Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2022

Αφιερωμένο σε όσους πηγαίνουν να μαζέψουν ελιές και τους "βγαίνει το λάδι"..



Φίλοι μου σήμερα θα σας αποδείξω ότι η ελιά δεν είναι "ευλογημένο δέντρο" για όλους.
Ξεκίνησα από την Αθήνα με τον γιό και  αδελφό μου για την Φιλιππιάδα για να μαζέψουμε τις ελιές . 
Βενζίνες και διόδια τουλάχιστον 235 ευρώ πήγαινε - έλα. Για λάδια και βενζίνη ξυλοκοπτικού, κονταροπρίονου και για το μηχάνημα που τινάζει τις ελιές από τις κλάρες 60 ευρώ.  Για φαγητό και καφέδες τουλάχιστον 300 ευρώ (100 ευρώ ο καθένας.)
Για αλεστικά στο ελαιοτριβείο 191 ευρώ. ( μαζί με αγορά 7 κενών τενεκέδων)
Στο χωριό μένει η οικογένεια της αδελφής μου και έτσι δουλεύαμε 5 άτομα από τις 9:00 π.μ. έως τις 5:00 μμ., συνολικά είκοσι πέντε μεροκάματα.
Τις 4 πρώτες ημέρες δουλεύαμα 2-3 ώρες και μετά ερχόταν η βροχή με αποτέλεσμα κάθε μέρα να γινόμαστε "παπί". Άντε να ξεκινήσεις με όρεξη την επόμενη ημέρα όταν βλέπεις τον ουρανό συννεφιασμένο.
Γυρίζαμε κατάκοποι και δεν είχαμε όρεξη ούτε τους αγώνες του Παγοσμίου Κυπέλου  να παρακολουθήσουμε.
Μαζέψαμε 1680 κιλά καρπό, (μένουν ακόμη 35 δέντρα αμάζευτα) και πήραμε 247 κιλά λάδι.
Πήραμε δηλαδή από 82 κιλά λάδι η κάθε οικογένεια και μας "βγήκε η πίστη".



Ευλογημένο δέντρο και καρπός είναι η ελιά για αυτούς που είναι επιστάτες και τις μαζεύουν εργάτες και βγάζουν 3 έως και 4 τόννους λάδι.
Όσο ζούσανε οι γονείς μας πηγαίναμε για να περάσουμε μαζί τους 8-10 ημέρες, να τους βοηθήσουμε γιατί θα παιδεύονταν να τις μαζέψουν, για να κόψουμε και να τους κουβαλήσουμε ξύλα για το τζάκι. Τώρα που "χάθηκαν" αν δεν πάμε να τις μαζέψουμε θα μας σχολιάζει όλο το χωριό: "Μμμ , δεν τους αρέσει το λάδι από το χωριό", θέλουν να το αγοράσουν, ή "τι πάλευε και κουράζονταν ο ...συγχωρεμένος ...τρίζουν τα κόκκαλά του" αφού τα παιδιά του τώρα μεγαλοπιάνονται, έχουν αφήσει το σπίτι κλειστό. 
Όχι πέστε μου πόσοι από εσάς έχετε κάνει αυτές τις σκέψεις αλλά δεν τις εκφράζετε σε κανέναν για να μην γίνετε "σουργούνι" στο χωριό.




Σημείωση: Πηγαίνω εδώ και πολλά χρόνια και θα ξαναπάω να μαζέψω τις ελιές, γιατί τόσα έξοδα και τόσος κόπος εξαργυρώνονται με δέκα ημέρες μόνοι, (χωρίς της γυναίκες μας ),να "τσιπουριάζεσαι" κάθε βράδυ με τους φίλους και συγχωριανούς σου.
Τα είπα και ξαλάφρωσα

Και του χρόνου με υγεία

Χριστόφορος Ευθυμίου
romiazirou.blogspot.gr

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Τέλειο!!!!

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ είπε...

Συμφωνω και προσυπογραφω για ενα λογο παραπανω . Εγω δεν εχω καμια βοηθεια . Μονος μου μαζευω , μονος μου περιποιουμαι τα κτηματα και δεν ηξερα τι εστι ελια μεχρι που εγινα '' σωγαμπρος '' . Αλλα χαλαλι αξιζει τον κοπο ...