Μπορεί
στη χώρα μας να μην έχουμε την καλύτερη
άσφαλτο στην πλειονότητα του οδικού
μας δικτύου μήτε την καλύτερη χάραξη
σε αυτό. Έχουμε όμως επαρχιακούς δρόμους
γεμάτους στροφές που για τους φανατικούς
της οδήγησης είναι κάτι… σαν ευλογία.
Η
μορφολογία του εδάφους μας άλλωστε δεν
προσφέρεται για μεγάλες ευθείες όπως
συμβαίνει σε ποικίλες χώρες του πλανήτη,
όπου μπορεί να συναντήσει κανείς και
ευθεία, δίχως την παραμικρή καμπή, 1.116
km! Ο συγκεκριμένος δρόμος βρίσκεται στη
Σαουδική Αραβία, ονομάζεται Highway 85 και
ενώνει δύο πόλεις, την Jubail και την
Turaif.
Η
μεγαλύτερη ευθεία στην Ελλάδα
Η
μεγαλύτερη ευθεία λοιπόν στη χώρα μας
βρίσκεται στην Εθνική Οδό 6 που αποτελεί
μέρος της Ευρωπαϊκής Οδού 92, ανάμεσα
στην Καλαμπάκα και τα Τρίκαλα.
Η
ευθεία έχει μήκος λίγο παραπάνω από τα
14 km ενώ σε περίπτωση που συμπεριλάβει
κανείς και τις ελάχιστες καμπές που
υπάρχουν στη χάραξη της, το συνολικό
της μήκος ανέρχεται σε 18 km.
Ένα
ακόμη εντυπωσιακό στοιχείο αυτού του
δρόμου είναι η θέα του. Κατευθυνόμενος
κανείς προς Καλαμπάκα, αντικρύζει
μπροστά του τα Μετέωρα. Από εκεί και
πέρα, έξω από τη Θήβα και συγκεκριμένα
στο κομμάτι της εθνικής οδού Αθηνών -
Λαμίας υπάρχει μια ευθεία η οποία –
μαζί με τις επίσης μικρές καμπές- αγγίζει
τα 16 km.
Πολύ κοντά σε μήκος, είναι
και η ευθεία του Α2 από Κομοτηνή προς
Μεστή, όπου μετά τον Φύλακα οδηγείς σε
μία τεράστια ευθεία δύο λωρίδων ανά
κατεύθυνση για 11 km. Από τα Τρίκαλα έως
και την Καρδίτσα θα βρει κανείς ακόμη
περισσότερες ευθείες, που αγγίζουν και
τα δέκα χιλιόμετρα σε μήκος, στην
μεγαλύτερη πυκνότητα ευθειών που
υπάρχουν στην χώρα μας.
Τέλος, μια
ακόμα μεγάλη ευθεία υπάρχει και στην
Εγνατία Οδό, ξεκινά από την Κομοτηνή με
κατεύθυνση προς την Αλεξανδρούπολη και
έχει μήκος 10 km. Σε αντίθεση με εμάς όπου…
στερούμαστε μεγάλων ευθειών, στο
εξωτερικό υπάρχουν πολλοί τέτοιοι
δρόμοι οι οποίοι όμως εγκυμονούν και
πολλούς κινδύνους.
Οι οδηγοί που
κινούνται σε αυτό το δίκτυο, θα πρέπει
να είναι σε συνεχή εγρήγορση, πράγμα
δύσκολο, καθώς για να διανύσει κανείς
τόσο μεγάλες αποστάσεις χωρίς να αλλάξει
ποτέ κατεύθυνση, απαιτεί ειδική εξάσκηση
προκειμένου να μην κοιμηθεί στο τιμόνι
ή ακόμα και να μην ζαλιστεί από το επίπεδο
τοπίο και τις τυχόν αντανακλάσεις που
σίγουρα θα συναντήσει στο διάβα του.
gocar
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου