η απουσία αυτοκινητόδρομου τόσο πριν όσο και μετά την υποθαλάσσια σήραγγα υποβάθμισε το ρόλο της στις οδικές μεταφορές.
Στις 16 Σεπτεμβρίου 1994 υπογράφηκε η σύμβαση ανάθεσης έργου γιά την κατασκευή της υποθαλάσσιας σήραγγας Πρέβεζας - Ακτίου. Οι ανάδοχες εταιρείες στις οποίες ανατέθηκε το έργο συνέστησαν κοινοπραξία με την επωνυμία «Κοινοπραξία Christiani Nielsen - ΤΕΓΚ ΑΕ» με μετόχους την πολυεθνική Christiani & Nielsen Ltd (Δανία, κλπ) και η TEΓΚ ΑΕ (Τεχνική Εταιρεία Γενικών Κατασκευών Α.Ε). Τα εγκαίνια και η επίσημη λειτουργία του έργου πραγματοποιήθηκαν στις 28 Ιουνίου με μεγάλη επισημότητα από τον τότε Πρωθυπουργό Κώστα Σημίτη.
Η σήραγγα έχει συνολικό υποθαλάσσιο οδικό μήκος 910 μέτρα και μέγιστο βάθος 27 μέτρα κάτω από τη θάλασσα. Τα τροχοφόρα διασχίζουν την απόσταση αυτή σε 1 έως 1,5 λεπτό περίπου.
Η μέγιστη επιτρεπομένη ταχύτητα είναι 60 Κm/h και τα φώτα του οχήματος πρέπει να είναι αναμμένα. Ο σταθμός διοδίων βρίσκεται στο Άκτιο ενώ ο σταθμός ελέγχου βρίσκεται στην Πρέβεζα στην Κυανή Ακτή.
Όλη η σήραγγα παρακολουθείται από κάμερες κλειστού κυκλώματος, στό δέ κέντρο ελέγχου μέσω υποδοχέων, αναφέρονται και καταγράφονται όλες οι φυσικές και μετεωρολογικές παράμετροι της σήραγγας.
www.ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου