Τα μεγάλα οδικά έργα της Ηπείρου που αποτελούν και τις μεγάλες εκκρεμότητες στην περιοχή ήρθαν στην επικαιρότητα και όχι με καλή αφορμή. Αναδεικνύουν το έλλειμμα στο κομμάτι των υποδομών αφενός και την απουσία πολιτικής βούλησης αφετέρου..
Όμως πέρα από τις καθυστερήσεις, τις ευθύνες, την αντιπαράθεση, προκύπτει ένα ακόμη εξαιρετικά ενδιαφέρον σημείο.
Κι αυτό είναι το έγγραφο- απάντηση της Επιτρόπου Μεταφορών προς τον Περιφερειάρχη Ηπείρου από το οποίο προκύπτει πως δεν ήταν η Κομισιόν αυτή που έβαλε εκτός χρηματοδοτικού πλαισίου το τμήμα Ιωαννίνων- Κακαβιάς.. Θα μπορούσε κάλλιστα να ισχύει το ίδιο και για την σύνδεση Ιόνιας Πρέβεζας.
Δεν απέρριψε λοιπόν η Ευρωπαική Επιτροπή το έργο αλλά όπως φαίνεται δεν διεκδικήθηκε ποτέ από την Ελληνική Κυβέρνηση για να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.
«Το σχέδιο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας της Ελλάδας, το οποίο αξιολογήθηκε θετικά από την Επιτροπή στις 17 Ιουνίου, περιλαμβάνει επενδύσεις σε αυτοκινητόδρομους συνοδευόμενες από συνοδευτικά μέτρα όπως επενδύσεις σε υποδομών εναλλακτικών καυσίμων και ένα σημαντικό πρόγραμμα οδικής ασφάλειας με παρέμβαση σε περισσότερες από 7.000 επικίνδυνες τοποθεσίες. Προτείνω θερμά να επικοινωνήσετε με τις ελληνικές αρχές για να εκτιμηθεί η δυνατότητα λήψης στήριξης στο πλαίσιο αυτής της δέσμης μέτρων.
Δεδομένης της σημασίας των οδικών τμημάτων που αναφέρεται στην επιστολή σας όσον αφορά την περιφερειακή ανάπτυξη και τη συνοχή του εδάφους της ΕΕ, τα κονδύλια της ΕΕ στο πλαίσιο της πολιτικής συνοχής θα μπορούσαν επίσης δυνητικά να αποτελέσουν κατάλληλο μέσο για τη στήριξη των αναγκαίων επενδύσεων. Οι προτεινόμενες δράσεις θα πρέπει να συμμορφώνονται με τα κριτήρια επιλεξιμότητας και επιλογής των αντίστοιχων χρηματοδοτικών μέσων», επισημαίνεται στο έγγραφο της Επιτρόπου.
Είναι σαφές λοιπόν ότι για την απουσία χρηματοδοτικού μοντέλου ώστε να υλοποιηθούν οι απαιτούμενες οδικές υποδομές στην Ήπειρο δεν ευθύνεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή… Τα έργα αυτά ποτέ δεν προτάθηκαν από την ελληνική κυβέρνηση και ποτέ δεν διεκδικήθηκαν.
Σήμερα έχει δημιουργηθεί ένα μεγάλο αδιέξοδο.. Είναι ορατό από τον καθένα.
Αφενός μελέτες ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί, αφετέρου χρηματοδοτικά εργαλεία είναι ελάχιστα και πολύ περιορισμένα.
Το χειρότερο όμως όλων αυτών είναι η απουσία κάθε ενδιαφέροντος από το καθύλην αρμόδιο υπουργείο, το Υπουργείο Υποδομών..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου