Σάββατο 20 Μαΐου 2023

Απαντήσεις Κώστα Κρομμύδα στην Κατερίνα Σχισμένου

Ερωτήσεις για Κ. Κρομμύδα για το βιβλίο Κι ως την άλλη μου ζωή θα σε λατρεύω από τις εκδόσεις Διόπτρα.

1. Πώς φτάσατε στην επιλογή αυτού του τίτλου για το νέο σας βιβλίο;

Γεννήθηκε πολύ νωρίς ο τίτλος, ουσιαστικά σχεδόν στην αρχή της ιστορίας, και σε αυτό βοήθησε μια κουβέντα που είχα μια μέρα με την κόρη μου. Κάποια λόγια της ξεκλείδωσαν μια πόρτα στο μυαλό μου.

2. Γιατί επιλέξατε αυτή τη δεκαετία;

Απλώς γιατί ήθελα να χρησιμοποιήσω μια χρονική περίοδο κατά την οποία το ρεμπέτικο κυριαρχούσε στην Ελλάδα. Επιπλέον, είναι μια εποχή κατά την οποία ορισμένα κοινωνικά θέματα απασχολούσαν τις γυναίκες και ήθελα με κάθε τρόπο να εντάξω στην ιστορία το ζήτημα αυτό, αφού προσεγγίζεται με έναν ιδιαίτερο τρόπο μέσα από τη ζωή των πρωταγωνιστών μου.

3. Οι γυναίκες αποτελούν ένα μεγάλο κεφάλαιο για την ελληνική κοινωνία και συχνά προσεγγίζονται με ιστορίες από το παρελθόν, όπως η δική σας. Πιστεύετε πως οδηγεί σε κάποια αυτογνωσία ή ποιος ο δικός σας στόχος αυτής της προσέγγισης;

Η θέση των γυναικών στην κοινωνία ήταν και είναι ακόμα ένα ζήτημα που κανονικά δεν θα έπρεπε να μας απασχολεί. Διότι η θέση της είναι δίπλα στον άντρα και όχι πίσω από αυτόν. Δικός μου στόχος ήταν να δείξω με ποιον τρόπο μια μερίδα γυναικών, οι ρεμπέτισσες, κατάφεραν να ανατρέψουν ως έναν βαθμό αυτές τις αντιλήψεις, να σηκώσουν ανάστημα και να σταθούν δίπλα σε άντρες χωρίς να νοιάζονται για τη γνώμη τους. Ήταν εξαιρετικά δύσκολο εκείνη την εποχή, γι’ αυτό και θαυμάζω τη δύναμη και την ψυχή αυτών των γυναικών

4. Είστε πολυγραφότατος, αυτό είναι το 14ο βιβλίο σας. Ποια τα επόμενα σχέδιά σας;

Είναι το 12ο μου βιβλίο και είναι πράγματι όλα διαφορετικά μεταξύ τους. Για τα επόμενα σχέδια είναι αδύνατον να μιλήσω, μιας και ακόμα συμπορεύομαι με τους πρωταγωνιστές αυτού του μυθιστορήματος. Ωστόσο κάτι γεννιέται στο μυαλό μου…

5. Ποιος είναι ο Κ. Κρομμύδας;

Μια ταξιδιάρα ψυχή!



Κατερίνα Σχισμένου

Δεν υπάρχουν σχόλια: