Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2014

Ο θάνατος παραμονεύει στο δρόμο Αντίρριο - 'Ήπειρος. Τα επικίνδυνα σημεία.


Ο θάνατος παραμονεύει σε μεγάλο μέρος του οδικού δικτύου της χώρας μας, με τους δρόμους της Ηπείρου να «πρωταγωνιστούν» στα μεγαλύτερα δράματα.

Δρόμοι - καρμανιόλες, φονικές παγίδες, ακόμη και σε Εθνικές Οδούς, αλλά και στην Εγνατία Οδό σκορπούν τον τρόμο και γίνονται αιτία για να χάνονται πολλές ανθρώπινες ζωές.

Η Ελλάδα κάθε χρόνο πενθεί για τον χαμό εκατοντάδων συνανθρώπων μας, οι οποίοι αφήνουν την τελευταία πνοή τους ύστερα από τροχαία δυστυχήματα.
Οι ηλικίες των θυμάτων είναι ένα εξίσου δυσάρεστο νούμερο, αφού πρόκειται για νέους κυρίως οδηγούς. Συγκεκριμένα, τα θύματα κυμαίνονταν κατά μέσον όρο μεταξύ δεκαοκτώ με τριάντα έξι ετών.
Τα τελευταία ατυχήματα και δυστυχήματα που σημειώθηκαν με εμπλοκή φορτηγών, αποτέλεσμα των οποίων ήταν να χαθούν δεκάδες ανθρώπινες ζωές, αποτελούν χαρακτηριστικό παράδειγμα της κατάστασης που επικρατεί.
Τα σημεία - καρμανιόλες στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο της χώρας έχουν μετατραπεί σε τόπο μαρτυρίου για εκατοντάδες οικογένειες, οι οποίες έχουν χάσει εκεί τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Σύμφωνα με τη χαρτογράφηση της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), υπάρχουν πολλές περιοχές των οδικών δικτύων στις οποίες οι οδηγοί θα πρέπει να είναι πάρα πολύ προσεκτικοί, καθώς κρύβουν θανατηφόρες παγίδες είτε λόγω της ύπαρξης κλειστών στροφών είτε λόγω κακοτεχνιών στο οδόστρωμα.
Ήδη, από τον περασμένο Φεβρουάριο, η ΟΦΑΕ κατέγραψε τα σημαντικότερα προβλήματα στο σύνολο του εθνικού οδικού δικτύου, αλλά και ανά τμήμα, και έστειλε τις παρατηρήσεις της στα υπουργεία Υποδομών και Ανάπτυξης.
Σύμφωνα με την Ομοσπονδία κρίνεται επιτακτική η ανάγκη κατασκευής ανισόπεδων κόμβων στη διασταύρωση Σέσκλου, ενώ το τμήμα Βελεστίνο - Βόλος θα πρέπει να λάβει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητοδρόμου και να συνδεθεί με την περιφερειακή οδό Βόλου. Όπως εξηγούν, αποτελεί τμήμα βιομηχανικής ζώνης, όπου διακινείται μεγάλος όγκος τσιμέντου, αλλοιώνοντας την κατάσταση του οδοστρώματος. Την αντικατάσταση του άξονα Θεσσαλονίκη - Φλώρινα από ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο επισημαίνει η ΟΦΑΕ, σημειώνοντας ότι οι ακραίες καιρικές συνθήκες επιβαρύνουν το οδικό δίκτυο δημιουργώντας αποσαθρώσεις και κατολισθήσεις.



Τα επικίνδυνα σημεία στην Ήπειρο

Οι απότομες στροφές, η στενότητα, η κλίση του εδάφους αλλά και η κακή κατάσταση του οδοστρώματος (έντονες αυλακώσεις) καθιστούν ιδιαίτερα επικίνδυνο το κομμάτι Μέτσοβο - Λάρισα. Όπως επισημαίνει η ΟΦΑΕ, το τμήμα αυτό φιλοξενεί μεγάλο όγκο εμπορευματικών μεταφορών, από και προς το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.
Ειδικότερα, ο δρόμος θεωρείται στενός σε πολλά τμήματα σε σχέση με τον κυκλοφοριακό φόρτο που συνεχώς αυξάνεται, έχει απότομες κλίσεις τόσο σε στροφές όσο σε ανηφόρες και κατηφόρες, που έχουν ως συνέπεια την κακή εκτίμηση από πλευράς οδηγών της ταχύτητας που πρέπει να αναπτύξουν. Επιπλέον, ο φωτισμός σε πολλά σημεία δεν είναι επαρκής. Τα τεχνικά έργα που έχουν λάβει μέρος είναι ελάχιστα και με μικρή διατομή.
Σύμφωνα με την Ομοσπονδία, είναι αναγκαίο να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες ώστε να δημιουργηθεί ένας ασφαλής αυτοκινητόδρομος που θα μπορεί να διευκολύνει τον μεγάλο αριθμό οχημάτων που διέρχονται από αυτόν και να εξυπηρετήσει τους αυτοκινητιστές που μετακινούν εμπορεύματα από και προς το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.

Από τους πιο επικίνδυνους δρόμους της Ευρώπης χαρακτηρίζει η ΟΦΑΕ το τμήμα Αντίρριο - Ιωάννινα επικαλούμενη στοιχεία της Ε.Ε. Έλλειψη ολοκληρωμένων κόμβων, απουσία σωστού φωτισμού και κατάλληλης οδοσήμανσης, άσφαλτος φθαρμένη και με λακκούβες. Η στενότητα του δρόμου και η ελεύθερη πρόσβαση αγροτικών αυτοκινήτων τον καθιστούν πολύ επικίνδυνο. Παράλληλα η εναλλαγή τμημάτων κλειστού αυτοκινητοδρόμου και κακής κατάστασης εθνικής οδού αναγκάζει τους οδηγούς να αλλάζουν συνεχώς ταχύτητα. Απαραίτητη κρίνεται η ανακατασκευή του δρόμου.
Τα παραπάνω, καθιστούν αναγκαία την άμεση ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού, ώστε το ταξίδι προς Πάτρα και Αθήνα να είναι όχι μόνο πιο γρήγορο, αλλά κυρίως ασφαλές, όπως εξάλλου συνέβη και με την Εγνατία Οδό προς την Βόρεια Ελλάδα.




Στην υπόλοιπη Ελλάδα

Η γνωστή σε όλους Πατρών - Κορίνθου επισημαίνεται στην έκθεση της ΟΦΑΕ ως ένας δρόμος με μία λωρίδα κυκλοφορίας, χωρίς διαχωριστική νησίδα, με απότομες εναλλαγές. Αποτέλεσμα, η συστηματική χρήση της ΛΕΑ. Παράλληλα, χαρακτηρίζεται από κακής κατάστασης οδόστρωμα, ελλιπή σήμανση και ανεπαρκή φωτισμό. Οι αυτοκινητιστές επισημαίνουν τον μεγάλο αριθμό ατυχημάτων (κυρίως μετωπικές συγκρούσεις) που σημειώνονται εκεί.
Εικόνα πλήρους εγκατάλειψης παρουσιάζει το τμήμα Εύζωνοι και οι κάθετοι άξονες στην Εγνατία Οδό, σύμφωνα με την ΟΦΑΕ, που προτείνει τον ανασχεδιασμό τους καθώς το σημείο αποτελεί βασική πύλη εισόδου εμπορευματικών μεταφορών της χώρας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: