Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου 2012

Μετά το 2013 η επανέναρξη εργασιών στην Ιόνια οδό.

ionia kontsika asbestoxori

Αγώνας δρόμου γίνεται για την επανεκκίνηση των αυτοκινητοδρόμων, χωρίς προς το παρόν να υπάρχουν ορατά αποτελέσματα. Παρά την επιθυμία της Κυβέρνησης να πάρουν άμεσα μπρος οι μηχανές, αυτό δεν φαίνεται να συμβαίνει.


Χαρακτηριστικό είναι ότι η διοίκηση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ τοποθετεί την επανέναρξη των έργων στο πρώτο εξάμηνο του 2013 και σε αυτά περιλαμβάνεται τόσο η Ιόνια Οδός όσο και ο άξονας Ε 65.
Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των εταιριών παραχώρησης, του Δημοσίου και των τραπεζών βρίσκονται σε εξέλιξη, ωστόσο το ακριβές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής τους παραμένει άγνωστο. Η εισηγμένη συμμετέχει στα έργα της Ιόνιας Οδού, της Κεντρικής Ελλάδας Ε65 και του δρόμου Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος, όπου οι εργασίες έχουν ανασταλεί λόγω χρηματοδοτικών προβλημάτων περίπου τα τελευταία δύο χρόνια.

Τα ανεκτέλεστο του ομίλου ανερχόταν έως το τέλος του εξαμήνου στο 1,73 δισ. ευρώ, από το οποίο το 32% αφορά projects του εξωτερικού.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ανακηρυχθεί μειοδότης για έργα συνολικού προϋπολογισμού 1,57 δισ. ευρώ, μετά την υπογραφή των οποίων το ανεκτέλεστο υπόλοιπο θα ανέρχεται στα 3,3 δισ. ευρώ. Ταυτόχρονα, το πρώτο εξάμηνο, ανέλαβε έργα προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 200 εκατ. ευρώ βρίσκονται εκτός Ελλάδας. Η εισηγμένη αντλεί ελπίδες για την προκήρυξη νέων έργων τα επόμενα χρόνια, τα οποία θα χρηματοδοτούνται είτε στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ είτε με τη μέθοδο των ΣΔΙΤ.
Επιφυλακτικός και ο Στ. Καλογιάννης

Την άποψη της ΤΕΡΝΑ πως η επανεκκίνηση των μεγάλων έργων θέλει ακόμα χρόνο συμμερίζεται και ο υφυπουργός Υποδομών Στ. Καλογιάννης ο οποίος με δηλώσεις του πριν περίπου ένα μήνα είχε εμφανιστεί επιφυλακτικός ως προς τη δυνατότητα ταχείας επανεκκίνησης των έργων στους τέσσερις προβληματικούς οδικούς άξονες που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης. Ωστόσο εκτιμούσε ότι η βελτίωση του κλίματος στον τραπεζικό κλάδο θα επιτρέψει μέχρι τον Σεπτέμβριο τη δημιουργία μιας σαφούς εικόνας ως προς τον τρόπο και τον χρόνο απεμπλοκής των έργων.
«Οι μεγάλοι οδικοί άξονες αποτελούν άμεση προτεραιότητα της κυβέρνησης και θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατό για να βρεθεί λύση», σημειώνει στην εφημερίδα «Καθημερινή».

Πρώτη στις προτεραιότητες του υπερυπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών, όσον αφορά τον τομέα των δημοσίων έργων, είναι λοιπόν η επανεκκίνηση των έργων στις τέσσερις προβληματικές παραχωρήσεις (Ιόνια Οδός, Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος, Ε65 και Μαλιακός - Κλειδί). «Τις προηγούμενες ημέρες ολοκληρώσαμε τον πρώτο κύκλο συναντήσεων με τους παραχωρησιούχους. Είμαστε σε καθημερινή επικοινωνία με τους συμβούλους που έχει ορίσει το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ ορίστηκε και ο εκπρόσωπος της Πολιτείας στις διαπραγματεύσεις (σ.σ. ο Ε. Βιδάλης του ΣΕΒ).

Επίσης αποφασίστηκε να συμμετέχουν εκπρόσωποι της Ε.Ε. στις διαπραγματεύσεις. Θέλω να είμαι πολύ φειδωλός στις προβλέψεις μου για τις δυνατότητες θεαματικής προόδου μέσα στους επόμενους 1-2 μήνες. Κάθε σύμβαση έχει τα δικά της προβλήματα. Υπάρχουν όμως δύο βασικές εξελίξεις που μας κάνουν να αισιοδοξούμε. Κατ' αρχήν, με τις συγχωνεύσεις και την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, εκτιμώ ότι θα αλλάξει το κλίμα συνολικότερα για τα μεγάλα έργα στην Ελλάδα, πόσω μάλλον όταν τα περισσότερα από αυτά είναι ενταγμένα στο ΕΣΠΑ, δηλαδή με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

Κατά δεύτερον, η δέσμευση του προέδρου της ΕΤΕπ την προηγούμενη εβδομάδα στον υπουργό Κωστή Χατζηδάκη για τη χρηματοδότηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και των έργων είναι η πρώτη ουσιαστική εξέλιξη που είχαμε εδώ και καιρό. Σε κάθε περίπτωση είμαστε αποφασισμένοι να επανεκκινήσουμε τα έργα». Όπως εκτιμά ο κ. Καλογιάννης, τον Σεπτέμβριο η πολιτεία θα έχει καταλήξει στα βασικά σημεία της συμφωνίας-πλαισίου.

www.neoiagones.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: